Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!


lille_frosk

Anbefalte innlegg

10 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg husker faktisk ikke helt dette her fra forrige runde. Jeg vet jeg brukte tester, og jeg mener vel at jeg kanskje fikk en positiv test der, men jeg er faktisk ikke helt sikker. Men kanskje jeg ikke skal stresse sånn akkurat med positive tester da? Jeg har jo endel EL-smerter, så jeg vet jo stort sett alltid ca når jeg har eggløsning. Når du temper - hva slags termometer bruker du da?

Altså JEG syns de testene var kjempetungvindte. Mye tissing i den koppen og mye styr. Med temping hadde jeg et øretermometer. Målte ca samme tid hver morgen! Førte det inn i en app. Var så sykt gøy når tempen hoppa etter el. Det var liksom så tydelig og en sikker bekreftelse på at el hadde vært. I tillegg senker jo temperaturen når mensen kommer.  Evnt holder seg oppe hvis du er gravid! Fascinerende greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var overbevist om at jeg hadde lagt igjen et spor her, men det må jeg ha gjort i drømme.... 

Følger videre hvertfall! Lykke til med denne PP :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er grunnen til at jeg ikke gadd EL tester da jeg prøvde på mini, og ikke har planer om det denne gangen. Har inntrykk at de er mer til forvirring enn hjelp egentlig :vetikke: 

 

Og du er såå heldig som har dyreparken i nærheten! Vi hadde egentlig tenkt til å dra i fjor sommer, men fikk ikke surra oss til å ordne med hotell etc. Men til sommeren! Da MÅ vi ta turen. Lillemann elsker dyr. Og Hakkebakkeskogen! Er det ikke Hakkebakkeskogen show der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kaffemor skrev:

Det der er grunnen til at jeg ikke gadd EL tester da jeg prøvde på mini, og ikke har planer om det denne gangen. Har inntrykk at de er mer til forvirring enn hjelp egentlig :vetikke: 

 

Og du er såå heldig som har dyreparken i nærheten! Vi hadde egentlig tenkt til å dra i fjor sommer, men fikk ikke surra oss til å ordne med hotell etc. Men til sommeren! Da MÅ vi ta turen. Lillemann elsker dyr. Og Hakkebakkeskogen! Er det ikke Hakkebakkeskogen show der? 

Sniker inn et lite ja på Hakkebakkeskogen. Vi var der ifjor sommer og det var like gøy for meg som for ungene!!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med i ''misunnelig på dere som bor i nærheten av dyreparken''-klubben! :yvonne:

Vi skal dit i sommer og jeg regner med ungene kommer til å digge det. 
Det jeg gleder meg aller mest til er at de skal bli store nok til å dra på Kaptein Sabeltann sammen med meg, jeg fikk aldri lov når jeg var liten og er såpass stor fan at jeg seriøst vurderer å dra alene i år! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 23.51, blomst12 skrev:

Altså JEG syns de testene var kjempetungvindte. Mye tissing i den koppen og mye styr. Med temping hadde jeg et øretermometer. Målte ca samme tid hver morgen! Førte det inn i en app. Var så sykt gøy når tempen hoppa etter el. Det var liksom så tydelig og en sikker bekreftelse på at el hadde vært. I tillegg senker jo temperaturen når mensen kommer.  Evnt holder seg oppe hvis du er gravid! Fascinerende greier :)

Så fascinerende kroppen er! Hvis det ikke klaffer denne måneden skal jeg kjøpe øretermometer! Takk for innføring :)

22 timer siden, Marimba skrev:

Var overbevist om at jeg hadde lagt igjen et spor her, men det må jeg ha gjort i drømme.... 

Følger videre hvertfall! Lykke til med denne PP :nigo: 

Hei, og så koselig med hilsen! Tuuusen takk!

