Gå til innhold

Hvor mange av dere er det som sitter alene på julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk vite av en bekjent at han satt alene med grandiosa på julaften. Fikk skikkelig vondt av han, er jo helt forferdelig trist. Hvor mange av dere har det egentlig sånn? Sender en klem til dere alle! :klemmer:

Anonymkode: a67d4...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi snakket om akkurat det på vei hjem julaften etter en koselig julefeiring med familien.... at vi håpet at ingen vi kjente satt alene, og at de som gjorde det hadde valgt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rarere å være alene julaften, enn ellers i året.  De har vel sine grunner, og familie har sine grunner.

Du behøver ikke sitte med en grandiosa av den grunn. At folk glemmer butikk, når de vet at det er desember og jul. Sier sitt.

Vi har en i familien som ikke feirer jul. Han gjør ikke noe ut av julen.  Nekter. Selv gaver til de han er onkel til er utelukket. 

Han er bedt, men fått beskjed om at han ikke vil bidra med noe. Eks pynte seg, og annen juledeltagelse. Skal heller ikke ha julemat.

Anonymkode: 564c7...260

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Grandiosa i fjor, men i år spiste jeg restemat fra lille-julaften:P

Jeg har ikke egen familie, så jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal feire en typisk familiehøytid?

Anonymkode: 97e86...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.1.2018 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Var Grandiosa i fjor, men i år spiste jeg restemat fra lille-julaften:P

Jeg har ikke egen familie, så jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal feire en typisk familiehøytid?

Anonymkode: 97e86...6d4

Hvis du ikke føler for det, så trenger du jo ikke gjøre det. Men folk uten egen familie har da like mye "rett på" å feire jul. 

Jeg har aldri feiret jul alene, men tror det skulle ha gått helt fint. Jeg skulle ihvertfall både hatt julepynt, julemusikk og kost meg med god mat på julekvelden. Hadde nok ikke blitt ribbe eller pinnekjøtt, men heller noe "julete" pålegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rarere å være alene julaften, enn ellers i året.  De har vel sine grunner, og familie har sine grunner.

Du behøver ikke sitte med en grandiosa av den grunn. At folk glemmer butikk, når de vet at det er desember og jul. Sier sitt.

Vi har en i familien som ikke feirer jul. Han gjør ikke noe ut av julen.  Nekter. Selv gaver til de han er onkel til er utelukket. 

Han er bedt, men fått beskjed om at han ikke vil bidra med noe. Eks pynte seg, og annen juledeltagelse. Skal heller ikke ha julemat.

Anonymkode: 564c7...260

Her ble de Grandiosa fordi jeg ikke turte å gå på butikken de første dagene og angsten ble så stor at jeg glemte den på slutten. 

Jul har for meg alltid vært vanskelig da de alltid har vært en påminnelse om at jeg ikle er velkommen i familien min lenger, og at jeg ikke har noe familie og komme hjem til. 

Frossenpizza var de jeg hadde i frysen.

så at det sier sitt som du sier- er jeg uenig i. Det kan si så mye.. det kan si Latskap, Angst,Redsel,Likgyldighet og uvisshet.

jeg ville sååå inderlig ha julemiddag. Men jeg var rett å slett for redd til å gå på butikken. 

Anonymkode: f36ee...3ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk er ufrivillig alene på julaften (og andre dager), er det selvsagt trist, men jeg ser virkelig ikke problemet med den grandiosaen? Folk må da få velge selv hva de vil spise, og hadde de hatt lyst på noe annet, hadde de vel spist noe annet. Det finnes viktigere ting å gire seg opp over enn akkurat grandiosa på julaften.

Anonymkode: 54647...46e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 7.11, Thyra skrev:

Hvis du ikke føler for det, så trenger du jo ikke gjøre det. Men folk uten egen familie har da like mye "rett på" å feire jul. 

Jeg har aldri feiret jul alene, men tror det skulle ha gått helt fint. Jeg skulle ihvertfall både hatt julepynt, julemusikk og kost meg med god mat på julekvelden. Hadde nok ikke blitt ribbe eller pinnekjøtt, men heller noe "julete" pålegg.

Jeg føler kanskje ikke for å være alene, men syns det er bedre en alternativet: være med familie. Jeg syns ikke det er så hyggelig å få gnidd inn at alle andre har folk som bryr seg om dem, mens jeg selv er helt alene og aldri har opplevd noe annet enn å bli forlatt gang på gang. Som singel og barnløs er jeg av null interesse for foreldre og søsken fordi jeg ikke har barn og kjæreste å bidra med til selskapet. Og jeg har ingen kontakt med dem resten av året av samme grunn. Hvis jeg er alene trenger jeg ikke ta stilling til noe som helst og jeg føler meg 1000 ganger mindre ensom en jeg gjør av å drukne i andres koselige familieliv. 

