Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!


lille_frosk

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, lille_frosk skrev:

Takk @Tyah og @kaffemor :hjerte: Men her kom TR nå som en uønsket og noget for tidlig gjest. Velvel. Sist jeg hoppet av p-pillene hadde jeg også et par sykluser der lutealfasen var veldig kort, så kanskje det bare er sånn kroppen min er før den stabiliserer seg? Det er unektelig litt surt, og jeg må innrømme at jeg er litt skuffet. Men vi kan jo ikke være så heldige at det klaffer på første måneden allerede, særlig ikke når vi begynte prøvingen med å hoppe av pillebrettet midt i syklusen! :ler: Hvis jeg blir gravid i neste prøveperiode vil termin bli i begynnelsen av november. Det hadde vært helt greit for meg! :nigo:

Dør av at vi er så synkrone as. Fikk også TR i dag :roll: Tre dager for tidlig :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Creepy Halloween-mage incoming! 

(Lei for at det ikke gikk denne måneden. Men det går neste. Hallo, kommer ikke du til å klekke egg rundt morsdag eller noe sånt da? :)) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

Ville bare si hallais, jeg mener jeg fulgte den gamle dagboka di? 

Jeg oooooooorker ikke prøverdagbøker om dagen(bitter langtidsprøver på satans hormoner:hoho: ) - men jeg vil jo sende et stort lykke til :nigo: Jeg sender dere vibber om tvillinger med termin i desember :nigo: Og selvsagt at vi alle synkronføder, men jeg vil bare ha en altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, kaffemor skrev:

Dør av at vi er så synkrone as. Fikk også TR i dag :roll: Tre dager for tidlig :ler: 

Nei, seriøst? :hoho::hoho: Det er fantastisk! Eller, egentlig ikke, men det er faktisk et lite plaster på såret. Beklager at jeg bruker deg som plaster. :fnise:

8 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Uff kjedelig! Men heier på deg videre. Bare å hoppe videre og inn i neste periode:-)

Hurra for heiing! :nigo:

6 minutter siden, Zoey skrev:

Creepy Halloween-mage incoming! 

(Lei for at det ikke gikk denne måneden. Men det går neste. Hallo, kommer ikke du til å klekke egg rundt morsdag eller noe sånt da? :)) 

OH YES! Det må jo være skjebnen. Morsdagshumping! :lur:

5 minutter siden, LudoAllis skrev:

Ville bare si hallais, jeg mener jeg fulgte den gamle dagboka di? 

Jeg oooooooorker ikke prøverdagbøker om dagen(bitter langtidsprøver på satans hormoner:hoho: ) - men jeg vil jo sende et stort lykke til :nigo: Jeg sender dere vibber om tvillinger med termin i desember :nigo: Og selvsagt at vi alle synkronføder, men jeg vil bare ha en altså.

Heeeeeei! Så koselig å se deg her inne. Jeg skjønner veldig godt at du ikke orker prøvedagbøker, særlig ikke de der noen sutrer over ikke positiv test i første pp. :rodme: Men har du dagbok selv? Og kan vi holde vibbene på ettbarnsstadiet? :fnise: Jeg heier tilbake, synkronføding høres innmari gøy og veldig Kardashiansk ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEii så kjedelig med TR! Men du, da er du ett skritt nærmere pp2, for når TR først melder sin ankomst er det jo bedre at det er for tidlig enn aaaaltfor sent :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig! Men når den først skulle komme så er det greit at den ikke drøyer! Da er neste eggløsning litt nærmere :nigo: De værste syklusene jeg hadde var de som varte og rakk, sa fikk man liksom opp håpet på tross av negative tester! Håper dette er pp som sitter! :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
4 timer siden, lille_frosk skrev:

Nei, seriøst? :hoho::hoho: Det er fantastisk! Eller, egentlig ikke, men det er faktisk et lite plaster på såret. Beklager at jeg bruker deg som plaster. :fnise:

Hurra for heiing! :nigo:

OH YES! Det må jo være skjebnen. Morsdagshumping! :lur:

Heeeeeei! Så koselig å se deg her inne. Jeg skjønner veldig godt at du ikke orker prøvedagbøker, særlig ikke de der noen sutrer over ikke positiv test i første pp. :rodme: Men har du dagbok selv? Og kan vi holde vibbene på ettbarnsstadiet? :fnise: Jeg heier tilbake, synkronføding høres innmari gøy og veldig Kardashiansk ut. 

