Gå til innhold

Beccy - Livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Denne barnehagetilvenningen er ikke bare, bare virker det som :vetikke: Men som du sier, bildet viser jo at hun har hatt det fint innimellom :laugh: Og kanskje ikke bare innimellom, men mye til og med :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokka er rett over 08.00 og levering av begge barna alene er overstått og kan vel beskrives som godkjent. 
Løsningen med å levere Trollet først funket veldig fint og Bølla var den eneste på avdelingen sin når vi kom dit så hun fikk full fokus med en gang. 
Skrek mye, og hun skjønte hva som skulle skje med en gang vi kom inn i garderoben hennes for da begynte hun å sutre og ville ikke slippe meg. Stakkars lille. :(  
Men det går bra! 
Det gjør det. 
Så på glisebildet og det hjalp. ;) 


Over til andre utfordringer: 
I dag har jeg ordnet meg time hos politiet for å få nytt pass.Så nå skal jeg faktisk bruke litt tid på å sminke meg før jeg går ut igjen. Tror forrige gang jeg sminket meg ordentlig var på julaften! :P 
Rart det der, før kunne jeg ikke gått på butikken en gang uten både det ene og det andre, nå tropper jeg plutselig opp i barnehagen kun med gammel marcara! 
Ikke for det, jeg blir nok å gjøre en litt større effort når jeg begynner på jobb igjen også. Er jo greit å se litt våken ut i alle fall! :fnise:

Men om noen har tips til hvordan man får et fint passbilde sånn helt på tampen så tar jeg gjerne i mot det. 
Jeg er sååå fornøyd med mitt gamle pass, men det bildet er jo 10 år gammelt så jeg innser at jeg nok ikke blir like fin denne gangen uansett hva jeg gjør! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har INGEN tips til passbilde Jeg ser stort sett ut som en a) sleggekaster fra gamle sovjet eller b) som om jeg ikke har sovet på tre år eller c) som om politiet akkurat har fortalt meg dommen min på mine passbilder. 

Godt å høre at de har tatt et glisebilde av Bøll, det er jo utrolig godt å vite at hun har det bra når du ikke er der, selv om det er vanskelig og tøft for henne å venne seg til barnehagelivet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjenner til det! Jeg var også sykt fornøyd med det gamle bildet. Det nye er helt tullete. Jeg har samme hårfarge som bakgrunnen så jeg ser egentlig litt skalla ut :fnise: Men det er heldigvis svart-hvitt, så du trenger ikke et tonn sminke for å se våken ut. Litt på øynene bare :) Ikke er det lov å smile eller noenting, så det er ikke så mye annet å gjøre enn å bare glo :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg måtte ned til byen for å ordne pass, og det viser seg at det fortsatt er ganske heftig salgstilbud rundt omkring i butikkene. :Nikke:
Siden jeg hadde veldig god tid så passet det ekstra greit å prøve litt klær når jeg for en gangs skyld ikke har med meg mann og tusen unger. 
Jeg har ikke turt å pakke opp alt etter at jeg kom hjem men det ble i alle fall nok klær til at jeg skal greie å finne noe å ha på meg den første uka på jobb i alle fall. 
For det er vel en god nok unnskyldning til å handle masse på salg? Må jo ha nye klær til jobb nå når jeg for første gang i livet ikke skal ha på meg uniform hver dag! :yvonne:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det god nok grunn. Og ikke minst, ganske viktig! Jeg synes i alle fall det er noe positivt i å kle seg litt opp, føle seg litt fin, det hjelper på selvtilliten ellers og det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har vært veldig fin og vi har egentlig ikke gjort noe særlig.
Bare kost oss hjemme. :)  
Bortsett fra lørdagskvelden, da var jeg og så Les Miserables på teateret. Jeg er en av de som til vanlig lever under en stein og derfor ikke har fått med meg verken boka eller filmen eller i det hele tatt historien, annet enn at det handler om revolusjonen i Frankrike...  Ikke det beste jeg har sett. Altså, de som spilte var kjempe flinke og alt det der men den historien var liksom ikke det helt store for min del. :vetikke:
Vet mange synes den er så fin og trist og alt det der. Jeg gråt jeg også, en gang, men det var helt på slutten da alle kom på scenen for å få applaus. Jeg synes det er så utrolig fint og rørende at alle i salen setter så stor pris på det de gjør.  #jegerteit :fnise:

