Gå til innhold

Alternativ til lett lopi garn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke islandsgenser (Riddari) og hadde tenkt å strikke i lett lopi garn, men har lest det klør en del. Finnes det noen gode alternativer som ikke klør? 

Anonymkode: 29f60...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lett lopi klør ikke, men de tykkere variantene som Álafoss lopi o.l er stivere og kan klø. Har strikket både kjole og kofte i lett lopi. 

Anonymkode: e8fe3...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett lopi klør ikke, men de tykkere variantene som Álafoss lopi o.l er stivere og kan klø. Har strikket både kjole og kofte i lett lopi. 

Anonymkode: e8fe3...cb7

Lest om erfaringer om lett lopi og det var en del som mente det stikker/klør. 

Anonymkode: 29f60...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lest om erfaringer om lett lopi og det var en del som mente det stikker/klør. 

Anonymkode: 29f60...8ac

Uansett hvilket garn det er snakk om vil noen påstå at det klør. Noen er mer følsomme enn andre på det punktet. Min søster og jeg kunne få gensere strikket av samme garn, jeg holdt på å dø av kløe, hun merket ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, cleangal skrev:

Uansett hvilket garn det er snakk om vil noen påstå at det klør. Noen er mer følsomme enn andre på det punktet. Min søster og jeg kunne få gensere strikket av samme garn, jeg holdt på å dø av kløe, hun merket ingenting.

Ja, folk har forskjellig terskel for hva som klør og ikke. Jeg er fristet til å strikke i lett lopi når jeg først skal strikke islandsgenser, føler det blir mer "ekte". Men tenkte hvis det var et godt kløfritt alternativ så er det greit å vurdere det også :) 

Anonymkode: 29f60...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...