Gå til innhold

Er det bedre å ha han som venn og knullevenn enn å ikke ha han i det hele tatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har prøvd det jeg kan for å komme over han. Har kuttet all kontakt, har hatt litt kontakt og har hatt mye kontakt. Men jeg klarer ikke glemme han uansett. 

Så jeg vurderer å bare være venn (inkl sex) med han, så jeg i hvertfall har han i livet mitt. For uten han i livet mitt, altså da jeg kuttet all kontakt, var fryktelig vondt. 

Har noen erfaring med dette? At et venneforhold er bedre enn ingenting, når du har følelser for personen? 

Anonymkode: af82b...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har litt samme situasjon selv. Det er en fyr jeg liker utrolig godt. Og jeg har veldig sterke følelser for han. Men han kan/ vil ikke ha noe forhold nå. Men vi har sex og sånt. Klarer ikke å kutte han ut liksom. Og han har ikke så ofte tid til meg heller. Men vil heller ha han litt, enn ingenting i det hele tatt. Alle sier jeg burde kutte han ut, men det klarer jeg ikke. Ikke nå ihvertfall. Er veldig vanskelig situasjon egentlig :/ veldig kjipt 

Anonymkode: fd0cd...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Personlig ville jeg helst unngått det, men skjønner at du tenker slik. Men det kan fort bli enda mer vondt den dagen han evt finner ei annen jente.

Så sånt sett er det nesten bedre å ha det vondt nå, enn senere. 

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt u! Du drar ut sorgen og avhengigheten med å begynne å ha han som knullevenn. Har du litt kontant, vil du dra ut sorgen. Du er avhengig. Akkurat som dopavhengighwt. De som skal vinne over den, kan ikke ta litt dop. De må ta den tunge harde veien. Null dop, masse abstinenser, og masse selvdisiplin 

din tunge harde vei er NULL kontakt, og motstå den fristelsen til å ta kontakt når abstisene er store. 

Du kommer ikke over han fordi du forsetter å ha sporadisk kontakt. Slett han, blokk han, ta kontroll over egen sjenbne 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er virkelig ikke bedre! Man tenker det fordi man er forelsket og tilknyttet men det blir som å strø salt i såret for han kommer jo til å ligge med andre på et tidspunkt og det er skikkelig jævlig å vite at ok han overser melding fra meg fordi han er med henne og ok hvorfor later han som han ikke kjenner meg plutselig når man er ute fordi han liker en annen jente som er der og senere kan han plutselig si rett etter sex at Maria er så digg men forvirrende og spørre deg om råd ang hun osv og man må late som man er glad på dems vegne mens det egentlig sårer skikkelig, se at han smiler over sms med en annen eller til og med leser smsen mens dere har sex og plutselig blir han helt rar, at han hiver deg ut rett etter dere har hatt sex fordi han får besøk av en annen osv. 

Seriøst ikke gidd å bli puledokka hans bare for å være nær han, du vil aldri bli nr 1 uansett og det vil du merke og det vil ødelegge deg mye mer enn en kjærlighetssorg nå

Anonymkode: 164c2...960

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg har prøvd det jeg kan for å komme over han. Har kuttet all kontakt, har hatt litt kontakt og har hatt mye kontakt. Men jeg klarer ikke glemme han uansett. 

Så jeg vurderer å bare være venn (inkl sex) med han, så jeg i hvertfall har han i livet mitt. For uten han i livet mitt, altså da jeg kuttet all kontakt, var fryktelig vondt. 

Har noen erfaring med dette? At et venneforhold er bedre enn ingenting, når du har følelser for personen? 

Anonymkode: af82b...c50

Tro meg, i lengden er det IKKE bedre! Der og da ja. Men du kommer til å bli sååå såret, ikke gjør det. Jeg har vært der og det er virkelig det dummeste jeg noen gang har gjort! Jeg har fortsatt følelser for han og det 8 mnd siden jeg avslutta - jeg klarte bare ikke mer. Jeg tenker på han ofte, men jeg har det litt bedre med meg selv og jeg er åpen for å treffe nye. Når jeg var med klarte jeg ikke å tenke tanken på og være med andre en gang. Han kommer ikke til å falle for deg eller ville ha deg selvom du ligger med han!