Njæ, jeg begynte optimistisk med en prøverdagbok - men kuttet den etter en del måneder. Det var garantert det som jinxa ALT - for tider og stunder etter her må jeg punge ut med hundretusen for 3 private forsøk privat hvert øyeblikk(har ikke rett på offentlig i Oslo eller Porsgrunn lengre) :P 

Jeg var overoptimistisk og ble skuffa selv PP1 og PP2 og alle andre PP`er etter det - så det er jo bare sånn man er i hodet når man først er innstilt. Man har jo liksom psyket seg så opp :ler: «Tør jeg nå dette, herregud hvordan skal jeg overleve, om jeg får termin dittogdatt tid så må dittogdatt endres - HJELP - tenk om jeg faktisk blir gravid - da får jeg aldri sove igjen» :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, altså! At den heksa måtte kræsje festen din! Krysser finrene for neste prøveperiode. Kroppen vet nok hva den gjør.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, plastfolien skrev:

NEii så kjedelig med TR! Men du, da er du ett skritt nærmere pp2, for når TR først melder sin ankomst er det jo bedre at det er for tidlig enn aaaaltfor sent :jepp:

HELT enig! Jeg er jo allerede i gang med PP2 nå, man kan jo ikke annet enn å se fremover :)

14 timer siden, Tyah skrev:

Så kjedelig med TR! Gleder meg til å følge deg i PP2 😊

Tusen takk :hjerte:

12 timer siden, Poppsilopp skrev:

Kjedelig! Men når den først skulle komme så er det greit at den ikke drøyer! Da er neste eggløsning litt nærmere :nigo: De værste syklusene jeg hadde var de som varte og rakk, sa fikk man liksom opp håpet på tross av negative tester! Håper dette er pp som sitter! :strix: 

Ja, helt enig. Det er ordentlig dritt å vente på TR som aldri kommer. 

11 timer siden, LudoAllis skrev:

Njæ, jeg begynte optimistisk med en prøverdagbok - men kuttet den etter en del måneder. Det var garantert det som jinxa ALT - for tider og stunder etter her må jeg punge ut med hundretusen for 3 private forsøk privat hvert øyeblikk(har ikke rett på offentlig i Oslo eller Porsgrunn lengre) :P 

Jeg var overoptimistisk og ble skuffa selv PP1 og PP2 og alle andre PP`er etter det - så det er jo bare sånn man er i hodet når man først er innstilt. Man har jo liksom psyket seg så opp :ler: «Tør jeg nå dette, herregud hvordan skal jeg overleve, om jeg får termin dittogdatt tid så må dittogdatt endres - HJELP - tenk om jeg faktisk blir gravid - da får jeg aldri sove igjen» :P 

 

 

Det skjønner jeg godt. Så utrolig dritt at dette er en så vanskelig og hard vei for dere. Jeg krysser alt jeg har å krysse for at jeg snart ser deg inne i graviditetsdagbøkene her inne. 

Og du har helt rett. Man har en litt annen innstilling helt i begynnelsen av prøvingen enn etter hvert. 

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Søren, altså! At den heksa måtte kræsje festen din! Krysser finrene for neste prøveperiode. Kroppen vet nok hva den gjør.  

Teite heksa! Men jeg er klar og motivert for pp2 :nigo:

 

--

Urk. Jobb er så lite motiverende for tiden. Det skjer store endringer i organisasjonen jeg jobber i, som jeg ikke er enig i. Føler at vi som jobber i førstelinjen blir så utrolig overkjørt av ledelsen, vi har liksom ingenting vi skulle ha sagt lenger. Våre faglige vurderinger blir bare blåst av. Det gjør så mye med motivasjonen min for jobb, og ikke på en god måte. Blærg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, lille_frosk skrev:

Urk. jobb er så lite motiverende for tiden. Det skjer store endringer i organisasjonen jeg jobber i, som jeg ikke er enig i. Føler at vi som jobber i førstelinjen blir så utrolig overkjørt av ledelsen, vi har liksom ingenting vi skulle ha sagt lenger. Våre faglige vurderinger blir bare blåst av. Det gjør så mye med motivasjonen min for jobb, og ikke på en god måte. Blærg.

