Gå til innhold

Prøve bli gravid for første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

For en måned siden testet jeg eggløsning dag og natt men den kom aldri..  Mensen er like forsinket som alltid og kroppen min er ute av stand til å fortelle meg noe som helst. Har begynt å bli likegyldig, og det gjør faktisk litt vondt. 

Har begynt å legge fra meg forventninger rundt det å få barn. Trist men sant! 

Har derimot vurdert å kjøpe en hund til☺

Orker rett og slett ikke å håpe noe mer! Ja, jeg har bare prøvd siden August men det føles fryktelig lenge. 

Tørr ikke å tenke på alle pengene jeg har brukt på tester og alt annet.. 

Ønsker alle her e inne masse lykke til. Håper dere blir gravide så kan jeg glede meg på deres vegne isteden !😊😍

Ikke gi opp, snart er du gravid. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir biff idag på valentines! Er vel trygt siden jeg bare er 2 dpo? Et eventuelt befrukta egg fester seg vel ikke enda?

Hva skal dere andre idag?:ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Det blir biff idag på valentines! Er vel trygt siden jeg bare er 2 dpo? Et eventuelt befrukta egg fester seg vel ikke enda?

Hva skal dere andre idag?:ninuskapus:

Sålenge den ikke er helt rå i midten og du har vært uhygenisk i matlagingen :fnise:

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
9 timer siden, Gravid2018 skrev:

Ikke gi opp, snart er du gravid. ❤️

Tror nok ikke det. Sitter bare å venter på at jeg skal få mensen slik at jeg kan få tatt blodprøver for å sjekke.. Skal i tillegg skylle egglederne. Er mye som ikke stemmer her..

Dessverre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sålenge den ikke er helt rå i midten og du har vært uhygenisk i matlagingen :fnise:

Anonymkode: 7113a...315

Var rosa. Egget er nok ikke festet enda uansett, så det går nok fint. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Tror nok ikke det. Sitter bare å venter på at jeg skal få mensen slik at jeg kan få tatt blodprøver for å sjekke.. Skal i tillegg skylle egglederne. Er mye som ikke stemmer her..

Dessverre.. 

Hvor lenge har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klokkeblomst90
44 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Hvor lenge har du prøvd?

Har aktivt prøvd siden August. Er i dem beste alder å drikker ikke alkohol eller noe..  

Har prøvd tidligere også, da i ca 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 0.58, Klokkeblomst90 skrev:

For en måned siden testet jeg eggløsning dag og natt men den kom aldri..  Mensen er like forsinket som alltid og kroppen min er ute av stand til å fortelle meg noe som helst. Har begynt å bli likegyldig, og det gjør faktisk litt vondt. 

Har begynt å legge fra meg forventninger rundt det å få barn. Trist men sant! 

Har derimot vurdert å kjøpe en hund til☺

Orker rett og slett ikke å håpe noe mer! Ja, jeg har bare prøvd siden August men det føles fryktelig lenge. 

Tørr ikke å tenke på alle pengene jeg har brukt på tester og alt annet.. 

Ønsker alle her e inne masse lykke til. Håper dere blir gravide så kan jeg glede meg på deres vegne isteden !😊😍

Skjønner at det må være fryktelig fryktelig frustrerende, jeg har kun hatt 1pp  jeg føler allerede at det ikke er håp! Helt irrasjonelt jeg vet det!  

Da har du hatt 6pp? Det er ikke så veldig mye selv om det så klart føles slik, mange går flere mnd uten at det trenger å være noe galt!  :) 

Har du vurdert en utredning hos privatklinikk? Jeg vet man sier at man skal prøve i minst ett år før man trenger å gjøre det, men på en annen side er det bedre å finne det ut tidlig dersom det skulle være noe slik at man kan starte behandling? De fleste problemer kan behandles, de aller aller fleste blir gravide til slutt selv om noe behøver litt hjelp! :troest: Om ikke annet så kan du få bekreftet at ingenting er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 16.57, Gravid2018 skrev:

Det blir biff idag på valentines! Er vel trygt siden jeg bare er 2 dpo? Et eventuelt befrukta egg fester seg vel ikke enda?

Hva skal dere andre idag?:ninuskapus:

Hvordan går det i dpo land? Snegler tiden seg avgårde? 

Spurte samboer om rosa biff og han sa det var null problem da rosa kjøtt er varmebehandlet men å unngå at den var helt rå var kanskje lurt. Ellers har jeg fått beskjed om å ikke spise spekemat, upastirusert ost, kjøttpålegg som holder på å gå ut på dato eller sushi fra useriøse steder osv. Han mener det er like viktig før graviditeten da en eventuell infeksjon vil sitte i kroppen en stund. Han sier litt alkohol (ett glass eller to med vin) mellom mensen og eggløsning ikke er noe problem! :nori:Tror han er litt overforsiktig siden det er hans fremtidige barn det er snakk om, men han er lege så jeg får vel stole på ham. :fnise:

Her har det gått i ett med jobb og annet så jeg har egentlig ikke fått tenkt så mye på prøvingen. Har egentlig null tro på at det går på dette forsøket så det får briste eller bære. Mulig jeg blir mer besatt etter EL igjen. 

