Gå til innhold

Statusoppdatering/bilder drukner i drit på Facebook.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går ofte glipp av statusoppdateringer og bilder venner har delt pga bilder/videoer venner har kommentert (altså sånne tag a friend/artige videoer/bilder), oppdateringer fra grupper, og diverse, diverse. Er det noe måte å bare se statusoppdateringer/bilder fra venner, uten at det drukner i at Kari's venn Pia har tagget Kari i en artig video (og at det dermed kommer på hos meg)? 

Anonymkode: 765c7...c8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan huke av for at du ikke ønsker oppdateringer fra de sidene/gruppene de har likt, f.eks

Anonymkode: f5a77...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan huke av for at du ikke ønsker oppdateringer fra de sidene/gruppene de har likt, f.eks

Anonymkode: f5a77...bcb

Takk for svar! :)

Men er det noe måte å kun se statusoppdateringer/bilder fra venner, og ikke alt mulig alle mann tagger hverandre i? Altså hoppe mellom det da, moro å se hva folk har blitt tagget i innimellom, men synd når man går glipp av oppdateringer er kommer med. 

Anonymkode: 765c7...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme. Går ofte glipp av viktige ting, for det drukner i piss som facebook tror du vil se. Jeg må ofte sjekke sidene selv for å se at det ikke er noe viktig info jeg har mistet. For eksempel den lokale idrettslaget sitt og barnehagen.. 

Anonymkode: eaa2e...fe4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med det samme. Går ofte glipp av viktige ting, for det drukner i piss som facebook tror du vil se. Jeg må ofte sjekke sidene selv for å se at det ikke er noe viktig info jeg har mistet. For eksempel den lokale idrettslaget sitt og barnehagen.. 

Anonymkode: eaa2e...fe4

Ja, det er utrolig syns, jeg får opp feks video av noen som raver fulle rundt i gata, med teksten 'tag en venn dette minner deg om', og at Pia, som er venn med min venn Kari, har tagget henne, men at min beste venn Anne har lagt ut et bilde, og status, av at henne og hennes kjæreste Per har forlovet seg, det får jeg ikke med meg da, fordi det drukner i drit.. 

Anonymkode: 765c7...c8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ekstremt irriterende. Det har endt opp med at jeg har skjult veldig mange på vennelisten fra feeden. Jeg er veldig lite interessert i å se bilder av barn der jeg ikke aner hvem foreldrene er, tagger av venner på diverse bilder og videoer, kommentarer og liker på konkurranser og ikke minst Facebooks egne annonser. Jeg skjuler det meste. 

Anonymkode: ccf49...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så irriterende og uinteressant! Feeden består nå mest av dritt som «tagg en venn eller tjue i denne totalt uinteressante videoen som resten av dine 500 fb-venner bryr seg filla om», store mengder reklame som blir mer og mer latterlig og folk som håper å vinne en vips eller tyggis i en konkurranse sammen med 400000 andre. 

Det nytter jo ikke å skjule, for det pipler bare frem nytt ræl. Litt som å pisse i buksa for å holde seg varm. 

Anonymkode: 0a5de...521

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så irriterende og uinteressant! Feeden består nå mest av dritt som «tagg en venn eller tjue i denne totalt uinteressante videoen som resten av dine 500 fb-venner bryr seg filla om», store mengder reklame som blir mer og mer latterlig og folk som håper å vinne en vips eller tyggis i en konkurranse sammen med 400000 andre. 

Det nytter jo ikke å skjule, for det pipler bare frem nytt ræl. Litt som å pisse i buksa for å holde seg varm. 

Anonymkode: 0a5de...521

Jo, dersom du skjuler en person fra feeden dukker ikke noe av aktiviteten opp for deg. Det er jo gjerne de samme menneskene som holder på slik. 

Anonymkode: ccf49...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, dersom du skjuler en person fra feeden dukker ikke noe av aktiviteten opp for deg. Det er jo gjerne de samme menneskene som holder på slik. 

Anonymkode: ccf49...96c

Men det er så mange som gjør det! Skjuler ikke mesteparten av vennene mine heller. Blir litt dumt det også. Dessuten må det være noe med algoritmene til fb som gjør at det er drit som dette som dukker opp mer enn statusoppdateringer og bilder?

Anonymkode: 0a5de...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket det samme, og har gjort følgende tiltak:

  • Hver gang det kommer noe fra en person/side/gruppe som jeg ikke vil ha å feeden, så trykker jeg på "Unfollow ...". Dette betyr at man fortsatt "liker" og er på hverandres venneliste, men man ser ikke statuser og poster i egen feed.
  • Når jeg vil sikre at jeg ikke har gått glipp av noe så sjekker jeg Explore -> Friends list -> Family/Close friends/whatever og ser om det er noe nytt der.

Facebook har definitivt blitt for kommersialisert til å være en god måte å ha oversikt over bekjente og familie lenger. Venter på det neste store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom det opp en post hos meg hvor noen har tagget en ukjent person i et bilde fra siden Norge Humor. Hvis du sitter på en PC-en så kan du trykke på de tre prikkene til høyre og velge "Skjul alt fra Norge Humor". Etter hvert så vil du ha luket ut en god del av disse sidene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 4.1.2018 den 8.16, penny_ skrev:

Nå kom det opp en post hos meg hvor noen har tagget en ukjent person i et bilde fra siden Norge Humor. Hvis du sitter på en PC-en så kan du trykke på de tre prikkene til høyre og velge "Skjul alt fra Norge Humor". Etter hvert så vil du ha luket ut en god del av disse sidene :P 

Joda, men det er jo en utrolig tungvin måte 😩 

Er det ingen mulighet for å bla igjennom vebner's statusoppdateringer/bilder, også kan man heller ha en 'fane' for alt mulig drit folk må ha tagget hverandre i? :ler:mener det var sånn før, at man kunne klikke på en knapp på toppen (ved siden av der man klikker for å få opp varsler), så kunne man bla igjennom statusoppdateringer og bilder venner hadde postet, og en annen knapp for å se alt mulig/artige sider/tagger osv.. 

Anonymkode: 765c7...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...