Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påsken 2018


Mayoo

Anbefalte innlegg

Jodi

Startvekt fra tidligere: 104,5 (mai 2017)
Startvekt for denne tråden: 98,1
Mål før påsken: 89 kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  97,3 kg
12. januar (1):  95,8 kg (-1,5 kg)
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,5 kg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt fra tidligere: 84,4 (mars 2017)
Startvekt for denne tråden: 74,4 kg (2. januar)
Mål før påsken: under 70 kg

 

Januar 2018
05. januar (0): 73,6 kg (- 0,8 kg)
12. januar (1): 73,4 kg (- 0,2 kg)
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

 

Vektnedgang i denne tråden: - 1,0 kg

Total vektnedgang: - 11,0 kg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FantasDick

Startvekt fra tidligere: --
Startvekt for denne tråden: 59,3 kg
Mål før påsken: 55 kg
 

Januar 2018
05. januar (0): 59,3 kg
12. januar (1): 60,1 (+0,8kg)

Total vektnedgang: +0,8 kg

Schtøgg uke. :P Alle sammen er syke, babyen sover ikke og jeg har ikke tid til å lage mat/spise. Går rundt å gafler sjokolade med han i bæretøy. :ler: Og når han kanskje sover en liten time på kvelden så tømmer jeg en hel pose potetgull, hver kveld! Bedre lykke neste uke!

Jeg er sånn at når ting er vanskelig og tungt så blir viljestyrken og kostholdet helt rævva, jeg bare gir opp alt. Når jeg har det bra så spiser jeg fint. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres erfaring med å drikke alkohol når dere skal ned i vekt?

Jeg er veldig glad i litt vin, gjerne både fredag og lørdag. Hvis man klarer å holde seg i kcal underskudd vil da en flaske vin i løpet av helgen stoppe nedgangen, eller tror dere det går greit?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper på litt forsinka, jeg. Var med i den tidligere tråden, men falt av mot slutten av perioden. La på meg litt igjen i Desember, men er supermotivert på å få dette til i løpet av de neste månedene! :)

Caramia_caramella

Startvekt fra tidligere: 74.4
Startvekt for denne tråden: 70.6
Mål før påsken: 65 kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  70.6 kg
12. januar (1):  69.4 kg (1.2 kg)
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mummimamman skrev:

Hva er deres erfaring med å drikke alkohol når dere skal ned i vekt?

Jeg er veldig glad i litt vin, gjerne både fredag og lørdag. Hvis man klarer å holde seg i kcal underskudd vil da en flaske vin i løpet av helgen stoppe nedgangen, eller tror dere det går greit?

 

Det er ganske mye kcal i vin, så det vil definitivt gjøre at vektnedgangen går treigere. Men prøv en halv flaske vin istedenfor en hel, alt handler om moderasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


:
 
Brukernavn lillemy123

Startvekt fra tidligere: --122kg
Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT-73.4
Mål før påsken: -- 66kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  -STARTVEKT-
12. januar (1): -73,4- kg (-kg)
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Anonymkode: 4c9d2...489

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Viljaa

Startvekt fra tidligere: 71 kg (Sommeren 2016)
Startvekt for denne tråden: 64 kg
Mål før påsken: 57 kg

Delmål: under 60 kg før uke 7. 
 

Januar 2018
Uke 1: 05. januar (0):  64 kg
Uke 2: 12. januar (1): 62,4 kg (-1,6 kg)
Uke 3: 19. januar (2): 63,2 kg (+ 0,8 kg)
Uke 4: 26. januar (3): 63,8 kg (+ 0,6 kg)

Februar 2018
Uke 5: 02. februar (4): 62,1 kg (- 1,7 kg)
Uke 6: 09. februar (5): 61,1 kg (- 1 kg)
Uke 7: 16. februar (6): -- kg (-kg)
Uke 8: 23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
Uke 9: 02. mars (8): -- kg (-kg)
Uke 10: 09. mars (9): -- kg (-kg)
Uke 11: 16. mars (10): -- kg (-kg)
uke 12: 23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Henger meg på her igjen :vinke: Gikk ned over 10 kg ved hjelp av denne tråden for ett år siden. Klarte å holde vekta i 6 måneder, men på grunn av skade og en periode som pendler i høst gikk jeg opp syv kg. 

