Gå til innhold

NY tråd Ørjan Burøe - komiker og komikerfruemann


Crossfitter

Anbefalte innlegg

Sist tråd ble stengt pga for mange regelbrudd.. Så da starter jeg en ny i håp om at vi kan fortsette å diskutere denne mannen og situasjonen rundt han i håp om å få oppmerksomhet rundt dette, da mediene fortsatt ikke har tatt tak i det. Men husk å forholde dere til reglementet(sjekk stengt tråd).

 

Så Ørjan sin story på instagram i sta, direktesendt mange minutter hvor han kjører bil og setter på diverse dramatiske/triste låter i bakgrunnen mens han kjører rundt gravalvorlig.. Dette er hans første snev av en ytring som viser at ikke alt er "helt på stell".. Flere som har sett? :ac:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kosemose skrev:

Hvilke "situasjon rundt ham" er det snakk om? 

se gammel tråd som nylig ble stengt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cavatina said:

Lurer litt på denne formuleringen: "ryktespredning, uansett om det kommer fra podcaster, twittermeldinger eller lignende, fremdeles er å regne som ryktespredning, uavhengig av hvem som har publisert dem".

Altså, om jeg - under fullt navn, forteller venninnen min/vennekretsen/arbeidskolleger/media - at jeg har blitt utsatt for noens befølende hender og orale oppgulp, så skal dette regnes som "ryktespredning" og ties i hjel?
Jeg setter svært liten pris på at seksuell trakassering skal ties ihjel inntil angjeldende trakassør selv innrømmer å ha trakassert, eventuelt blir anmeldt for trakassering når terskelen er så lav at "man ikke må snakke om det for det kan jo bidra til ryktespredning".

#Metoo - og jeg nekter å holde kjeft om det.

Dette!!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marna forteller på sin snap at de har vært i familieterapi i dag. Kan nok være behov for det i disse dager.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel ikke viktig nok til at vil komme noen sak om dette hvor han blir navngitt i de store mediene :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Crossfitter skrev:

Sist tråd ble stengt pga for mange regelbrudd.. Så da starter jeg en ny i håp om at vi kan fortsette å diskutere denne mannen og situasjonen rundt han i håp om å få oppmerksomhet rundt dette, da mediene fortsatt ikke har tatt tak i det. Men husk å forholde dere til reglementet(sjekk stengt tråd).

 

Så Ørjan sin story på instagram i sta, direktesendt mange minutter hvor han kjører bil og setter på diverse dramatiske/triste låter i bakgrunnen mens han kjører rundt gravalvorlig.. Dette er hans første snev av en ytring som viser at ikke alt er "helt på stell".. Flere som har sett? :ac:

Så storyen jeg også, stemningen var skikkelig trist og dyster. Det var noe helt annet enn hva han som regel byr på i videosnuttene sine, han sa knapt noen få ord på slutten av storyen.

Spørs om det er konsekvensene som har begynt å vise seg da..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Crossfitter skrev:

Sist tråd ble stengt pga for mange regelbrudd.. Så da starter jeg en ny i håp om at vi kan fortsette å diskutere denne mannen og situasjonen rundt han i håp om å få oppmerksomhet rundt dette, da mediene fortsatt ikke har tatt tak i det. Men husk å forholde dere til reglementet(sjekk stengt tråd).

 

Så Ørjan sin story på instagram i sta, direktesendt mange minutter hvor han kjører bil og setter på diverse dramatiske/triste låter i bakgrunnen mens han kjører rundt gravalvorlig.. Dette er hans første snev av en ytring som viser at ikke alt er "helt på stell".. Flere som har sett? :ac:

Da går det kun kort tid så blir denne tråden stengt pga regelbrudd.. Folk oppfører seg vel ikke bedre her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
9 timer siden, Cavatina skrev:

Lurer litt på denne formuleringen: "ryktespredning, uansett om det kommer fra podcaster, twittermeldinger eller lignende, fremdeles er å regne som ryktespredning, uavhengig av hvem som har publisert dem".