Ahh. Samme her! Det er så store utskiftninger i ansatte på jobb, og det er mye endringer som kommer til å skje fremover.. Ledelsen tar alle beslutningene selvfølgelig, selv om vi som i avdelingene ikke er enige... Jobbmotivasjonen min er ikke en beste for tiden heller :fnise: gleder meg til permisjon :PMen jeg er veldig fornøyd med jobben min så det er sagt, men motivasjonen kan jo svinge selv om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
5 timer siden, lille_frosk skrev:

Urk. Jobb er så lite motiverende for tiden. Det skjer store endringer i organisasjonen jeg jobber i, som jeg ikke er enig i. Føler at vi som jobber i førstelinjen blir så utrolig overkjørt av ledelsen, vi har liksom ingenting vi skulle ha sagt lenger. Våre faglige vurderinger blir bare blåst av. Det gjør så mye med motivasjonen min for jobb, og ikke på en god måte. Blærg.

Sånn er det her og :roll:

Dvs - jeg er jo vant til omorganisering, har faktisk aldri hatt en arbeidsplass som ikke har vært i omorganisering - men her jeg er er det i tillegg NULL informasjon til de som blir berørt. Veldig snålt.

Jeg har derfor(kke egentlig derfor - men det hjelper litt på å slappe av ang fremtidig rolle eller ikke her) tatt en AVGJØRELSE om at når ungen min begynner på skole så bare flytter jeg hjem igjen(Sabeltannland) uansett om vi har fått jobb der eller ikke :P 

Sier jeg bråkjekt nå :ler: 

Jeg tror kanskje vi har en felles bekjent om jeg minnes svakt hvem du nå var igjen, men jeg gidder ikke si hvem det er  - for jeg dauer om h*n finner ut at jeg er på KG :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tss du må ikke håpe på en! Tvillinger er jo best :nigo: Neida, jeg skjønner deg godt! Håpte vel ikke akkurat på to jeg heller, men i vår situasjon så kan vi jo virkelig ikke klage! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, lille_frosk skrev:

Urk. Jobb er så lite motiverende for tiden. Det skjer store endringer i organisasjonen jeg jobber i, som jeg ikke er enig i. Føler at vi som jobber i førstelinjen blir så utrolig overkjørt av ledelsen, vi har liksom ingenting vi skulle ha sagt lenger. Våre faglige vurderinger blir bare blåst av. Det gjør så mye med motivasjonen min for jobb, og ikke på en god måte. Blærg.

Huff, skjønner godt at det er demotiverende. Vi har også en pågående omorganisering, og jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal tilbake i jobb etter permisjon. Hvor lang er prosessen deres? Når blir ting avklart og spikret liksom?

Sånn ellers - heia PP2!! =D Måtte det klaffe på morsdagen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2018 den 8.24, Tyah skrev:

Ahh. Samme her! Det er så store utskiftninger i ansatte på jobb, og det er mye endringer som kommer til å skje fremover.. Ledelsen tar alle beslutningene selvfølgelig, selv om vi som i avdelingene ikke er enige... Jobbmotivasjonen min er ikke en beste for tiden heller :fnise: gleder meg til permisjon :PMen jeg er veldig fornøyd med jobben min så det er sagt, men motivasjonen kan jo svinge selv om :)

Ja, jeg liker også egentlig jobben min heldigvis, og jeg har supre kolleger, meeen ... 

På 25.1.2018 den 13.35, LudoAllis skrev:

Sånn er det her og :roll:

Dvs - jeg er jo vant til omorganisering, har faktisk aldri hatt en arbeidsplass som ikke har vært i omorganisering - men her jeg er er det i tillegg NULL informasjon til de som blir berørt. Veldig snålt.

