Gå til innhold

Prøve bli gravid for første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Gravid2018 skrev:

9dpo

 

Idag er jeg litt småkvalm, mensenlignende smerter og litt blod i utfloden(brunt i undertøyet, men da jeg stikker en finger inn er det rødt). Hva er dette? :-( Fortsatt negativ test.. Tok i truseinnlegget for å se om det fortsetter. Jeg føler meg RAR.. 

1 syklusdag 21. Desember, så er vel for tidlig med mensen?

Festeblødning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Fugleskremsel skrev:

Festeblødning?

Tenkte det jeg og, men er ikke det for sent? Kan være el var noe senere også..

Når får man positiv test etter festeblødning? Håper håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og prøver for første gang. Veldig rart å tenke på! Er snart 26 år, samboer er 24. Har gått på p-sprøyte, men etter to sprøyter byttet jeg t minipille for å lettere kunne avslutte når vi fant ut at vi ville prøve. Tok siste sprøyta i juni, og gikk bare på pillene til ca midten av oktober (1,5 mnd). Veldig rart å gå fra konstant blødning når jeg gikk på prevensjon til null tegn på menstruasjon nå. Hadde en blødning i midten av desember, og håpet egentlig det var mensen som begynte å komme tilbake. Ingenting har skjedd siden. Men vet jo at det kan ta laaaaaang tid å få syklusen på plass etter å ha brukt p-sprøyte. Nevnte for legen at vi ville begynne å prøve, og hun ville ikke sjekke noe før til høsten i og med at det tar lang tid etter sprøyta. Krysser fingrene for at ting begynner å fungere før det! 2018 høres liksom ut som et så fint år å bli født i🤪 

Anonymkode: cde80...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er og prøver for første gang. Veldig rart å tenke på! Er snart 26 år, samboer er 24. Har gått på p-sprøyte, men etter to sprøyter byttet jeg t minipille for å lettere kunne avslutte når vi fant ut at vi ville prøve. Tok siste sprøyta i juni, og gikk bare på pillene til ca midten av oktober (1,5 mnd). Veldig rart å gå fra konstant blødning når jeg gikk på prevensjon til null tegn på menstruasjon nå. Hadde en blødning i midten av desember, og håpet egentlig det var mensen som begynte å komme tilbake. Ingenting har skjedd siden. Men vet jo at det kan ta laaaaaang tid å få syklusen på plass etter å ha brukt p-sprøyte. Nevnte for legen at vi ville begynne å prøve, og hun ville ikke sjekke noe før til høsten i og med at det tar lang tid etter sprøyta. Krysser fingrene for at ting begynner å fungere før det! 2018 høres liksom ut som et så fint år å bli født i🤪 

Anonymkode: cde80...496

Kjøp EL-tester på eBay som du tar hver dag. Du får jo ikke mensen uten eggløsning, så ville testet meg hver dag og hatt sex da eggløsning kom. :) 

Veldig rart, men samtidig veldig riktig og begynne prøve. Før virker det helt rart og skulle få barn, men nå kan jeg ikke vente. :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gravid2018 skrev:

9dpo

 

Idag er jeg litt småkvalm, mensenlignende smerter og litt blod i utfloden(brunt i undertøyet, men da jeg stikker en finger inn er det rødt). Hva er dette? :-( Fortsatt negativ test.. Tok i truseinnlegget for å se om det fortsetter. Jeg føler meg RAR.. 

1 syklusdag 21. Desember, så er vel for tidlig med mensen?

Hmmm.. er det festeblødning må du belage deg på 3-4 dager for nok HCG til utslag på test. Er det mens kommer den nok ikveld eller imorgen.

Anonymkode: 7113a...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm.. er det festeblødning må du belage deg på 3-4 dager for nok HCG til utslag på test. Er det mens kommer den nok ikveld eller imorgen.

Anonymkode: 7113a...315

Får håpe jeg klarer vente med å teste da 😂 

Krysser fingre og tær. 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Får håpe jeg klarer vente med å teste da 😂 

Krysser fingre og tær. 🤞🏼

Er ingen vits i å teste før. For å få utslag må kroppen produsere HCG. Det skjer først etter kroppen har fått signal om at egget har festet seg. Det kan løsne igjen og forbli en kjemisk graviditet, men det er sjelden. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så begynner ikke produksjonen av HCG før egget er festet. Og mengden HCG øker fort over et par dager, så selv om egget fester seg IDAG, så vil du ikke få positiv test omgående.

Anonymkode: 7113a...315

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gravid2018 skrev:

9dpo

 

Idag er jeg litt småkvalm, mensenlignende smerter og litt blod i utfloden(brunt i undertøyet, men da jeg stikker en finger inn er det rødt). Hva er dette? :-( Fortsatt negativ test.. Tok i truseinnlegget for å se om det fortsetter. Jeg føler meg RAR.. 

1 syklusdag 21. Desember, så er vel for tidlig med mensen?