22 timer siden, kaffemor skrev:

Det der er grunnen til at jeg ikke gadd EL tester da jeg prøvde på mini, og ikke har planer om det denne gangen. Har inntrykk at de er mer til forvirring enn hjelp egentlig :vetikke: 

 

Og du er såå heldig som har dyreparken i nærheten! Vi hadde egentlig tenkt til å dra i fjor sommer, men fikk ikke surra oss til å ordne med hotell etc. Men til sommeren! Da MÅ vi ta turen. Lillemann elsker dyr. Og Hakkebakkeskogen! Er det ikke Hakkebakkeskogen show der? 

Vi er kjempeheldige ja! Særlig fordi vi kan være der masse når det ikke er så mye folk der :) Vi henger ikke så mye i dyreparken en julidag med finvær, for å si det sånn! :fnise: Hakkebakkeskogenshow er fantaaastisk!

Sikkert lurt å droppe el-testing, men jeg er så nerd at jeg synes det er litt interessant til tross for forvirring og styr! :hoho: 

17 timer siden, blomst12 skrev:

Sniker inn et lite ja på Hakkebakkeskogen. Vi var der ifjor sommer og det var like gøy for meg som for ungene!!:) 

Ja, ikke sant?

10 timer siden, Beccy87 skrev:

Slenger meg med i ''misunnelig på dere som bor i nærheten av dyreparken''-klubben! :yvonne:

Vi skal dit i sommer og jeg regner med ungene kommer til å digge det. 
Det jeg gleder meg aller mest til er at de skal bli store nok til å dra på Kaptein Sabeltann sammen med meg, jeg fikk aldri lov når jeg var liten og er såpass stor fan at jeg seriøst vurderer å dra alene i år! :fnise:

:hoho: Jeg synes absolutt du skal gå alene på Sabeltannshow!!

 

Knallpositiv EL-test i dag! :nigo: Utrolig digg å se, og ingen tvil i det hele tatt. Bare synd jeg har så vondt at tanken på :sengekos: er helt fjern! Kroppen er jo helt dust når den legger opp til halvveis invalidiserende vondter når man egentlig burde ha seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ler av at vi er så synkroniserte! Jeg har også veldige EL smerter nå, så tipper EL er i dag :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 8.32, Tyah skrev:

Så gøy med positiv EL test i dag. Nå blir det spennende her fremover 😄 Lykke til fra meg!

Veldig spennende! :nigo: Tusen takk!

På 14.1.2018 den 10.34, plastfolien skrev:

Hurra! Så gøy med positiv test. Gleder meg til fortsettelsen :ninuskapus:

Tusen takk skal du ha, det gjør jeg og!

På 14.1.2018 den 17.47, kaffemor skrev:

Haha ler av at vi er så synkroniserte! Jeg har også veldige EL smerter nå, så tipper EL er i dag :ler: 

Hahaha, det er jo innmari gøy da! Leste inne i din bok at du har en god følelse, det har egentlig jeg og. 

På 14.1.2018 den 18.26, blomst12 skrev:

Gøy med EL!! Blir spennende dager fremover!:)

 

Jaa!

 

Uff, dere, jeg har en innrømmelse å komme med. Jeg har ikke spesielt mange laster her i livet, og har kuttet ut alkohol og slikt nå i prøvetiden. Men den snusen ... Jeg har ikke helt klart å kutte ut enda. Sånn var det sist og, men jeg tok ikke en eneste en etter positiv test. Jeg skal ut og handle nikotinfri snus i dag, men jeg har så dårlig samvittighet! Jeg vet jo at jeg potensielt kan være gravid nå - kan jeg ikke bare la være?? Jeg vil jo det? Men motivasjonen min klarer ikke å komme seg helt på høyden før jeg VET jeg er gravid. Tror dere det kan være veldig skadelig at jeg har hatt noen snus om dagen siden EL? Uff, jeg føler meg forferdelig når jeg skriver dette. Fra og med nå er det over og ut!!!