Anonymkode: e739b...e4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt i samme situasjon. Han skal flytte, så jeg vet jo at det er rævkjørt å prøve å få til noe, men jeg liker han såååå godt og får helt vondt inni meg av å tenke på at jeg snart aldri skal se han igjen. Fyfaen.

Anonymkode: 89ac9...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er der du er!!! Og det er verdens dårligste ide!!! 

Prøvde å kutte han ut senest i ettermiddag. Jeg dro til han og peppet meg opp til å kutte alle bånd. Fortalte det til og med til han. Også endte vi i senga. Og er tilbake til start... 

Jeg går rundt og har det vondt. Hjernen VET at jeg må kutte ut. Men klarer faen ikke! Hjertet er tydeligvis sjefen når det kommer til han. 

Mitt beste tips; kutt ALL kontakt! Også på sosiale medier. Gå ut og møte andre!! 

Ja, jeg vet. Jeg er nok ikke den rette til å gi råd, men jeg vet at det er sånn det skal gjøres. 😂

 

Anonymkode: 9db45...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sånt kvasivennskap/kvasiforhold er like sunt og har ca samme konsekvenser som psykisk mishandling. Ingenting er definitivt sunnere på lengre sikt, for han kommer ikke til å ville ha deg av at du henger rundt og er tilgjengelig. 

Anonymkode: fa5e2...cd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er der du er!!! Og det er verdens dårligste ide!!! 

Prøvde å kutte han ut senest i ettermiddag. Jeg dro til han og peppet meg opp til å kutte alle bånd. Fortalte det til og med til han. Også endte vi i senga. Og er tilbake til start... 

Jeg går rundt og har det vondt. Hjernen VET at jeg må kutte ut. Men klarer faen ikke! Hjertet er tydeligvis sjefen når det kommer til han. 

Mitt beste tips; kutt ALL kontakt! Også på sosiale medier. Gå ut og møte andre!! 

Ja, jeg vet. Jeg er nok ikke den rette til å gi råd, men jeg vet at det er sånn det skal gjøres. 😂

 

Anonymkode: 9db45...13d

Vær så snill! Send han en melding å si at nå er det over, du kommer til å ha det DRIT kjipt de første dagene, så blir det gradvis litt og litt bedre. Du gjør deg selv så vondt og du får det bedre etter du har hatt det jævlig kjipt. Jeg klarte heller ikke, tok 9 mnd før jeg innså at jeg ikke kunne holde på sånn lenger - han ville jo IKKE ha meg selvom han i lange perioder «lurte» meg til å tro at han ville det.. Jeg får vondt i sjelen av å lese det her, bare få han ut av livet ditt! Ombestemmer han seg og vil ha deg likevel så kommer han tilbake.

Anonymkode: e739b...e4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

det er jo så logisk alt dere skriver, og noe jeg absolutt vet fra før. Men som hjertet bare ikke klarer å skjønne. 

Men jeg skal da fortsatte å ha null kontakt med han. Hadde faktisk tenkt å sende han en melding da jeg skrev innlegget her. Men nå skal jeg klare å la være, ta tilbake verdigheten min. 

Anonymkode: af82b...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar!

det er jo så logisk alt dere skriver, og noe jeg absolutt vet fra før. Men som hjertet bare ikke klarer å skjønne. 

Men jeg skal da fortsatte å ha null kontakt med han. Hadde faktisk tenkt å sende han en melding da jeg skrev innlegget her. Men nå skal jeg klare å la være, ta tilbake verdigheten min. 

Anonymkode: af82b...c50

Jeg vet hvordan du har det og det er sinnsykt vanskelig. Jeg satt meg ett mål om en mnd uten kontakt, lagde ett avkrysningsskjema - det funket faktisk for da så jeg at jeg for hver dag kom nærmere målet. Det blir lettere selvom du ikke tror det nå. Hender jeg går på en smell, kan fortsatt sende en random snap på fylla, men det gjør liksom ikke så mye.. Men det tar tid og det må du være forberedt på! Det er hans tap, jeg er sikker på at du er fantastisk jente!

