Gå til innhold

Trenger andres tanker og meninger om barnebidrag og samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, rayzor skrev:

Mor vil ha overnattingen, samtidig som hun vil at jeg skal hente hver dag...siden hun selv ikke har mulighet pga jobb. 

Så, om ordningen blir slik at jeg feks har barnet annenhver helg, samt onsdag, med overnatting, som de fleste andre menn...så vil mor slite jobbmessig. Etter hennes mening SKAL barnet hentes kl15, selv om barnehagen er åpen til 1630. 

Hun krever ekstra bidrag med den ordningene vi har idag. Men det kommer ikke på tale for min del. Ny ordning, med overnatting er fint for meg...men da vil hun slite de dagene jeg ikke har barnet. Så hun skyter seg kanskje selv i foten her.

Men da kan ikke mor ha hovedomsorgen for barnet. Det kan derimot du. Jeg tenker at dere må få på plass en ny samværsavtale fort som fy. Siden du tjener såpass lite så blir det vel ikke mye du skal betale i bidrag likevel. Få gjennom overnatting annenhver helg og en dag i uka nå til å begynne med, så kommer du sikkert til å betale like mye som for storesøster. Hvis dette skaper trøbbel for mor så får du tilby deg å ha henne fast, og at mor har helgesamvær.

Lykke til! 

Anonymkode: 90be4...5cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være helt ærlig så synes jeg litt synd på deg. Hvor gammelt er barnet? Er jo veldig spesielt at du ikke skal få ha noen overnattinger.. 

Er selv mamma og her har pappaen barnet 40% av tiden. 

Dersom dere deler alle kostnader likt (den som får barnebidraget betaler litt mer) så ser jeg ingen grunn til å betale mer bidrag. 

Anonymkode: dc444...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, rayzor skrev:

Tar noe av det du sier til ettertanke. Men ikke alt. 

Og det skal være sagt at jeg bidrar økonomisk når dyre ting blir kjøpt inn...

Jeg ønsket meninger, ikke kritikk for hva jeg mener er riktig.

Hvis du ikke ønsket kritikk ønsket du deg bare positiv tilbakemelding på hva du mener er riktig? 

Som du ser mange er uenige med deg og kritisk til det du mener er rettferdig.  De stiller også spørsmål  ved ordningen deres. Den er rar. Så rar at jeg begynner å tvile på din versjon. Her finnes det mer en det du sier. 

Anonymkode: 297ea...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre at du er en ekstremt vanskelig  person og at det ikke er lett å samarbeide med deg. 

Anonymkode: 07776...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du til mor at dere har per nå en privat samværsordning som er tilpasset deres situasjon, spesielt det at mor ikke kan hente i barnehagen. Selvsagt kan dere gå over til at NAV beregner bidrag, men det inkluderer å også gå over til standard samværsform dvs rette seg etter hvordan NAV anser samvær - som er hele dager inkl overnatting når du har barnet, og dager hvor du ikke har barnet i det hele tatt. Mor vil ha i både pose og sekk, og da sier du nei.

Forøvrig er det nok ganske mye som må kjøpes til barnet selv om hun arver en del. Klær, sko, toalettsaker, pentøy, leker, sykkel osv. Hvis du betaler 800 og noe til den andre moren, så kan du knappest påstå du allerede har betalt for klærne. Det barnet skal også ha bosted, klær, sko, toalettsaker, pentøy, sykler, bøker osv.

Jeg foreslår samtidig at du slutter å gnage sånn på at mor har 650 000 i inntekt. Det betyr ikke at hun skal ta på seg alle utgifter med barnet inntatt barnehage. Du har også ansvar for å forsørge ditt barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, rayzor skrev:

Jeg henter 15, og mor henter 18. Barnet legger seg senest 19.

Så mor har barnet en time hver dag, pluss en time om morgenen. 2 timer. Jeg har i 3 timer hver dag. Og når barnet sover, så koster det ingenting...utenom kanskje strøm. Og at mor ikke får sin fritid om natten, når hun selv sover, skal ikke jeg betale for. 

