Gå til innhold

Prøve bli gravid for første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

@Ede Idag målte jeg tempen igjen. Igår var den 35.6 og idag 36.4. Tror jeg gjør noe feil. :fnise: 

Måler i munnen, men burde vel kanskje ta den i rumpa, men frister ikke hver morgen, og må jo kjøpe en haug av plasthylser :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Gravid2018 skrev:

@Ede Idag målte jeg tempen igjen. Igår var den 35.6 og idag 36.4. Tror jeg gjør noe feil. :fnise: 

Måler i munnen, men burde vel kanskje ta den i rumpa, men frister ikke hver morgen, og må jo kjøpe en haug av plasthylser :fnise: 

Stress å måle i rumpa da! Har hørt man like godt kan måle i skjeden, det er gjerne litt greiere? Da tenker jeg at det holder å sprite den av med vibrator rens etterpå, eller er det ekkelt? :fnise: 

Jeg vil også begynne å måle, og plotte det inn i appen, kjekt å ha historikken på det! Har du sånn termometer med to desimaler? Det sies at man bør ha det, men er det egentlig så nøye...? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Gravid2018 skrev:

@Ede Idag målte jeg tempen igjen. Igår var den 35.6 og idag 36.4. Tror jeg gjør noe feil. :fnise: 

Måler i munnen, men burde vel kanskje ta den i rumpa, men frister ikke hver morgen, og må jo kjøpe en haug av plasthylser :fnise: 

Man skal vel måle vaginalt, hvis ikke må man trekke fra en halv grad eller noe sånt. Jeg er ikke helt inni det, men har forstått det slik at å måle skjeden er det vanlige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ede skrev:

Stress å måle i rumpa da! Har hørt man like godt kan måle i skjeden, det er gjerne litt greiere? Da tenker jeg at det holder å sprite den av med vibrator rens etterpå, eller er det ekkelt? :fnise: 

Jeg vil også begynne å måle, og plotte det inn i appen, kjekt å ha historikken på det! Har du sånn termometer med to desimaler? Det sies at man bør ha det, men er det egentlig så nøye...? :klo:

Ja, skjeden burde vel funke likegodt? Hvorfor er det ekkelt å sprite den bare da? :fnise: Det var lurt!

Brukt vanlig febertermometer, men det er bare for morroskyld denne mnd, da jeg ikke rekker bestille hjem en annen før EL. Må nok ha ny, for den funket ikke så bra tydeligvis, selvom den er helt ny. :fnise: 

Har skrevet det inn i appen fertility friend, virker veldig greit! Så er det jo en garanti på en måte med EL. Tenker også at jeg må nok tempe ved en evt utredning så greit å starte før :fnise: Så er det billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pompom skrev:

Man skal vel måle vaginalt, hvis ikke må man trekke fra en halv grad eller noe sånt. Jeg er ikke helt inni det, men har forstått det slik at å måle skjeden er det vanlige :) 

Ja, da begynner jeg med det, men kanskje ikke med febertermometeret som skal brukes av fler. :icon_lol:

Men jeg tenker, det var varmt på soverommet i natt, har det noe å si? En halv grad er jo ikke så mye, men så lenge man ikke har feber burde det vel ikke ha noe å si? Vanskelig å holde temperaturen på soverommet helt likt hele tiden og, blir jo umulig å tempe på sommeren o.l. også da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Ja, da begynner jeg med det, men kanskje ikke med febertermometeret som skal brukes av fler. :icon_lol:

Men jeg tenker, det var varmt på soverommet i natt, har det noe å si? En halv grad er jo ikke så mye, men så lenge man ikke har feber burde det vel ikke ha noe å si? Vanskelig å holde temperaturen på soverommet helt likt hele tiden og, blir jo umulig å tempe på sommeren o.l. også da :(

Jeg tror man bør ha et med doble desimaler, fordi det er ganske små forskjeller man skal måle. 