Altså, om jeg - under fullt navn, forteller venninnen min/vennekretsen/arbeidskolleger/media - at jeg har blitt utsatt for noens befølende hender og orale oppgulp, så skal dette regnes som "ryktespredning" og ties i hjel?
Jeg setter svært liten pris på at seksuell trakassering skal ties ihjel inntil angjeldende trakassør selv innrømmer å ha trakassert, eventuelt blir anmeldt for trakassering når terskelen for å snakke om det er så ugjennomtrengelig at "man ikke må snakke om det for det kan jo bidra til ryktespredning".

#Metoo - og jeg nekter å holde kjeft om det.

Situasjonen rundt #metoo står og vipper. Alt handler om hvilke erfaringer man gjør seg i ulike saker når det gjelder konsekvenser. Dersom ledelse / trakasserer ser at det lønner seg å tie / devaluere / diskreditere / sykmelde seg / ignorere, så er det taktikken som vil bli brukt. Og den vil spre seg. Hele den positive sirkelen vil reversere og vi ender opp der vi var før #metoo. 

At alle disse mennene har kunnet holde på slik er jo nettopp fordi det ikke fikk negative konsekvenser. For hver sak der man nå snor seg unna så vil saken som helhet ta skade av det. Det er det voldsomme presset fra media som gjør at mange bedrifter tar grep. Blir presset borte er det jo enklere å la være. Ser bedrifter og enkeltpersoner at det kan håndteres på en annen måte enn å sette hardt mot hardt så vil mange velge den enkleste utveien; å feie det under teppet.

AP sin håndtering av Giskessaken er i så måte enormt skadelig for #metoo. 

KG sitt ansvar for å ikke pisse på kampanjen er en sak for seg. Var det KVINNEguiden sa du?

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ryktespredning og kommentarer til moderering. Spørsmål rundt moderering kan sendes på PM til moderator eller på Ris & Ros.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste insta-post, bare nevner det. Han bruker fjortis appen dubsmash og skriker til kona «we were on a break!»

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det i denne tråden @Lafemmemauvaise kommenterte rundt forsvarsinnlegget til Komikerfrue? Jeg finner ikke igjen kommentaren, så jeg lurer på om jeg er i riktig tråd (og det har blitt slettet) eller om jeg leter feil sted. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "morsomt" at juleshowet til ØRJAN ble avlyst pga sykdom... mens han selv legger konstant ut snap på bla instagram hvor han er ute og kjører osv osv... altså hvor han selv viser at han helt tydelig ikke er syk... Arrangørene nekter å kommentere noe mer rundt dette, men det blir bare for dumt å komme med så klinkende klar løgn rett og slett. 

Så fortsetter Ørjan og komikerfruen og late som ingenting og fortsette sine morsomheter på Some.. helt til den lange direktesendte instagram storyen i går som første gang viste at kanskje ikke alt er så bra... Det var i det minste noe men... :fnise:

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist
22 minutter siden, minimymlen skrev:

Var det i denne tråden @Lafemmemauvaise kommenterte rundt forsvarsinnlegget til Komikerfrue? Jeg finner ikke igjen kommentaren, så jeg lurer på om jeg er i riktig tråd (og det har blitt slettet) eller om jeg leter feil sted. 

Ja, det var det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Ja, det var det ;) 

Det var jo et velformulert innlegg og stiller et interessant spørsmål, skjønner ikke modereringen rundt tråder som omhandler denne saken?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Dr. Dolly skrev:

Siste insta-post, bare nevner det. Han bruker fjortis appen dubsmash og skriker til kona «we were on a break!»

Mens han drev sin egen lille metoo kampanje?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Crossfitter skrev:

Litt "morsomt" at juleshowet til ØRJAN ble avlyst pga sykdom... mens han selv legger konstant ut snap på bla instagram hvor han er ute og kjører osv osv... altså hvor han selv viser at han helt tydelig ikke er syk... Arrangørene nekter å kommentere noe mer rundt dette, men det blir bare for dumt å komme med så klinkende klar løgn rett og slett. 

Så fortsetter Ørjan og komikerfruen og late som ingenting og fortsette sine morsomheter på Some.. helt til den lange direktesendte instagram storyen i går som første gang viste at kanskje ikke alt er så bra... Det var i det minste noe men... :fnise:

Forskjellig form for sykdom, kan være psykisk bla. Da kan man fint kjøre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...