Gå til innhold

Klesbutikk | Billigst til dyrest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, gutt her.

Jeg har tenkt å gjøre store endringer i garderoben min hva angår jakke/frakk/yttertøy + bukser (jeans) og sko. Jeg trenger noen råd her, for jeg ser ikke helt verdien i å bruke for mye penger på klær.

Jeg vet sånn ca. hva jeg vil ha, men først lurer jeg på om dere kan rangere pris på klesbutikker?

Jeg vet at HM er er klesbutikkenes Rema 1000, mens Dressmann representerer type Meny-priser, men absolutt alle andre klesbutikker i mellom, hvor ligger de i pris. Kan dere rangere de?

Jeg vil da stikke innom fra billigst til dyrest, og se om de har de plaggene jeg syns er best, og poste bilder av de her, så kan dere se om jeg ser ut som en som kan stil, eller bør endre på noe.

 

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, cuvus, kappahl og lindex rangerer jeg likt. 

Deretter vero moda, only, vila, be yong, zara, gina tricot i samme prisklasse.  Men disse er ikke akkurat spesielt dyre heller.  Carlibgs har en del billige klær men også  noen dyrere merker. Hver butikk har jo både billige og dyre ting, regner egentlig alle disse i den nederste listen i samme priskategori. 

Deretter er det sånn match, levis, osv som jeg ikke bruker egentlig. 

Og så bruker jeg mye nett. Hvis du vet str din kan du bruke zalando.

Anonymkode: 731e0...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, gutt her.

Jeg har tenkt å gjøre store endringer i garderoben min hva angår jakke/frakk/yttertøy + bukser (jeans) og sko. Jeg trenger noen råd her, for jeg ser ikke helt verdien i å bruke for mye penger på klær.

Jeg vet sånn ca. hva jeg vil ha, men først lurer jeg på om dere kan rangere pris på klesbutikker?

Jeg vet at HM er er klesbutikkenes Rema 1000, mens Dressmann representerer type Meny-priser, men absolutt alle andre klesbutikker i mellom, hvor ligger de i pris. Kan dere rangere de?

Jeg vil da stikke innom fra billigst til dyrest, og se om de har de plaggene jeg syns er best, og poste bilder av de her, så kan dere se om jeg ser ut som en som kan stil, eller bør endre på noe.

 

Anonymkode: 3bac6...37f

Dressmann er vel ikke spesielt dyrt? Jeg er ingen ekspert på herreklær, men har inntrykk av at Dressmann ganske middels i prisnivå. Så vidt jeg vet er Høyer og Follestad dyrere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gutt ja... Unnskyld da er mange av butikke e uaktuelle for deg. 

Anonymkode: 731e0...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm, cuvus, kappahl og lindex rangerer jeg likt. 

Deretter vero moda, only, vila, be yong, zara, gina tricot i samme prisklasse.  Men disse er ikke akkurat spesielt dyre heller.  Carlibgs har en del billige klær men også  noen dyrere merker. Hver butikk har jo både billige og dyre ting, regner egentlig alle disse i den nederste listen i samme priskategori. 

Deretter er det sånn match, levis, osv som jeg ikke bruker egentlig. 

Og så bruker jeg mye nett. Hvis du vet str din kan du bruke zalando.

Anonymkode: 731e0...2ce

 

Just now, AnonymBruker said:

Åh gutt ja... Unnskyld da er mange av butikke e uaktuelle for deg. 

Anonymkode: 731e0...2ce

Kappahl og Lindex er vel jentebutikker, ja.

Cubus er vel stort sett for barn?

Zara selger gutteklær vet jeg, men liker ikke ''butikken'' helt umulig å få plass/for mange folk, eller vet dere om noen uten kunder?

Carlings hadde herreavdeling så jeg.

Jeg tenker mer generelt prisnivå. Det er liten tvil om at Volt er dyrt, men HM billig, sånn grovt sett?

Kjøper aldri klær på nett, må prøve og føle at de faktisk er riktig.