Jeg har derfor(kke egentlig derfor - men det hjelper litt på å slappe av ang fremtidig rolle eller ikke her) tatt en AVGJØRELSE om at når ungen min begynner på skole så bare flytter jeg hjem igjen(Sabeltannland) uansett om vi har fått jobb der eller ikke :P 

Sier jeg bråkjekt nå :ler: 

Jeg tror kanskje vi har en felles bekjent om jeg minnes svakt hvem du nå var igjen, men jeg gidder ikke si hvem det er  - for jeg dauer om h*n finner ut at jeg er på KG :hoho: 

Nei, her er det også alltid en eneste omorganisering! Men denne gangen er det nye retningslinjer som kræsjer litt med min integritet i yrket mitt, for å så det litt pompøst, og jeg vet ikke hvor mye av det som skjer nå jeg føler jeg kan stå inne for som fagperson. Vi får se. Det har hendt før at ting har blitt bedre enn jeg fryktet på forhånd :fnise: 

Hurra for å flytte hjem til Sabeltannland! :nigo: Her er alle ludoer hjertelig velkomne! Og du? Det siste der er bare ren tortur for nysgjerrigheten. Pleeeeease gi meg et lite hint på PM? Jeg ville selvsagt aldri røpet ditt personforhold til KG :fnise:: 

På 25.1.2018 den 15.06, Poppsilopp skrev:

Tss du må ikke håpe på en! Tvillinger er jo best :nigo: Neida, jeg skjønner deg godt! Håpte vel ikke akkurat på to jeg heller, men i vår situasjon så kan vi jo virkelig ikke klage! :rodmer:

Tvillinger er fantastisk, ingen tvil om det! :nigo: Og dere kommer til å takle det kjempebra!

På 26.1.2018 den 0.09, LoveTrain skrev:

Huff, skjønner godt at det er demotiverende. Vi har også en pågående omorganisering, og jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal tilbake i jobb etter permisjon. Hvor lang er prosessen deres? Når blir ting avklart og spikret liksom?

Sånn ellers - heia PP2!! =D Måtte det klaffe på morsdagen ;) 

Ting er nok aldri helt avklart og spikret her i velferdsnorge ... :rolleyes: Men jeg vet i alle fall at den jobben jeg har nå ikke blir forandret på, det er mer hvordan vi jobber utad som endres akkurat nå. 

 

--

Javel! TR er overstått og jeg er ganske klar for PP2. I morgen skal jeg til gyn, og selv om det er for noe annet skader det jo ikke med en liten EU-kontroll av systemet når jeg først ligger i den stolen. Jeg er generelt klar for ny start, ny måned, nye muligheter nå. Januar har vært en skikkelig drittmåned, med masse sykdom, helt sinnsykt stress på jobb, en liten L som nærmer seg to år og har følelsene all over the place, bekymringer i forhold til det og så videre. Jeg har bestilt to nye bøker om "barneoppdragelse" denne måneden, det sier vel sitt! :fnise: På nattbordet ligger nå "Vil ikke! Gjøre selv!" av min favorittpsykolog Elisabeth Gerhardsen, "Why parents matter more than peers" av Gordon Neufeld (ikke åpnet en gang), og "How to talk so kids will listen and listen som kids will talk" av Adele Faber og Elaine Mazlish. Ikke åpnet den enda heller, men jeg føler meg som en bedre mor bare av at de ligger der! :ler: 

Morgenen i dag var ikke super. Det var en ganske trist og frustrert unge som på ingen måte klarte å uttrykke hva hun egentlig ville, annet enn at hun ville være klistremerke på meg. Jeg sneik meg til en liten dusj, og da satt hun med fjeset trykket inn i dusjdøren. Etter hvert kom mannen også, og de to byttet på å kaste alle L sine badekarleker inn i dusjen til meg. Alenetid i dusjen ass :strix: Nydelige greier! :fnise:

 

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for ny pp :danse:

Jeg har også den siste boka der + Peaceful parent happy kids og føler akkurat samme! Det hjelper at de bare ligger der :hoho: Kanskje det kan ha noe med å være bevisst på det å gjøre 🤔 

Januar har ikke imponert oss heller om det er en trøst. Evig sykdom. 

