Gå til innhold

Sykehusdietten januar 2017


Cammomille

Anbefalte innlegg

Jøss, noen som har blåst støv av denne også? Ja, suppa er god den, men det blir mye fising. Trodde ikke det var nudler i den heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det aller meste av sykehusmat blir boostet med kalorier, slik at en porsjon havregrøt tilsvarer over 500kcal som eksempel, supper berikes med ernæringspulver for å øke kalorinivået. 
Det eneste med denne dietten som har noe med sykehus å gjøre, er at man risikerer havne på sykehus av den...  

Anonymkode: baa70...ff2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudler? Bytt ut de med grov makaroni i det minste... Eller bruk potet.

Aller helst dropp de tomme karbene og tilsett rotgrønnsaker som også tilfører mye smak og mange næringsstoffer.

For å bli så sunn som mulig burde man spise rene produkter, ikke bearbeidet mat som pasta. Kan love at denne suppen overhodet ikke renser noe som helst.

Endret av Mippi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.1.2018 at 5:19 PM, Cammomille said:

Tja, det har jeg lurt på også... 🤔 

For meg er det uansett en stor forbedring av kostholdet med bare frukt og grønt for en periode. 

Men siden du påstår man går ned i vekt av en suppe på godt over 1000kcal, så regner jeg med du har gode kilder på dette, og kan henvise til dem? 
Du sier heller ikke noe om hvor mye juice man skal drikke, som har over 400kcal pr glass. 

Du påstår den er rensende, men har ingen anelse om hvorfor? 
Har du i det hele tatt peiling på hva du driver med her? 
Om du ikke kan komme med gode kilder på påstandene dine, så bør du droppe legge ut dietter som de fleste eksperter advarer sterkt mot, og har advart mot i MANGE år! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jøss, noen som har blåst støv av denne også? Ja, suppa er god den, men det blir mye fising. Trodde ikke det var nudler i den heller.

 

Fising er sikkert også rensende..... 

Anonymkode: 34dc4...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det aller meste av sykehusmat blir boostet med kalorier, slik at en porsjon havregrøt tilsvarer over 500kcal som eksempel, supper berikes med ernæringspulver for å øke kalorinivået. 
Det eneste med denne dietten som har noe med sykehus å gjøre, er at man risikerer havne på sykehus av den...  

Anonymkode: baa70...ff2

Oh shit, ikke rart jeg ble feit av å være på sykehus. 

Anonymkode: 34dc4...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde denne som 18-åring. Var i utgangspunktet normalvektig og ville ned noen kg. Ble veldig dårlig i løpet av uka, og den suppa ble ordentlig guffen etter noen dager i kjøleskapet. Nudlene gikk helt i oppløsning og ble bløte og ekle. Endte med at jeg droppa å spise den overhodet, og begynte å kaste opp på nest siste dagen tror jeg. Da droppa jeg hele greia og aldri vurdert den igjen siden.

Anonymkode: cb21e...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde denne som 18-åring. Var i utgangspunktet normalvektig og ville ned noen kg. Ble veldig dårlig i løpet av uka, og den suppa ble ordentlig guffen etter noen dager i kjøleskapet. Nudlene gikk helt i oppløsning og ble bløte og ekle. Endte med at jeg droppa å spise den overhodet, og begynte å kaste opp på nest siste dagen tror jeg. Da droppa jeg hele greia og aldri vurdert den igjen siden.

Anonymkode: cb21e...640

Du burde fryst ned suppa i mindre porsjoner :) Det at den ble dårlig etter noen dager er et godt tegn, frisk og næringsrik mat skal bli dårlig etter kort tid, det er et tegn på at den er fersk og god! Du har vel aldri sett en muggen McDonaldsburger? :)

Bilderesultat for mcdonalds burger mold

 

 

Anonymkode: 6b18f...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått noe som helst jeg. Annet enn å spørre om erfaringer rundt en diett jeg ville prøve. «Oppskriften» på dietten er klippet og limt inn fra klikk.no. 

Har du ikke noe konstruktivt å komme med så hold tåta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cammomille skrev:

Jeg har ikke påstått noe som helst jeg. Annet enn å spørre om erfaringer rundt en diett jeg ville prøve. «Oppskriften» på dietten er klippet og limt inn fra klikk.no. 

Har du ikke noe konstruktivt å komme med så hold tåta! 