Jeg opplever det samme nå.. 😬

Frisk blod i går når jeg var på do, også ingenting mer. I morges kom det brunlig utflod, ikke mye men har vært litt «spotting» jevnt utover dagen. Har derimot ingen menssmerter eller murring jeg da :) Har IKM den 18/01, som regel syklus på 30-34 dager. Så for min del er det også tidlig med mensen allerede nå, men venter egentlig bare at den skal komme når som helst nå... 😔 Bruker til vanlig ikke å spotte før mensen, får den som regel med en gang når det først kommer, også varer det kun 2-3 dager. 

Jaja, utrolig hvor oppmerksom man blir på symptomer og kroppen sin når man prøver.. 😆

Krysser fingrene for at det går veien for deg 🤞🏼😀

Endret av lille_myyy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, lille_myyy skrev:

Jeg opplever det samme nå.. 😬

Frisk blod i går når jeg var på do, også ingenting mer. I morges kom det brunlig utflod, ikke mye men har vært litt «spotting» jevnt utover dagen. Har derimot ingen menssmerter eller murring jeg da :) Har IKM den 18/01, som regel syklus på 30-34 dager. Så for min del er det også tidlig med mensen allerede nå, men venter egentlig bare at den skal komme når som helst nå... 😔 Bruker til vanlig ikke å spotte før mensen, får den som regel med en gang når det først kommer, også varer det kun 2-3 dager. 

Jaja, utrolig hvor oppmerksom man blir på symptomer og kroppen sin når man prøver.. 😆

Krysser fingrene for at det går veien for deg 🤞🏼😀

fan ligger vi ganske likt i løypa! :laugh: Håper for vår del det er festeblødning og at spira sitter!

Misstemker selv mensen eller eggløsning, men det hadde vært rart nå. Er jo for godt til å være sant å være gravid, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 23.02, Gravid2018 skrev:

fan ligger vi ganske likt i løypa! :laugh: Håper for vår del det er festeblødning og at spira sitter!

Misstemker selv mensen eller eggløsning, men det hadde vært rart nå. Er jo for godt til å være sant å være gravid, liksom..

Dette blir spennende, hadde jo vært utrolig moro om den satt på første forsøk!! :)

Jeg venter fortsatt på første EL etter at vi startet prøvingen, lever fortsatt i håpet om at det skal gå raskt for meg også! Har begynt å ta EL tester og føler tiden går så fryktelig sakte! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ede skrev:

Dette blir spennende, hadde jo vært utrolig moro om den satt på første forsøk!! :)

Jeg venter fortsatt på første EL etter at vi startet prøvingen, lever fortsatt i håpet om at det skal gå raskt for meg også! Har begynt å ta EL tester og føler tiden går så fryktelig sakte! :fnise:

Ja, det hadde vært gøy, men tviler på vi er så heldige. Bare det ikke tar så alt dor lang tid er jeg fornøyd. 😂

Tiden går altfor sakte, skulle gjerne spolt frem i tid 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Ja, det hadde vært gøy, men tviler på vi er så heldige. Bare det ikke tar så alt dor lang tid er jeg fornøyd. 😂

Tiden går altfor sakte, skulle gjerne spolt frem i tid 🙄

Det skal vel litt til at det klaffer ja, er jo ikke bra å bygge opp forventningene for mye.... Men jeg kom over denne artikkelen https://www.aftenposten.no/verden/i/naago/Eldre-kvinner-er-like-fruktbare-som-yngre i følge denne har en stor dansk studie konkludert med at 78% av prøverne i alderen 20-24 og 87% i aldersgruppen 30-34 var gravide innen 3 mnd! Det er jo ganske gode tall og mye mer optimistisk enn man får inntrykk av! (Regner med at det stiger med alder på grunn av at man er litt mer systematisk med EL tester osv jo eldre man blir, men det er kun min tolkning) 

Må ha noe positiv input også! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal av dette her jeg... 😂

Googler meg ihjel på alt, og vi har bare prøvd i 2 mnd. Tror det blir vanskelig å holde ut hvis jeg skal fortsette slik... 

Denne mnd er jeg sikker på at noe er rart og galt. Startet med at jeg følte at jeg ikke fikk EL. Så har jeg fått blødning 1 uke før jeg skal, bare liten blødning/spotting. Det har jeg ikke når jeg har vanlig mens. Har ikke murring/menssmerter, slik som jeg hadde forrige mnd og alle mnd før der. Har ømme pupper, som bare blir mer og mer ømme. 

Er kvalm og uvel, og har temp rundt 37.1 (har som regel rundt 36, lav temp).

Tok en g- strimmel som så veldig positiv ut i går. Negativ RFSU-test i dag.

Så begynner jeg å tenke, kanskje det er EL jeg har nå? Noe er iallefall veldig merkelig denne mnd 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lille_myyy skrev:

Jeg blir gal av dette her jeg... 😂

Googler meg ihjel på alt, og vi har bare prøvd i 2 mnd. Tror det blir vanskelig å holde ut hvis jeg skal fortsette slik... 