Hvis det ikke går denne gangen så vil graviditet på EL i mars føre til termin 22 desember! Da kan du være heeeeeelt sikker på at det havner på julaften eller nyttårsaften! :fnise: Lurer rett og slett på om jeg skal hoppe over den altså! Kjipt å vente og da, men må være så utrolig kjedelig å ha bursdag midt i julen?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ede skrev:

Hvordan går det i dpo land? Snegler tiden seg avgårde? 

Spurte samboer om rosa biff og han sa det var null problem da rosa kjøtt er varmebehandlet men å unngå at den var helt rå var kanskje lurt. Ellers har jeg fått beskjed om å ikke spise spekemat, upastirusert ost, kjøttpålegg som holder på å gå ut på dato eller sushi fra useriøse steder osv. Han mener det er like viktig før graviditeten da en eventuell infeksjon vil sitte i kroppen en stund. Han sier litt alkohol (ett glass eller to med vin) mellom mensen og eggløsning ikke er noe problem! :nori:Tror han er litt overforsiktig siden det er hans fremtidige barn det er snakk om, men han er lege så jeg får vel stole på ham. :fnise:

Her har det gått i ett med jobb og annet så jeg har egentlig ikke fått tenkt så mye på prøvingen. Har egentlig null tro på at det går på dette forsøket så det får briste eller bære. Mulig jeg blir mer besatt etter EL igjen. 

Hvis det ikke går denne gangen så vil graviditet på EL i mars føre til termin 22 desember! Da kan du være heeeeeelt sikker på at det havner på julaften eller nyttårsaften! :fnise: Lurer rett og slett på om jeg skal hoppe over den altså! Kjipt å vente og da, men må være så utrolig kjedelig å ha bursdag midt i julen?? 

Tiden går overraskende fort. :) 4 eller 5 dpo idag, litt usikker da testen ble negativ igjen på søndag ettermiddag. Igår (3/4 dpo) hadde jeg litt rosa utflod, var brun idag, får selvfølgelig forhåpninger på en festeblødning. :( Føler meg generelt rar og har tunge pupper, jeg som lovte meg selv og ikke lete etter symptomer.. Men den rosa utfloden kan være et reelt symptom da, for det er jo faktisk blod!

Biffen var rosa, så da er jeg vel trygg. :fnise: Skal innrømme at jeg drikker mye Pepsi max, da.. Så får i meg mye koffein, men det er en avhengighet jeg slutter med når testen er positiv, det har jeg lovt meg selv. :fnise:

Kjekt med en mann som er lege, tipper han får roet deg litt ned om det er noe du bekymrer deg for ift prøvingen. :laugh:

Jeg ville ikke tatt en pause fra prøvingen, selvom bursdag da blir rundt jul og nyttår. Tenk hvis det er den måneden det skulle klaffet? :sjokkert:

Skjønner uansett enda ikke hvordan jeg skal klare bli gravid, å lage et menneske. Ser for meg at sædcellene dør om egget ikke er der, om jeg ikke har nok slim. Og egget ser jeg for meg at detter ut om jeg går litt fort eller beveger meg ekstra. :fnise:

Oh shit, her ble det mye!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå!! Det høres ut som festeblødning!! Så spennende! Vi får håpe spiren klamrer seg fast!! 

Tror da at Pepsi max er helt ok? De sier vel at man kan drikke to kopper kaffe uten problem, er det så mye mer i en halvannen liter pepsi? :huh:

Nå måtte jeg le, egget detter ut om du beveger deg! :fnise: Jeg får litt sånne merkelige tanker jeg også, husker jeg tenkte at jeg ville trykke ut egget om jeg fikk orgasme! Men kan jo ikke slutte å leve selv om man prøver heller da! Dessuten er det jo bare noe jeg har "funnet på" selv, man kan så klart ikke abortere av orgasme! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ede skrev:

Ååååå!! Det høres ut som festeblødning!! Så spennende! Vi får håpe spiren klamrer seg fast!! 