 

EDIT: 

Sånn ellers har det vært en helg der L har vært syk, bilen ble ødelagt, det ble snøstorm og vi er uten strøm. Ellers koselig da! :ler: 

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså etter å ha prøvd i over tre på M, så tenker jeg at la det stå til. Det er slitsomt i lengden å «leve som» gravid. Ikke at jeg tror det tar lang tid altså, men hvis. Etter ultralyden hvor vi fant ut at det var to, så kom jeg plutselig på at jeg hadde drukket vin etter eggløsning. Så den ene har overlevd inni der med tre glass vin fordelt på tre dager :fnise: Drakk ingenting etter vi fikk satt inn embryoet, men før det er det faktisk anbefalt med ett glass rødvin fordi det øker gjennomstrømningen i livmoren. Så du skal bare se det at et glass eller to bare hjelper deg på vei. Jeg tenker så lenge det er snakk om moderate mengder og du gir deg med en gang du får positivt test så går det sikkert helt fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke editen din. Nesten lik helg som oss jo! M syk, storm, og strømmen gikk på søndag :fnise: Håper L er bedre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Poppsilopp skrev:

Altså etter å ha prøvd i over tre på M, så tenker jeg at la det stå til. Det er slitsomt i lengden å «leve som» gravid. Ikke at jeg tror det tar lang tid altså, men hvis. Etter ultralyden hvor vi fant ut at det var to, så kom jeg plutselig på at jeg hadde drukket vin etter eggløsning. Så den ene har overlevd inni der med tre glass vin fordelt på tre dager :fnise: Drakk ingenting etter vi fikk satt inn embryoet, men før det er det faktisk anbefalt med ett glass rødvin fordi det øker gjennomstrømningen i livmoren. Så du skal bare se det at et glass eller to bare hjelper deg på vei. Jeg tenker så lenge det er snakk om moderate mengder og du gir deg med en gang du får positivt test så går det sikkert helt fint :) 

Tuusen takk for fint svar! Det er jo egentlig det "alle" sier - så lenge det er snakk om moderate mengder er det ikke noen stor fare frem til man er bekreftet gravid. Men likevel - jeg skal gjøre det jeg kan for å kutte vanen nå. Uansett, takk for deilig ikke-dømmende ord! :hjerte:

Haha, godt å høre at flere av oss har hatt moderat greie helger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig! Jeg er/var en røyker og det var så vanskelig å legge røyken på hylla. Jeg visste at jeg potensielt kunne være gravid, men.. uansett, jeg røyka til og med den dagen jeg testet positivt. Altså, jeg tok en test, lot den ligge på vaskemaskinen og gikk ut for å røyke :grine: men med en gang jeg så den testen kastet jeg røyken og har ikke vært i nærheten siden :no_smoking: 

Uansett, vil bare legge til at jeg forstår veldig godt hva du mener med motivasjon og det er virkelig ikke så lett når man er avhengig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gakkepus skrev:

Jeg forstår deg veldig! Jeg er/var en røyker og det var så vanskelig å legge røyken på hylla. Jeg visste at jeg potensielt kunne være gravid, men.. uansett, jeg røyka til og med den dagen jeg testet positivt. Altså, jeg tok en test, lot den ligge på vaskemaskinen og gikk ut for å røyke :grine: men med en gang jeg så den testen kastet jeg røyken og har ikke vært i nærheten siden :no_smoking: 

Uansett, vil bare legge til at jeg forstår veldig godt hva du mener med motivasjon og det er virkelig ikke så lett når man er avhengig. 

 

Det er en fæl uvane altså! :( Men hurra for at vi klarer å slutte!!

Jeg sitter på jobb og svetter og fryser om hverandre, nyser og hoster og hele hodet verker. Jeg har bare lyst til å dra hjem og ligge på sofaen, men jeg får så dårlig samvittighet for jobben! For å si det sånn - småbarnsforeldre er ikke de mest stabile arbeidstakerne akkurat!

