Gå til innhold

Hva er det med folk som ikke gidder å vaske hendene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja er ekkelt, men er selv en av dem som sjeldent vasker hendene, og jeg kan si st jeg ikke har vert syk på mange mange mange år! :) 

Såklart finnes untak: i jobbsammenheng da jeg arbeider med mat! Men hjemme.. ikke så viktig egentlig. 

Anonymkode: fb4ee...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å vaske hendene etter dobesøk og før matlaging er da på ingen måte hysterisk, det er de klare anbefalingene fra folkehelseinstituttet og WHO. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du når jeg vasker hendene etter do-besøk? Når jeg får bæsj på dem! Ellers ikke. Her kjøres urenslighet-trener-immunforsvaret-taktikken.

Anonymkode: 59a0d...8b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste er røykere som gidder ikke å vaske etter de røyker...spesielt de som jobber i matbransjen og du ser at de kommer inn fra sitt røykepause - ææææææsjj! 

Anonymkode: c1a98...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du når jeg vasker hendene etter do-besøk? Når jeg får bæsj på dem! Ellers ikke. Her kjøres urenslighet-trener-immunforsvaret-taktikken.

Anonymkode: 59a0d...8b8

gøy å bo i ditt hus sikkert. 

Anonymkode: c1a98...b48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er altfor hysterisk. Vaker hendene etter nr.2, og that`s it, utover daglig dusj. Vasker dog hendene når de er skitne. Synes folk har et misoppfattet forhold til bakterier. Har venner som bruker myyyyye energi på det de mener er "urenslig". Jeg synes det er et tegn på en nevrotisk personlighet.

Anonymkode: 0d137...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.nrk.no/norge/slik-kan-du-bidra-i-kampen-mot-antibiotikaresistens-1.13854496

God håndhygiene forebygger beviselig sykdom. I tillegg er antibiotikaresistens en av vår tids største utfordringer. At noen mener det er hysterisk å følge de gjeldende rådene fra helsemyndighetene syns jeg er både trist og sjokkerende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2017 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Det beste jeg vet er å onanere, droppe håndvask, og så gå bort og ta en jeg ikke liker i hånda.

Anonymkode: 5ee36...5b1

Hvor ofte er du i en situasjon der de to tingene dukker opp i samme time? Lol

Anonymkode: bbeae...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker hendene når jeg kommer hjem fra jobb, når jeg har vært på do (uansett ærend), og før matlagning. Synes det er ekkelt når folk dropper håndvasken etter dobesøk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er også sånn, vasker nesten aldri hendene. Han insisterer også på å lage mat, og tvinger meg til å spise den, spesielt salaten må jeg spise. Lurer på om det er fordi jeg har sagt at jeg vil helst at han vasker hendene når han lager mat, at han gjør dette for å irritere meg. Hvis jeg sier det så svarer han som regel, neida, det går bra, trenger ikke å vaske hendene, eller han bliir sur.

Anonymkode: 6d01d...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hendene etter toalettbesøk eller å ha vasket/tatt i noe ekkelt. Men har en jobb der jeg må vaske hendene en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at voksne kan være så slurvete med håndvask etter utført dobesøk.  Og i tillegg virke stolt over det. Til og med 5 og åtte åringen min slår enkelte voksne ned i støvlene når det gjelder god hygiene. 

Dere 2 som påstår dere er sykepleiere her burde hvertfall vite bedre ang smitte og smittespredning. Makan!