Tror da at Pepsi max er helt ok? De sier vel at man kan drikke to kopper kaffe uten problem, er det så mye mer i en halvannen liter pepsi? :huh:

Nå måtte jeg le, egget detter ut om du beveger deg! :fnise: Jeg får litt sånne merkelige tanker jeg også, husker jeg tenkte at jeg ville trykke ut egget om jeg fikk orgasme! Men kan jo ikke slutte å leve selv om man prøver heller da! Dessuten er det jo bare noe jeg har "funnet på" selv, man kan så klart ikke abortere av orgasme! :laugh:

Tør ikke håpe for mye, selv om jeg håper. Hadde vært helt fantastisk da, tenk den bursdagsgaven til kjæresten, en positiv test. :gravid: Lest at det er mye minsre koffein i Pepsi og cola, 1 liter for dagen skal være ok! Tenker jeg vil leve veldig sunt når jeg blir gravid uansett, så da blir det bare vann eller juice. Kanskje et glass brus i ny og ne bare for kosens skyld..

Jeg er redd for å gjøre nummer 2. :fnise: Jeg liker gjerne sitte på do med telefonen og «kose meg» en liten halv time, så tenker jeg etterpå:  «åneeii, tenk om jeg presset for hardt??»

Rart vi får sånne tanker. Toppidrettsutøvere får barn, fallskjermhoppere og andre typer ekstremsport :hoppe:

Endret av Gravid2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i overanalysering av symptomer om dagene. Sluttet på prevensjon i oktober, men ikke fått mensen skikkelig tilbake enda. Hadde en miniblødning forrige uke, trodde det var mensen. Men det var så lite blod at det umulig kan ha vært det. Først rosa og så brunt, mer utflod. Varte vel i 3 dager. I tillegg syns jeg alt maten smaker så merklig om dagen. Og siden jeg har lest alt for mye om dette så tenker jeg automatisk at det er festeblødning og at smaken er merklig for jeg er gravid🤣 merklig med alle disse symptomene som plutselig kommer med en gang en blir prøver! 

Her er det tom for tester, og prøver å holde meg fra å kjøpe flere før jeg helt faktisk tror jeg er gravid (tror ikke jeg tør si hvor mye penger som er kastet ut av vinduet på tester siste månedene...)

 

Mwn tenk hvis..... 😂

Anonymkode: cde80...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her går det i overanalysering av symptomer om dagene. Sluttet på prevensjon i oktober, men ikke fått mensen skikkelig tilbake enda. Hadde en miniblødning forrige uke, trodde det var mensen. Men det var så lite blod at det umulig kan ha vært det. Først rosa og så brunt, mer utflod. Varte vel i 3 dager. I tillegg syns jeg alt maten smaker så merklig om dagen. Og siden jeg har lest alt for mye om dette så tenker jeg automatisk at det er festeblødning og at smaken er merklig for jeg er gravid🤣 merklig med alle disse symptomene som plutselig kommer med en gang en blir prøver! 

Her er det tom for tester, og prøver å holde meg fra å kjøpe flere før jeg helt faktisk tror jeg er gravid (tror ikke jeg tør si hvor mye penger som er kastet ut av vinduet på tester siste månedene...)

 

Mwn tenk hvis..... 😂

Anonymkode: cde80...496

Last ned appen FLO. Den kan forutse EL selvom du har litt uregelmessig mens. Skriv inn alle symptomer. Jeg trodde jeg hadde el hver mnd fordi jeg hadde mensensmerter, men eneste symptomet jeg hadde var faktisk trøtthet. Denne mnd har jeg vært veldig trøtt helt fra før eggløsning til nå(4/5 dpo). Anbefaler også eggløsningstester! Skuldrene mine ble litt senket da jeg fant ut at jeg faktisk hadde EL. Temping er også effektivt og billig, men krever litt mer nøyaktighet. Jeg begynner med det neste mnd om det ikke klaffer nå!

 

Det kan ha vært minimens, eggløsning eller festeblødning! Forrige måned fikk jeg slimete blod rundt eggløsning, varte et par dager, nok til at jeg brukte truseinnlegg. Tok jo heeelt feil av eggløsning, trodde jeg hadde hatt det så hadde ikke mye sex rundt eggløsning i januar. :P Denne måneden hadde vi derimot mye sex. Før el, under el og to ganger etter. :alice:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her går det i overanalysering av symptomer om dagene. Sluttet på prevensjon i oktober, men ikke fått mensen skikkelig tilbake enda. Hadde en miniblødning forrige uke, trodde det var mensen. Men det var så lite blod at det umulig kan ha vært det. Først rosa og så brunt, mer utflod. Varte vel i 3 dager. I tillegg syns jeg alt maten smaker så merklig om dagen. Og siden jeg har lest alt for mye om dette så tenker jeg automatisk at det er festeblødning og at smaken er merklig for jeg er gravid🤣 merklig med alle disse symptomene som plutselig kommer med en gang en blir prøver! 

Her er det tom for tester, og prøver å holde meg fra å kjøpe flere før jeg helt faktisk tror jeg er gravid (tror ikke jeg tør si hvor mye penger som er kastet ut av vinduet på tester siste månedene...)