Endret av Viljaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, mummimamman skrev:

Hva er deres erfaring med å drikke alkohol når dere skal ned i vekt?

Jeg er veldig glad i litt vin, gjerne både fredag og lørdag. Hvis man klarer å holde seg i kcal underskudd vil da en flaske vin i løpet av helgen stoppe nedgangen, eller tror dere det går greit?

 

Det er et ordtak som sier: "Det er mye mat i god drikke!" Og det stemmer dessverre. I en flaske vin kan det være ca 400 kcal, litt avhengig av type og merke. Her er en artikkel som skriver om hvor mye kallorier det er i ulike viner. https://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/velg-riktig-vin-spar-kalorier/a/10148774/

Kos deg gjerne med vin, men pass på å telle kaloriene med i det daglige inntaket ditt. Koser du deg med et glass vin, så må du kutte i noe annet den dagen.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 80 (nov 2016)
Startvekt for denne tråden: 77,1
Mål før påsken: 72
 

Januar 2018
05. januar (0): 77,1
12. januar (1):
75,9 (-1,2)
19. januar (2): 76 (+0,1)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Endret av Kardinal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut noe litt stygt i dag... 

Jeg var på besøk hos mine foreldre i helgen, og når jeg gikk på vekten (min far driver også å slanker seg, og har en fancy/dyr vekt) viste den 66,1kg.. Altså +1.0kg fra et par dager siden. Mao begynner dette å bli helt ekstremt. De siste 6 månedene har vekten min sakte men sikkert økt og økt uten at jeg har forstått hva som har skjedd. Tiltak jeg har gjort har absolutt ikke fungert, og jeg har begynt å bli ganske demotivert og deprimert av at jeg bare legger på meg.

I dag sto min samboer på vekten (den nye vi kjøpte her forleden) og fikk "panikk" over at han nå veide 97,5 kg. Jeg gikk på vekten, og veide selv 66,7 kg. Kledde av meg, og veide da 66,2... Jeg satt på gulvet og var ganske opprørt, og sa til min samboer at jeg FORSTÅR ikke hvorfor jeg ikke får det til, vekten kryper seg jo bare oppover og oppover og oppover, og uansett hva jeg gjør så fortsetter det...

"Det er nok min skyld...." sa samboer. Hvordan da? spurte jeg. "I lasagnen vi spiste i går var det sikkert 400g ost (1 350 kcal) blandet inn med fyllet for å få ekstra god smak. Ikke inkludert det oppå. Og jeg har vel en tendens til å gjøre det her". Jeg ble helt fortvilt og spurte hvorfor i all verden han gjør det?? Han VET jeg prøver å gå ned i vekt? 

Nei, det hadde visst begynt med at han ikke syntes jeg trengte å slanke meg. Vi liker å spise god mat, og det er jo som oftest de usunne ingrediensene som gjør maten ekstra god. Slik at når han lager middag/mat generelt så er det ofte mengder med ost, olje, setersmør osv blandet inn i maten.. Han sa det ikke var bevisst, og han trodde ikke at det kom til å påvirke meg noe særlig, men at han nå så hvordan jeg faktisk gikk opp i vekt og hvor lei meg jeg ble. 

Selv har jeg alltid lagt på meg av "ingenting", noe han ikke har trodd på...

Så med andre ord er nok i allefall 5kg jeg har lagt på meg etter vi ble sammen pga dette her... at han hele tiden smekker i litt "ekstra" her og der. Parmesan, setersmør, gratengost :icon_frown:

Er faktisk så frustrert og lei meg for dette. Jeg hater å drive å skulle gå ned i vekt. Jeg er ofte sulten, og sliter nok med å holde meg til den kalorigrensen jeg burde ligge på hver dag. Tanken på at jeg sikkert har fått i meg 4-500 kalorier ekstra mange dager i uka.....!!!!!!! Så de gangene jeg faktisk har unnet meg litt sjokolade/vin/etc så har dette egentlig bare gått på TOPPEN av alt annet han har sneket inn. Er faktisk så sint, frustrert, og litt såret. Jeg VET han ikke har ment noe vondt med det, men han har jo regelrett sabotert for meg i mange måneder.

