Gå til innhold

Prøve bli gravid for første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Gravid2018 skrev:

Ja, var forskjell. 😂 Hadde sex 2 ganger igår, så blir det ofte sex resten av uken. Så har vi iallfall prøvd denne mnd. :) Stoler meest på Flo, den er den eneste som har tatt hensyn til at jeg har hatt litt ulik lengde på syklusene, alt fra 27-33 dager. Det er vel normalt? De andre regner 28, og det er jo ikke helt riktig. :)

 

Blir litt roligere prøving neste mnd. 😂👍🏻 Heller litt roligere ellers i mnd og kjøre på ekstra rundt eggløsning. Kommer til å ta en eggløsningstest neste mnd når jeg mistenker eggløsning for å se om symptomene jeg merker stemmer. :) 

Så jeg fikk mensen i går så det lover godt for at syklusen stabiliserer seg litt. :nori:

Tror jeg bestiller meg noen EL tester jeg også, er kjekt å vite liksom! Jeg reiser også mye i jobben, hver uke, så det er greit å vite om vi treffer eller bommer. Litt usikker på hvor ofte man skal teste, er det kun de dagene rett før man forventer EL? Det må jo være det eller så tester man seg jo ihjel... 

Har også gått over til Flo nå, kjekt at man kan logge andre symptomer også! 

Gøy med sex to ganger om dagen, men det er jo ikke nødvendig om det ikke faller seg naturlig. Om dere vil ta det litt mer piano så holder det fin annenhver dag uten at det reduserer sjansene deres. Men det har jo mange her inne allerede presisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det Flo jeg går utifra fra nå. :) 

Jeg tenker at jeg skal begynne teste meg 2-3 dager før forventet eggløsning i følge Flo, eller er det helt teit? Man tester jo som regel positivt en dag før eggløsning? Så blir det roligere neste mnd, og ikke så mye sex før eggløsningen faktisk er her. :fnise:

 

Og vi har sex ofte uansett, men er faktisk litt bekymret for at det minsker sjangsene? Har lest noen steder at sædkvaliteten blir dårligere, tar jo noen dager å lage også?

Endret av Gravid2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gravid2018 skrev:

Da er det Flo jeg går utifra fra nå. :) 

Jeg tenker at jeg skal begynne teste meg 2-3 dager før forventet eggløsning i følge Flo, eller er det helt teit? Man tester jo som regel positivt en dag før eggløsning? Så blir det roligere neste mnd, og ikke så mye sex før eggløsningen faktisk er her. :fnise:

 

Og vi har sex ofte uansett, men er faktisk litt bekymret for at det minsker sjangsene? Har lest noen steder at sædkvaliteten blir dårligere, tar jo noen dager å lage også?

Jeg begynte testingen den første dagen den uka som Flo viser at du er fertil :) og fikk positiv på samme dag som Flo viste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gravid2018 skrev:

Da er det Flo jeg går utifra fra nå. :) 

Jeg tenker at jeg skal begynne teste meg 2-3 dager før forventet eggløsning i følge Flo, eller er det helt teit? Man tester jo som regel positivt en dag før eggløsning? Så blir det roligere neste mnd, og ikke så mye sex før eggløsningen faktisk er her. :fnise:

 

Og vi har sex ofte uansett, men er faktisk litt bekymret for at det minsker sjangsene? Har lest noen steder at sædkvaliteten blir dårligere, tar jo noen dager å lage også?

Det blir noen færre sædceller i hver "ladning" hvis dere har sex ofte. De blir produsert fortløpende og lagres i mannen helt til de "slippes fri". Derfor er det noen som tenker at det ikke er bra å ha sex for ofte. Men mange av svømmerne blir da for gamle og uansett ikke brukende. Har man sex ofte er det kun ferskere celler og derfor bedre kvalitet. Så litt færre i hver ladning men samtidig bedre svømmere. Dessuten er det jo ikke slik at det er flere i én "oppspart" ladning enn to ferske! ;) Så det er ingenting i veien for å ha sex ofte. Hvis dere vil og har lyst, har nok veldig lite å si i praksis. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Flo har vi EL på samme dag! Jeg bruker Flo, Olvia og Clue, og alle sier forskjellig dag :fnise: Tok siste pille i slutten av august, men denne pp var første vi gjorde en ordentlig innsats!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 2.36, Pompom skrev:

Ifølge Flo har vi EL på samme dag! Jeg bruker Flo, Olvia og Clue, og alle sier forskjellig dag :fnise: Tok siste pille i slutten av august, men denne pp var første vi gjorde en ordentlig innsats!

