Gå til innhold

"Sist aktiv"- funksjonen irriterer meg. Har du sletta Facebook? Hva med venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag har Facebook blitt en stor del av livet vårt. På skolen og ellers i fritida bruker man denne plattformen for å nå hverandre. Vel og merke greit, men i det siste kjenner jeg at jeg begynner å bli rimelig lei "aktiv" funksjonen. Jeg bryr meg ikke så veldig, men hvorfor skal andre ha noe å gjøre med hvor ofte jeg sjekker Facebook osv.

Etter å ha sjekket rundt på nettet, ser jeg at flere er lei. Venninna mi har slettet Facebook fra tlf. Og jeg vurderer sterkt det samme.

Hva bestemmer når du er sist aktiv egentlig? Hvis du bruker messenger som melding, blir du automatisk aktiv når du kun sjekker en melding i 2 sek.

Har ei venninne som ofte er på tlf, men på hun kan det stå at hun har vært aktiv for flere timer siden. Bruker hun kanskje vanlig sms på tlf og andre plattformer da?

Takk på forhånd! 

Anonymkode: a46e5...041

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også på det med når man står om sist aktiv.  Er det kun når jeg er inne på appen, eller når jeg skrur på wifi og appen sender meg Notifications , men jeg ikke åpner de eller går fysisk inn på facebook eller messenger?  Skikkelig irriterende om alle kan se når jeg er på wifi eller nett, for appen aktiverer seg jo så fort jeg skrur på wifi. 

Anonymkode: f84d7...602

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du messenger blir du aktiv. Logget bare av jeg. 

Anonymkode: 9e82f...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du messenger blir du aktiv. Logget bare av jeg. 

Anonymkode: 9e82f...669

Hvis man ikke går inn på appen, men slår på wifi for å sjekke vg for eksempel og appen sender notifcations man ikke åpner da? 

Anonymkode: f84d7...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke går inn på appen, men slår på wifi for å sjekke vg for eksempel og appen sender notifcations man ikke åpner da? 

Anonymkode: f84d7...602

Hvis du får en melding av en venn, da kommer du opp som aktiv selv om du ikke er på eller åpner den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stemmer ikke helt med når du er og ikke er aktiv. Har stått som aktiv selv mens jeg sover eksempel.  

Anonymkode: 8d2e7...e2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mass skrev:

Du kan jo bare skru av "aktiv"-funksjonen, men da ser du ikke når de andre er aktive heller viss du liker det.

Hvordan gjør man det? 

Anonymkode: e7850...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man det? 

Anonymkode: e7850...589

Trykk på bildet av to mennesker helt nederst, så får du opp en messenger/aktiv - greie øverst der. Trykk på "aktiv" og der kan du slå av funksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Wawii said:

Hvis du får en melding av en venn, da kommer du opp som aktiv selv om du ikke er på eller åpner den 

Nei.

Anonymkode: 9fedd...115

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mass skrev:

Du kan jo bare skru av "aktiv"-funksjonen, men da ser du ikke når de andre er aktive heller viss du liker det.

Jeg har min alltid av, men folk kan på mystisk vis se når jeg er på nett/facebook fordet. Vet ikke om det gjelder når jeg bare går fysisk inn i facebook eller messengerappen, eller om det gjelder når jeg er på wifi/nett/vg og appen surrer i bakgrunnen. 

Anonymkode: f84d7...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 9fedd...115

Jeg og flere av mine venner har opplevd det sånn 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har min alltid av, men folk kan på mystisk vis se når jeg er på nett/facebook fordet. Vet ikke om det gjelder når jeg bare går fysisk inn i facebook eller messengerappen, eller om det gjelder når jeg er på wifi/nett/vg og appen surrer i bakgrunnen. 

Anonymkode: f84d7...602

Ååå? Jeg åpnet en samtale med meg selv for å sjekke om jeg kunne se dette, og det kunne jeg 🤔 Men kanskje man bare skjules i listen over aktive da, og ikke i selve samtalen. Søren og.. hva er poenget med den 'av-knappen' da 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror den av knappen på "vise som aktiv" kun skrur av det grønne lyset/prikken ved siden av nicket. Det vil fortsatt stå i grå skrift "active 1 min ago" "active 23 minutes ago" osv ved siden av nicket i andres chatliste :S :S :S (selv om man ikke står som grønn prikk/online now) 

Anonymkode: f84d7...602

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mass skrev:

Trykk på bildet av to mennesker helt nederst, så får du opp en messenger/aktiv - greie øverst der. Trykk på "aktiv" og der kan du slå av funksjonen. 

Slå av chatten ha. Nei jeg har prøvd dette med en venninne og med samboer og det står alltid når vi sist var aktiv. Veldig irriterende. 

Anonymkode: e7850...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mass skrev:

Du kan jo bare skru av "aktiv"-funksjonen, men da ser du ikke når de andre er aktive heller viss du liker det.

Jo det gjør du... jeg hr slått av men får likevel opp når andre var aktive sist... En uting den der funksjonen.

Anonymkode: 30396...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slå av chatten ha. Nei jeg har prøvd dette med en venninne og med samboer og det står alltid når vi sist var aktiv. Veldig irriterende. 

Anonymkode: e7850...589

 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det gjør du... jeg hr slått av men får likevel opp når andre var aktive sist... En uting den der funksjonen.

Anonymkode: 30396...0d5

Ja, vi blir vel bare usynlige i listen over 'aktive'. Så folk må aktivt gå inn på samtalen for å se om når man er aktiv. 

Ja jeg synes også det er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slått av messenger og skal ikke være aktiv. Alikevel så får jeg meldinger så fort jeg trykker på mobilen. Jeg svarer aldri før jeg setter meg selv som aktiv. Utrolig irriterende når jeg bare skal svare på en sms eller ta en kjapp tlf. Jeg er lei venninner som mener jeg overser dem. Vurderer å slette hele messenger pga det. 

Anonymkode: 70c6d...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slått av messenger og skal ikke være aktiv. Alikevel så får jeg meldinger så fort jeg trykker på mobilen. Jeg svarer aldri før jeg setter meg selv som aktiv. Utrolig irriterende når jeg bare skal svare på en sms eller ta en kjapp tlf. Jeg er lei venninner som mener jeg overser dem. Vurderer å slette hele messenger pga det. 

Anonymkode: 70c6d...172

Ja akuratt samme her! Veldig irriterende! Men kan andre se at vi er på mobilen (wifi) via "aktiv 1 minute ago" på facebook, selv om vi ikke går inn på selve facebook appen? Men f eks bare skrur på wifi for å sjekke VGnett, men så kommer det meldingsnotification/messenger på telefonen fra noen fra facebook, som man ikke går inn på eller leser der og da?

Anonymkode: f84d7...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke en gang merke til den aktiv-greia jeg. Tok litt tid før jeg skjønte hva dere snakket om. Jeg sender jo bare mld til de jeg skal sende til om de er aktive eller ei. Så venter jeg på svar helt uavhengig av når det kommer. 

Anonymkode: f5f55...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...