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Håper virkelig du tuller?! Skal man tenke på det positivt så vet du i allefall om det nå, slik at det ikke trenger fortsette... Men Gud bedre, hvem gjør sånt.. Det kunne aldri falt meg inn å sabotere for en partner slik.

Anonymkode: 2604f...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er frustrert, @Nuttery! Men nå fikk du heldigvis en forklaring på hvorfor du har gått opp i vekt. Det er ikke du som har gjort noe galt, du har blitt sabotert. Så du kan fortsette med den måten du har forsøkt å gå ned i vekt på, den kan funke. 

Samboeren din er nødt til å jobbe litt med seg selv. Han må gjenopprette tilliten mellom dere og respekten for deg. Om du gjør noe han ikke er enig i (slankingen), så må han diskutere det med deg, ikke gå bak ryggen din og sabotere det du jobber så hardt for. Du bør nok være litt obs framovet, når dere er uenige om andre ting. Ikke utenkelig at han manipulerer deg på andre områder også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hulderen skrev:

Skjønner godt at du er frustrert, @Nuttery! Men nå fikk du heldigvis en forklaring på hvorfor du har gått opp i vekt. Det er ikke du som har gjort noe galt, du har blitt sabotert. Så du kan fortsette med den måten du har forsøkt å gå ned i vekt på, den kan funke. 

Samboeren din er nødt til å jobbe litt med seg selv. Han må gjenopprette tilliten mellom dere og respekten for deg. Om du gjør noe han ikke er enig i (slankingen), så må han diskutere det med deg, ikke gå bak ryggen din og sabotere det du jobber så hardt for. Du bør nok være litt obs framovet, når dere er uenige om andre ting. Ikke utenkelig at han manipulerer deg på andre områder også.

Ja, jeg sa klart i fra at jeg tar ansvaret for fellesmåltider fremover. Jeg stoler rett og slett ikke på ham til å lage sunn mat lengre. 

Selv har han hatt en noenlunde stabil vekt hele tiden. Han trener et par ganger i uka, og spiser _akkurat_ hva han vil. Dvs vil han spise 400g med ost så kan han det, uten at det egentlig gjør noe. Han har aldri telt kalorier eller hatt noen særlig oversikt over hva ting inneholder. Med andre ord bare kjører han på med det han ser passe, for det har inget utslag for ham.

Vi har vært sammen i ca 12 måneder, men de første 6 var det i hovedsak jeg som sto for all matlaging. Det siste halve året har han kommet mer på banen, og jeg har sakte men sikkert lagt på meg. Til tross for at jeg har uttrykt bekymring flere ganger, har han sagt at jeg ikke må være så "fanatisk" osv... Men nå ser vi jo hvordan det gikk. En annen ting som er veldig dumt er at han vet jeg elsker sjokolade, og han kjøper gjerne med sjokolade hjem til meg fra butikken for å være snill. Det blir jo å gjøre meg en bjørnetjeneste - sjokolade gir meg kortvarig glede, men på lang sikt å bli overvektig og være misfornøyd med kroppen min gjør meg nedstemt. 

Han skal gå ned noen kilo selv, men for hans del er det en mye mer "quick fix" enn det er for meg - slik at han forstår ikke hvorfor jeg må være såpass "streng". Jeg tror rett og slett at siden han selv kan spise hva han vil, og kan gå ned i vekt enkelt når han vil, så trodde han at det gjaldt meg også....

Kjenner jeg er lettet fordi jeg vet hvorfor dette ikke har fungert, men også oppgitt fordi mange måneder med fortvilelse og mislykket slanking har satt sine spor i form av manglende motivasjon og selvtillitt. 

Vi får håpe det løsner nå...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget


Minto

Startvekt fra tidligere: 82
Startvekt for denne tråden: 73,1
Mål før påsken: 68 kg 
 

Januar 2018
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg


Slenger meg på igjen. Jeg må skjerpe meg. Punktum. Hvor ble de gode vanene av? Må bevege meg mer og spise sunnere. 