Jaa, tror ikke jeg skal følge de appene, for alle er jo forskjellig og det stemmer jo ikke helt. :fnise:

kjøpt clearblue fertilitetsmonitor og begynner med den neste mnd. 😁 Tok en test i dag(tror jeg hadde EL 3 eller 4 Jan) så er vel litt tidlig, men ble jo mitt småstressa, var selvfølgelig negativ :frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Jaa, tror ikke jeg skal følge de appene, for alle er jo forskjellig og det stemmer jo ikke helt. :fnise:

kjøpt clearblue fertilitetsmonitor og begynner med den neste mnd. 😁 Tok en test i dag(tror jeg hadde EL 3 eller 4 Jan) så er vel litt tidlig, men ble jo mitt småstressa, var selvfølgelig negativ :frkk:

Den som ser ut som den passer best er Olvia, men da er jeg bare 1DPO, og det er jo kjempekjedelig :fnise: 

Er nok alt for tidlig da, ja! Noen får jo ikke positiv test før etter mensen skulle ha kommet. Har sett at enkelte får positiv test 10-11 DPO, så kan jo hende du får positiv test i begynnelsen av neste uke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pompom skrev:

Den som ser ut som den passer best er Olvia, men da er jeg bare 1DPO, og det er jo kjempekjedelig :fnise: 

Er nok alt for tidlig da, ja! Noen får jo ikke positiv test før etter mensen skulle ha kommet. Har sett at enkelte får positiv test 10-11 DPO, så kan jo hende du får positiv test i begynnelsen av neste uke 😁

Husker du og ha hatt noen symptomer på EL da? :) 

Alt tyder på at Life stemmer hos meg, men det finner jeg ut når neste mens kommer(håper jeg er gravid og ikke får det da:P) .

3-4 Jan hadde jeg en liten bloddråpe i utflod, menssmerter og vondt i rygg. Pleier ha det 1 ukes tid etter mens, men aldri giddi holde oversikt før nå. 🙄 har sett etter det berømte el-slimet, men blir ikke helt klok på det. Heller aldri lagt merke til noe slim, alltid hvitt hos meg. 

 Mensen var veldig forsinket i desember så håper ikke syklusen min begynner tulle nå. 😅 Kunne ønske jeg bare klarte slappe helt av, det skjer jo når det skjer liksom, og på en ukes tid ble det plutselig så hastverk med å bli gravid liksom. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gravid2018 skrev:

Husker du og ha hatt noen symptomer på EL da? :) 

Alt tyder på at Life stemmer hos meg, men det finner jeg ut når neste mens kommer(håper jeg er gravid og ikke får det da:P) .

3-4 Jan hadde jeg en liten bloddråpe i utflod, menssmerter og vondt i rygg. Pleier ha det 1 ukes tid etter mens, men aldri giddi holde oversikt før nå. 🙄 har sett etter det berømte el-slimet, men blir ikke helt klok på det. Heller aldri lagt merke til noe slim, alltid hvitt hos meg. 

 Mensen var veldig forsinket i desember så håper ikke syklusen min begynner tulle nå. 😅 Kunne ønske jeg bare klarte slappe helt av, det skjer jo når det skjer liksom, og på en ukes tid ble det plutselig så hastverk med å bli gravid liksom. 🙈

Mensen stemmer på en prikk. Kommer den dagen alle appene melder, er bare EL som er annerledes. 

Jeg har fått EL-slim tidligere, men veldig lite. Må liksom inn der for å finne det :fnise: Men denne syklusen har det vært helt rart. Jeg har mye mer enn de tidligere syklusene, og i forgårs lignet det mer på gelé enn noe annet :sjokkbla:  En venninne av meg sa at hun fikk det samme før positiv test, så kanskje det er lov å håpe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pompom skrev:

Mensen stemmer på en prikk. Kommer den dagen alle appene melder, er bare EL som er annerledes. 

Jeg har fått EL-slim tidligere, men veldig lite. Må liksom inn der for å finne det :fnise: Men denne syklusen har det vært helt rart. Jeg har mye mer enn de tidligere syklusene, og i forgårs lignet det mer på gelé enn noe annet :sjokkbla:  En venninne av meg sa at hun fikk det samme før positiv test, så kanskje det er lov å håpe :) 

Hm, det er merkelig da. EL skal alltid være 14 dager før mens, så skal være enkelt å regne ut om man har helt regelmessig mens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Hm, det er merkelig da. EL skal alltid være 14 dager før mens, så skal være enkelt å regne ut om man har helt regelmessig mens!

