Gå til innhold

– Fortvilende og flaut å be om hjelp. Jeg er sjokkert over hvor mye nød det er i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva koster det å betale noen for å la datteren din ri hesten deres 1 gang i uka? Kanskje hun til og med har en tante eller nabo som har hest og lar hun ri gratis

Anonymkode: f1ed5...cfc

Rideutstyr er dyrt. Det kan ikke sammenlignes med å skulle betale en årlig avgift for å spille håndball, hallsko og noe treningstøy. 

Anonymkode: 312c7...7e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NAV's rapport viser at andelen med lavinntekt i Norge har gått opp fra 7.7 prosent i 2011 til 9.3 prosent i 2015. 

Er sikkert oppe i 10 prosent nå. Det synes jeg er skremmende! 

Rapporten viser at de med lavest inntekt ikke har tatt del i inntektsveksten de siste tre årene! 

Og da er ikke alle som oppholder seg illegalt i landet fordi de ikke vil returneres til f.eks Afghanistan, og står aller nederst på rangstigen og utnyttes til svart slavearbeid inkludert i statistikken. Det er jævlig mye slikt i Oslo. 

Anonymkode: 75f07...34a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett forbruket til enkelte mennesker og de sier alltid det samme "Bruker ikke penger på noe utenom det mest nødvendige mat", men når jeg begynner å grave så bruker dem mye penger på tull rett og slett. Ting som ikke er på tilbud kjøper dem også. De har rett og slett ikke noe greie på hva et produkt er verdt, og hvor man kjøper dette produktet billig. 

Jeg har ca 4000kr å leve på, og dette skal dekke meg og barnet mitt. Og jeg får faktisk råd til mer enn folk som har 25000 kr å leve av i mnd. Venner og familie tror jeg er rik vet du, men jeg er smart i bruken av pengene mine. Flere av venner og familie vil ikke betale tilbake det de låner av meg, fordi de tenker jeg har nok. haha du aner ikke hva jeg har sett. Misunnelsen er stor fordi folk ikke prioriterer riktig.

Anonymkode: 0d270...452

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett forbruket til enkelte mennesker og de sier alltid det samme "Bruker ikke penger på noe utenom det mest nødvendige mat", men når jeg begynner å grave så bruker dem mye penger på tull rett og slett. Ting som ikke er på tilbud kjøper dem også. De har rett og slett ikke noe greie på hva et produkt er verdt, og hvor man kjøper dette produktet billig. 

Jeg har ca 4000kr å leve på, og dette skal dekke meg og barnet mitt. Og jeg får faktisk råd til mer enn folk som har 25000 kr å leve av i mnd. Venner og familie tror jeg er rik vet du, men jeg er smart i bruken av pengene mine. Flere av venner og familie vil ikke betale tilbake det de låner av meg, fordi de tenker jeg har nok. haha du aner ikke hva jeg har sett. Misunnelsen er stor fordi folk ikke prioriterer riktig.

Anonymkode: 0d270...452

Faget privatøkonomi bør inn skolen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 20.15, AnonymBruker skrev:

 

**

Er dette resultatet av den blåblå-regjeringsens politikk?

Anonymkode: 97e97...cd4

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Nei.

Fattigdommen er størst blant minoriteter. Det er ikke de blå-blå som åpner dørene og inviterer alle hit med alt av påfølgende kostnader og velferdskutt for å finansiere galskapen, så hvis du skal fordele skyld, rett den riktig sted mot sentrum og til venstre. 

Anonymkode: 8038e...479

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle uføretrygden kommet. Den kom 7.desember. Nå begynner køene til nav. Pengene er jo brukt opp og det er 30 dager til neste utbetaling. Nav sparker jo seg selv bak. De kan ikke gi ut penger før tiden. Hører om fortvilte folk nå som sliter veldig før jul. Derfor er det økt fattigdom og. Får de ekstra penger så brukes de opp.

Anonymkode: 5cf1a...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

NAV's rapport viser at andelen med lavinntekt i Norge har gått opp fra 7.7 prosent i 2011 til 9.3 prosent i 2015. 

Er sikkert oppe i 10 prosent nå. Det synes jeg er skremmende! 

Rapporten viser at de med lavest inntekt ikke har tatt del i inntektsveksten de siste tre årene! 

Og da er ikke alle som oppholder seg illegalt i landet fordi de ikke vil returneres til f.eks Afghanistan, og står aller nederst på rangstigen og utnyttes til svart slavearbeid inkludert i statistikken. Det er jævlig mye slikt i Oslo. 

