Gå til innhold

Ung, dårlig råd, men ønsker veldig å gifte oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så koselig at dere vil gifte dere! Siden dere har fått en liten er det veldig ryddig også. Vi giftet oss selv når vi var på deres alder og har aldri angret på det (gift i underkant av 20 år). For mange er festen det viktigste, men det er jo selve giftemålet som er det. Synes det er deilig å lese om noen som ikke er helt bridezilla.

Vi var nylig i et bryllup hvor ekteparet ønsket seg penger og det var ikke en eneste gjest som reagerte på det. Vi var bare glade for å få være med på festen. Festen begynte litt sent fordi de nygifte ville spise middag med familien først. Så alle gjestene spiste før de kom og så spiste vi kaker og snacks på festen. Vi var vel alle "kaffegjester", og ingen reagerte på det heller. Bruden hadde kjole til 300 kr, musikken kom fra stereoen, stoler og bord kom fra alle prestegjeld. Det trenger ikke å være så vanvittig flott. Det er et av de morsomste bryllupene jeg har vært i.

Anonymkode: 6552a...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, O.G. skrev:

Når folk er buden i bryllup og trekker i finstasen så skal de komme til dekket bord hvor vertene har tenkt på alt. 

Jeg hører du sier det, men tillater meg altså å være uenig i at det ALLTID må være slik. Det er ikke et råd jeg ville gitt et par som hadde et stort budsjett, men altså som et alternativ for de med begrensede ressurser. Du må gjerne være av en annen mening, men ikke bestem hva jeg skal mene og føle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sandin skrev:

Ja, det er selvsagt lov å takke nei til invitasjon. For meg handler bryllup om å feire kjærligheten. Det betyr ikke at gjestene må grille pølsene sine på medbragte engangsgriller. Det kan gjøres stilfullt med kokk/serveringspersonale selv om alle bidrar med litt hver av mat. For min del tar jeg heller et slikt bryllup enn et med 150 gjester, dyr mat og drikke, en lang ønskeliste med upersonlige gaver der jeg vet at brudeparet har brent mastercardet sitt for å fremstå som vellykket. Sånn for å ta det andre ytterpunktet.

Helt enig med deg. Jeg har ingenting i mot å bidra med en eggerøre eller en sjokoladekake til bryllupet til gode venner. Det er bare koselig :) Heller det enn et bryllup som man vet det er mastercardet som betaler so du sier.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig at dere vil gifte dere! Siden dere har fått en liten er det veldig ryddig også. Vi giftet oss selv når vi var på deres alder og har aldri angret på det (gift i underkant av 20 år). For mange er festen det viktigste, men det er jo selve giftemålet som er det. Synes det er deilig å lese om noen som ikke er helt bridezilla.

Vi var nylig i et bryllup hvor ekteparet ønsket seg penger og det var ikke en eneste gjest som reagerte på det. Vi var bare glade for å få være med på festen. Festen begynte litt sent fordi de nygifte ville spise middag med familien først. Så alle gjestene spiste før de kom og så spiste vi kaker og snacks på festen. Vi var vel alle "kaffegjester", og ingen reagerte på det heller. Bruden hadde kjole til 300 kr, musikken kom fra stereoen, stoler og bord kom fra alle prestegjeld. Det trenger ikke å være så vanvittig flott. Det er et av de morsomste bryllupene jeg har vært i.

Anonymkode: 6552a...ed4

Det hørtes koselig ut ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
1 time siden, Sandin skrev:

Jeg hører du sier det, men tillater meg altså å være uenig i at det ALLTID må være slik. Det er ikke et råd jeg ville gitt et par som hadde et stort budsjett, men altså som et alternativ for de med begrensede ressurser. Du må gjerne være av en annen mening, men ikke bestem hva jeg skal mene og føle.

Jeg er enig med deg. Det er kjempefint med slike bryllup, men klart, om kjolen koster 10.000,- er det plutselig ikke innenfor lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å gifte seg billig :) hvis  dere gifter Dere i nærkirka koster ikke dette noe, og festen koster så mye dere vil... dere kan leie bygdehus/bydelshus til rundt 1000kr døgnet og mat kan folk ta med selv. Vi hadde det da vi giftet oss, og det var helt supert. Ønsket oss ikke gaver, men at folk tok med en matrett/kake istedet. Det ble stor suksess og alle koste seg. Kjole lånte jeg av en venninne, (renset den etterpå selvsagt) men du må jo ikke ha brudekjole hvis du ikke vil. Det er mange brudekjoler på Fretex også... dress til han kjøpte vi på Fretex. Hadde musikk fra Spotify. Det vi brukte penger på, var å betale en kompis av oss som driver på med mikrobrygging å brygge øl til oss. Han brygget tre ølsorter, 300 flasker til 6000kr (vennepris) så da var drikke i boks. Vi hadde et veldig stort bryllup med over 70 gjester og totalpris kom på 15 000. 

Leie av telt 4000

øl 6000

servietter/lys/servise 2000

klær 2000(500kr for dress, 1500kr for rens av kjole)

fotograf 1000kr

hvis dere har det i et bygdehus vil det bli billigere med lokale og ofte har de servise og duker dere kan låne, så da blir det også billigere. 

Evnt kan dere gjøre som et vennepar av meg, gifte dere på tinghuset og spise take-away fra Peppes etterpå med noen utvalgte gjester. (Typ 10 stk) det kostet dem 2000kr i pizza :fnise:

Anonymkode: 11158...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sandin skrev:

Jeg hører du sier det, men tillater meg altså å være uenig i at det ALLTID må være slik. Det er ikke et råd jeg ville gitt et par som hadde et stort budsjett, men altså som et alternativ for de med begrensede ressurser. Du må gjerne være av en annen mening, men ikke bestem hva jeg skal mene og føle.

Jo, det bør alltid være slik, for hvis ikke er det ikke bryllup. Det er spleisefest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, O.G. skrev:

Jo, det bør alltid være slik, for hvis ikke er det ikke bryllup. Det er spleisefest.

Noen sier at det ikke er julaften uten ribbe og medisterpølser, men det er noen som foretrekker torsk eller grandis også. Så lenge man slipper å være i deres julemiddag, kan det vel være det samme hva andre gjør. Bryllup er etter definisjonen en fest ved vigsel. Hvem som betaler for gildet vil variere. Tradisjonen med at brudens far skal betale stå vel ikke særlig sterkt lengre for eksempel. La folk få bestemme over sitt eget bryllup, og bli heller hjemme hvis du ikke kan ta med deg noen stekte poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...