Anonymkode: 97e86...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber skiftarbeid. Var en julaften jeg jobbet, men snille sjefen min kom på jobb midt i skiftet sa at hun kunne ta skiftet mitt. Da hadde klokken allerede blitt 7. Jeg løp hjem og pyntet meg, og dro forventningsfullt videre til besteforeldre. Dessverre ble jeg møtt av en stresset bestemor som sa at hun ikke hadde nok mat til meg, men at jeg var velkommen første juledag. Ble Grandiosa og bitre tårer. Det verste er at vell fire år senere er det fortsatt ingen som har snakket om hendelsen eller beklaget det, enda det var mange vitner. Blant annet min mor og søster. 

Anonymkode: b63df...03f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg forstår utrolig godt hvordan dere som sitter alene på julaften (og egentlig ønsker å være i selskap) har det. Dette er helt klart det værste jeg har opplevd, og et svik som jeg ikke kan forklare. Dere er sterke!

Anonymkode: b63df...03f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.1.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Jobber skiftarbeid. Var en julaften jeg jobbet, men snille sjefen min kom på jobb midt i skiftet sa at hun kunne ta skiftet mitt. Da hadde klokken allerede blitt 7. Jeg løp hjem og pyntet meg, og dro forventningsfullt videre til besteforeldre. Dessverre ble jeg møtt av en stresset bestemor som sa at hun ikke hadde nok mat til meg, men at jeg var velkommen første juledag. Ble Grandiosa og bitre tårer. Det verste er at vell fire år senere er det fortsatt ingen som har snakket om hendelsen eller beklaget det, enda det var mange vitner. Blant annet min mor og søster. 

Anonymkode: b63df...03f

For ei bestemor! Fortjener ikke tittelen! Men din mor burde jo protestert høylytt! Hadde du vært mitt barn (eller søster), hadde jeg gladelig delt/gitt bort min posjon med mat for at du skulle få kose deg sammen med oss. Din mor, burde aldri tillatt deg å reise hjem alene! Dessuten, hvem har vel kun akkurat på håret mat nok til gjestene? De fleste pleier å ha rester etter julemiddagen. Nei dette var hårreisende! Moren din burde stått opp for deg, tatt seg en brødskive (eller bolle!), og dratt sammen med deg hjem, dersom du absolutt ikke fikk være der. Der det er hjerterom er det husrom! Kan ikke fatte at din mor tillot det der å skje! Fy for skam! :hjerte::klem:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Terence

Det er min store drøm å engang få være alene på julaften. Så kan jeg få det bevist en gang for alle om nissen virkelig finnes, eller om det bare er noen som kler seg ut. Dessuten tror jeg nissen er mye mer glad i fleinsopp enn i grøt, men det får jeg alltid null gehør for hos resten av selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er julaften en dag i året vi skal bry oss så sykt mye mer om medmennesker som sitter alene, men ikke ellers i året liksom?! Jeg kunne vært alene på julaften men valgte å dra til min familie. Å være alene er jeg ellers mye i året så ser ikke problemet. 

Anonymkode: 8c5f8...030

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terence
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er julaften en dag i året vi skal bry oss så sykt mye mer om medmennesker som sitter alene, men ikke ellers i året liksom?! Jeg kunne vært alene på julaften men valgte å dra til min familie. Å være alene er jeg ellers mye i året så ser ikke problemet. 

Anonymkode: 8c5f8...030

Fordi julenissen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det negativt dersom noen velger å spise ferdigmat på julaften!? :ac:

 Er vel like greit å spise noe raskt og enkelt, isteden for å slite og svette over grytene i fleire timer... 

Anonymkode: c8e6c...5fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 30.12.2017 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Fikk vite av en bekjent at han satt alene med grandiosa på julaften. Fikk skikkelig vondt av han, er jo helt forferdelig trist. Hvor mange av dere har det egentlig sånn? Sender en klem til dere alle! :klemmer:

Anonymkode: a67d4...2fb

Jeg var alene julaften, gikk greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2018 at 5:11 AM, Guest Terence said:

Det er min store drøm å engang få være alene på julaften. Så kan jeg få det bevist en gang for alle om nissen virkelig finnes, eller om det bare er noen som kler seg ut. Dessuten tror jeg nissen er mye mer glad i fleinsopp enn i grøt, men det får jeg alltid null gehør for hos resten av selskapet.

Eller fluesopp, siden det er jul. Med et krus øl kan han gå helt berserk, så da gir du ham feite julebrownies til dessert senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger vært alene på julaften, men da har det vært etter eget ønske :)  Jeg har alltid hatt muligheten til å feire sammen med noen, men har noen ganger lyst til å være alene. Ikke så opptatt av jul jeg da, mest fornøyd med de ekstra fridagene vi får :)

Anonymkode: 36564...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...