Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!


lille_frosk

Anbefalte innlegg

ser jeg må følge meg her og ja! Fulgte deg også sist gang du var gravid :) veldig koselig at du prøver igjen, og at du deler... da får jeg tilfredsstilt mine egen prøvetrang liitt her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker veldig godt den følelsen du har! Er nok et godt tegn!!:hoppe: Sender babystøv din vei :strix: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 15.10, Gakkepus skrev:

Den følelsen du refererer til kjenner jeg godt. Det er bare noe som tilsier at nå har det skjedd noe fantastisk som lar seg vente på enn så lenge. Jeg krysser fingrene mine for deg! 

Jeg føler meg dårlig og. Dessuten er jeg sliten og lei. Får litt dårlig samvittighet ovenfor jobben, men det virker som om alle andre bare gir blanke f og er borte når de føler for det...vanskelig det her. 

3 DPO  høres riktig ut. Når skal du teste? 😁 jeg var så teit i forrige pp at jeg testet allerede 5dpo...jada 😑

Jeg var så teit at jeg testet i dag ... :roll: 7 eller 8 DPO. Den var negativ, selvfølgelig, men selv om jeg VET det er for tidlig klarte jeg ikke la være å bli skuffet. Hvor håpløs går det an å bli?

På 18.1.2018 den 21.43, Beccy87 skrev:

Oi, oi, her blir det spennende fremover! :yvonne:

Jaaa! :alice:

På 19.1.2018 den 22.05, Sjokoladepiken skrev:

Så spennende😊 Lykke til❤️

Tusen takk! :hjerte:

På 19.1.2018 den 23.29, Pjusk skrev:

Så spennende! Gleder meg til å lese her inne de neste dagene! :nigo: 

Jeg hadde den følelsen når jeg ble gravid med mini2 husker jeg. Jeg var skikkelig sulten når jeg våknet om morgenen og jeg kjente de stikningene, og jeg bare visste at jeg var gravid! Problemet nå er at jeg har sånne stikninger og murringer rett som det er i løpet av syklusen, så jeg kjenner ikke kroppen min like godt lenger :hoho:

Ååh, jeg håper det er noe magisk som skjer med nummer to, at man bare VET det da liksom! Selv om troen min vakler litt nå, når det nærmer seg IKM. 

På 19.1.2018 den 23.38, Metzili skrev:

ser jeg må følge meg her og ja! Fulgte deg også sist gang du var gravid :) veldig koselig at du prøver igjen, og at du deler... da får jeg tilfredsstilt mine egen prøvetrang liitt her 

Hei og velkommen! Så koselig! :nigo: Har du barn fra før?

9 timer siden, Poppsilopp skrev:

Liker veldig godt den følelsen du har! Er nok et godt tegn!!:hoppe: Sender babystøv din vei :strix: 

 

Tror du? Jeg vet ikke helt jeg ... Føler jeg bare lurer meg selv! 

 

--

Nok en helg har gått. Jeg har vært syk, innmari superforkjøla, vi har stort sett ikke hatt strøm eller nett, L har vært ordentlig snart-toåring med alt som følger med (for et temperament! :sjokkbla:), og jeg har egentlig ikke hatt overskudd til å tenke på prøveprosjektet. Men nå som snørrtåken letter er prøvepsykosen tilbake for fullt! Da L våknet kvart over fire og deklamerte at hun var ferdig med å sove klarte jeg ikke la være å ta en test. Den var jo såklart negativ. Det ER jo for tidlig. Men jeg tok det som et dårlig tegn likevel ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg absolutt! Kjedelig med forkjølelse!! Har hatt det gående her også.

Som du sier selv, det er tidlig. Men skjønner godt at du tester, hadde jeg også gjort :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste jeg var gravid også, men et par ganger når jeg visste det så var jeg ikke det likevel. Men det er godt å være optimist og håpefull, og jeg brukte ikke for lang tid. Og det gikk raskere for hver graviditet, virker det som. Men det kan kanskje også være fordi jeg ble eldre og eldre og nærmet meg 35 med siste. Det sies jo at man begynner å slippe flere egg når man blir eldre. Risken for toeggede tvillinger øker etter 35 pga det samme, sies det. 

Aner ikke, bare rare teorier. 