Oppdater oss gjerne om noen uker! :) 

Anonymkode: 34dc4...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdater oss gjerne om noen uker! :) 

Anonymkode: 34dc4...651

Jepp!! Skal bli! Foreløpig har jeg gått ned to kilo, men det regner jeg med er mest vann 😂👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cammomille said:

Jeg har ikke påstått noe som helst jeg. Annet enn å spørre om erfaringer rundt en diett jeg ville prøve. «Oppskriften» på dietten er klippet og limt inn fra klikk.no. 

Har du ikke noe konstruktivt å komme med så hold tåta! 

Da bør du kanskje si at dette er klipt og limt fra ett sted og hvor, i stedet for å la dette stå i jeg-person med påstander som faktisk kan være helseskadelige. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skulle jeg likt å vite mer om for moroskyld! Er det dialyse man får da siden det liksom skal rense systemet? Det er i alle fall den eneste behandlingen som renser systemet, men med mindre man har nyresvikt vil man nok ikke merke noe særlig siden kroppen greier å rense alt selv når man har normal nyrefunksjon. 

Anonymkode: 02464...323

Tror det er tarmskylling hvis jeg ikke husker feil. Fjerne avfallstoffer og dr.. som sitter fast, bakterier osv. Man går jo ned et par kilo etter et par behandinger og tror man har gått ned i vekt. Men så får man jo disse bakteriene tilbake for det er nyttige bakterier kroppen trenger og kroppen går tilbake til sin vanlige tilstand og kiloene man trodde man mistet kommer tilbake.

Så jeg tror denne rensingen av systemet denne suppa gjør er på samme måte. 

Anonymkode: d4fcc...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts du skriver jo selv at den RENSER SYSTEM. 

rensing av system er ikke å gå ned i vekt. 

Anonymkode: d4fcc...e26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man opp i kg når man er ferdig med kuren og fortsetter med vanlig kosthold? 

Jeghar lyst til nå prøve denne dietten men med fulltidsjobb og 2 barn blir det litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cammomille skrev:

Jeg har ikke påstått noe som helst jeg. Annet enn å spørre om erfaringer rundt en diett jeg ville prøve. «Oppskriften» på dietten er klippet og limt inn fra klikk.no. 

Har du ikke noe konstruktivt å komme med så hold tåta! 

Men jeg bare skjønner ikke hvordan du faktisk kan tro på at den suppa ikke er kalorier? 

Anonymkode: e973a...caf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rikshospitalet i både Danmark og Norge har gitt tydelig uttrykk for at de ikke har noe med dietten å gjøre. Enhver med kunnskap om ernæring vil fraråde noen å følge den. 

Ingen sykehus har de siste 30 årene brukt denne dietten eller lignende for å få noen ned i vekt.

Anonymkode: ebe6c...fff

En kollega av meg skulle slanke opereres, og noen uker før måtte han på en kur som gikk ut på å spise 6 knekkebrød pr dag fordelt slik man vil, og middag etter ønske(normal mat). Dette gjorde han klar for operasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter syv dager på suppe har jeg gått ned 3,2 kg. Jeg har ikke gått sulten, og har brukt fullkornsnudler i mindre og mindre mengder. Kjente da vi begynte å spise kjøtt at kroppen fikk mer å jobbe med, og fordøyelsen ble noe tregere. 

Utover det har jeg drukket Pepsi Max, selv om man egentlig ikke skal det. Noen goder må jeg få ha ble konklusjonen. 

Ny uke i morgen, ny suppe 💪🏻👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cammomille said:

Etter syv dager på suppe har jeg gått ned 3,2 kg. Jeg har ikke gått sulten, og har brukt fullkornsnudler i mindre og mindre mengder. Kjente da vi begynte å spise kjøtt at kroppen fikk mer å jobbe med, og fordøyelsen ble noe tregere. 

Utover det har jeg drukket Pepsi Max, selv om man egentlig ikke skal det. Noen goder må jeg få ha ble konklusjonen. 

Ny uke i morgen, ny suppe 💪🏻👌🏻

Huff, trist at du tror at dette er en bra måte å slanke seg på. Det eneste du gjør er å tømme glukoselagre og tarmer. Du taper nesten bare vann og tarminnhold, ikke fett.

Anonymkode: df81d...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suppa så direkte motbydelig ut, og når du er lei av den og begynner å spise vanlig  kommer du sikkert til å få tilbake vekten du har tapt. Lær deg prinsipper om sunt kosthold og vektreduksjon- og opprettholdelse istedet. 

Som et ps er det ingenting "rensende" med den suppa der. Med mindre du er syk, har du organer som renser kroppen for avfallsstoffer. 

Anonymkode: 687c0...a4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...