Gå til innhold

Skorpion91s prøverdagbok


Skorpion91

Anbefalte innlegg

Tok enda en test i kveld. Er egentlig ikke i tvil om at den er positiv. I tillegg har jeg hatt ett ubehag nederst i magen og skikkelig ømme bryster i dag. 

Appen min mener da at jeg har EL i morgen og (forhåpentligvis) IKM 05.03.

Jeg må si at jeg er skikkelig overrasket over reaksjonen min på disse testene. Skulle nesten tro jeg hadde fått positiv graviditetstest. Men etter nesten to uker med negative tester er det godt å se at det skjer noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en enda mer positiv test søndag ettermiddag, så regner med at EL va på mandag. Noe som da betyr at jeg er i DPO land :nori:. Jeg er i dag 2 dager DOP, alt for tidlig for alt av symptomer. Jeg har hele tiden trodd at jeg kom til å klare å holde meg forholdsvis rolig i DPO land, men merker allerede at jeg er på symptomjakt. 

Jeg var veldig i tvil før jeg startet prøvingen om jeg skulle teste etter EL eller ei. Må si at jeg er kjempe glad for at jeg gjorde det. Hvis jeg skulle ha tatt utgangspunkt i en 28 dagers syklus ville jeg har forventet mens på fredag, 10 dager før det som nå er forventet mens. 

Er det forresten noe som vet hvorfor uken før forventet mens i flo appen er grå? :klo:

Screenshot_20180221-123930.thumb.png.eca035adfb33879ec4ba78eccbdb102a.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lille_frosk skrev:

Kanskje ufruktbar periode? 

Det er mye mulig ☺ Det kom ikke opp før etter jeg la inn positiv EL test. Tenkte først det kunne være når jeg "egentlig" skulle ha mens, men datoene stemmer ikke helt. Jeg hadde håpet at det var da jeg kanskje kunne kjenne symptomer eller noe slik 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm så rart. Jeg fikk aldri noe grått i min app, selv ikke når jeg la inn pos/neg eggløsningstest :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2018 den 6.33, plastfolien skrev:

Hmm så rart. Jeg fikk aldri noe grått i min app, selv ikke når jeg la inn pos/neg eggløsningstest :klo: 

Merkelig at det dukker opp hos meg da.. irriterende at det ikke står noen plass i appen hva det betyr. 

 

6 DPO i dag, har hatt ømme nippler siden EL. Fikk en kommentar av samboer her en dag om at puppene mine så agressive ut 😂. Har også hatt mye mens lignende smerter og en følelse av at jeg hele tiden må prompe selv om jeg ikke må det. Håper dette er gode tegn! 

Ellers har den siste uken vært en følelsesmessig berg og dalbane. Har vekslet mellom å virkelig ønske at det har klaffet denne gangen og stresse over om vi egentlig er klar for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skorpion91 skrev:

Merkelig at det dukker opp hos meg da.. irriterende at det ikke står noen plass i appen hva det betyr. 

 

6 DPO i dag, har hatt ømme nippler siden EL. Fikk en kommentar av samboer her en dag om at puppene mine så agressive ut 😂. Har også hatt mye mens lignende smerter og en følelse av at jeg hele tiden må prompe selv om jeg ikke må det. Håper dette er gode tegn! 

Ellers har den siste uken vært en følelsesmessig berg og dalbane. Har vekslet mellom å virkelig ønske at det har klaffet denne gangen og stresse over om vi egentlig er klar for det. 

Kjenner meg veldig igjen i det siste der. Men jeg tror det er veldig normalt å ha ambivalente tanker når man begynner prøvingen. Det er jo en STOR endring i livet. Det største i livet, og noe som medfølger ansvar i mange år fremover. Så det hadde vært rart om ikke slike tanker dukket opp innimellom 🤭 For meg hjelper det å snakke med samboer om det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aggressve pupper :ler: 

Jeg kjenner meg også veldig igjen i ambivalente følelser. Jeg hadde det med nummer en, og har det nå i prøvingen på nummer to. Det er så enormt stort! Jeg tror det er en god ting å ha litt delte følelser rundt det, det er ikke så enkelt å få barn at det "fortjener" bare rosenrøde følelser og tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her nå.. 

Godt å lese at jeg ikke er alene om ambivalente følelser. 

Den siste uken har vert skikkelig dritt. Er ute fra håndballen igjen, noe som fører til lite trening, som igjen gjør at jeg føler meg skikkelig dritt. Å i tillegg være i DPO land har ikke akkurat vert til hjelp. Jeg innbilte meg selvfølgelig alle mulige symptomer samtidig som jeg viste at jeg ikke hadde noen. Testet negativt på lørdag morgen og søndag morgen kom TR.

Så da er det klart for PP2. Hvis denne syklusen blir lik den forrige kommer jeg til å ha EL i påsken, så vi før se om det blir noe særlig prøving. Planen var å være på hytten hele påsken, men i en veldig lytt hytte sammen med mine foreldre er det ikke akkurat mange muligheter for å legge inn aksjer. 

Er veldig glad for at jeg testet i PP1 slik at jeg viste når EL og IKM var. Denne PP vil jeg prøve å tempe i tillegg til å teste. Kysser fingrene for PP2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Takk for alle lykkeønskninger 🙂

Vi hadde lite eller ingen fokus på prøvingen denne PP, regnet med det ikke kom til å gå med EL midt i påsken. Det var også helt greit hvis det ikke gikk med tanke på desemberbarn. Tenkte derfor egentlig lite på prøvingen. Orket heller ikke å oppdatere her når vi tok det så rolig.

Uken etter påske fikk jeg skikkelig mens smerter og tenkte at nå kommer mensen når som helst. Da det hadde vart ett par dager og jeg ble kvalm på jobb fant jeg ut at jeg måtte teste. Tok test fredag kveld, ingen tvil om at den var positiv :nordvesta::nori:

I dag er jeg 4+3 beregnet på syklus lengde, med termin 20 desember. Symptomene nesten forsvunnet, føler meg ikke gravid i deg hele tatt. Men får vel nyte den gode formen mens jeg kan, blir vel tidsnok dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...