 

Mwn tenk hvis..... 😂

Anonymkode: cde80...496

Jeg er også veldig glad i å bruke Flo appen samt teste med EL tester! Gir mer oversikt over hva som skjer når! :alice:

Først rosa og så brunt er jo typisk festeblødning da, hadde ikke klart å vente med å teste! Jeg bestilte test tidkig g-tester på https://www.billige-tester.no/ Koster nada så da kan du teste så ofte du vil! :laugh: Samme med EL tester, men vi får krysse fingrene for at det sitter denne gangen sånn at du slipper å tenke på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Tør ikke håpe for mye, selv om jeg håper. Hadde vært helt fantastisk da, tenk den bursdagsgaven til kjæresten, en positiv test. :gravid: Lest at det er mye minsre koffein i Pepsi og cola, 1 liter for dagen skal være ok! Tenker jeg vil leve veldig sunt når jeg blir gravid uansett, så da blir det bare vann eller juice. Kanskje et glass brus i ny og ne bare for kosens skyld..

Jeg er redd for å gjøre nummer 2. :fnise: Jeg liker gjerne sitte på do med telefonen og «kose meg» en liten halv time, så tenker jeg etterpå:  «åneeii, tenk om jeg presset for hardt??»

Rart vi får sånne tanker. Toppidrettsutøvere får barn, fallskjermhoppere og andre typer ekstremsport :hoppe:

Jeg kommer til å fortsette å drikke lettbrus tror jeg, man kan jo ikke kutte ut alt heller! vil forsøke å kutte ut sukker og drittmat. Ser for meg å leve supersunt jeg også, det føles liksom viktigere når man ikke kun har seg selv å tenke på. Lever ikke usunt nå heller men kunne nok ha gjort mer! 

Jeg har også tenkt tanken når jeg er på do! :laugh: :fnise: Sier til meg selv at det ikke er mulig å trykke ut egget, det ligger jo supergodt polstret inni der! Men man blir litt crazy av å prøve! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Ede skrev:

Jeg kommer til å fortsette å drikke lettbrus tror jeg, man kan jo ikke kutte ut alt heller! vil forsøke å kutte ut sukker og drittmat. Ser for meg å leve supersunt jeg også, det føles liksom viktigere når man ikke kun har seg selv å tenke på. Lever ikke usunt nå heller men kunne nok ha gjort mer! 

Jeg har også tenkt tanken når jeg er på do! :laugh: :fnise: Sier til meg selv at det ikke er mulig å trykke ut egget, det ligger jo supergodt polstret inni der! Men man blir litt crazy av å prøve! 

Ja, lever man sånn nogenlunde sunt fra før er det jo bare små forandringer. Jeg spiser grønnsaker og lager hjemmelaget mat, det er sunt nok for meg. Men når jeg blir gravid skal jeg spise litt mindre salt, litt mindre sukker og gå den ene ekstra turen i uka. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ede skrev:

Hvordan går det i dpo land? Snegler tiden seg avgårde? 

Spurte samboer om rosa biff og han sa det var null problem da rosa kjøtt er varmebehandlet men å unngå at den var helt rå var kanskje lurt. Ellers har jeg fått beskjed om å ikke spise spekemat, upastirusert ost, kjøttpålegg som holder på å gå ut på dato eller sushi fra useriøse steder osv. Han mener det er like viktig før graviditeten da en eventuell infeksjon vil sitte i kroppen en stund. Han sier litt alkohol (ett glass eller to med vin) mellom mensen og eggløsning ikke er noe problem! :nori:Tror han er litt overforsiktig siden det er hans fremtidige barn det er snakk om, men han er lege så jeg får vel stole på ham. :fnise:

Her har det gått i ett med jobb og annet så jeg har egentlig ikke fått tenkt så mye på prøvingen. Har egentlig null tro på at det går på dette forsøket så det får briste eller bære. Mulig jeg blir mer besatt etter EL igjen. 

Hvis det ikke går denne gangen så vil graviditet på EL i mars føre til termin 22 desember! Da kan du være heeeeeelt sikker på at det havner på julaften eller nyttårsaften! :fnise: Lurer rett og slett på om jeg skal hoppe over den altså! Kjipt å vente og da, men må være så utrolig kjedelig å ha bursdag midt i julen?? 

De færreste føder på termin uansett. Du kan føde fire uker før eller to uker etter, og da er du jo enten i november eller desember. Hadde ikke bekymret meg for det :) Hvis barneønsket er sterkt nok, så prøver du den mnd og, tenker jeg!

Anonymkode: 7113a...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned dagene til mensen her. Er omsider under utredning. Skulle ønske tiden gikk raskere, gruer meg til vi får "dommen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...