Gå til innhold

Hadde du blitt fornærmet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, tussi84 skrev:

Dere må ha to vitner tilstede i sermonien, forlovere.

Vi gifter oss i et europeisk land hvor det er frivillig.

Anonymkode: 657de...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Å dra i bryllup er bare stress og kav. God løsning!

Anonymkode: 2509d...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi gifter oss i et europeisk land hvor det er frivillig.

Anonymkode: 657de...d18

Har du da sjekket ut at vielsen er gyldig i Norge etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tussi84 skrev:

Har du da sjekket ut at vielsen er gyldig i Norge etterpå?

Vi bor ikke i Norge, så det spiller ingen rolle. Men vet at den er det, mange som gifter seg her. (Tyskland)

Anonymkode: 657de...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, selvfølgelig ikke. Et bryllup handler ikke om fest og gjester, det handler om to mennesker som erklærer sin kjærlighet til hverandre og lover å være sammen resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31. desember 2017 den 22.12, Mrs.Purdey skrev:

Gjør som dere vil. Å blåse 150000 på en kveld for å ha middag og vin til 60 gjester dere uansett ikke rekker å snakke med er bare tøys. Dere snyter ingen for noe. Det er faktisk bedre å gjøre det sånn enn å ha et stort selskap som krever enormt penger og innsats eller et mindre selskap. Skal man ha et lite selskap så er det alltid noen som tenker "hvorfor ba de dem og ikke oss?" og blir fornærmet. Vil faktisk si at det er den vanskeligste løsningen. Om dere velger å bare være dere så godtar folk det. 

Jeg er enig i dette. Det er vanskeligere hvis man velger et lite selskap og må velge å invitere noen og ikke andre. Jeg er ikke en som blir fornærmet av slike ting, men ved ett  slikt tilfelle ble jeg faktisk lei meg. Da var det en venninne (som jeg har kjent i nesten 20 år og treffer jevnlig og som var invitert med samboer i vårt bryllup) som skulle ha en liten bryllupsfest. Vi ble ikke invitert, men flere andre venninner ble invitert. Da setter man jo spørsmålstegn ved vennskapet, og hvorfor noen blir valgt fremfor andre. For ordens skyld, jeg hevet meg over det og har aldri sagt noe. Men poenget mitt er at den måten Ts velger å gjøre det på sikkert er enklere ift at folk blir fornærmet. 

Anonymkode: 2f083...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 18.48, tussi84 skrev:

Dere må ha to vitner tilstede i sermonien, forlovere.

Vitnene trenger ikke være de samme som forloverne. Forloverne må kun skrive under på papirene i forkant. Hvem som helst kan skrive under på papirene etter vielsen. De aller fleste steder som vier folk yter såpass service at de stiller med vitner også om man ønsker det.

Til TS, hadde ikke blitt fornærma og stusser veldig på folk som hadde blitt det. Man har ingen rett til noen andres bryllup. Giftermål er for dere, ikke for noen andre.

Anonymkode: 8f83f...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2017 den 9.57, AnonymBruker skrev:

om noen valgte å ikke ha bryllup i det hele tatt? Vi vil ikke ha noen feiring, kun skrive under på papirene og så gå ut og spise bare oss to. Men jeg har jo vært i en del bryllyp og lurer på om vi blir litt sånn gratispassasjerer, vi tar men gir ikke tilbake.

Anonymkode: 657de...d18

Hvordan ektepar vil inngå ekteskap og feire ekteskapsinngåelsen er en privat sak. Det viktigste er at man blir gift. 

Forlovere må dere ha. Det går jo an å lage en sommerfest for å feire med enkel mat og drikke. Det er og mulig å hemmeligholde at dere har giftet dere for å unngå andres synspunkter på deres private avgjørelse. 

Anonymkode: 4a5cc...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...