I dag er også den siste dagen i mitt nåværende liv. I morgen er det jobbstart og i natt lå jeg å fantaserte om at jeg skulle brekke beinet for å slippe å jobbe. Men så kom jeg på at jeg nå får en jobb hvor jeg faktisk KAN jobbe med brukket bein. Så da tenkte jeg på omgangssyken isteden siden alle rundt om her har den. Men så ble jeg kvalm og angret med en gang. Jeg får nok bare komme meg igjennom det. Håper og satse på det beste. 
Jeg ville jo ha denne jobben når jeg søkte så jeg satser på jeg vil ha den når jeg er ferdig i morgen også.
Jeg bare hater så utrolig kraftig forandringer, nye rutiner og det å være den nye. :daane:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har ikke jeg fått med meg ny dagbok :klo:! Nå er jeg hvertfall med videre :popcorn:  

Lykke til med jobbstart i morgen. Så spennende! 

 

Jeg elsker Les Miserables :P:ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for lykkeønskninger! :hjerte:
Jeg kom ikke for sent, jeg ødela ingenting og jeg begynte ikke å grine fordi jeg var stressa. Alt i alt vil jeg kalle det en vellykket første dag. :Nikke:
Litt krise når vi våknet kl 05.00 til en Bøll med 39 i feber. Mannen måtte bli hjemme fra jobb og droppe en middag han hadde gledet seg veldig til på kvelden. (jeg sa han kunne dra men han ble litt ivrig og avlyste alt han hadde i kalenderen på en gang..) Hun er fortsatt kjempe snørrete, hoster og feber rett under 39 nå. Hun har stort sett sovet oppå mannen i hele dag og må nok bli hjemme fra bhg i morgen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke klemt inn et lykke til i går, men jeg tenkte det, altså! 

Så bra med en vellykket første dag! Jeg har troa på denne jobben :danse:

Og god bedring til Bølla :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God bedring til Bølla :)

Og hurra for en bra første dag på jobb :laugh: Blir sikkert enda bedre når du kommer ordentlig inn i rutinene :jepp:

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla er fortsatt kjempe syk og i natt nektet hun å roe seg så løsningen ble til slutt å ta henne inn i vår seng, legge meg i tidenes mest ubehagelige sitte/ligg-stilling for å la henne sove oppå meg. 
Funka en liten stund, hun fikk sove i alle fall men utover natten så slutta hun å være en slapp, grinte klump med snørr og gikk over til noe som kan minne om wrestling-trainee. 
Altså jeg klikker! :rasende:
Jeg fatter ikke hvordan dere som samsover OG LIKER DET overlever?!
Jeg tror jeg har sovet max 2,5 timer i natt til sammen og var driiiit sur på mannen når vi stod opp/ga opp kl 05.00 fordi han ikke hadde vett til å ta henne med seg inn på stua og ligge der isteden. I mitt hode var det nemlig logisk at jeg skulle få sove siden jeg skulle på jobb og han skulle være hjemme med henne. 
Hun har gått ned til 38 grader nå og jeg håper hun kan forbli rolig i sin egen seng i natt. 
Det at jeg har vært inne hos henne 4 ganger den siste timen prøver jeg å ikke tenke så mye på.. :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes innmari slitsomt ut, håper mannen kan ta henne i natt? Hvis det er på samme viset, du bør jo få sovet før du skal på jobb. Ekstra viktig nå som du er ny, da må du jo sikkert lære nye ting :PDet er vanskeligere på 2 timer søvn..

Jeg synes det kan være koselig å ligge sammen med Knerten når han ligger rolig, men når det er wrestling på gang - nei takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Bølla :hjerte: Syke små er alltid veldig slitsomt og vondt. Håper du får sove mer i natt. 

Samsover og elsker det, men mine barn ligger veldig stille. Og hos oss er det enten det eller ingen søvn overhodet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...