Oooog været er helt talentløst! :opplyser:

Når er EL? :lur:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra for ny pp :danse:

Jeg har også den siste boka der + Peaceful parent happy kids og føler akkurat samme! Det hjelper at de bare ligger der :hoho: Kanskje det kan ha noe med å være bevisst på det å gjøre 🤔 

Januar har ikke imponert oss heller om det er en trøst. Evig sykdom. 

Oooog været er helt talentløst! :opplyser:

Når er EL? :lur:

 

:ler: Godt å høre at vi er flere! Både med bøker på nattbordet og som bare vil takke farvel til januar. Været er helt dust!! Men tenk, snart er det vår. Bare veier, fuglesang, joggesko, ingen votter (!!!!!!!!), ingen tunge vinterdresser. Jeg GLEDER meg!

Og jeg aner ikke når EL er. Syklusen er litt ustabil etter kamikazeavslutningen på pillene midt i brettet. Appen sier 7. februar, men jeg begynner nok å teste om et par dager tenker jeg. Det skal ikke stå på at jeg ikke går grundig nok til verks i alle fall! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår :rodmer: Elsker vår! Så rart å tenke på at kidsa blir større og skal gjøre helt nye ting til våren og sommeren! Og få gå ut uten yttertøy, så deilig! Din er vel der i utviklingen som min kommer til å være om 6mnd. Jeg gleder meg sånn til å se bading i plaskebasseng, sandkassegraving, sykling og alt! Våren er desidert favoritten pga alt håpet og lyset den innebærer :hjerte:

... og jeg klarte å få det til å høres klissete ut :hoho:

Du kan jo sikre at dere treffer ved å kjøre på med annenhver dag frem til EL er overstått :hoho: Det kan jo være gøy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 10.01, LilleMy1989 skrev:

Vår :rodmer: Elsker vår! Så rart å tenke på at kidsa blir større og skal gjøre helt nye ting til våren og sommeren! Og få gå ut uten yttertøy, så deilig! Din er vel der i utviklingen som min kommer til å være om 6mnd. Jeg gleder meg sånn til å se bading i plaskebasseng, sandkassegraving, sykling og alt! Våren er desidert favoritten pga alt håpet og lyset den innebærer :hjerte:

... og jeg klarte å få det til å høres klissete ut :hoho:

Du kan jo sikre at dere treffer ved å kjøre på med annenhver dag frem til EL er overstått :hoho: Det kan jo være gøy :fnise:

Jaa, VÅR! Det er veldig lov å bli klissete når man tenker på våren og sommeren altså, for min del er det å tenke på at jeg slipper å styre med votter et halvt års tid nok til å gi meg tårer i øynene! :fnise:

I går var jeg hos gyn, og jeg er så utrolig glad! De siste årene har jeg slitt med noe jeg trodde var tilbakevendende soppinfeksjon. I fare for å gi TMI har jeg hatt masse problemer med intens kløe, huden sprekker opp i åpne sår i hele underlivet, og det har mildt sagt vært vondt. Ikke spesielt heldig for sexlysten heller kan man si. Jeg har vært redd for at jeg har fått vestibulitt eller lignende, en sykdom som ikke det er så mye å gjøre med, og det er kanskje derfor jeg har utsatt å gå til gynekolog og. Istedenfor har jeg overmedisinert med canesten, noe som ikke gjør noenting bedre. 

Men! Gynekologen slo fast omtrent med en gang at jeg har en hudsykdom som heter lichen sklerosis atroficus, og det er riktig nok en kronisk sykdom, men som man kan leve symptomfritt med i laaange perioder. Jeg skal gå på en åtteukerskur med kortisonsalve, og deretter alltid ha det med meg for kortere behandlinger ved tilbakefall. Jeg ER så lettet! Tør endelig å se frem til et underliv uten åpne sår, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...