Bidrag skal gå til barnet, ikke henne. Vi spleiser på barnehagen, som er rettferdig. Utover det, så mener jeg at mine utgifter er høyere, siden mor egentlig bare står for frokost og kveldsmat. Etter mor henter, så er det tv, kveldsmat og ingen andre aktiviteter for barnet.

Alle andre utgifter, som bleier etc...der har vi like store utgifter. Hvorfor skal jeg betale deler av hennes bleieutgifter, mat etc, når jeg har de samme utgiftene selv, som jeg må stå for selv?

Få en normal fordeling. Det der høres ikke greit ut. For ingen av dere. Dere får ikke være alene og barnet bytter hjem hver eneste dag. Hva slags ordning er det? Og hvordan skal du gjøre noe situasjonen din hvi du jobber med skole 08 - 14(15) og er med barnet 15-18 hver arbeidsdag. Du har jo ingen mulighet til f.eks. ta en deltidsjobb om ettermiddag. Hadde dere delt 50/50 så hadde du hatt mulighet til å jobbe litt om kvelden eller prioritere skolearbeid de ukene barnet ikke er med deg, samt planlegge aktiviteter med barnet. Og hva for en jobb mor har at hun ikke kan hente barnet selv noen ganger? Og hvorfor kan barnet ikke sove hos deg noen dager? Det hadde jo vært mye bedre for barnet og alle faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.12.2017 at 11:18 AM, jenta7 said:

Få en normal fordeling. Det der høres ikke greit ut. For ingen av dere. Dere får ikke være alene og barnet bytter hjem hver eneste dag. Hva slags ordning er det? Og hvordan skal du gjøre noe situasjonen din hvi du jobber med skole 08 - 14(15) og er med barnet 15-18 hver arbeidsdag. Du har jo ingen mulighet til f.eks. ta en deltidsjobb om ettermiddag. Hadde dere delt 50/50 så hadde du hatt mulighet til å jobbe litt om kvelden eller prioritere skolearbeid de ukene barnet ikke er med deg, samt planlegge aktiviteter med barnet. Og hva for en jobb mor har at hun ikke kan hente barnet selv noen ganger? Og hvorfor kan barnet ikke sove hos deg noen dager? Det hadde jo vært mye bedre for barnet og alle faktisk.

enig

Anonymkode: b93b3...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/13/2017 at 8:21 PM, rayzor said:

Mor står for innkjøpene, ja...men om hun gjør det er en annen sak, ettersom hun får veldig mye klær av meg....som er betalt delvis av meg gjennom bidrag. Og jeg ser stadig jentungen i disse klærne. Så klær er ingen stor utgift for mor.

Og ja, er det dyre ting, så spleiser jeg med mor...så lenge jeg selv ser det er nødvendig, og ikke bare en luksus som mor har bestemt.

Leker kjøper jeg hele tiden. Faktisk mer enn mor.

Som sagt, et barn som sover koster ingenting...utenom oppvarming, og kanskje litt i husleie. Men jeg har husleie jeg også. Om man fjerner sovetiden fra kalkuleringen, så betaler jeg langt mer enn det mor gjør. 

Om man tar bort tiden barnet sover...19 til 07, så har jeg barnet 22 timer mer enn mor i måneden. Som sagt, et barn som sover koster ingenting. Det vet alle. 

Du sier det er trist at jeg tenker penger fremfor barnet. Du skal få lov til å mene det. Jeg bryr meg ikke om pengene...men jeg er rett og slett dritforbanna for at eksen skal suge mest mulig penger ut av meg...når hennes personlige økonomiske situasjon er 4 ganger bedre enn min akkurat nå. Jeg tenker rettferdighet. 

Og har jeg bedre inntekt, da betaler jeg fare and square. Men situasjonen er annerledes nå...inntil videre. Og har vi like utgifter, og spleiser på barnehagen...da kan ikke mor kreve mer. Ellers blir det bare urettferdig

 

Herregud for en vriompeis du er 😂😂😂

Anonymkode: 3fac9...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...