Anonymkode: e739b...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar!

det er jo så logisk alt dere skriver, og noe jeg absolutt vet fra før. Men som hjertet bare ikke klarer å skjønne. 

Men jeg skal da fortsatte å ha null kontakt med han. Hadde faktisk tenkt å sende han en melding da jeg skrev innlegget her. Men nå skal jeg klare å la være, ta tilbake verdigheten min. 

Anonymkode: af82b...c50

 

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg har også vurdert dette med en jeg liker som ikke har de samme følelsene for meg. Men jeg vet .. og det gjør du også .. at dette ikke er veien til lykke. Det er rett og slett veien til ulykke og sorg. Du vil føle deg brukt og stresse med hans oppmerksomhet. Mens han får dekket noen behov mens han lever livet sitt og leter etter den rette kjærligheten. 

Rett ryggen, løft hodet, se utover på folk rundt deg, smi og vær hyggelig og høflig mot folk. Da vil du få mer oppmerksomhet og kanskje du er heldig og finner en som liker akkurat deg for den du er!

Anonymkode: 15a63...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å gi deg falske forhåpninger; hvis du vil ha han, må du la han gå. 

Nei, det er ikke sikkert han kjenner på savnet og ser hva han går glipp av selv om du lar han gå, men det er en mikroskopisk sjangse for det. Og mens du venter, bygger du ned behovet og desperasjonen etter han, og voila, to fluer i ett smekk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

I fare for å gi deg falske forhåpninger; hvis du vil ha han, må du la han gå. 

Nei, det er ikke sikkert han kjenner på savnet og ser hva han går glipp av selv om du lar han gå, men det er en mikroskopisk sjangse for det. Og mens du venter, bygger du ned behovet og desperasjonen etter han, og voila, to fluer i ett smekk. 

 

Nå er ikke jeg ts, men jeg føler for å svare på denne allikevel: Det er jo dette som er helt rett. Man må slippe taket og la han kjenne på savnet. MEN det kan også gå andre veien: at han går videre og finner en annen. 

Det er dette som gjør livet og kjærligheten så ufordrende noen ganger. Man kan ikke bestemme over andre menneskers følelser og valg. 

Anonymkode: 15a63...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er i samme situasjon. Stilte meg selv noen spørsmål; 

Vil jeg gå rundt og ha det litt kjipt hver dag og utsette kjempesmellen (for han kommer ikke til å få samme følelser for meg), og kanskje en dag finne ut at jeg elsker han? Da blir det enda verre. 

Kan jeg få et godt liv med han i livet mitt? 

Vil jeg gå rundt og sjekke mobilen hele tiden i håp om at han har sendt ei melding? Vil jeg virkelig meg selv så vondt? Eller vil jeg fortsette livet mitt, følge drømmene mine, møte nye folk og ha det bra og ikke være ulykkelig?

Gråt når du må, og gjør gode ting for deg selv.

Anonymkode: 23b38...cf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer bare til å hjelpe en liten stund. Det blir noen korte øyeblikk av glede, resten av tiden kommer du til å lengte, lure på hva han gjør og hvem han er sammen med. Jeg vil tippe det vil være svært ødeleggende for deg så lenge du har følelser for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en utrolig dum idé og glad for at du legger det vekk. Ja det er vondt og vanskelig å kutte kontakten helt, men det er det eneste som hjelper i lengden. Var der du er nå for en måned siden og nå har jeg det allerede mye bedre med null kontakt på en måned! Ting tar jo tid, men etter hvert vil det bli bedre. Savnet forsvinner litt etter litt, følelsene forsvinner litt etter litt og du klarer å komme deg videre, tenker på han mindre og mindre og da vil du bli glad for at du lot det gå.

Anonymkode: a1e5d...64a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så sykt rett. Jeg skal lese denne tråden hver gang jeg får lyst til å sende han en melding. 

Jeg vil ha en som virkelig vil ha meg, akkurat den jeg er. Ikke bare bruke meg til noe bedre dukker opp. Tenk at man vil seg selv så vondt. 

Anonymkode: af82b...c50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...