Gå til innhold

"Sist aktiv"- funksjonen irriterer meg. Har du sletta Facebook? Hva med venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest C.Tramell

Sist aktiv-funksjonen irriterer meg grenseløst. Samme med at det skal være så vanskelig å kommentere og like uten at en masse uvedkommende kan se det. Jeg bruker nesten ikke Facebook lenger på grunn av synligheten. Facebook må snart skjønne at trendene har snudd og folk nå lengter etter å være mindre synlige og mer private. Hvis de ikke gjør det enklere å gjemme seg litt bort vil de oppleve at mange brukere forlater skuta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Den som står Tilgjengeligjet gjelder kun for å slå av at man ikke kan se den grønne prikken eller hvor mange minutter de var sist aktiv på. Den skjuler ikke at du er pålogget. Du vises fortsatt som aktiv når du er aktiv.  Men går andre inn på Messenger så kommer ikke den grønne prikken opp som sier di er aktiv. De må rett og slett gå inn på samtalen med deg for å se om det står Aktiv nå eller aktiv for 10 min siden. Det er KUN det det gjelder for. Forbanna idiotisk for skulle ønske det var mulig å gå aktiv selv om folk ser at man IKKE er aktiv. Uten å måtte blokkere vedkommende det gjelder. 

Anonymkode: 1b43a...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man måtte være inne på Facebook eller messenger for å komme opp som aktiv, men det forklarer hvorfor jeg får melding og gjerne mas fra enkelte som ikke takler at man ikke svarer der og da.

Noen ganger kan jeg for eksempel være ute og skal sjekke når bussen går eller noe. Da kan jeg få melding og mas hvis jeg ikke svarer med engang. Synes det er en uting at man skal være aktiv bare man bruker telefonen.

Jeg kunne tenke meg mer privatliv på Facebook. Har ikke lyst til at alle skal se alt jeg kommenterer, liker eller at folk ikke forstår at selv om jeg står som aktiv så betyr det ikke at jeg kan svare akkurat der og da.

Å slette appen er ikke aktuelt siden jeg ofte må bruke Facebook på telefonen i forbindelse med diverse, men synes denne konstante tilgjengeligheten kan være irriterende.

Endret av Elaine Marley
Skrivefeil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elaine Marley skrev:

an jeg få melding og mas hvis jeg ikke svarer med engang. Synes det er en uting at man skal være aktiv bare man bruker telefonen.

Jeg kunne tenke meg mer privatliv på Facebook. Har ikke lyst til at alle skal se alt jeg kommenterer, liker eller at folk ikke forstår at selv om jeg står som aktiv så betyr det ikke at jeg kan svare akkurat der og da.


Enig, skikkelig irriterende. Ofte jeg er innom grupper for å sjekke noe eller bare scroller memes , og syns det er såååå plagsomt at folk skal skrive til meg så fort jeg er inne på appen og forventer svar og chatting

Anonymkode: 978ef...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kutte ut facebook?

Anonymkode: 733c6...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Gammel tråd, men spør her. Hva med venner som har grønn prikk av og til, men som andre ganger ikke har grønn prikk, eller at det ikke står " x antall minutter siden de var aktiv" hvis du går inn i samtalen? 

Er de da avlogget, borte fra wifi,  flymodus, eller hva? Jeg står alltid med prikk eller antall minutter for andre. 

 

Ser denne står under kategorien vennskp/relasjoner... jeg tenkte dette mer som et pc/telefon/teknisk spørsmål..... 

Endret av MiniMjau
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.1.2019 den 20.01, MiniMjau skrev:

Gammel tråd, men spør her. Hva med venner som har grønn prikk av og til, men som andre ganger ikke har grønn prikk, eller at det ikke står " x antall minutter siden de var aktiv" hvis du går inn i samtalen? 

Er de da avlogget, borte fra wifi,  flymodus, eller hva? Jeg står alltid med prikk eller antall minutter for andre. 

 

Ser denne står under kategorien vennskp/relasjoner... jeg tenkte dette mer som et pc/telefon/teknisk spørsmål..... 

Hvis det ikke står antall minutter, så er det en stund siden de var pålogget, som jeg har forstått det. 

Anonymkode: 0ecbe...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...