Gå til innhold

Tredemølle - tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Langkjøring tar jeg ute (1 mil), og inne blir det tredemølle på denne måten: 4 min med 12 i fart, gå 1 min med 6 i fart - gjenta dette fire ganger (2 grader stigning).

det er kanskje litt lite variasjon for å få betydelig fremgang. Noen som vil gi meg en oppskrift på et program jeg kan prøve neste gang?

Anonymkode: 89782...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10min oppvarming

8x 45sek løping 15sek av

2min gåing

8x 45sek løping 15sek av

Jeg starter på 14km/t fart og øker med 0.5km/t etter hver 2. løp :) Fort inn og ut av treningssenteret (max 30min), supereffektivt for meg før jobb tidlig på morgenen. Du kjenner forbrenningen utover dagen!

Anonymkode: 68603...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det så friskt ut. Da hopper du bare av og står på sidene og så løper du videre? Greit. Jeg skal prøve!

Anonymkode: 89782...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har en mølle med km/t, og da er ikke 12 spesielt fort. Jeg ville kjørt det samme opplegget med 16 i fart, 2 min gange med 5 i fart. Kjør det fire ganger. Stigning 3 eller høyere. Det er det jeg pleier å gjøre, men du må justere farten selv. Du vil få god fremgang med den økten jeg har skrevet over her hvis 16 i fart får pulsen din opp på 90%. Hvis 16 er for høyt må du begynne lavere og jobbe deg oppover

Anonymkode: bd8c9...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. 12 er ikke særlig fort, nei, så det jeg gjør kan knapt kalles intervaller. Skal ha som ål å komme opp til 16, men klarer garantert ikke fire minutter i den farten - spesielt ikke fire ganger...! Men jeg skal prøve! Takk for tips, det er viktig for meg å ha en helt konkret beskrivelse (ikke bare «tren variert», for det skjønner jeg ikke hva innebærer). Så tusen takk!!

Anonymkode: 89782...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Oi! Det så friskt ut. Da hopper du bare av og står på sidene og så løper du videre? Greit. Jeg skal prøve!

Anonymkode: 89782...41b

Jepp. Har slitt med motivasjon i det siste, så dette har passet meg perfekt! Løper jeg ik, så tryner jeg jo :fnise: Jeg blir faktisk mer sliten av det opplegget enn jogging i 10-12 km/t i 60-90min

Uenig "Anonymkode: bd8c9...176" over her, 12 fart er mer enn nok for de fleste. Farten er forskjellig på alle. Jeg startet å jogge på 8km/t.... :P Startet faktisk mine intervall løper på 12km/t. Øk med tiden om du kan og vil pushe deg selv, men det er ingen must.

Kos deg på trening!

Anonymkode: 68603...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempebra, tusen takk for forslaget og for motiverende ord! :) jeg skal prøve, senest på fredag om ikke før! 

Anonymkode: 89782...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2.1.2018 den 14.47, AnonymBruker skrev:

10min oppvarming

8x 45sek løping 15sek av

2min gåing

8x 45sek løping 15sek av

Jeg starter på 14km/t fart og øker med 0.5km/t etter hver 2. løp :) Fort inn og ut av treningssenteret (max 30min), supereffektivt for meg før jobb tidlig på morgenen. Du kjenner forbrenningen utover dagen!

Anonymkode: 68603...aa3

Takk for tipset igjen! Jeg er blitt helt hekta på denne måten å løpe på! Utrolig gøy og effektivt! 

Anonymkode: 89782...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 15.53, AnonymBruker skrev:

Regner med du har en mølle med km/t, og da er ikke 12 spesielt fort. Jeg ville kjørt det samme opplegget med 16 i fart, 2 min gange med 5 i fart. Kjør det fire ganger. Stigning 3 eller høyere. Det er det jeg pleier å gjøre, men du må justere farten selv. Du vil få god fremgang med den økten jeg har skrevet over her hvis 16 i fart får pulsen din opp på 90%. Hvis 16 er for høyt må du begynne lavere og jobbe deg oppover

Anonymkode: bd8c9...176

Oi, det var da svært da! Det er jo et ekstremt stort hopp fra 12 til 16 når det gjelder 4x4! Da jeg selv startet å løpe og hadde aktivt løpt i noen måneder så synes jeg 12 var veeldig fort i starten! Jeg har venner som driver aktivt med idrett og trener 2-3 timer eller mer om DAGEN, og de løper på rundt 16km/t. Ts må da selv kunne velge hastighet og sørge for progresjon, er jo ganske forståelig at man ikke bare kan hoppe fra 12 til 16 på en dag liksom. Sorry ass, men dette var et usaklig svar. 

Anonymkode: e3b2d...542

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...