Gå til innhold

Bøker lest i 2018


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøver igjen! Så får vi se om jeg greier å holde oversikt hele året i år XD

Bøker med (rr) etter forfatteren betyr at det er en reread, altså en bok jeg har lest minst en gang før.

1. Harry Potter and the Deathly Hallows - JK Rowling (rr)

2: Name of the wind - Patrick Rothfuss (rr)

3. Wise man’s fear - Patrick Rothfuss (rr)

4. The slow regard of silent things - Patrick Rothfuss (rr)

5. Oathbringer - Brandon Sanderson (rr)

6. The Rithmatist - Brandon Sanderson (rr)

7. Wicked Lovely - Melissa Marr (rr)

8. Ink Exchange - Melissa Marr (rr)

9. Fragile Eternity - Melissa Marr (rr)

10. Radiant Shadows - Melissa Marr (rr)

11. Darkest Mercy - Melissa Marr (rr)

12. Blood Fury - J.R. Ward

13. Successor's Promise - Trudi Canavan

14. Tithe - Holly Black

15. Mistborn: Final Empire - Brandon Sanderson (rr)

Leser nå:  Well of ascension - Brandon Sanderson (rr)

Endret av Auri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meg i år igjen, jeg. :nigo: 

Holder nå på med Lockwood & co. nummer 3, samt Dark Mirror-serien nr. 2. Og så Oathbringer selvsagt, men jeg må få Dark Mirror ut av hodet (og Goodreads currently reading) før jeg er klar til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Er meg i år igjen, jeg. :nigo: 

Holder nå på med Lockwood & co. nummer 3, samt Dark Mirror-serien nr. 2. Og så Oathbringer selvsagt, men jeg må få Dark Mirror ut av hodet (og Goodreads currently reading) før jeg er klar til å fortsette.

Jeg har store planer om å lese igjen Oathbringer når jeg er ferdig med HP. Jeg raste litt gjennom den, nå vil jeg ta meg bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet veldig godt i gang med bokåret👍 Startet på et par av disse i mellomjula, men ble ferdiglest i 2018😁

-Arv og miljø av Vigdis Hjorth 

-Fri vilje av Helga Hjorth

Begge Hjorthbøkene blir litt for mye privat for min del. Vigdis Hjorth skriver at det er en roman, men med så mye som stemmer med virkeligheten så blir det vanskelig å la være å tenke at  det meste hovedsakelig er sant. Allikevel så er det greit å ha lest de synes jeg. 

-Behind closed doors av B.A Paris. Spennende bok med en grei slutt 4,5/6

-Perlen som sprengte skjellet av Nadia Hashimi. Fantastisk fin bok. 6/6

Lagt til 8.1

- I am watching you av Teresa Driscoll. Tidenes waste of time for min del. Etter den var ferdiglest var jeg faktisk nesten litt irritert på forfatteren🙈. 1/6

-Jeg tenker nok du skjønner det sjøl av Jon Gangdal. Vond bok som er viktig i samfunnsdebatten ifht varsel om mishandling. Du ser det ikke før du tror det sies det, og det er en stor sannhet i det. Vanskelig med terningkast på en slik bok.

Lagt til 9.1

- Liar av K.L. Slater. Super bok, spennende😌 6/6

 

Endret av Ellam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 7.41, ^^Belle^^ skrev:

Er meg i år igjen, jeg. :nigo: 

Holder nå på med Lockwood & co. nummer 3, samt Dark Mirror-serien nr. 2. Og så Oathbringer selvsagt, men jeg må få Dark Mirror ut av hodet (og Goodreads currently reading) før jeg er klar til å fortsette.

Hva er Dark Mirror serien?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på gjennomlesning ... 10000 🤔Av The Night Huntress series, bok 3 :) Ser for meg å lese gjennom noen av Jordens Barn igjen også i løpet av 2018, hvem trenger vel nye bøker når de gamle er så bra! :fnise:

Anonymkode: 854c2...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bok 3 i Knitting in the City serien av Penny Reid "Love Hacked" ble lest ferdig 1.januar.

Nå er jeg snart ferdig med bok 5 i samme serien. "Happily ever Ninja".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel prøve til i år også :laugh: Selv om jeg var elendig til å oppdatere her inne, så greide jeg faktisk nesten å nå målet mitt i fjor, var bare to bøker unna, og det synes jeg er veldig imponerende av meg med tanke på høstens hendelser i livet utenfor bøkenes verden.

Har samme (uoffisielle) mål på goodreads i år også; 24 bøker. Første bok ut er:

- "We Never Asked for Wings" av Vanessa Diffenbaugh. For å være helt ærlig, så ble jeg skikkelig skuffa over denne. Jeg likte forrige boka av samme forfatter ("The Language of Flowers") utrolig godt, så forventningene var nokså høye, men den leverte ikke i det hele tatt. Kjedelig og til dels tåpelig plott, og null driv. Eneste som redder denne fra terningkast en, er at jeg likte et par av karakterene, og noen av forfatterens beskrivelser var fine. 2/6

Endret av Miss_Sunshine*
Skriveleifer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig med her dette året også :) Har akkurat kommet i gang med leseåret 2018 - har en stor stabel med bøker jeg planlegger å lese, og oppdager nye nesten hver eneste dag. Tiden strekker selvfølgelig ikke til, men tror likevel jeg skal få lest mer enn i fjor!

