Gå til innhold

Klesbutikk | Billigst til dyrest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du vært innom Jack&Jones? Jeg mener å ha sett svarte skinnyjeans til menn der. Selected kan også ha OK klær i en grei prisklasse; litt dyrere enn J&J, Dressmann osv, men veldig OK kvalitet. Her er fokuset mer klassisk enn egentlig moderne. Ellers har du jo Bertoni, som også kjører en klassisk stil, og egne merker.

Anonymkode: 9da65...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å filtrere tråden litt så kan vi si at det er Trenchcoat som er fokus nå.

Jeg forstår ikke hvordan den kan være ute av sesong?

En varm genser under, så har du plutselig Stil med stor S.

Trenchcoat = Yttertøy i kategorien Frakk. Frakk = Vinterplagg.

Jeg har søkt litt rundt, og de billigste ''gode'' Trenchcoats må du ut med over 3000 ,- på. Skal du kjøpe Trenchcoatens far, Trench fra Burberry er vi oppe i over 10 K.

Det er bare noe unikt med dette beltet rundt livet ingen andre ''frakker'' har...

Konkludert har ikke HM, Dressmann og Zara det. De to sistnevnte har noe ''lignende'' i nettbutikken, men ikke i fysisk butikk. Jeg er ingen fan av å handle på nett. For meg er passform viktig, og da må klær prøves.

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bukse funnet.

I de modellene Dressmann, HM, Cubus osv. selger nå, så passet Slim bedre enn Skinny.

Da handler alt om Trenchcoat. Hvem er yey og hvem er ney:

https://www.zalando.no/pier-one-trenchcoat-black-pi922na0g-q11.html

https://www.zalando.no/river-island-phoenix-mac-trenchcoat-ri922n00e-q11.html

Filter brukt: Under 1 K og farge Svart.

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da var bukse funnet.

I de modellene Dressmann, HM, Cubus osv. selger nå, så passet Slim bedre enn Skinny.

Da handler alt om Trenchcoat. Hvem er yey og hvem er ney:

https://www.zalando.no/pier-one-trenchcoat-black-pi922na0g-q11.html

https://www.zalando.no/river-island-phoenix-mac-trenchcoat-ri922n00e-q11.html

Filter brukt: Under 1 K og farge Svart.

Anonymkode: 3bac6...37f

Så flotte! Ser ut som du har fått dreisen på shoppingen nå :) Jeg likte nr 1 best, den er også 100% bomull mens den andre bare 68%. Den har også fått 4 fine anmeldelser, lurt å lese de også før du kjøper. Der står ofte om en må opp/ned i størrelse eller om plagg ikke er like fine i virkeligheten. 

Anonymkode: 03210...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør bomull bedre enn polyester?

Hvordan er folks erfaring med Zalando her?

Mtp. levering. Det praktiske ved henting. Signering. Betaling. Bestilling... osv?

Vurderer da Pier One.

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner også å tvile på str. her.

Det står at modellen på bildet er 188 og bruker str. M

Jeg er generelt sett på T-skjorter str. M maksimum. Bør jeg virkelig da med 170 gå for str. S?

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør bomull bedre enn polyester?

Hvordan er folks erfaring med Zalando her?

Mtp. levering. Det praktiske ved henting. Signering. Betaling. Bestilling... osv?

Vurderer da Pier One.

Anonymkode: 3bac6...37f

Det er bare en preferanse jeg har, liker naturlige stoffer best og prøver å holde meg unna polyester, acryl etc. Gå for den du liker best tenker jeg :) Ang størrelse vet jeg ikke helt, men har zalando fri retur og bytte? Da kan jo det være et alternativ. Tror du S kan bli for stram bak ryggen og med armene? Når jeg kjøper bruker jeg å se ann modellen, ofte på nelly kjøper jeg samme str som modellen bruker selv om jeg er noen cm lavere. Men da er jo det ofte bare snakk om et par cm. Har du sett om det er en størrelseguide der hvor du kan måle med måleband?

Anonymkode: 03210...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka weekday, TS? Fine og gode baseplagg! Litt dyrere enn HM, men ikke dyrt. 

Anonymkode: 73caa...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando er fantastisk! Passer det ikke, så er det gratis bytte og retur. Du kan jo bestille i begge størrelser, så prøver du hjemme og sender den du ikke liker i retur ;) 

Zalando har veldig ofte salg, så kan jo være lurt å følge med på det. Du får vel også en rabatt på 100,- på første kjøp dersom du melder deg på nyhetsbrevet.

Ser ut som om du har funnet det du trenger da :) 

Anonymkode: 8e2dd...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare min evne til å forstå netthandel.