 

Anonymkode: 053d4...58c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke når jeg er hjemme (bor alene) Dersom jeg skal ut eller om noen kommer innom vasker jeg dog alltid hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg grenseløst at folk ikke vasker fingrene før de spiser mat! Når jeg er hjemme på besøk hos foreldrene, borte på besøk til venner eller har invitert noen hjem til meg; INGEN går og vasker fingrene før de skal spise. Jeg synes det er direkte nasty, spesielt når vi spiser taco og alle grafser i osten. Hadde juleselskap hjemme hos meg og ettersom ingen gikk og vasket fingrene satte jeg frem antibac sammen med serveringen på kjøkkene. Søstra mi syntes dette var meget spesielt av meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva man velger å utsette seg selv for, me man må jo ta hensyn til andre også. Håndvask er obligatorisk her i huset når jeg kommer inn etter å ha vært ute, selvfølgelig etter dobesøk, og før kontakt med mat. Ellers ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, luinne skrev:

Irriterer meg grenseløst at folk ikke vasker fingrene før de spiser mat! Når jeg er hjemme på besøk hos foreldrene, borte på besøk til venner eller har invitert noen hjem til meg; INGEN går og vasker fingrene før de skal spise. Jeg synes det er direkte nasty, spesielt når vi spiser taco og alle grafser i osten. Hadde juleselskap hjemme hos meg og ettersom ingen gikk og vasket fingrene satte jeg frem antibac sammen med serveringen på kjøkkene. Søstra mi syntes dette var meget spesielt av meg.

Grafser i osten? Men dere tar vel ikke maten frå skålene med fingrene?

Det blir jo bakterier på skjeer og gafler som står i ost, agurk, salat osv., men det fikses jo enkelt ved at du vasker deg etter du har fylt din taco. Vel, enkelt er å overdrive - skjellet står ikke akkurat av seg selv.

Må innrømme at jeg aldri har tenkt over hvem som vasker seg før mat - så lenge jeg har gjort det selv (vanligvis) så går andre gjøre som de vil.

Etter dobesøk og før matlaging er obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.1.2018 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Tenker (og gjør) akkurat det samme. Er også sykepleier😄

Anonymkode: 6b78e...754

Du sitter og flirer over dumhetene deres?

Mage-/tarminfeksjon av Salmonella, Yersinia eller Shigella, utbrudd med for eksempel EHEC som gir blodig diare og nyrelidelser osv., er mellom det du risikerer å utsette deg selv og andre mennesker for ved ikke å skylle frukt og grønnsaker, eller at du lar være å vaske hender generelt. At du selv blir syk får så være, men du kan utsette andre for smitte, spesielt er slike holdninger nedslående hvis det er riktig at dere jobber med syke mennesker.

Internasjonale studier har vist at under halvparten av helsearbeidere rengjør hendene før de skal berøre en pasient. Ved en tilfeldig valgt undersøkelse her i Norge, hos UNN Breivika, var resultatet at kun 28 prosent av de ansatte spritet hendene før pasientkontakt.

Når helsepersonell, til tross for å være opplært i elementær hygiene, likevel utsetter pasienter for smitte, da er man udugelig i jobben man er satt til.

Anonymkode: a46db...e26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 20.20, luinne skrev:

Irriterer meg grenseløst at folk ikke vasker fingrene før de spiser mat! Når jeg er hjemme på besøk hos foreldrene, borte på besøk til venner eller har invitert noen hjem til meg; INGEN går og vasker fingrene før de skal spise. Jeg synes det er direkte nasty, spesielt når vi spiser taco og alle grafser i osten. Hadde juleselskap hjemme hos meg og ettersom ingen gikk og vasket fingrene satte jeg frem antibac sammen med serveringen på kjøkkene. Søstra mi syntes dette var meget spesielt av meg.

Hvorfor vaske hendene FØR mat?! Her i huset vasker vi hendene etter vi har spist, da det kan bli litt søl :) Kun den som lager maten vasker hendene før matlaging. 

Litt bakterier styrker immunforsvaret. 

Anonymkode: cd7af...20f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vaske hendene FØR mat?! Her i huset vasker vi hendene etter vi har spist, da det kan bli litt søl :) Kun den som lager maten vasker hendene før matlaging. 

Litt bakterier styrker immunforsvaret. 

Anonymkode: cd7af...20f

For å slippe å spise avføring mm.😑

Anonymkode: 434fb...44d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...