1. Verdensteater - kartenes historie av Thomas Reinertsen Berg. Denne vant Brageprisen for sakprosa 2017 og det må jeg si var vel fortjent. Sjeldent har jeg lest en såpass innholdsrik, interessant og rett og slett vakker bok.

2. Jenta som ville redde bøkene av Klaus Hagerup og Lisa Aisato. Av og til må man rett og slett sette av litt tid til å holde seg oppdatert på nye barnebøker, særlig når det barndomshelten Klaus Hagerup som står bak. Hagerups historie og Aisatos bilder er rett og slett et nydelig samspill, og jeg fikk en liten tåre i øyekroken selv om jeg er langt eldre enn antatt målgruppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt i år:

1. Skråninga, Carl Frode Tiller 
2. The Next Mrs Parrish, Liv Constantine 
3. Skitten poesi, diktsamling
4. ‎I see you, Claire Macintosh
5. ‎copycat, Alex Blake 
6. The Marrige Lie, Kimberly Belle 

Er ikke helt i form om dagen så det blir mye lesing... 😛 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby eller ikke av Emily Griffin.

Lykkelige mennesker leser og drikker kaffe av Agnès Martin-Lugand.

Den ene pluss en. Jojo Moyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Husmusa70

Er fortsatt iferd med å lese Poldark-bøkene, er kommet til bok 10; The Loving Cup. Gruer meg til å bli ferdig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt:

#1: Lockwood & Co: The Hollow Boy - Jonathan Stroud. 3ern i serien, og den skuffer ikke. Masse action, nye intriger. Gleder meg til å lese flere av bøkene i denne serien. 5/6.

#2: Hell & High Water - Charlie Cochet. Denne var rar, og jeg kom aldri helt inn i historien. Meh. 3/6.

#3: The Devil You Know - Marie Castle. Dette er bok to i Darkmirror-serien. I utgangspunktet en god serie, men ca halvveis i denne boken fant jeg ut at det tydeligvis er den siste. Da mistet jeg piffen totalt. Det hjalp heller ikke at den sluttet med en ikke-slutt. Blarg. 4/6.

#4: Pet - C.S. Pacat. Dette er en novelle satt i Captive Prince-universet (som jeg elsker!). Helt ok denne, men ikke noe mer enn det. Syntes den var skrevet så...rart? :klo: 4/6.

#5: The Solstice Prince - S.J. Himes. Nei, nei og atter nei. Denne handlet om...ingenting! I starten var den skrevet veldig, veldig for barn, så jeg trodde det var en barneskolebok frem til sånn ca de siste to prosentene. Da var det BAM! rett i grafiske sex scener. Rare, rare boken. 2/6.

 

Jeg leser mye gråstein før jeg finner gull, ass. :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Den evige ilden av Ken Follett til jul og ble ferdig med den i går. Som vanlig etter en av bøkene hans, vet jeg nå ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt.

Blå, av Maja Lunde, tror jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Fikk Den evige ilden av Ken Follett til jul og ble ferdig med den i går. Som vanlig etter en av bøkene hans, vet jeg nå ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt.

Blå, av Maja Lunde, tror jeg.

Er det den som er siste bok i en trilogi? Er serien bra? Ser alle tre bøkene ligger på Kindle til 300,- samlet, så lurer på om jeg skal kjøpe de.

Endret av Ellam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 3.07, Ellam skrev:

Har kommet veldig godt i gang med bokåret👍 Startet på et par av disse i mellomjula, men ble ferdiglest i 2018😁

-Arv og miljø av Vigdis Hjorth 

-Fri vilje av Helga Hjorth

Begge Hjorthbøkene blir litt for mye privat for min del. Vigdis Hjorth skriver at det er en roman, men med så mye som stemmer med virkeligheten så blir det vanskelig å la være å tenke at  det meste hovedsakelig er sant. Allikevel så er det greit å ha lest de synes jeg. 

-Behind closed doors av B.A Paris. Spennende bok med en grei slutt 4,5/6

-Perlen som sprengte skjellet av Nadia Hashimi. Fantastisk fin bok. 6/6

Lagt til 8.1

- I am watching you av Teresa Driscoll. Tidenes waste of time for min del. Etter den var ferdiglest var jeg faktisk nesten litt irritert på forfatteren🙈. 1/6

-Jeg tenker nok du skjønner det sjøl av Jon Gangdal. Vond bok som er viktig i samfunnsdebatten ifht varsel om mishandling. Du ser det ikke før du tror det sies det, og det er en stor sannhet i det. Vanskelig med terningkast på en slik bok.

Lagt til 9.1

- Liar av K.L. Slater. Super bok, spennende😌 6/6

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derrida, The animal that therefore I am. 

Anonymkode: 0619a...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering igjen. Liker variasjonen så langt, som endte opp med å bli helt tilfeldig. Sakprosa om kart, norsk barnebok og nigeriansk roman. Er så frekk at jeg linker til anmeldelse på boktitlene, der jeg har skrevet det :)

1. Verdensteater - kartenes historie av Thomas Reinertsen Berg.
2. Jenta som ville redde bøkene av Klaus Hagerup og Lisa Aisato.

3. The Fishermen av Chigozie Obioma. Årets første leste roman, vant Man Booker-prisen i 2015 og var en sterk leseopplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...