Gå til innhold

Er det i det hele tatt noen som får tak i de "fineste klærene" på HM.NO??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Historien gjentar seg, HM har spesielle kolleksjoner, står ofte klar på nettssiden deres, men NEI, det er utsolgt før de i det hele tatt har fått ut klærene, eller så er det bare minste størrelser igjen o,l

Det gjelder også andre type klær, ofte det fineste, det blir borte med en gang, får nesten ikke sjangs til å se en gang, før borte. Så går jeg optimistisk i butikken, men har de det inne? NEI, ofte ikke.

Har også fått kataloger med de fineste kjoler fra HM, så går jeg rett til nettsiden, og hva skjer? JO, UTSOLGT.

Blir like skuffet hver gang.:kalle:

Får dere andre tak i det dere vil ha, hvorfor er alt utsolgt med en gang det er lagt ut?

Anonymkode: 95ef5...c88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Nå har det skjedd igjen.

Svart kjole, kjempefin, fulgt med, nettopp lagt ut- og utsolgt.

Hvem kjøper først?

Anonymkode: 95ef5...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på callsenteret der da jeg studerte for noen år siden og erfaringen fra den gang viser at veldig mange av plaggene er lagt ut som lokketilbud og agn for å trekke kunder. Og når det er «utsolgt» så skal kunden få tilbud om et alternativ og helst kjøpe det. Noe veldig mange gjør. Så mange av plaggene du har lyst på, eksisterer dessverre ikke for den almenne kunden. Kun for pressebyråer og pr. 

Anonymkode: de9df...0ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet på callsenteret der da jeg studerte for noen år siden og erfaringen fra den gang viser at veldig mange av plaggene er lagt ut som lokketilbud og agn for å trekke kunder. Og når det er «utsolgt» så skal kunden få tilbud om et alternativ og helst kjøpe det. Noe veldig mange gjør. Så mange av plaggene du har lyst på, eksisterer dessverre ikke for den almenne kunden. Kun for pressebyråer og pr. 

Anonymkode: de9df...0ab

Er det virkelig sant? Jeg visste at kolleksjonene var små fordi de skulle være eksklusive altså, men at plaggene ikke eksisterer for oss vanlige kunder engang? Det er jo i såfall helt sjokkerende. Å bare bruke designsamarbeidet for å prøve å selge kundene andre ting... Fy søren. 

Nå kan jeg ikke huske sist jeg handlet noe på HM og det er jeg jammen glad for. Har "heldigvis" ikke fulgt med eller hatt interesse for disse samarbeidene, så har ikke opplevd det selv, men kjenner flere som sier at de er umulige å få fatt i. 

Anonymkode: b0e09...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet på callsenteret der da jeg studerte for noen år siden og erfaringen fra den gang viser at veldig mange av plaggene er lagt ut som lokketilbud og agn for å trekke kunder. Og når det er «utsolgt» så skal kunden få tilbud om et alternativ og helst kjøpe det. Noe veldig mange gjør. Så mange av plaggene du har lyst på, eksisterer dessverre ikke for den almenne kunden. Kun for pressebyråer og pr. 

Anonymkode: de9df...0ab

Har ikke du taushetsplikt når det gjelder interne ting?

Anonymkode: f2c99...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du taushetsplikt når det gjelder interne ting?

Anonymkode: f2c99...7ae

Hvordan i alle dager skal de finne ut hvem han eller hun er? Og vedkommende jobber ikke der lenger, så tviler på at personen bryr seg!

Anonymkode: ed3d4...aad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager skal de finne ut hvem han eller hun er? Og vedkommende jobber ikke der lenger, så tviler på at personen bryr seg!

Anonymkode: ed3d4...aad

Det blir ikke mer lovlig av at personen ikke bryr seg

Anonymkode: f2c99...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobbet på callsenteret der da jeg studerte for noen år siden og erfaringen fra den gang viser at veldig mange av plaggene er lagt ut som lokketilbud og agn for å trekke kunder. Og når det er «utsolgt» så skal kunden få tilbud om et alternativ og helst kjøpe det. Noe veldig mange gjør. Så mange av plaggene du har lyst på, eksisterer dessverre ikke for den almenne kunden. Kun for pressebyråer og pr. 