Men ja, det er grunnen til jeg ikke temper, for vi har kaaaaaldt soverom, og jeg våkner noen ganger av at jeg hutrer fordi typen min har tatt dyna 😂 Det er jo ikke like kaldt på vinteren. I tillegg skal man sove minst tre timer sammenhengende, og det gjør sjeldent jeg 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal ikke bruke vanlig febermåler nei, men et basaltermometer med doble desimaler som @Pompom sier. Den skal tas vaginalt. Da blir det nok riktig for deg @Gravid2018

Har dere opprettet dagbøker? @Ede @Gravid2018

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke bruke vanlig febermåler nei, men et basaltermometer med doble desimaler som @Pompom sier. Den skal tas vaginalt. Da blir det nok riktig for deg @Gravid2018

Har dere opprettet dagbøker? @Ede @Gravid2018

Anonymkode: 7113a...315

Takk, da bestiller jeg det til neste syklus! Vet du om noen gode?

Ja, har opprettet en dagbok, men skriver nok ikke så mye der før EL har vært denne mnd! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gravid2018 skrev:

Ja, da begynner jeg med det, men kanskje ikke med febertermometeret som skal brukes av fler. :icon_lol:

Men jeg tenker, det var varmt på soverommet i natt, har det noe å si? En halv grad er jo ikke så mye, men så lenge man ikke har feber burde det vel ikke ha noe å si? Vanskelig å holde temperaturen på soverommet helt likt hele tiden og, blir jo umulig å tempe på sommeren o.l. også da :(

De som har greie på det sier at basaltemperaturen skal holde seg lik uansett temperatur i omgivelsene. Innen rimelighetens grenser så klart. Hender, føtter og hud generelt vil jo variere voldsomt i temperatur men inni kjernen er kroppen veldig nøye med å holde helt jevn og riktig temperatur. :)  Men litt variasjoner vil man jo få i praksis, er mye som kan påvirke temperaturen litt. Tror uansett det vil danne seg en tydelig kurve om man måler hver dag. Gleder meg til å starte! 

Jeg fant den temperaturfunksjonen i Flo appen så jeg prøver meg på den! Blir nok vanlig febertermometer på meg også de neste dagene før jeg får bestilt et skikkelig.

Fant denne der jeg bestiller EL tester: https://www.billige-tester.no/babyplan-digitalt-termometer-med-fleksibel-tupp-p-1155.html?gclid=Cj0KCQiAh_DTBRCTARIsABlT9Mbqpwwl0KeXg-EiZKY2k2briRJwgx3Y5U1FpkHTjq_8IgGOtxnwcscaAr6rEALw_wcB

Alternativt denne: https://www.fertil.no/produkt/make-sure-termometer-m2-desimaler/?gclid=Cj0KCQiAh_DTBRCTARIsABlT9Mbd-aA7FLrWEqdxRdCfTqQuNf5QViIbKSA6gX83OKNgjsFAWI8EqkEaAiLBEALw_wcB

Noen som har erfaring med disse?? De er så billige, vet ikke om jeg tør stole på de! :fnise: Andre tips til greie termometre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ede skrev:

De som har greie på det sier at basaltemperaturen skal holde seg lik uansett temperatur i omgivelsene. Innen rimelighetens grenser så klart. Hender, føtter og hud generelt vil jo variere voldsomt i temperatur men inni kjernen er kroppen veldig nøye med å holde helt jevn og riktig temperatur. :)  Men litt variasjoner vil man jo få i praksis, er mye som kan påvirke temperaturen litt. Tror uansett det vil danne seg en tydelig kurve om man måler hver dag. Gleder meg til å starte! 

Jeg fant den temperaturfunksjonen i Flo appen så jeg prøver meg på den! Blir nok vanlig febertermometer på meg også de neste dagene før jeg får bestilt et skikkelig.

Fant denne der jeg bestiller EL tester: https://www.billige-tester.no/babyplan-digitalt-termometer-med-fleksibel-tupp-p-1155.html?gclid=Cj0KCQiAh_DTBRCTARIsABlT9Mbqpwwl0KeXg-EiZKY2k2briRJwgx3Y5U1FpkHTjq_8IgGOtxnwcscaAr6rEALw_wcB

Alternativt denne: https://www.fertil.no/produkt/make-sure-termometer-m2-desimaler/?gclid=Cj0KCQiAh_DTBRCTARIsABlT9Mbd-aA7FLrWEqdxRdCfTqQuNf5QViIbKSA6gX83OKNgjsFAWI8EqkEaAiLBEALw_wcB

Noen som har erfaring med disse?? De er så billige, vet ikke om jeg tør stole på de! :fnise: Andre tips til greie termometre? 