Siden dette er en prøverdagbok får jeg ta med litt av det og da. Jeg hadde knallpositiv EL-test lørdag, det betyr at eggløsning sannsynligvis fant sted søndag/mandag. Jeg tror søndag, ut fra symptomer og smerter som da forsvant helt plutselig. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal regne DPO, men hvis vi regner mandag som 1DPO er jeg 3DPO i dag. Huhei som det går! :ler:

Jeg har en skremmende sterk følelse av å være gravid. Det er en følelse jeg kjenner igjen fra sist, en slags stølhet i magen, litt stikninger og litt murringer. Brystvortene er ømme (men det er jo helt sikkert bare grunnet EL). Men samtidig er det så lett å tenke at jeg er gravid fordi jeg ble det på første prøveperiode sist, at jeg garantert kan innbille meg all verdens symptomer! :fnise: Det er jo faktisk størst sjanse for at jeg ikke har blitt gravid denne måneden, statistisk sett! Men likevel ... Dagene går treeeegt! Men heldigvis er det såpass travelt med jobb og barn og alt at jeg ikke helt rekker å vente meg ihjel. Jeg syntes det var verre å vente på EL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, lille_frosk skrev:

Det er en fæl uvane altså! :( Men hurra for at vi klarer å slutte!!

Jeg sitter på jobb og svetter og fryser om hverandre, nyser og hoster og hele hodet verker. Jeg har bare lyst til å dra hjem og ligge på sofaen, men jeg får så dårlig samvittighet for jobben! For å si det sånn - småbarnsforeldre er ikke de mest stabile arbeidstakerne akkurat!

Siden dette er en prøverdagbok får jeg ta med litt av det og da. Jeg hadde knallpositiv EL-test lørdag, det betyr at eggløsning sannsynligvis fant sted søndag/mandag. Jeg tror søndag, ut fra symptomer og smerter som da forsvant helt plutselig. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal regne DPO, men hvis vi regner mandag som 1DPO er jeg 3DPO i dag. Huhei som det går! :ler:

Jeg har en skremmende sterk følelse av å være gravid. Det er en følelse jeg kjenner igjen fra sist, en slags stølhet i magen, litt stikninger og litt murringer. Brystvortene er ømme (men det er jo helt sikkert bare grunnet EL). Men samtidig er det så lett å tenke at jeg er gravid fordi jeg ble det på første prøveperiode sist, at jeg garantert kan innbille meg all verdens symptomer! :fnise: Det er jo faktisk størst sjanse for at jeg ikke har blitt gravid denne måneden, statistisk sett! Men likevel ... Dagene går treeeegt! Men heldigvis er det såpass travelt med jobb og barn og alt at jeg ikke helt rekker å vente meg ihjel. Jeg syntes det var verre å vente på EL! 

Den følelsen du refererer til kjenner jeg godt. Det er bare noe som tilsier at nå har det skjedd noe fantastisk som lar seg vente på enn så lenge. Jeg krysser fingrene mine for deg! 

Jeg føler meg dårlig og. Dessuten er jeg sliten og lei. Får litt dårlig samvittighet ovenfor jobben, men det virker som om alle andre bare gir blanke f og er borte når de føler for det...vanskelig det her. 

3 DPO  høres riktig ut. Når skal du teste? 😁 jeg var så teit i forrige pp at jeg testet allerede 5dpo...jada 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Gleder meg til å lese her inne de neste dagene! :nigo: 

Jeg hadde den følelsen når jeg ble gravid med mini2 husker jeg. Jeg var skikkelig sulten når jeg våknet om morgenen og jeg kjente de stikningene, og jeg bare visste at jeg var gravid! Problemet nå er at jeg har sånne stikninger og murringer rett som det er i løpet av syklusen, så jeg kjenner ikke kroppen min like godt lenger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...