Gå til innhold

Når rydder du ut jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her står all pynt til 6. januar. Starter ikke jula i November (!) men pynter noen dager før julaften. Jula er ikke offisielt over før 13. eller 20. dag jul (alt ettersom).

Anonymkode: df6b7...e2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg jo syvende januar. På St. Knuts dag! Det er da man skal koste julen ut. Det vet da alle.

Anonymkode: a2702...915

Men ikke sikkert alle gidder å vente til da likevel ;) nå begynner vi i jobb og bhg og vil ha hverdagen tilbake.

Anonymkode: 0972b...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. juledag. Men så har vi hatt fullt juletre og julegardiner + pynt siden 1. desember. Føler jula er over 2. juledag, og er klar for nytt år. 

Anonymkode: 49195...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke sikkert alle gidder å vente til da likevel ;) nå begynner vi i jobb og bhg og vil ha hverdagen tilbake.

Anonymkode: 0972b...8aa

Hvem er vi? Hehe, her er det ikke så mye jul å koste ut uansett. Setter bare pris på fridagene jeg :)

Anonymkode: a2702...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke sikkert alle gidder å vente til da likevel ;) nå begynner vi i jobb og bhg og vil ha hverdagen tilbake.

Anonymkode: 0972b...8aa

Men julepynt fra 1. desember er det jo mange som orker; de har da vel ikke fri fra jobb hele måneden?

 

Ryder ut 13. januar/20. dag jul. Men så pynter jeg heller ikke før lille julaften. Liker ikke denne trenden med å feire jul fra slutten av november og så kaste ut alt før nytt år. Jula begynner jo på julaften.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er vi? Hehe, her er det ikke så mye jul å koste ut uansett. Setter bare pris på fridagene jeg :)

Anonymkode: a2702...915

Vi er meg og min sønn. Gir ingen mening for meg å utsette jobben i 13 dager bare av prinsipp.

Anonymkode: 0972b...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula var bort før jeg rakk å spise frokost i dag tidlig. 1. januar er jeg ferdig med alt som heter jul, og jeg er ivrig på å ta fatt på et nytt år. Julesnop og julefilmer er også et tilbakelagt kapittel. Nå skal jeg tilbake til rutiner, og jeg liker og ha et tydelig skille mellom høytid og hverdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger kun opp lys. De henger lengst mulig. Så til dagen etter at alle naboene har tatt ned sine lys. :P 

Om jeg hadde hatt tre eller annet pyntenips så ville det røket opp kvelden 23. og ned 25. eller 26. 

Anonymkode: ba9cf...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg jo syvende januar. På St. Knuts dag! Det er da man skal koste julen ut. Det vet da alle.

Anonymkode: a2702...915

Da må du nesten vise til lovparagraf. I 2017 «skal» man ta egne vurderinger på personlige grunnlag med mindre noe står i loven. Man skal ikke gjøre som alle andre og oppføre seg som et dyr i flokk. Man skal heller ikke prakke egne meninger på Gud og hvermann uten å ha noe slags argument i ermet.

Anonymkode: ba9cf...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder alltid julen ut 1. Nyttårsdag, i dag alså :) 

Anonymkode: 8f0f7...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du nesten vise til lovparagraf. I 2017 «skal» man ta egne vurderinger på personlige grunnlag med mindre noe står i loven. Man skal ikke gjøre som alle andre og oppføre seg som et dyr i flokk. Man skal heller ikke prakke egne meninger på Gud og hvermann uten å ha noe slags argument i ermet.

Anonymkode: ba9cf...0f6

Dette er fra julen i fjor: "Torsdag formiddag var Larvik brannvesen i gang med å fjerne julelysene over gatene i sentrum i Larvik.

 
Dermed er julen i byen offisielt over for i år, dagen før den tradisjonelle sistefristen, tjuendedagjul.

Dagen er også kjent som knutsdag eller tjuendedag-Knut, etter helgenen Knut, som etter tradisjonen «jaget», «feiet», «danset» eller «ringte» jula ut."
 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal etter planen gjøre det i morgen kveld siden skole/jobb begynner igjen på onsdag, men vi tenkte vi i år skal vente til helgen og heller ha en avslappende siste juleferiedag. Julelysene ute lar vi stå på et par uker til, synes det er så hyggelig i en mørk og trist årstid. Det er forøvrig 12 juledager (akkurat som i sangen) så siste juledag er 5. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ryddet det vekk 29/12, vi reiste vekk 30/12 og kom hjem i dag. Ville rydde vekk julepynten før vi skal på jobb i morgen🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter alltid i midten av november, og fjerner all pynten 1-2 januar. I januar er jule offisielt over for min del, og da må man begynne å glede seg til andre ting (for eksempel påske og sommer) :-) 

Anonymkode: d0ed8...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal rydde ut i dag. Tar lang tid å rydde bort alt så må ta det på en fridag. 

Anonymkode: 79b6b...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir nok en uke til her :)  kanskje. Syns det er litt trist å pakke ned jeg. Men 20. dag er jeg nok lei. Om ikke er det likevel dags. Snodig at jeg for ett par tre år siden var "frøken anti jul" He he. Godt en kan forandres. Beste jeg vet-

Anonymkode: b7c63...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken... tar alt som ikke er synlig utenfra i dag. Her i bygda er det vanlig å ha julepynten framme til 13. januar, og Bygdedyret tar seg nok en runde for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...