Men jeg håper skuddet sitter nå. Da blir det oktoberbaby? Det er en fin tid. 

Var litt sjalu på bestevenninna mi som hadde termin i november da jeg var gravid med min første (med termin på sensommeren). For hun planla tidenes halloweenkostyme. Og fullførte også. 

Ofret en trang singlet og en billig dukke fra Europris eller nille. Litt skjæring, klipping og liming også en trang topp i litt tykkere stoff over. 

Voilà. Gravid kulemage med et ansikt ut ene siden og hender, fingre og føtter på vei ut. Som om det var bare et tynt skinn mellom babyen og verden. Det var helt grusomt. 

Og jeg har ikke klart å være høygravid på halloween for å kopiere! GRRRRR.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Poppsilopp skrev:

Det tror jeg absolutt! Kjedelig med forkjølelse!! Har hatt det gående her også.

Som du sier selv, det er tidlig. Men skjønner godt at du tester, hadde jeg også gjort :fnise: 

Jeg føler hele verden er forkjølet for tiden! Godt å høre at vi er flere utålmodige testere ... Jeg lurer på om det kan være et syndrom. 

1 time siden, Zoey skrev:

Jeg visste jeg var gravid også, men et par ganger når jeg visste det så var jeg ikke det likevel. Men det er godt å være optimist og håpefull, og jeg brukte ikke for lang tid. Og det gikk raskere for hver graviditet, virker det som. Men det kan kanskje også være fordi jeg ble eldre og eldre og nærmet meg 35 med siste. Det sies jo at man begynner å slippe flere egg når man blir eldre. Risken for toeggede tvillinger øker etter 35 pga det samme, sies det. 

Aner ikke, bare rare teorier. 

Men jeg håper skuddet sitter nå. Da blir det oktoberbaby? Det er en fin tid. 

Var litt sjalu på bestevenninna mi som hadde termin i november da jeg var gravid med min første (med termin på sensommeren). For hun planla tidenes halloweenkostyme. Og fullførte også. 

Ofret en trang singlet og en billig dukke fra Europris eller nille. Litt skjæring, klipping og liming også en trang topp i litt tykkere stoff over. 

Voilà. Gravid kulemage med et ansikt ut ene siden og hender, fingre og føtter på vei ut. Som om det var bare et tynt skinn mellom babyen og verden. Det var helt grusomt. 

Og jeg har ikke klart å være høygravid på halloween for å kopiere! GRRRRR.. 

:hoho: Jeg kjenner meg SÅ igjen i "et par ganger når jeg visste det så var jeg ikke det likevel". Jeg har vel vært der et par ganger selv og opp igjennom gitt ... :fnise:

Interessant at naturen har innrettet seg slik at sjansen for tvillinger øker med alderen. Er det a) fordi moder natur tenker at man har så mye mer overskudd til å takle tvillinger desto eldre man blir, eller b) moder natur tenker at "når du har ventet helt til nå med å få barn skal jeg jammen være grei og gi deg to på en gang"? Jeg har tvillingbrødre, men ikke av den arvelige typen. Tvillinger ER fantastisk, men jeg ønsker meg det ikke likevel må jeg innrømme. 

Nå til det viktigste i innlegget ditt. Dersom jeg er preggo nå blir det termin ganske tidlig i oktober. Jeg tenker at du nå ga meg verdens BESTE trøstepremie hvis det ikke klaffer nå, for dersom PP2 går inn blir det termin i begynnelsen av november istedenfor .... Og da skal mor på Halloweenfest! :nigo: OG gå fra dør til dør i nabolaget! :nigo::nigo::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har en sønn på snart 20 måneder :) Og igår ytret  mannen (helt av seg selv) ønske om å starte prøvingen på nr 2.. så da blir det kanskje prøving på oss og! 

Det er fortsatt tidlig da å teste da, så det kan jo være at at du er gravid. HUsker jeg selv synes det værste var å ikke vite. Når tenker du å teste igjen? 

OG det halloween kostymet hørtes bare genialt ut :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt store sjangser for at du er gravid da :nigo: tror ikke jeg har hørt om noen som har fått positiv sååå tidlig :klo: 

Kjenner igjen det at selvtilliten og troen blekner litt nå som IKM nærmer seg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Metzili skrev:

Ja, har en sønn på snart 20 måneder :) Og igår ytret  mannen (helt av seg selv) ønske om å starte prøvingen på nr 2.. så da blir det kanskje prøving på oss og! 

