Gå til innhold

Burde jeg bli låtskriver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15

Ja :(

Anonymkode: e8dd4...7b5

Beklager ts, dette var ikke en god tekst. Prøv å skrive om noe annet? Om teksten er inspirert av ditt liv virker du dessverre litt "bratty" ut, noe som ikke ville ha blitt tatt godt i mot av et eventuelt publikum.

Anonymkode: 0bf5f...fea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tipset men vet ikke om jeg skal gi opp musikken også for jeg er visst ikke noe flink :(

Anonymkode: e8dd4...7b5

Du kommer sikkert til å lære en gang at for å bli god i noe så må man som regel legge ned arbeid i det.  Ingen som skriver en bra låt på første forsøk. 

Anonymkode: 82ac9...572

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg bare skal gi opp musikken siden dette var ikke gøy. 

Tydeligvis får jeg ikke til dette heller som jeg trodde jeg var flink på. 

Takk til dere som ønsket å brute selvtilliten min forstår nå at jeg, ikke er noe flink :(

Anonymkode: e8dd4...7b5

du trenger en reality check, kanskje dette var den

husk at når du spør som du gjør må du forvente andre tilbakemeldinger enn de du ønsker å høre

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal bli låtskriver må du nok jobbe med tekst, innhold og ikke minst engelsken din. Kanskje en idé å skrive på norsk først? 

Selv inneholdet i teksten er dessverre dårlig. Det er svært få som er så interessert i å høre om unger som griner fordi de ikke få bra nok merkeklær, selv om det kanskje for deg er en livskrise. 

Anonymkode: 3447a...70a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver låter og det tok mange år før jeg ble skikkelig fornøyd med en låt. Av og til er inspirasjonen på topp, da jeg få til noe bra på noen timer. 

Finn et annet tema. Bli inspirert av artistene du liker å høre på. Ozzy Osbourne, Iron Maidon og Black Sabbath inspirer meg enda. Og jeg er 3 1/2 ganger eldre enn deg. 

Anonymkode: 2e112...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men engelsken kan blir bedre. Men hva mener du med intetsigende forstår ikke helt :(

Anonymkode: e8dd4...7b5

Teksten din gir meg ingenting. Du fremstår som en bortskjemt drittunge med tekstene dine og det er ikke noe som er verd å høre på.

Du kan sikkert fortsette på hobbybasis, men burde du gi ut? Nei. Mener jeg du burde gi deg? Ja.

Dette er rett og slett skikkelig dårlig og flaut å lese.

Anonymkode: d05a8...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 15 år så jeg ville være snill, men jeg endte med en veldig kvalmende inntrykk etter å ha lest teksten. Det er ikke noe ved teksten som appalerer, det høres mer ut som en grinere tenåring sutrer i hennes dagbok innlegg. Teksten gir negativ påvirkning for ungdommer hvis det virkelig hadde vært en sang. Plutselig nå er Cubus for tapere, er inn å kalle familien for fucking  poor og man skulle ønske man kunne kjøpe vennskap. Mange popsanger er idiotiske, men ikke grinete. Jobb også med språket. 

Anonymkode: 0fce8...91e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste her skriver så må du jobbe med engelsken og innhold. Du høres veldig bitter og utakknemlig ut, og du ville nok fått et veldig dårlig rykte med slike tekster. Også er det alt for lite variasjon i språket, enkelte ord går igjen alt for ofte. Nå er du jo veldig ung da, så når du blir eldre og klarer å skrive litt mer profesjonelle tekster kan det godt hende du blir en fantastisk låtskriver altså! :) Men nett nå er det mye som kan forbedres. 

Anonymkode: 243e4...969

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen like folk som syter, og det er vel stort sett det du gjør i teksten din. Det er greit å være lei seg og trist, men det er noe annet enn klaging. Skriv heller om følelsen du har når det du har ikke føles som nok. (Ikke klag på at foreldrene dine har dårlig råd.)

Anonymkode: 0a02f...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et talent Ts! Jeg jobber med musikk og kan fortelle deg at du virkelig har potensiale! 

Anonymkode: ec73e...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp musikken! Fortsett å skrive tekster hvis det er det som gjør deg glad! Du er ung og du kommer til å lære engelsk grammatikk og setningsoppbygging etterhvert, men den gleden du får av å skrive tekster er vanskelig å lære seg :) tror det er mange som føler på at hvis man hadde hatt mye penger så hadde livet vært bedre - vet jeg følte det slik da jeg gikk på ungdomsskolen. Så innholdet er ikke så ille altså. Trenger bare litt finpuss :)

edit: med "innholdet er ikke så ille" mente jeg at følelsen av at verden er urettferdig mot noen og ikke mot andre - kan være en god idé på en låt.

Endret av Ibsensrips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...