Gå til innhold

Hva synes dere om denne leiligheten? Please kom med råd/tips 🙏


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var på visning igår. Leiligheten er kjempefin og ganske så ny, ingen har bodd i den. Naboene ved siden av har barn, så det er litt sånn vet ikke. Det er ingen bod innvendig, måtte bruke eventuelt brukt et av soverommene som bod. Det er leiligheter på begge sider, på ene siden hvor det er soverom er det terrasse til andre  bygg, bråk om sommeren? Terrassen til leiligheten peker mot bygg rett over. Føler det er null privatliv, på ingen av sidene. Også har man naboene over, hvordan er de osv..

Men igjen leiligheten er så fin. 

Dama som holdt visning igår er representant for megleren, så hun kunne ikke svare på noe av Spm vi hadde. Det synes jeg er stort minus.

 

ts 

Anonymkode: a83ba...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin den, og temmelig lave felleskostnader (jeg leste dog ikke teksten så vet ikke om det evt. er planlagt oppgraderinger som påvirker felleskostnadene) 

Men; Her får du jo naboer over deg, og du må regne med litt lyd. Har naboene i etasjen over barn? Eller hunder som løper rundt? Og hvis de ikke har det så kan de jo lett selge og du ender opp med en småbarnsfamilie over deg og tramping fra morgen til kveld. For min del ville i alle fall en nabo i etasjen over være et minus. 

Anonymkode: bc33f...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den var fin den, og temmelig lave felleskostnader (jeg leste dog ikke teksten så vet ikke om det evt. er planlagt oppgraderinger som påvirker felleskostnadene) 

Men; Her får du jo naboer over deg, og du må regne med litt lyd. Har naboene i etasjen over barn? Eller hunder som løper rundt? Og hvis de ikke har det så kan de jo lett selge og du ender opp med en småbarnsfamilie over deg og tramping fra morgen til kveld. For min del ville i alle fall en nabo i etasjen over være et minus. 

Anonymkode: bc33f...d96

Vi bodde en gang i slik type leilighet, ikke helt lik men noenlunde. Og da bodde vi i andre etasje, med nabo under oss. Som spilte musikk til alle mulige tider, skikkelig bass, hadde fest så å si hele tiden, hun gikk på noe stoff osv.. til slutt orket vi ikke mer og endte opp med å selge vår leilighet. Selv om vi forgudet den og elsket å bo i den. Det som var ironisk var at hun solgte sin leilighet 6 mnd etter oss, det svei for å si det sånn. 

Jeg har aldri bodd i første etasje, så vet ikke hvordan det er. Det første jeg også tenkte på var etasjen over. 

Dette er ikke lett 😔

 

ts

Anonymkode: a83ba...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Leilighetens eneste toalett er rett inn i stuen. Det vil si at alle som sitter der får med seg hver promp og fis. Skal man fra soverom til bad må man gjennom den åpne stueløsningen. Dette er en bolig med tre soverom og jeg synes faktisk at det å ha delt av slik at man slipper full påkledning for å gå på do faktisk er et minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin leilighet, men enig med deg - alt kommer an på lydisolering. I et såpass nytt bygg bør den imidlertid være OK. Kanskje kan du spørre noen av naboene hva deres erfaring er? Jeg er også litt enig med deg angående terrassen. Den er ikke særlig skjermet, for å si det mildt. Men slik blir det gjerne i tettbygget strøk, så du må nesten kjenne etter hvor viktig det er for deg. 

Å ikke ha bod innendørs er veldig upraktisk. Jeg er i samme situasjon, for de "glemte" å lage bod i min leilighet og pga. diverse misforståelser så oppdaget ikke jeg det selv før ved overtakelsen. Kan du ofre et soverom er det ingen stor sak, men jeg for min del lever med et notorisk rotete gjesterom pga. bodmangelen. Et sted må man ha støvsuger og vaskebøtte, f.eks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Leilighetens eneste toalett er rett inn i stuen. Det vil si at alle som sitter der får med seg hver promp og fis. Skal man fra soverom til bad må man gjennom den åpne stueløsningen. Dette er en bolig med tre soverom og jeg synes faktisk at det å ha delt av slik at man slipper full påkledning for å gå på do faktisk er et minimum.