Det er fortsatt tidlig da å teste da, så det kan jo være at at du er gravid. HUsker jeg selv synes det værste var å ikke vite. Når tenker du å teste igjen? 

OG det halloween kostymet hørtes bare genialt ut :danse:

Ikke så langt unna alderen på vår da, så koselig! Kjempespennende å tenke på prøving igjen! :nigo: Her var det litt sånn POFF - nå gjør vi det bare!! Vi ble liksom klare over natten. Eller eventuelt, vi skjønte at vi aldri blir helt klare, så vi kunne like gjerne hoppe i det. Jeg testet igjen i dag, mer om det under. 

13 timer siden, kaffemor skrev:

Fortsatt store sjangser for at du er gravid da :nigo: tror ikke jeg har hørt om noen som har fått positiv sååå tidlig :klo: 

Kjenner igjen det at selvtilliten og troen blekner litt nå som IKM nærmer seg :ler: 

Ja, strengt tatt har vel ikke en test 8DPO noe å si. Hvis den hadde vært veldig positiv hadde jeg vært bekymret for kjemisk! Men ja, selvtillit og tro er i bånn nå de siste dagene før IKM, det må bare innrømmes. 

 

--

Testetøsa testet i dag igjen. 9DPO, så det er fremdeles fryktelig tidlig. Sist fikk jeg en svak positiv test 11DPO tror jeg, uten å være helt sikker. Og for alt jeg vet kan jo EL ha vært en dag senere enn jeg trodde, sånn at jeg bare er 8DPO i dag. Testen var negativ. Tror jeg. Altså. Den VAR negativ. Men når jeg studerte den veldig nøye i skarpt lys syntes jeg at jeg kanskje følte, mer enn så, en svak antydning til noe pigment der hvor streken skal være. Kanskje. Det kan også ha vært innbilning, ønsketenkning eller at jeg bare skimtet selve testlinjen under overflaten. Jeg kommer til å teste som en gal de neste dagene! :ler: 

Sånn ellers har L begynt å deklamere at det er morgen midt på natten, og hun bruker gjerne en time på å sovne igjen. Kombinert med en mann som la seg sent, bråkte rundt i huset før han la seg, og en katt som herjet rundt på stua og bråkte da jeg til slutt kapitulerte og la meg på sofaen, har jeg fått ca to timers søvn i natt. Og nå skal man liksom være på jobb og leke at man er et oppegående menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå er jeg spent! En negativ test er jo alltid heeelt blendahvit, så nå har jeg skikkelig trua. I morgen tar du bilde, sant? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

Herregud, nå er jeg spent! En negativ test er jo alltid heeelt blendahvit, så nå har jeg skikkelig trua. I morgen tar du bilde, sant? :nigo: 

Men den VAR egentlig blendahvit altså. Jeg kan ikke si noe annet. Men samtidig ... Jeg følte liksom jeg skimtet noe. Kanskje jeg får grå stær! 

Usj.

Jeg har graviditetstester i vesken. Har lyst til å teste nå. Vet det ikke er noe poeng, og totalt bortkastede tester. Vil teste likevel. 

 

EDIT: 

Jeg gjorde det. Noen ganger lurer jeg på om jeg bare liker å kaste penger ut av vinduet. Den var SELVFØLGELIG negativ. For tidlig OG ikke morgenurin. Er det mulig!!

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du er gøy!! Og helt lik som meg. Testa og testa. Min ble merkelig nok mer positiv på ettermiddagen. Og 9 dpo var min test og meeeegasvak og etter frist. Men samtidig har jeg aldri fått positivt uten at jeg har vært gravid. Jeg krysser fingrene for deg 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn drev jeg på også. Mine var desidert sterkere på ettermiddagen enn på morgenurin. Det holdt på å gjøre meg fullstendig sprø, men det er en annen historie.