Ikke alltid, det er bare gjennomsnittet som har 14 dager før mens. Det er noen som har lengre og kortere lutealfase. De som har kortere enn 10 dager mellom EL og mens sliter mer med å bli gravid enn de som har lenger fase. Jeg tror min ligger på sånn ca. 12 dager. Det stemmer med slim og symptomer ☺️ Hvis ikke noe skjer denne måneden skal vi prøver mer «alvorlig» neste mnd med EL-tester og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pompom skrev:

Ikke alltid, det er bare gjennomsnittet som har 14 dager før mens. Det er noen som har lengre og kortere lutealfase. De som har kortere enn 10 dager mellom EL og mens sliter mer med å bli gravid enn de som har lenger fase. Jeg tror min ligger på sånn ca. 12 dager. Det stemmer med slim og symptomer ☺️ Hvis ikke noe skjer denne måneden skal vi prøver mer «alvorlig» neste mnd med EL-tester og sånt. 

Ja, tror faktisk man slapper mer av om man får bekreftelse på EL, det tror jeg at jeg kommer til iallfall. Greit å få en viss oversikt over syklusen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gravid2018 skrev:

8 dpo idag, negativ test igår og idag, er håpet borte? :(.

Selvfølgelig ikke. Det er alt for tidlig å teste.... vent til 10-11 dpo.

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 7 dpo er det 79,8% sjanse for negativt resultat. Ved 8 dpo er det 67% sjanse for negativt resultat. 9 dpo ca 50/50 og 10 dpo ca 33% sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Det er alt for tidlig å teste.... vent til 10-11 dpo.

Anonymkode: 7113a...315

 

1 time siden, Milio skrev:

Ved 7 dpo er det 79,8% sjanse for negativt resultat. Ved 8 dpo er det 67% sjanse for negativt resultat. 9 dpo ca 50/50 og 10 dpo ca 33% sjanse.

Åå så bra! Venter til jeg får testene mine fra eBay, blir dyrt å kjøpe tester. :P

EL var 3. Eller 4. Januar tror jeg, ifølge «menssmerter» og litt blod i utflod. Men føler meg rar! Er svimmel, støt i magen, dårlig i magen, småkvalm og uggen.. sover så utrolig dårlig :fnise: Sikkert innbilning men føles så ekteee...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Gravid2018 skrev:

 

Åå så bra! Venter til jeg får testene mine fra eBay, blir dyrt å kjøpe tester. :P

EL var 3. Eller 4. Januar tror jeg, ifølge «menssmerter» og litt blod i utflod. Men føler meg rar! Er svimmel, støt i magen, dårlig i magen, småkvalm og uggen.. sover så utrolig dårlig :fnise: Sikkert innbilning men føles så ekteee...

Alle prøvere overanalyserer symptomene i starten. Prøv å være helt ærlig med deg selv. Er dette noe nytt, eller kan det være mensen? Hvis ikke blir man stappfull av "symptomer".

Endret av Milio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Milio skrev:

Alle prøvere overanalyserer symptomene i starten. Prøv å være helt ærlig med deg selv. Er dette noe nytt, eller kan det være mensen? Hvis ikke blir man stappfull av "symptomer".

Disse støtene har jeg ikke hatt før. Men de svimmelhet og dårlig søvn kan være en kombinasjon av at jeg er så spent og stressa for at det ikke skal gå!

Har magefølelse på at dette tar 2-6 mnd, men uansett 😫 Kunne ønske jeg kunne slappet av og latt det skje 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Milio skrev:

Alle prøvere overanalyserer symptomene i starten. Prøv å være helt ærlig med deg selv. Er dette noe nytt, eller kan det være mensen? Hvis ikke blir man stappfull av "symptomer".

De støtene kjennes litt ut som da jeg tok ut spiralen. En merkelig ising på venstre og høyre side. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9dpo

 

Idag er jeg litt småkvalm, mensenlignende smerter og litt blod i utfloden(brunt i undertøyet, men da jeg stikker en finger inn er det rødt). Hva er dette? :-( Fortsatt negativ test.. Tok i truseinnlegget for å se om det fortsetter. Jeg føler meg RAR.. 

1 syklusdag 21. Desember, så er vel for tidlig med mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...