Hæ? Badet er på venstre side man kommer inn ikke rett inn i stuen.

 

ts

Anonymkode: a83ba...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE kjøp leilighet med nabo over, NOENSINNE. den tabben gjorde vi. Skulle tro de trampa rundt med tresko, men det gjør de ikke.  Og dette er normale folk uten barn eller dyr,  hadde de hatt en av delene eller begge så hadde det ikke gått. faen ikke utholdelig og vi skal selge.

Anonymkode: 5c096...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Badet er på venstre side man kommer inn ikke rett inn i stuen.

 

ts

Anonymkode: a83ba...f2b

Men du kan ikke gå fra soverom til bad uten full påkledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Men du kan ikke gå fra soverom til bad uten full påkledning. 

Sant det. Men det finnes persienner, man kan kjøpe.

Anonymkode: a83ba...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sant det. Men det finnes persienner, man kan kjøpe.

Anonymkode: a83ba...f2b

Hvor skal du ha de persiennene da? La oss si at det er gjester i stuen, og barna har lagt seg. Kan barnet gå på do uten å hilse på gjestene? La oss si at du er syk og sengeliggende. Samboeren din har gjester. Kan du gå på do uten å hilse på gjestene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Hvor skal du ha de persiennene da? La oss si at det er gjester i stuen, og barna har lagt seg. Kan barnet gå på do uten å hilse på gjestene? La oss si at du er syk og sengeliggende. Samboeren din har gjester. Kan du gå på do uten å hilse på gjestene?

Ser den. Takk for svar.

Anonymkode: a83ba...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere? Blir veldig takknemlig for alle synspunkter.😊

Jeg og samboeren har vært på leting etter hus i 1,5 år. For tiden leier vi, og vi er innom Finn hver dag, mange ganger om dagen. Det som dukker opp, er det alltid noe som ikke passer. Vi har sett oss leie av å leie(ikke noe galt i det), bare at vi vil så innderlig ha vårt eget krypinn. Altså vi er blitt så leie av å kaste ut penger av vinduet, at vi har sagt at vi kan se på leiligheter også. Dukker det opp noe av interesse så kjøper vi og fortsatt ser etter hus, når det dukker opp så kjøper vi. 

Men man blir litt skeptisk når det er leilighet, iallefall denne type.

Ts

Anonymkode: a83ba...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig planløsning her ja. De kunne fint fått plass til en bod utenpå det minste soverommet (det som er nærmest stuen). Da kunne man også lukket igjen inn til stuen med en dør, slik at det ble skjermet inngang til bad. Jeg liker ikke åpne løsninger uansett, vil gjerne kunne bruke kjøkkenmaskiner uten at de som ser tv forstyrres. Er sikkert greit i leiligheter der det bor en person, men ikke flere, for da kan man ikke drive med ting på kjøkkenet uten å samtidig forstyrre de som sitter i stuen.

Anonymkode: 326b2...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Forslag:

Sett opp vegg mot stuen for å skille baderom/soveroms fløy fra stuen. Da sparer dere også strøm siden dere får en lukket entre.

Denne leiligheten er også stylet til fingerspissene. Se bort fra møblene og stylingen. Er den fortsatt like interessant?

Jeg selv vil ikke bo i første etasje - dette fordi det er dyrt oppvarmingsmessig og det er innsyn fra gateplan. Se om det finnes andre etasje leiligheter som er mer praktisk? Det med bod kan løse ved å bruke et av soverommene, men det er jo ikke akkurat en god løsning når det dukker opp mer enn et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette opp en vegg med dør fra kanten av veggen fra badet, rett ved baderomsdøren og rett over til soveromsveggen. Da får du på en måte en gang, med dør. Og kan gå på do i fred, uten å måtte hilse og ta hensyn til eventuelle besøkende når man er syk osv...

 

Veldig fin leilighet da! Jeg ville gått for den. Ene soverommet kan gjøres om til bod for eksempel. Eventuelt som gjesterom. Sett et stort skap med skyvedører. Brulk det skapet som bod, oppbevaring av vaskeutstyr osv. Det blir ryddig og rommet kan brukes som gjesterom også. Nabolyder må man jo regne med når man velger å bo sånn.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...