Gå til innhold

Kari Traa Rose ullundertøy- Verdt prisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Vicky__ skrev:

Vasker dere det for hånd? 

Jeg vasker det stort sett på ullprogram med Milo, men innimellom har jeg vasket det på 40 grader med vanlig vaskemiddel og skyllemiddel og det har gått helt fint selv om det sikkert ikke er å anbefale :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dyrt, men bra. Kastet mitt nettopp etter 3 1/2 år. Har vasket der litt mer enn jeg burde, og IKK vært så flink til å bruke ullvask på ulltøyet. Skal være flinkere neste gang jeg kjøper nytt ull undertøy 😊

Anonymkode: eb2f7...6e1

3,5 åt var jo ikke lenge, det jeg har nå bruker jeg nesten hele tiden og har gått i mange år. Tror det er Nordheim.

Anonymkode: 9e7b4...505

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min synes det klør litt. Det er jo synd for det er jo pent å se på, men i dyreste laget da. 

Anonymkode: 20640...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er pent, men altfor dyrt når man ser på kvaliteten. Syns det er altfor dårlig kvalitet og opplever at det fort blir hull. Er også enig i at størrelsene er litt små, men om man vet om det og dermed kjøper en størrelse større enn det man bruker til vanlig går det jo bra.
Syns Kari Traa-ulla egner seg best til å ta seg ut i, ikke til å gå ut i ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler for merke og design. Det er IKKE verdt pengene. Jeg har et sånt sett, både over- og underdel. Jeg fikk det i gave, og ville aldri funnet på å kjøpe det selv. 

Jeg bruker nesten ikke mitt, fordi det jeg har av andre merker, som er langt billigere, er mye bedre. Kari traa-settet har paneler i mesh, og jeg synes det lukter allerede etter en gangs bruk. Mens alt annet av ull jeg har kan brukes om og om igjen uten vask, så lenge man henger det til lufting. 

I tillegg er størrelsene til kari traa idiotiske. Jeg bruker størrelse S til vanlig, men i kari traa har jeg måttet gå opp i M i overdelen og L (!) i underdelen. 

Anonymkode: 57f73...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både datteren min og jeg har dette, og det har holdt veldig godt i vask (ullvask med milo i maskinen). Vi har kjøpt det når det har vært på tilbud, som regel selges fjorårets mønster / farge ut til halv pris når det nye kommer.

Det er litt smalere enn mye annet ull vi har (som sikkert er mer unisex i fasongen), men ikke veldig lite. Det har god lengde på ermer og ben. Jeg har str L i genser, bruker vanligvis str 40. Datteren min har S i Kari Traa, hun er vanligvis XS.

Anonymkode: 5fd8c...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ok kvalitet, men de fleste kjente merkene har like god kvalitet. Du betaler mye for utseendet. Jeg bruker forøvrig samme størrelse i KT som i andre klær. 

Anonymkode: dea3a...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...