Gå til innhold

Lime et vanlig fremkalt bilde på en treskive?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et trestativ av en hobbyplate til et bilde jeg har fremkalt. Hva er best for å lime det på? Trelim? Superlim?

Anonymkode: e12b4...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor det? Ser for meg at problemet blir at dette kan løsne pga kondens osv, skal stå på hytta med store temperatursvingninger.

Anonymkode: e12b4...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Ser for meg at problemet blir at dette kan løsne pga kondens osv, skal stå på hytta med store temperatursvingninger.

Anonymkode: e12b4...505

Jeg tenkte på at limet kan ødelegge fotografiet om limet trenger gjennom fotopapiret. Kan du eventuelt laminere fotografiet først (dersom fotografiet tåler det)?

Anonymkode: c55d8...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo skrevet ut bilder på andre materialer enn papir (bl.a. aluminiumsplate eller papir med laminering), på fotobutikker.

Anonymkode: c55d8...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, interessant. Så ikke for meg at glanspapiret kan bli et problem. Har litt dårlig tid her nå, så jeg prøver superlim...så rapporterer jeg tilbake. :) Dobbeltsidig teip tror jeg kan bli vanskelig fordi det vil lage et avtrykk (tynn/tjukk) og jeg ser ikke for meg at det klarer å holde seg på treverk under sterk varierende temperatur- og luftfuktighetsforhold.

Anonymkode: e12b4...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Superlimen ser ut til å funke veldig fint, men jeg strøk ikke godt nok over bildet: Det er små luftlommer som irriterer meg voldsomt. Gaven var i alle falm vellykket. :)

Anonymkode: e12b4...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...