Det står en produktbiografi på cm overalt på frakken, men forstår lite.

Forstår at jeg selv bruker størrelse S og M litt avhengig av type plagg og type merke.

Modellen er 188 og bruker M, og det ser ut som at armene er akkurat riktig for han. Da kan jo ikke armene være riktig for meg på 170. Bestiller S, også får jeg heller komme tilbake hit og spørre om råd når den ikke passer og jeg må få hjelp med returen.

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare min evne til å forstå netthandel.

Det står en produktbiografi på cm overalt på frakken, men forstår lite.

Forstår at jeg selv bruker størrelse S og M litt avhengig av type plagg og type merke.

Modellen er 188 og bruker M, og det ser ut som at armene er akkurat riktig for han. Da kan jo ikke armene være riktig for meg på 170. Bestiller S, også får jeg heller komme tilbake hit og spørre om råd når den ikke passer og jeg må få hjelp med returen.

Anonymkode: 3bac6...37f

Kommersielt sydde plagg får man ikke alltid 100 % rett. 

Men gjør som jeg sa, bestill S og M, og send den som ikke passer i retur. Gjorde et bytte hos Zalando for et par uker siden. De hadde overført pengene ila 1 minutt etter jeg sendte mail og sa jeg hadde sendt returen!

Anonymkode: 8e2dd...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE

Vare kjøpt

Handlet den dere anbefalte. Handlet bare S. Får heller slanke meg enn å fete meg opp for å passe i den.

Noen spørsmål:

Forsto ikke helt greia med at jeg måtte oppgi en fakturaadresse når jeg uansett la inn betaling med kort direkte?

Hva er greia med at jeg ikke fikk opp noen av de nærmeste postkontorene som leveringssteder? Nå måtte jeg velge mellom et visst antall butikker og kiosker. Hva er den greia? Leste litt rundt på nett om denne ordningen, men forsto lite. Mest lite fordi jeg ut i fra sikkerheten ved å levere/hente på den måten.

Må jeg signere/betale noe for å få hentet det der jeg valgte osv.?

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker igjen mtp. på denne tråden 

Der konkluderes det med at jeg så og si med S har kjøpt noe som såvidt passer et barn...

Jeg prøvde størrelse 48. Noe som konkluderes med er str L.

Men når modellen er 188 og bruker M, og det ser ut som den såvidt passer, så kan jo ikke jeg med 170 bruke L...

 

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 21.12.2017 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

UPDATE

Vare kjøpt

Handlet den dere anbefalte. Handlet bare S. Får heller slanke meg enn å fete meg opp for å passe i den.

Noen spørsmål:

Forsto ikke helt greia med at jeg måtte oppgi en fakturaadresse når jeg uansett la inn betaling med kort direkte?

Hva er greia med at jeg ikke fikk opp noen av de nærmeste postkontorene som leveringssteder? Nå måtte jeg velge mellom et visst antall butikker og kiosker. Hva er den greia? Leste litt rundt på nett om denne ordningen, men forsto lite. Mest lite fordi jeg ut i fra sikkerheten ved å levere/hente på den måten.

Må jeg signere/betale noe for å få hentet det der jeg valgte osv.?

Anonymkode: 3bac6...37f

Ingen som vet dette? Risikerer jo faktisk å aldri få hentet pakken jeg har betalt for, kun i grunn av å ikke vite ''hvordan''.

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som vet dette? Risikerer jo faktisk å aldri få hentet pakken jeg har betalt for, kun i grunn av å ikke vite ''hvordan''.

Anonymkode: 3bac6...37f

Himmel og hav! Dette minner meg veeeeeldig om han som skulle kjøpe seg vinterjakke i fjor. Det er ikke mulig å være så hjelpeløs som du fremstår ts. 

Anonymkode: 4d424...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville tatt deg samme lengden på innlegget ditt å bare akseptere at... ''Ok, her har vi en som ikke har drevet med netthandel før; nå kan jeg gi han en enkel guide for hvordan på et par linjer'' .....

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vare kjøpt, vare tatt i mot.

Ikke overraskende så skjønner man jo på selve ''følelsen'' av å ha den på seg at den er kjøpt til 750 over Internett, og ikke for 15 K hos luksusmerkenes egne butikker.

Det er ikke ''mange'' feil ved den, rent utseendemessig for folk som ikke tenker at stoff = 10 lapper i seg selv, så var det nok bare disse små detaljene som nettopp skiller denne fra en Burberry. Størrelse S ble trangt, men ikke nok enn motivasjon til å slanke seg, og størrelse M ville blitt for mye, så alt i alt fornøyd!

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...