Gå til innhold

Noen kreative der ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et dikt jeg gjerne ville ha hatt innrammet på veggen, men aner ikke hvordan jeg skal gå fram for at det blir bra, så jeg lurer på om noen har erfaringer med dette eller lignende? Jeg kunne  vel ha skrevet det inn på Word, printet det ut og så rammet det inn, men det blir nok dårlig med vanlig hvitt papir og ikke veldig fint heller. Er ikke så kreativ av meg...

Noen innspill?

 

Anonymkode: 4d035...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du photoshop f.eks? Så kan du sette inn teksten på et bilde eller lage en collage som bakgrunn. Eller du kan gjøre det enkelt med en PDF fil? Det finnes nok mange andre muligheter også, noen tegneprogrammer kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i en hobbybutikk og kjøp litt stivere papir i den fargen du ønsker og print ut diktet. 

Anonymkode: 60906...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg papiret til bløt i te eller svak kaffe til det blir passe beige/kremfarget og legg det til tørk (litt tykt papp-aktig papir funker best). Så printer du ut diktet på papiret med en pen håndskriftfont. Riv kantene så de blir litt bølgete og ujevne, så brenner du kantene forsiktig med en lighter. Evt. kan du også krølle papiret litt så det ser skikkelig gammelt ut. Tror det blir fint med en rustikk metallfarget ramme som passer til det "verdifulle dokumentet". :)

Ca. sånn blir papirer seende ut, men kantene kan du lett få til å se finere ut:

http://www.onlygfx.com/wp-content/uploads/2016/07/burnt-2-1024x716.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎12‎.‎2017 den 15.56, Frøkensina skrev:

Har du photoshop f.eks? Så kan du sette inn teksten på et bilde eller lage en collage som bakgrunn. Eller du kan gjøre det enkelt med en PDF fil? Det finnes nok mange andre muligheter også, noen tegneprogrammer kanskje? 

Nei, har ikke Photoshop. Mener å huske at det er ganske dyrt så har ikke giddet å prøvd meg på det. Skal sjekke ut dette med PDF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå i en hobbybutikk og kjøp litt stivere papir i den fargen du ønsker og print ut diktet. 

Anonymkode: 60906...14c

Takk, skal prøvde på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tillion skrev:

Legg papiret til bløt i te eller svak kaffe til det blir passe beige/kremfarget og legg det til tørk (litt tykt papp-aktig papir funker best). Så printer du ut diktet på papiret med en pen håndskriftfont. Riv kantene så de blir litt bølgete og ujevne, så brenner du kantene forsiktig med en lighter. Evt. kan du også krølle papiret litt så det ser skikkelig gammelt ut. Tror det blir fint med en rustikk metallfarget ramme som passer til det "verdifulle dokumentet". :)

Ca. sånn blir papirer seende ut, men kantene kan du lett få til å se finere ut:

http://www.onlygfx.com/wp-content/uploads/2016/07/burnt-2-1024x716.jpg

Oi. Det var kreativt :) Kanskje jeg skal prøve på noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...