Gå til innhold

ideer til hvordan en seksåring kan pynte et syltetøyglass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi skal lage konfekt av hjemmelagd marsipan og legge oppi syltetøyglass, som gave. Men jeg er helt tom for ideer til hvordan et barn kan pynte det glasset på en enkel måte. Når jeg googler får jeg bare opp ideer til lyslykter eller snøkuler, men det er ikke det jeg er ute etter. Ifjor satte han bare på noen klistermerker, og det er der grensen for min kreativitet går....

Anonymkode: 62ade...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glassmaling?

Superlim og perler, paljetter, glitter, fine snorer ++?

Klippe til en papirstrimmel som er like høy som glasset og med samme lengde som omkretsen, la barnet tegne/male på denne og lime papiret fast på glasset med superlim etterpå? 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ullvott skrev:

Glassmaling?

Superlim og perler, paljetter, glitter, fine snorer ++?

Klippe til en papirstrimmel som er like høy som glasset og med samme lengde som omkretsen, la barnet tegne/male på denne og lime papiret fast på glasset med superlim etterpå? 

men jeg vet ikke en gang hva glassmaling er eller hvor man kjøper det. Må det herdes i ovnen eller noe?

Jeg trenger råd ned på navnet-på-malingen-nivået!

Anonymkode: 62ade...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

men jeg vet ikke en gang hva glassmaling er eller hvor man kjøper det. Må det herdes i ovnen eller noe?

Jeg trenger råd ned på navnet-på-malingen-nivået!

Anonymkode: 62ade...962

Ikke jeg heller, men google det :) Butikken Panduro er visstnok et oppkomme av utstyr til hobbyvirksomhet! Lykke ti-! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg vet ikke en gang hva glassmaling er eller hvor man kjøper det. Må det herdes i ovnen eller noe?

Jeg trenger råd ned på navnet-på-malingen-nivået!

Anonymkode: 62ade...962

Her skriver Ullvott mange ideer, og du takker ikke for tips men bare krever mer? 

Anonymkode: c7493...b30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her skriver Ullvott mange ideer, og du takker ikke for tips men bare krever mer? 

Anonymkode: c7493...b30

Beklager, det kommer, var liksom ikke ferdig med samtalen. Var ikke meningen å "kreve" - tenkte mer på det som et oppfølgingsspørsmål. Takk for tipsene @Ullvott

Anonymkode: 62ade...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lime på knapper? Klippe ut papirengler eller filthjerter og lime på? Ellers anbefaler jeg deg en tur på Panduro eller Søstrene Grene - evt på nettsidene - mange tips og mye inspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket som helst hobbylim og garn i valgfri farge.

Snapchat-435669380.jpg

Anonymkode: 4239e...be5

Har laga slike med jutetråd/hamptråd. Det blir veldig fint. Syns det er greit å bruke decoupagelim, då kan ein berre bruke så masse lim ein vil, og så blir limet usynleg etterpå. Etterpå kan du jo f.eks pynte med eitt engleglansbilete (bruk gjerne limputer, eller om du ikkje har det; ta ein liten pappbit i mellom glasset og glansbilete slik at det står litt ut frå glasset) eller bind ei raud silkesnor rundt, så blir det så fint og julete. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FruHeffalomp skrev:

Har laga slike med jutetråd/hamptråd. Det blir veldig fint. Syns det er greit å bruke decoupagelim, då kan ein berre bruke så masse lim ein vil, og så blir limet usynleg etterpå. Etterpå kan du jo f.eks pynte med eitt engleglansbilete (bruk gjerne limputer, eller om du ikkje har det; ta ein liten pappbit i mellom glasset og glansbilete slik at det står litt ut frå glasset) eller bind ei raud silkesnor rundt, så blir det så fint og julete. 

Og når en seksåring lager det, så spiller det ingen rolle om det ser litt 'ruskete' ut 😊

Anonymkode: 4239e...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en "snølykt" som mottakeren kan bruke enten som lykt eller godiskrukke etter at godisen er spist opp. Kjøp decoupagelakk på Europris eller Panduro (eller andre butikker med greit utvalg av hobbyutstyr), pynt etter ønske (tråd/bånd og f.eks. kristtorn eller enkel grankvist), og ta fram saltet.
https://decoart.com/blog/project/89/snowy_mason_jar?project_id=89

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istedenfor å grise med lim og gjøre glasset ubrukelig for resirkulering så foreslår jeg heller at du kjøper grønt eller rødt tegnepapir, klipper det opp i passende remser, lar barnet skrive og tegne på med fargestifter og enten fester det med fint bånd rundt halsen på glaset eller du kan kjøpe strikker som er enkle å tre rundt glasset over papirremsen.

Alternativt bruke papirposer i passende størrelser og tegne på. Og fylle opp og knyte med snor og gavelapp.

Som resirkuleringsentusiast ville syltetøyglass med påklistret ræl vært noe jeg hadde irritert meg over. Selv om det kom fra det ellers så fornøyelige barnebarnet mitt.

Anonymkode: bc4ce...c10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Istedenfor å grise med lim og gjøre glasset ubrukelig for resirkulering så foreslår jeg heller at du kjøper grønt eller rødt tegnepapir, klipper det opp i passende remser, lar barnet skrive og tegne på med fargestifter og enten fester det med fint bånd rundt halsen på glaset eller du kan kjøpe strikker som er enkle å tre rundt glasset over papirremsen.

Alternativt bruke papirposer i passende størrelser og tegne på. Og fylle opp og knyte med snor og gavelapp.

Som resirkuleringsentusiast ville syltetøyglass med påklistret ræl vært noe jeg hadde irritert meg over. Selv om det kom fra det ellers så fornøyelige barnebarnet mitt.

Anonymkode: bc4ce...c10

Decoupage går faktisk an å skrubbe bort hvis man ønsker å resirkulere glasset senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...