Anonymkode: 75f07...34a

Høy innvandring er den viktigste grunnen til økningen.

Anonymkode: 4c52e...72a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høy innvandring er den viktigste grunnen til økningen.

Anonymkode: 4c52e...72a

Ja, FrP og Høyre er bare så uansvarlige.

Anonymkode: 69f75...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bo et billigere sted

Kontantkort på en tlf

 

Anonymkode: 70ab0...1d0

Kommunal bolig med 2 soverom har husleie på 12500 kr her jeg bor. Jeg aner ikke hvor jeg skal finne bolig til under 10 000 kr i måneden. Jeg bor billigere enn noen andre jeg kjenner som leier.

Anonymkode: e2432...9a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag skulle uføretrygden kommet. Den kom 7.desember. Nå begynner køene til nav. Pengene er jo brukt opp og det er 30 dager til neste utbetaling. Nav sparker jo seg selv bak. De kan ikke gi ut penger før tiden. Hører om fortvilte folk nå som sliter veldig før jul. Derfor er det økt fattigdom og. Får de ekstra penger så brukes de opp.

Anonymkode: 5cf1a...7c2

Jeg får AAP, de kommer til normal tid uansett, men jeg får også overgangsstønad. Den skulle ha kommet i dag, den kom for lenge siden, husker ikke akkurat når, men rundt den 12. kanskje? Pr. akkurat nå har jeg kjempemasse penger på konto! Det er jo fristende å bruke de, men samtidig så vet jeg jo at det kommer ikke noe penger før om lenge igjen. Barnetrygden har jo også kommet allerede, den neste kommer for ikke før i slutten av januar.

For folk som ikke har styring på økonomien er jo dette helt krise! Jeg klarer å fordele pengene mine, og nå som jeg har litt ekstra tar jeg ikke av fordi jeg vet at det er lenge til neste utbetaling, og det har vært veldig trangt siden sommeren. Skal prøve å fordele det lille ekstra nå utover våren :)

Dessverre klarer ikke alle det, selv om de er voksne.

Anonymkode: 63aaa...ca0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommunal bolig med 2 soverom har husleie på 12500 kr her jeg bor. Jeg aner ikke hvor jeg skal finne bolig til under 10 000 kr i måneden. Jeg bor billigere enn noen andre jeg kjenner som leier.

Anonymkode: e2432...9a4

Det er boutgiftene som knekker folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får AAP, de kommer til normal tid uansett, men jeg får også overgangsstønad. Den skulle ha kommet i dag, den kom for lenge siden, husker ikke akkurat når, men rundt den 12. kanskje? Pr. akkurat nå har jeg kjempemasse penger på konto! Det er jo fristende å bruke de, men samtidig så vet jeg jo at det kommer ikke noe penger før om lenge igjen. Barnetrygden har jo også kommet allerede, den neste kommer for ikke før i slutten av januar.

For folk som ikke har styring på økonomien er jo dette helt krise! Jeg klarer å fordele pengene mine, og nå som jeg har litt ekstra tar jeg ikke av fordi jeg vet at det er lenge til neste utbetaling, og det har vært veldig trangt siden sommeren. Skal prøve å fordele det lille ekstra nå utover våren :)

Dessverre klarer ikke alle det, selv om de er voksne.

Anonymkode: 63aaa...ca0

Da bør de kanskje få seg økonomisk verge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 20.15, AnonymBruker skrev:

 

**

Er dette resultatet av den blåblå-regjeringsens politikk?

Anonymkode: 97e97...cd4

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Ja.

På 17.12.2017 den 8.36, AnonymBruker skrev:

Kommunisme fungerer dårligere.

Anonymkode: 97e97...cd4

Link?

Anonymkode: cf9ba...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, lurings skrev:

Det er boutgiftene som knekker folk.

Ja, for boligutgiftene har økt forferdelig mye. Men trygden har ikke gjort det. For 8 år siden, solgte mine foreldre en ny 3 roms leilighet på Løren i Oslo til 2 mill. Nå koster den samme nesten 5 mill. Samme med leie prisene og, jeg betalte 7000 for 7 år siden. Men AAP og trygd øker ikke. Så vi blir jo bare fattigere, jo dyrere det blir å bo.