19 minutter siden, Perelandra said:

Dressmann er vel ikke spesielt dyrt? Jeg er ingen ekspert på herreklær, men har inntrykk av at Dressmann ganske middels i prisnivå. Så vidt jeg vet er Høyer og Follestad dyrere.

Åja, da ønsker jeg i hvert fall ikke å få tipset noen over prisklassen til Dressmann :)

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*klipp*

Åja, da ønsker jeg i hvert fall ikke å få tipset noen over prisklassen til Dressmann :)

Anonymkode: 3bac6...37f

Beklager, da misforsto jeg det du skrev. Jeg oppfattet det slik at du mente at Dressmann var den dyreste butikken for herreklær.

Cubus har forøvrig klær både til dame, herre og barn. Prisnivået er omtrent som H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener H&M er det beste alternativet. De selger klær for de fleste og selger klær som kan passe mange stiltyper. Det finnes og mye i relativt god kvalitet hvis man sjekker materialer og passform litt ordentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Dressmann, HM, Cubus og Kappahl i dag.

Cubus og Kappahl har jo bare mini-herreavdelinger.

Dressmann hadde ikke denne i butikk, og i nettbutikk ikke strl. M. Hva syns dere om denne isolert sett: https://dressmann.com/no/p/yttertoy/frakker/holling-peacoat/7194778_F990

HM er HM, ingen overraskelser, må nesten handle der men helst ikke i julerushet.

Zara skal sjekkes ut snart mtp på Jeans-variasjonen de har. Stemmer at de bare har 2 butikker i Oslo?

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var innom Dressmann, HM, Cubus og Kappahl i dag.

Cubus og Kappahl har jo bare mini-herreavdelinger.

Dressmann hadde ikke denne i butikk, og i nettbutikk ikke strl. M. Hva syns dere om denne isolert sett: https://dressmann.com/no/p/yttertoy/frakker/holling-peacoat/7194778_F990

HM er HM, ingen overraskelser, må nesten handle der men helst ikke i julerushet.

Zara skal sjekkes ut snart mtp på Jeans-variasjonen de har. Stemmer at de bare har 2 butikker i Oslo?

Anonymkode: 3bac6...37f

Ja men har zara herreavdeling? 

Anonymkode: 731e0...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg traff en mann med orden i klesskapet har jeg lært at man ikke handler på Dressmann (i alle fall ikke dersom man vil ha ok klær :P) H&M syntes jeg personlig er innafor dersom man skal handle i lavprissjiktet, men min mann nekter å iføre seg noen ting derifra :P 

Dersom du ikke ønsker å bruke for mye på klær, hva med å handle på f. eks. Match? Ellers har jo Carlings greie hverdagsklær, hvis du liker jeans og flanell :P 

Anonymkode: a630a...3e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men har zara herreavdeling? 

Anonymkode: 731e0...2ce

Jepp.

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter jeg traff en mann med orden i klesskapet har jeg lært at man ikke handler på Dressmann (i alle fall ikke dersom man vil ha ok klær :P) H&M syntes jeg personlig er innafor dersom man skal handle i lavprissjiktet, men min mann nekter å iføre seg noen ting derifra :P 

Dersom du ikke ønsker å bruke for mye på klær, hva med å handle på f. eks. Match? Ellers har jo Carlings greie hverdagsklær, hvis du liker jeans og flanell :P 

Anonymkode: a630a...3e8

Hva gjør at du har lært at HM er bedre enn Dressmann?

Interessant da temaet ofte blir pris = kvalitet, men HM er jo billigere enn Dressmann.

Match har vel ikke herreklær?

Carlings er for dyrt, og selv nettbutikken viser at de ikke har mye vintertøy (ja, jakker er ikke ''min stil'' ref. linken; jeg liker mer den sofistikerte moteklesstilen i form av frakk-ishstil).

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp.

Hva gjør at du har lært at HM er bedre enn Dressmann?

Interessant da temaet ofte blir pris = kvalitet, men HM er jo billigere enn Dressmann.