Så Flo har også det? Finner det ikke jeg :P

Make sure er den jeg har sett på, mest fordi den er billig. Har også sett på eBay, men tenker det er bedre å bestille herifra. 

Tok forresten en el-test nå, streker enn jeg har fått før, men ikke positiv. Kanskje den er positiv ikveld, holder meg frem til 8 tiden tenker jeg. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

20 timer siden, Gravid2018 skrev:

Så Flo har også det? Finner det ikke jeg :P

 I Flo, hvis du går inn på hvilken som helst dag i kalenderen og trykker på pluss knappen får du opp at du kan legge inn vekt, humør, utflod osv. Hvis du blar helt ned på denne siden er det noe som heter "legg til flere parametre". Temperatur ligger et stykke ned på denne listen. Her kan du foresten også legge inn svar på EL tester! :) 

Si ifra om du ikke finner det, jeg er ikke alltid så flink å forklare. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er tatt i dager, fra øverst: 1 morgenurin, 2 i to-tre tiden 3 sju.

Den blir altså sterkere utover dagen. Har testet hver dag fra syklusdag 6 (17 idag, vanligvis syklus på 30-35 dager)og de har kun vært som nr 1 og 2.. Har lest litt om disse  at noen sliter med å få de positive, og jeg ser de er negative.. Burde jeg ta een test til idag eller vente til imorgen? 

Utflod har det kommet mer av idag og. :sulosi:

Er det vanlig at EL-tester blir gradvis sterkere? 

E98564C3-AA73-4D95-BF2D-2F538E4B56BF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Disse er tatt i dager, fra øverst: 1 morgenurin, 2 i to-tre tiden 3 sju.

Den blir altså sterkere utover dagen. Har testet hver dag fra syklusdag 6 (17 idag, vanligvis syklus på 30-35 dager)og de har kun vært som nr 1 og 2.. Har lest litt om disse  at noen sliter med å få de positive, og jeg ser de er negative.. Burde jeg ta een test til idag eller vente til imorgen? 

Utflod har det kommet mer av idag og. :sulosi:

Er det vanlig at EL-tester blir gradvis sterkere? 

E98564C3-AA73-4D95-BF2D-2F538E4B56BF.jpeg

Nei, ikke ta en til idag. Ta en imorgen kveld. 

Anonymkode: 7113a...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gravid2018 skrev:

CBFM sticks fra dag 6. Teststreken blir svakere? :klo:

082CAB06-91AE-42B4-B5AB-60C2FE67C150.jpeg

Ja, de siste ser svakere ut. 

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke ta en til idag. Ta en imorgen kveld. 

Anonymkode: 7113a...315

Jeg har mange og venter 50 til i Posten så er ikke krise med antall tester. Jeg misser ingenting altså om jeg ikke tar idag? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, de siste ser svakere ut. 

Anonymkode: 7113a...315

Men har lest et sted at det er en LH strek og østrogen strek, stemmer det? At østrogen streken blir svakere jo mer østrogen det er? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Jeg har mange og venter 50 til i Posten så er ikke krise med antall tester. Jeg misser ingenting altså om jeg ikke tar idag? :fnise: 

Jeg tror ikke vinduet ditt er så lite at du misser noe. Du kan ha sex ikveld for å være  sikker :-) Jeg tror dog du får positivt utslag imorgen. 

Anonymkode: 7113a...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke vinduet ditt er så lite at du misser noe. Du kan ha sex ikveld for å være  sikker :-) Jeg tror dog du får positivt utslag imorgen. 

Anonymkode: 7113a...315

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en nå klokken tolv jeg. Ble sånn her 😅

 

eggløsning imorgen da? Får jeg ikke Max på CBFM imorgen tidlig så vet ikke jeg altså. 😅

8413B56E-92F7-4609-AAD8-67C6BAC74D08.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...