Anonymkode: e2432...9a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 23.58, herzeleid skrev:

Vi må alle prioritere. Om en ikke har råd til å bo i Oslo virker det fornuftig å flytte ut av et av de dyreste områdene i landet. Er man såpass invalidisert at det ikke lar seg gjøre håper jeg en får betraktelig mer hjelp enn trygd. 

Jeg er en av dem som har bedt om hjelp. Bor ikke i Oslo. Leier forholdsvis billig. Nav hjalp meg å finne hit. Det er så dyr strøm, mat og kollektiv transport at jeg ønsker jeg hadde blitt i byen jeg kommer fra... Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 68bc9...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns forskjellen var ganske markant. På bildet til venstre er det en hvit person, på bildet til høyre er alle hvite. For hundre år siden var ikke Norge like rikt som vi er i dag, det var derfor naturlig at vi hadde noen fattige. Nå er Norge et rikt land og ingen av landets borgere skulle være nødt til å tigge mat til jula. Hadde vi brukt pengene på rikets borgere i stedet for å importere folk som alltid kommer til å leve i fattigdom hadde dette løst seg helt glimrende.

Anonymkode: 63aaa...ca0

Det er mange norske som er fattige. Og en god del white trash.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regnet med at noen kom til å kommentere det. Nå er det Høyre og FRP som ønsker fri flyt av folk i Europa og da får de jammen ta ansvar og fattigdom har ingen farge.

Anonymkode: 08ff5...07e

Dette. Folk er forbausende lite oppmerksomme.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv at mennesker som kommer til Norge uten jobb og uten å ha rett til hjelp fra staten blir fattige. Men den situasjonen har ikke Norge skapt for dem - den har de gått til helt frivillig. De ville nok ha vært fattige i sitt hjemland også.

Anonymkode: 312c7...7e8

"Ville nok ha vært"... høhø. Så tror du den syriske trebarnsfamilien jeg kjenner var fattige? De eide tre hus og faren var gründer.

Anonymkode: cf9ba...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17. desember 2017 den 9.21, AnonymBruker skrev:

https://ap.mnocdn.no/images/020649cf-a714-437a-87e1-a2377fb4be0f?fit=crop&q=80&w=2048

Det er egentlig ikke så mye som har forandret for "fattige" på over hundre år. Det burde være en ganske enkel sak å bli kvitt fattigdom, men når politikere prioriterer skatteletter til rikinger, utredninger og en vanvittig sløsing med skattebetalernes penger kombinert med ingen eller liten vilje til å hjelpe de som sliter så vil fattigdommen bestå.

Anonymkode: 08ff5...07e

Flere unge spreke innvandrere på bildet til venstre. Kunne fint ha jobbet de;) Men det gjør de ikke når en kan få alt GRATIS.

Anonymkode: 41140...077

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere unge spreke innvandrere på bildet til venstre. Kunne fint ha jobbet de;) Men det gjør de ikke når en kan få alt GRATIS.

Anonymkode: 41140...077

Hørte at mange hentet klær på fattighuset og solgte det videre på Grønland.

Anonymkode: ee3b8...0f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
15 hours ago, AnonymBruker said:

NAV's rapport viser at andelen med lavinntekt i Norge har gått opp fra 7.7 prosent i 2011 til 9.3 prosent i 2015. 

Er sikkert oppe i 10 prosent nå. Det synes jeg er skremmende! 

Rapporten viser at de med lavest inntekt ikke har tatt del i inntektsveksten de siste tre årene! 

Og da er ikke alle som oppholder seg illegalt i landet fordi de ikke vil returneres til f.eks Afghanistan, og står aller nederst på rangstigen og utnyttes til svart slavearbeid inkludert i statistikken. Det er jævlig mye slikt i Oslo. 

Anonymkode: 75f07...34a

Dette handler om innvandring, ikke om fattige nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for boligutgiftene har økt forferdelig mye. Men trygden har ikke gjort det. For 8 år siden, solgte mine foreldre en ny 3 roms leilighet på Løren i Oslo til 2 mill. Nå koster den samme nesten 5 mill. Samme med leie prisene og, jeg betalte 7000 for 7 år siden. Men AAP og trygd øker ikke. Så vi blir jo bare fattigere, jo dyrere det blir å bo.

Anonymkode: e2432...9a4

Hva er det politikerne tror for noe? :ler: Beklager at jeg ler, men dette er jo ikke liv laget!

Til slutt har vi ikke råd til annet enn å ta livet av oss selv..

Anonymkode: 41140...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...