Match har vel ikke herreklær?

Carlings er for dyrt, og selv nettbutikken viser at de ikke har mye vintertøy (ja, jakker er ikke ''min stil'' ref. linken; jeg liker mer den sofistikerte moteklesstilen i form av frakk-ishstil).

Anonymkode: 3bac6...37f

Match har herreklær

Anonymkode: 92092...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo komplett umulig å finne klær jo.

Har vært innom flere forskjellige HM og Dressmann-butikker nå, samt begge Zara-butikkene i Oslo. Har ikke sjans til å finne vanlige klær...

Jeg ønsker meg bare en Skinny Fit Jeans i helt sort, samt en Trench Coat. Sorte bukser har jo ingen, de har alle sammen grå. Trench Coat har de i nettbutikken til Zara, men ikke i min str. og ikke i butikk.

Dressmann har muligens en nødløsningsbukse i form av komfort, men den har sånn stoff som faller av /en grå bukse blir plutselig hvit altså/ ... dette var absolutt ikke lett.

Ok... jeg er villig til å gå LITT opp i pris (type Carlings-sjiktet). Hvilke butikker finnes da?

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde jeg også, da de har det i nettbutkken og har hatt det før.

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo komplett umulig å finne klær jo.

Har vært innom flere forskjellige HM og Dressmann-butikker nå, samt begge Zara-butikkene i Oslo. Har ikke sjans til å finne vanlige klær...

Jeg ønsker meg bare en Skinny Fit Jeans i helt sort, samt en Trench Coat. Sorte bukser har jo ingen, de har alle sammen grå. Trench Coat har de i nettbutikken til Zara, men ikke i min str. og ikke i butikk.

Dressmann har muligens en nødløsningsbukse i form av komfort, men den har sånn stoff som faller av /en grå bukse blir plutselig hvit altså/ ... dette var absolutt ikke lett.

Ok... jeg er villig til å gå LITT opp i pris (type Carlings-sjiktet). Hvilke butikker finnes da?

Anonymkode: 3bac6...37f

Jeg er jente da men liker å blande dyrt og billig. Gå for typ basisplagg på div. billigbutikker (HM, Cubus, Zara, Dressmann ol). Uten at jeg har sjekket vil jeg tro du kan finne skinny sorte jeans på HM og Zara. Så kan du gjøre finere innkjøp (og da gjerne salg) på finere butikker (Høyer, Vic, Match og div merkebutikker). Her ville jeg lett etter en fin trench feks. Lurt at den er av god kvalitet så du har den i mange sesonger. Kanskje du finner på salg også, spesielt over jul. De butikkene som er midt i mellom kan du jo velge og vrake fra (Carlings, Levis etc). Om du ønsker jeans av kvalitet kan du jo vurdere de butikkene. Ellers er jeg fan av å handle på nett og da spesielt Nelly, de har en manneavdeling samt jeg har kjøpt Calvin Klein boxsere fra Zalando (synes det var billig der). Men da må du jo vite sånn ca. hvilken størrelse du bruker, tommestr på jeans er jo en fin indikator, den bruker sjeldent å variere veldig dessuten har vel de fleste nettbutikker fri retur nå(?) om du gjør bomkjøp. Nettbuttikker har også sånn størrelseguid hvor du måler deg så finner du ut hvilken str som passer deg.

Anonymkode: 03210...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er jente da men liker å blande dyrt og billig. Gå for typ basisplagg på div. billigbutikker (HM, Cubus, Zara, Dressmann ol). Uten at jeg har sjekket vil jeg tro du kan finne skinny sorte jeans på HM og Zara. Så kan du gjøre finere innkjøp (og da gjerne salg) på finere butikker (Høyer, Vic, Match og div merkebutikker). Her ville jeg lett etter en fin trench feks. Lurt at den er av god kvalitet så du har den i mange sesonger. Kanskje du finner på salg også, spesielt over jul. De butikkene som er midt i mellom kan du jo velge og vrake fra (Carlings, Levis etc). Om du ønsker jeans av kvalitet kan du jo vurdere de butikkene. Ellers er jeg fan av å handle på nett og da spesielt Nelly, de har en manneavdeling samt jeg har kjøpt Calvin Klein boxsere fra Zalando (synes det var billig der). Men da må du jo vite sånn ca. hvilken størrelse du bruker, tommestr på jeans er jo en fin indikator, den bruker sjeldent å variere veldig dessuten har vel de fleste nettbutikker fri retur nå(?) om du gjør bomkjøp. Nettbuttikker har også sånn størrelseguid hvor du måler deg så finner du ut hvilken str som passer deg.