Anonymkode: 831d1...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldremor

slenger meg på. Har siste ti årene sakte men sikkert gått opp nærmere 15 kg. Nå er der på tide å ta tak. Vekt 1.1 var 85,5



Startvekt for denne tråden: 83,7
Mål før påsken: 75
 

Januar 2018
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Anonymkode: eaf84...eba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 11.57, Leo skrev:

Leo
Startvekt fra tidligere: Ca. 90 kg. 
Startvekt for denne tråden: 65,4 kg
Mål før påsken: 64 - 65 kg

Januar 2018
05. januar (0): 65,4 kg (- 0,8 kg)
12. januar (1): 66,5 kg (+ 1,1 kg)
19. januar (2): -- kg (-kg)
26. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Jeg henger meg på en runde til. Det er ikke snakk om at jeg skal så mye ned i vekt siden jeg var en drøy kilo fra målet da jeg veide meg siste gang før jul, men når målet er nådd vil jeg gjerne sørge for å stabilisere vekten og JEG SKAL SLUTTE Å RØYKE! Sånn nå har jeg skrevet det. Jeg har røkt i veldig mange år, men nå er jeg faktisk lei og føler meg klar for å slutte. Trur eg... Men jeg regner med at det kan bli tøft både å slutte og å holde vekten samtidig. Men vi får se... Først er det nyttårsfeiring og vinterferie i varmere strøk!  

Fredag 5. januar: Livet tar brå og uventede vendinger noen ganger så i skrivende stund sitter jeg på kanten av sykehussengen min og venter på overføring til Rikshospitalet. Det kom som en stor overraskelse både på legen og meg, men det viser seg at jeg har alvorlige hjerteproblemer og at det er viktigere enn noen gang å holde seg slank hvis jeg har lyst til å få med meg noen år til. Heldigvis gikk jeg faktisk litt ned i julen så målet er i og for seg nådd og det er jeg veldig glad for. Hadde jeg ikke allerede gjort det ville jeg jo fått kniven på strupen nå. Og at jeg sluttet å røyke i samme øyeblikk som jeg fikk diagnosen trenger jeg vel ikke å si?! ;) Henger med i tråden for det er viktigere enn noen gang at jeg holder stabil vekt og at jeg kanskje til og med kan klare å gå ned et par kilo til. (Jeg er ikke så høy...). Vet jo ikke hvordan det blir når jeg kommer hjem fra sykehuset og skal håndtere røykeslutt blant annet... På den annen siden bør jo motivasjonen være på topp for her det faktisk snakk om å overleve! 

Fredag 12. januar: Vektnedgang er ikke akkurat det som har stått mest i fokus den siste uken som for en stor del er tilbragt på sykehus. Spesialistene på Rikshospitalet tror de har greid å fikse hjertet mitt slik at jeg, i hvert fall i teorien, kan leve i 40 år til, men vi får se. Uansett er vekt og kosthold for min del bokstavelig talt livsviktig, så jeg henger med i denne tråden for å få litt motivasjon. Røykingen ble det jo, som nevnt, brått slutt på og jeg har faktisk greid å slutte 100% uten et eneste lite tilbakefall. Mangelen på nikotin gjør meg småsvimmel, ukonsentrert og rastløs, men heldigvis ikke spesielt "fysen" eller sulten. Nesten heller tvert i mot. Siden kroppen har vært utsatt for så store påkjenninger både fysisk og psykisk har jeg ikke telt kalorier eller vært spesielt opptatt av hva jeg har spist. Bare prøvd å få i meg nok kalorier og næring. På norske sykehus er ikke det nødvendigvis så enkelt dessverre for maten som serveres er som regel verken særlig sunn eller god... :( Men nå er jeg hjemme igjen, "reparert" så godt det lar seg gjøre og målet blir å spise sunt og holde vekten frem til påske. Ytterligere vektnedgang får vente litt frem til kroppen har fått tid til å venne seg til alt det nye! :nigo:

Lykke til, @Leo! Livet er ikke for pyser, men du har jo gjort en fantastisk innsats med vektreduksjon, så du har veldig gode forutsetninger for å klare røykeslutt også.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her jeg, da jeg har en del kg til overs (gratis om noen vil ha? Førstemann til mølla liksom). 

Startvekt for denne tråden: 70 kg
Mål før påsken: 65 kg

Januar 2018
19. januar (2): 69,5 kg (-0,5 kg)
26. januar (3): 68,6 kg (-0,9kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): 70,4 kg (+1,8kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: +0,8 kg

Falt helt av jeg, men nå er det alvor igjen! 65 kg blir kanskje litt optimistisk nå, men skal jobbe beinhardt fremover! 

Endret av Pjusk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...