Lykke til. Heier i spenning på sidelinja her :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen følelsen av å teste ut på dagen, før IKM selvsagt, og så bli oppgitt over meg selv etterpå :fnise: spennende dager fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg og... :fnise: ganske flink til å la være å teste, men når jeg først tester så er det i hvert fall ikke på morgenurin :sjenert: testeavhengighet. It's a thing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, blomst12 skrev:

Haha du er gøy!! Og helt lik som meg. Testa og testa. Min ble merkelig nok mer positiv på ettermiddagen. Og 9 dpo var min test og meeeegasvak og etter frist. Men samtidig har jeg aldri fått positivt uten at jeg har vært gravid. Jeg krysser fingrene for deg 🤞🤞

:hoho: Godt vi er flere gale! Den var nok negativ den testen i går altså, bare innbilning/ønsketenkning at jeg følte jeg skimtet "noe". 

16 timer siden, Pyntestøv skrev:

Sånn drev jeg på også. Mine var desidert sterkere på ettermiddagen enn på morgenurin. Det holdt på å gjøre meg fullstendig sprø, men det er en annen historie.

Lykke til. Heier i spenning på sidelinja her :danse: 

Interessant å vite! Jeg tror også jeg fikk sterkest tester på ettermiddagen sist egentlig. Takk for heiing, men jeg tror kanskje jeg må spare det til neste pp ...

15 timer siden, plastfolien skrev:

Kjenner igjen følelsen av å teste ut på dagen, før IKM selvsagt, og så bli oppgitt over meg selv etterpå :fnise: spennende dager fremover!

Oh yes - SÅ oppgitt vet du! Kunne like gjerne kastet testen med en gang, uten å prøve først!

15 timer siden, kaffemor skrev:

Haha du as :ler: Liker det! 

:fnise:

15 timer siden, Aryamili skrev:

Sånn er jeg og... :fnise: ganske flink til å la være å teste, men når jeg først tester så er det i hvert fall ikke på morgenurin :sjenert: testeavhengighet. It's a thing

Hei, jeg heter Lille Frosk og jeg er testavhengig. HEI LILLE FROSK! :fnise:

 

-

Ca 10DPO i dag. Blendahvit test. Pokker. Jeg føler egentlig at jeg har gitt opp denne pp'en allerede. Føler at jeg i det minste burde ha fått en svak strek dersom jeg var gravid. Jeg har murringer og småverking, men det er typisk når det begynner å nærme seg TR. Jeg klarer ikke la være å ta skuffelsen på forhånd, selv om jeg jo VET at det fremdeles er tidlig. Strengt tatt kan jeg være bare 9DPO i dag og, jeg vet jo ikke nøyaktig når EL fant sted, bare at jeg fikk positiv EL-test lørdag for 12 dager siden. Da skal vel EL skje i løpet av de neste 12-36 timene. Det er jo faktisk ganske stor forskjell på 12 og 36 timer også, så jeg burde jo virkelig klare å bevare håpet litt til, meeen ... 

Og selvfølgelig, siden jeg er den jeg er, tenker jeg at negativ graviditetstest ca 10DPO betyr at jeg kommer til å bli langtidsprøver og kanskje ALDRI det kommer til å klaffe og hva er galt med meg og er det faktisk keisersnittet som har gjort meg steril? :ler::fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg skikkelig igjen i tankegangen din altså. Mistet håpet ganske tidlig i sist PP, og tok sorgene på forskudd.. Men samtidig hadde jeg ett lite håp hele veien. Så testet jo hele tiden og ble like skuffet hver gang. Prøvertiden er ikke lett 😂 Krysser værtfall fingrene for deg, og at det bare er for tidlig å teste enda ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med negativ test. MEN alt håpet er ikke ute altså. Mine var blendahvite før 12 dpo. Håpet er ikke ute før TR kommer :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Tyah og @kaffemor :hjerte: Men her kom TR nå som en uønsket og noget for tidlig gjest. Velvel. Sist jeg hoppet av p-pillene hadde jeg også et par sykluser der lutealfasen var veldig kort, så kanskje det bare er sånn kroppen min er før den stabiliserer seg? Det er unektelig litt surt, og jeg må innrømme at jeg er litt skuffet. Men vi kan jo ikke være så heldige at det klaffer på første måneden allerede, særlig ikke når vi begynte prøvingen med å hoppe av pillebrettet midt i syklusen! :ler: Hvis jeg blir gravid i neste prøveperiode vil termin bli i begynnelsen av november. Det hadde vært helt greit for meg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...