Denne mnd er jeg sikker på at noe er rart og galt. Startet med at jeg følte at jeg ikke fikk EL. Så har jeg fått blødning 1 uke før jeg skal, bare liten blødning/spotting. Det har jeg ikke når jeg har vanlig mens. Har ikke murring/menssmerter, slik som jeg hadde forrige mnd og alle mnd før der. Har ømme pupper, som bare blir mer og mer ømme. 

Er kvalm og uvel, og har temp rundt 37.1 (har som regel rundt 36, lav temp).

Tok en g- strimmel som så veldig positiv ut i går. Negativ RFSU-test i dag.

Så begynner jeg å tenke, kanskje det er EL jeg har nå? Noe er iallefall veldig merkelig denne mnd 😞

Jeg spottet lør-søm, bare bittelitt, ikke noe igår. Idag var det noe som så ut som blodtråer, ikke maten i det hele tatt!(regner med det var rester etter helgen, hadde sex igår og han kom inni meg i tilfelle det var el)

tror egentlig man bare kjenner alt mye bedre nå som man prøver, har du vært sikker på din syklus før du begynte prøve så går for sånn det var da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, lille_myyy skrev:

Jeg blir gal av dette her jeg... 😂

Googler meg ihjel på alt, og vi har bare prøvd i 2 mnd. Tror det blir vanskelig å holde ut hvis jeg skal fortsette slik... 

Denne mnd er jeg sikker på at noe er rart og galt. Startet med at jeg følte at jeg ikke fikk EL. Så har jeg fått blødning 1 uke før jeg skal, bare liten blødning/spotting. Det har jeg ikke når jeg har vanlig mens. Har ikke murring/menssmerter, slik som jeg hadde forrige mnd og alle mnd før der. Har ømme pupper, som bare blir mer og mer ømme. 

Er kvalm og uvel, og har temp rundt 37.1 (har som regel rundt 36, lav temp).

Tok en g- strimmel som så veldig positiv ut i går. Negativ RFSU-test i dag.

Så begynner jeg å tenke, kanskje det er EL jeg har nå? Noe er iallefall veldig merkelig denne mnd 😞

Kanskje det er festeblødning...? Jeg kjenner også noen ganger at jeg har EL mens andre ganger har jeg ingen symptomer før mensen kommer. Tror det er normalt med litt variasjon! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg forresten litt "gal" jeg også, prøver å ta rådet om å ikke tenke på det men det er myyyye lettere sagt enn gjort! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ede skrev:

Det skal vel litt til at det klaffer ja, er jo ikke bra å bygge opp forventningene for mye.... Men jeg kom over denne artikkelen https://www.aftenposten.no/verden/i/naago/Eldre-kvinner-er-like-fruktbare-som-yngre i følge denne har en stor dansk studie konkludert med at 78% av prøverne i alderen 20-24 og 87% i aldersgruppen 30-34 var gravide innen 3 mnd! Det er jo ganske gode tall og mye mer optimistisk enn man får inntrykk av! (Regner med at det stiger med alder på grunn av at man er litt mer systematisk med EL tester osv jo eldre man blir, men det er kun min tolkning) 

Må ha noe positiv input også! :laugh:

Man får jo forhåpninger. Jeg VET jeg er gravid, så får testen jeg tar snart avgjøre om det er sant eller ikke.:fnise: Gleder meg til 2 streker, de 2 strekene føles ikke bare deilig ut etter å ha prøvd bli gravid, men alle drømmene man har hatt siden man var ei lita jente blir oppfylt.:yvonne:

Tror de fleste på forumet her bruker lang tid, men det er gjerne de som sliter litt eller lignende som kommer hit. Jeg er bare litt utålmodig, derfor er jeg her. :fnise: De fleste er jo ikke på et forum, og jeg har på følelsen at de fleste faktisk blir gravid på 2-3 måneder :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, lille_myyy skrev:

Jeg blir gal av dette her jeg... 😂

Googler meg ihjel på alt, og vi har bare prøvd i 2 mnd. Tror det blir vanskelig å holde ut hvis jeg skal fortsette slik... 

Denne mnd er jeg sikker på at noe er rart og galt. Startet med at jeg følte at jeg ikke fikk EL. Så har jeg fått blødning 1 uke før jeg skal, bare liten blødning/spotting. Det har jeg ikke når jeg har vanlig mens. Har ikke murring/menssmerter, slik som jeg hadde forrige mnd og alle mnd før der. Har ømme pupper, som bare blir mer og mer ømme. 

Er kvalm og uvel, og har temp rundt 37.1 (har som regel rundt 36, lav temp).

Tok en g- strimmel som så veldig positiv ut i går. Negativ RFSU-test i dag.

Så begynner jeg å tenke, kanskje det er EL jeg har nå? Noe er iallefall veldig merkelig denne mnd 😞

Er du forresten sikker på at testen du tok idag var minsre sensitiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...