Anonymkode: 03210...d4c

Virker som at du har god greie på priser i hvert fall, og hvilke butikker som har herreavdelinger. Altså:

Billig:

HM, Cubus, Zara, Dressmann (selv om jeg ikke er enig i de to siste).

Mellom:

Carlings, Levis (syns begge er for dyre

Dyrt:

Da er det uaktuelt med Nelly, Høyer, Vic, Match osv.

Jeg er lav, så ønsker en kort trench, men ingen har det.

Har vært innom flere forskjellige Dressmann, HM, og begge Zara i dag også. Det er absolutt ingen klær der.

Skinny Jeans i sort, som ikke er sånn ''herpa'' eller har fargestoff som faller er er absolutt umulig å finne.

Alt jeg ønsket var en kort Trench Coat, og det var ikke mulig å finne. Zara har en i følge sin nettside, men har studert butikken såpass nøye til å se at de ikke har det likevel.

Det er altså slik at prisene senkes etter jul?

Anonymkode: 3bac6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som at du har god greie på priser i hvert fall, og hvilke butikker som har herreavdelinger. Altså:

Billig:

HM, Cubus, Zara, Dressmann (selv om jeg ikke er enig i de to siste).

Mellom:

Carlings, Levis (syns begge er for dyre

Dyrt:

Da er det uaktuelt med Nelly, Høyer, Vic, Match osv.

Jeg er lav, så ønsker en kort trench, men ingen har det.

Har vært innom flere forskjellige Dressmann, HM, og begge Zara i dag også. Det er absolutt ingen klær der.

Skinny Jeans i sort, som ikke er sånn ''herpa'' eller har fargestoff som faller er er absolutt umulig å finne.

Alt jeg ønsket var en kort Trench Coat, og det var ikke mulig å finne. Zara har en i følge sin nettside, men har studert butikken såpass nøye til å se at de ikke har det likevel.

Det er altså slik at prisene senkes etter jul?

Anonymkode: 3bac6...37f

Ikke sant, pris er jo relativt, det som er dyrt for noen er kanskje ikke det for noen andre. Nettbutikkene feks nelly og zalando er hverken dyre eller billige, mao du finner både billige plagg og dyre plagg der. Ser det var upresist formulert av meg i forrige innlegg. Det som er så fint der er jo du kan filtrere plaggene, jeg fant feks 4 trench på NLY man (nelly sin herreavdeling).

Angående salg fremover så har du feks romjulssalg og nyttårssalg. Ps. Bruk ansatte i butikken, vis dem bilde og spørr om de har den og hvor du finner den. Evt bare gå inn på en butikk og si du skal ha sorte skinny jeans eller en trench. De er selgere og jobben deres er jo å hjelpe deg. De kan også anbefale ut av prishorisonten din, si ca hvor mye du vil bruke eller «har du et billigere alternativ?». Jeg personlig elsker å finne kupp på salg. Siden du bor i Oslo har du vurdert second hand? Tipper du finner mye fine trench av god kvalitet som ser vel så nye ut for en brøkdel av prisen. Hvem vet, kanskje der skjuler seg  en burberry trench.

Anonymkode: 03210...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å legge til, om noen butikker er utelukket pga pris så stikk gjerne innom å kun se på salgsavdelingen. Du har jo to store outlet utenfor oslo som kan være aktuelt også.

Anonymkode: 03210...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...