Gå til innhold

Hva skjedde med Bolivia-Stina?


Klappe

Anbefalte innlegg

Fulgte med på bloggen hennes etter jeg så henne på sommer norge(?) på tv2. Da var hun forlovet med en jente og hun skrev blogg om sitt liv, blant annet da hun var fengslet i Bolivia og vektnedgang. 

Nå er hun forsvunnet fra både blogg og sosiale medier.

 

noen som vet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stina lever nå med en kvinne og barn i Norge.

Madelaine har sittet i varetekt i over åtte år siden hovedmannen anket saken sin, og rettssystemet der er slik at alle sakene blir behandlet under ett. Hun ble løslatt mot kausjon i 2016 i påvente av ankesaken, men får ikke forlate landet. Rodriguez driver nå innenfor fitness i Bolivia, og sist oppdatering er at hun jobbet som vekter og bilmekaniker der.

Den tredje kvinnen rømte fra straffeforfølgelse i Bolivia til Norge i 2010. Hun ble tiltalt i Norge, og ble i 2012 frifunnet for forsøk på kokainsmugling fra Bolivia til Norge.

Endret av Louiah
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er interessert så finnes det faktisk en dokumentarfilm om saken (hele saken, ikke bare de tre jenter). Den er produsert med støtte fra NRK, men en av advokaterne til en av de norske jenter har forhindret at filmen skulle vises på norsk TV. 

http://www.unitednotionsfilm.com/boliviancase/

Filmen er bl.a. kritisk til den norske pressedekningen av saken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Amber said:

Man får ikke sett filmen der..?

Nei, ikke der. Bare trailer. Men man kan lese om bakgrunnen for dokumentaren. Og hvis man er interessert klarer man nok å finne en stream på internett. 

(Jeg tror ikke det er lov å fortelle helt spesifikt hvordan man gjør, hvis du forstår hva jeg mener...).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan se den? (Har søkt og søkt, men finner bare trailer) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kakemann4518 skrev:

Noen som vet hvor man kan se den? (Har søkt og søkt, men finner bare trailer) 

Ikke jeg heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett dokumentaren. Handler mye og Madeleine, Stina og skuespilleren i Norge. Ingenting man ikke vet uten å ha sett dokumentaren,lærte ingenting nytt. Alle i saken er ute nå,både i Norge og Bolivia. Grunnen at den ikke blir vist i Norge er at den utgir det nye navnet til hun som ble funnet uskyldig i retten i Norge samt filmer henne i retten.

Stina er ikke forlovet med den samme som hun var på tv2-saken i fjor sommer og det er ingen spor etter Stina etter det ble slutt.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon, persondebatt og oppfordring til lovbrudd.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...