Gå til innhold

Hadde du blitt fornærmet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

om noen valgte å ikke ha bryllup i det hele tatt? Vi vil ikke ha noen feiring, kun skrive under på papirene og så gå ut og spise bare oss to. Men jeg har jo vært i en del bryllyp og lurer på om vi blir litt sånn gratispassasjerer, vi tar men gir ikke tilbake.

Anonymkode: 657de...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om noen valgte å ikke ha bryllup i det hele tatt? Vi vil ikke ha noen feiring, kun skrive under på papirene og så gå ut og spise bare oss to. Men jeg har jo vært i en del bryllyp og lurer på om vi blir litt sånn gratispassasjerer, vi tar men gir ikke tilbake.

Anonymkode: 657de...d18

Syns folk skal gjøre som de vil. Høres ut som en fornuftig beslutning. Bruk pengene på noe bedre:)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært noen i min nær slekt eller omgangskrets hadde jeg syntes det var helt OK. Overdådige bryllup er kleine greier uansett.

Anonymkode: 49c8f...49c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen velger samboerskap, evig forlovelse, hemmelig bryllup i Vegas, bryllup på tinghus med to vitner, eller bryllup med 180 gjester, så er det helt greit. 

Det eneste som påvirker meg er valg de tar dersom/når jeg blir invitert. :) Og det er jo hyggelig. Jeg blir ikke snurt over mangel på fest, det er helt teit. 

Anonymkode: 3d59a...636

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det som føles riktig for dere :) Vi valgte bryllup ved en ambassade, med bare søsken og foreldre. Det var riktig for oss. Hva andre måtte mene, var ikke en del av valget vårt :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gir jo tilbake ved å komme i bryllupet og feire dem (krever både tid og ofte penger til antrekk og reise), samt gi gave.

Man kan ikke forvente at alle ønsker å være brudemidtpunkt for en dag, og noen kan ha vanskelige familiekonstellasjoner som gjør en bryllupsfeiring til et potensiell minefelt, andre kan ha dårlig økonomi - men man må jo få gifte seg usnsett.

Anonymkode: bbfab...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

om noen valgte å ikke ha bryllup i det hele tatt? Vi vil ikke ha noen feiring, kun skrive under på papirene og så gå ut og spise bare oss to. Men jeg har jo vært i en del bryllyp og lurer på om vi blir litt sånn gratispassasjerer, vi tar men gir ikke tilbake.

Anonymkode: 657de...d18

Hvis det er sånn dere vil ha det, så er det, det som er rett for DERE! :) Vi er da alle forskjellige. Noen vil ha stor fest over flere dager og de på andre side av skalaen vil bare skrive under papirene. Ingenting er galt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

om noen valgte å ikke ha bryllup i det hele tatt? Vi vil ikke ha noen feiring, kun skrive under på papirene og så gå ut og spise bare oss to. Men jeg har jo vært i en del bryllyp og lurer på om vi blir litt sånn gratispassasjerer, vi tar men gir ikke tilbake.

Anonymkode: 657de...d18

Deres bryllup, deres valg. Vi skulle bare på Tinghuset og så stikke av, men svigers krevde å være med i vielsen og ha en middag etterpå. De betalte for det og antrekk så da føyet vi oss.

Men vi dro dagen etterpå :) Var perfekt. Hater å være midtpunkt og synes bryllup er kjedelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Gjør som dere vil. Å blåse 150000 på en kveld for å ha middag og vin til 60 gjester dere uansett ikke rekker å snakke med er bare tøys. Dere snyter ingen for noe. Det er faktisk bedre å gjøre det sånn enn å ha et stort selskap som krever enormt penger og innsats eller et mindre selskap. Skal man ha et lite selskap så er det alltid noen som tenker "hvorfor ba de dem og ikke oss?" og blir fornærmet. Vil faktisk si at det er den vanskeligste løsningen. Om dere velger å bare være dere så godtar folk det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

Én ting er de pengene som går med til selve bryllupet, men invitasjon til bryllup er som å få en giro i posten. Jeg vet om folk som har måttet kjøre 400 km til et slott i Sverige, der de ble holdt i tre dager, og måtte bruke 15-20.000 kroner på klær, sko, hår og tull og tøys. Tenk hvor mye morsomt man kunne ha hatt for de penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.12.2017 den 9.57, AnonymBruker skrev:

om noen valgte å ikke ha bryllup i det hele tatt? Vi vil ikke ha noen feiring, kun skrive under på papirene og så gå ut og spise bare oss to. Men jeg har jo vært i en del bryllyp og lurer på om vi blir litt sånn gratispassasjerer, vi tar men gir ikke tilbake.

Anonymkode: 657de...d18

Jeg hadde overhodet ikke blitt fornærmet. Dette må brudeparet selv bestemme. Men ser ikke bort fra at enjelte andre ville ha blitt fornærmet. Tror f.eks. at svigermor ble litt skuffet over at min samboers bror valgte den løsningen.

Anonymkode: 991f4...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke falt meg inn å bli fornærmet om det var venner det var snakk om. 

Søsteren min prøvde seg på noe sånt, giftet seg i utlandet uten å si fra til noen. Det ble såpass mye såra følelser fra foreldre på begge sider at de endte opp med å arrangere en liten fest kun for foreldre og søsken. 

Anonymkode: 17dd3...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi valgte å gjøre det slik, og da fortalte vi bare foreldrene våre at vi giftet oss i det hele tatt. Dette for ikke risikere at folk følte på å måtte gi gaver. Det ville føles veldig feil for oss å motta gaver når vi ikke ville arrangere fest.

Foreldrene våre ble informert fordi de hadde glede av opplysningen selv om de ikke deltok, og fordi vi kunne stole på at de ikke ville fortelle det videre når vi ikke ønsket det. 

Anonymkode: 51238...e3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man hadde bryllupet for sin egen del. Hører ofte folk som klager på hvor mye det koster å reise steder i brylluper, hvor mange dager som går med.

Tror derfor ikke jeg hadde tenkt noe særlig over det. Har familiemedlemmer som har reist til Thailand og giftet seg på stranda - mulig foreldrene ble litt paff, men de har isåfall aldri sagt noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.12.2017 at 9:57 AM, AnonymBruker said:

om noen valgte å ikke ha bryllup i det hele tatt? Vi vil ikke ha noen feiring, kun skrive under på papirene og så gå ut og spise bare oss to. Men jeg har jo vært i en del bryllyp og lurer på om vi blir litt sånn gratispassasjerer, vi tar men gir ikke tilbake.

Anonymkode: 657de...d18

Nei, jeg hadde virkelig ikke blitt fornærmet pga noe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...