Anonymkode: de9df...0ab

Men nå er det jo ikke snakk om å handle pr. telefon. Jeg får ikke noe alternativt tilbud hvis jeg forsøker å handle på nett og det er utsolgt. Hvordan skulle det fungere som salgsstrategi? Men, jeg har heller ikke opplevd det problemet TS snakker om. Jeg tror heller det handler om at innen TS åpner papirkatalogen så har nyhetene ligget ute på HM.no ganske lenge.

Anonymkode: bc0fa...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet på callsenteret der da jeg studerte for noen år siden og erfaringen fra den gang viser at veldig mange av plaggene er lagt ut som lokketilbud og agn for å trekke kunder. Og når det er «utsolgt» så skal kunden få tilbud om et alternativ og helst kjøpe det. Noe veldig mange gjør. Så mange av plaggene du har lyst på, eksisterer dessverre ikke for den almenne kunden. Kun for pressebyråer og pr. 

Anonymkode: de9df...0ab

A HA!

Derfor ingen av HM butikkene her i byen, hadde den svarte og hvite mønstrede genseren jeg ønsket meg. Så den på nettbutikken ( de hadde kun en igjen i str xl ) men den forsvant og, til alle ble borte. Utsolgt fra "første stund".

Det finnes værre ting her i verden, men slike lokketilbud og agn får meg til og ville handle hos andre som faktisk har varer inne.

Anonymkode: 95ef5...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er det jo ikke snakk om å handle pr. telefon. Jeg får ikke noe alternativt tilbud hvis jeg forsøker å handle på nett og det er utsolgt. Hvordan skulle det fungere som salgsstrategi? Men, jeg har heller ikke opplevd det problemet TS snakker om. Jeg tror heller det handler om at innen TS åpner papirkatalogen så har nyhetene ligget ute på HM.no ganske lenge.

Anonymkode: bc0fa...75b

Nei,jeg følger med HM på nett hver dag, ser ofte kjendiser med det jeg ikke får tak i.

Stygt.

Anonymkode: 95ef5...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror er heller at lokketilbudene er ekstremt få av, dvs 5 plagg pr stk type. Fordi hm lever også litt på mystikk og plutselige designskatter og helt ekstremt omfang av utvalg etc og forskjellige butikker med veldig forskjellig tilsnitt og profil etc. Så sånn sett er denne nettgreien dere diskuterer kanskje kun brukt til markedsundersøkelser eller kan være fiktiv eller stylister kan sitte klar av de som ikke har allerede eksklusive dvs spesialavtale med hm fra før. Og bestille inn etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jeg og. Utsolgt. Ett år hadde de masse fint, men de andre årene syns jeg ikke det var så mye fint så det gjorde ikke meg noe men jeg har lurt på det samme. 

Ett år med de fineste klærne der var ikke nye fint spør du meg. Det var H&m sin kolleksjon med hudfarger og et mønster i turkis og det gikk folk bananas for? :klo: 

Det så ut som en slags dykkerdrakt-kolleksjon og det skulle de ha ekstra betalt for. Hadde det ikke stått at det var fra H&m kunne jeg ha funnet på å brukt det til bading, svømming og sånt. Når det er sagt så har de en periode med en slags kolleksjon eller hva det heter der klærne er dyrere. Jeg har noen andre ting derfra. Vanligvis koster noen av tingene 99 for et skjørt. Men dette kostet 799kr. Kanskje det er fra den «fine» kolleksjonen»? 

Over til det du spør om: av de som har kommet seg dit for å kjøpe dette så har køene vært milelange og folk står oppå hverandre og må visst forte seg og handle for alt blir utsolgt med en gang. Kunne h&m tatt inn enda mer til neste år så slipper folk dette? 

 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...