Gå til innhold

Dere som ble gravide fort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen forsøker å bli gravide, men det tar litt tid virker det som. Skjønner at man må belage seg på å prøve inntil 1 år, men jeg ville bare være sikker på at vi ikke gjør noe feil:

Dere som ble gravide- NÅR i syklusen hadde han utløsning inni deg? Var det

1.hver dag

2. 3-5 dager før eggløsning

3.dagen før- på EL dagen og etter?

4.Kun på EL dagen?

5.EL- dagen og dagen etter?

 

Takker for alle svar da vi er veldig usikre på om vi spare sæden til kune EL- dagen....

Hilsen meg:)

Anonymkode: bf6a4...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet med EL-tester som var positive over to dager. Hadde sex de to dagene. Jeg vet at EL faktisk skjer mellom siste positive og første negative test, så om jeg hadde sex på dagen egget faktisk løsnet vet jeg ikke. 

Anonymkode: fbef8...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hver dag. Det beste er jo å ha sex wndel før EL, slik at sæden allerede er komt langt opp og ligger og venter når egget slippes. 

Anonymkode: 20403...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver dag. Også prøvde jeg å tenke at det sikkert tok tid. For da slapper man mer av. Og vips, tre uker senere var jeg gravid 😁

Anonymkode: 41f9f...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her stiller jeg med dårlige odds? Jeg knuller kona kun 1-2 ganger i uken og vi er begge i begynnelsen av 40-årene.

Anonymkode: 95fd4...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så her stiller jeg med dårlige odds? Jeg knuller kona kun 1-2 ganger i uken og vi er begge i begynnelsen av 40-årene.

Anonymkode: 95fd4...e34

Prøver dere å få barn er vel spørsmålet?

Anonymkode: fbef8...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex annenhver dag, og tre uker senere viste testen positiv:)

Anonymkode: ae296...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid en gang på sjette syklus, andre gang på andre syklus og tredje barn på femte syklus. 

Vi hadde sex stort sett hver dag i uken opp mot eggløsningen, det skjedde at det var en dag i "kaninuka" hvor vi var for slitne eller ikke traff hverandre. 

Den gangen vi ble gravide på femte syklus, så hadde vi sex tre dager før jeg fikk positiv eggløsningstest, og han reiste bort den dagen på jobbreise, så jeg hadde avskrevet den måneden. 

Det har lite for seg å spare sæd i en uke eller mer, sæden fornyes vel rundt hver 48. time, og sæd lever i 24-76 timer inne i skjelden, noen dør før og noen kan leve lengre. Så om dere er opptatt av maks kvalitet og mengde sæd, så ha sex annenhver dag i uken opp mot eggløsning og på selve dagen. 

Anonymkode: 0a920...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps, ditt alternativ nr fem er det mest usikre, egget lever kun 24 timer, så dagen etter eggløsningen er sex for kostens skyld. 

Men, litt viktig.. om dere ikke har tatt blodprøver som gjør at dere er 100% sikre på når eggløsningen skjer, så ha sex dagen etter også, for den kan komme en dag senere enn du tror. 

Kortversjon: Før eggløsningen er du fruktbar. Etterpå er du ikke fruktbar. 

Anonymkode: 0a920...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex hver dag i den perioden hvor jeg trodde eggløsning var. Vi hadde sex hver dag/ annenhver dag mellom mens og da jeg trodde eggløsning var og frem til ny mens. Ut i fra terminen å dømme så hadde jeg eggløsning noen dager etter hva jeg estimerte, (ca 1 uke senere) og det var derfor greit at det hadde vært max 48 timer mellom hver potensielle befruktning, oftest ca bare 24 timer. Brukte ingen EL testing og styr da jeg tror det går mer til hodet på de fleste enn det gjør nytte. Ser ingen grunn til å spare på sæd da timingen er viktigere enn antall sædceller. Fleste menn er friske og har millionvis av sædceller og det vil da være nok sæd til hver dag. Har mannen få svømmere er nok kanskje saken en annen 

Anonymkode: 0e690...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ha sex før EL, så sædcellene ligger klar når egget slippes. 

Vi hadde sex hver dag fra positiv el-test (da er det 24-48 timer til EL med de testene jeg brukte), og til en dag eller to etter el-testen ble negativ igjen. (siste dagen var nok helt "bortkastet"). 

Vi brukte 6 mnd på å få klaff. Det var et par av månedene vi hadde mindre sex, grunnet man var sliten, osv. Men den måneden det klaffet hadde vi vel bare sex to ganger rundt EL, dagen før og på selve el-dagen. 

Anonymkode: 359e2...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ikke eggløsningstester, men hadde sex annenhver dag fra mensblødning sluttet og frem til iKM, og hver dag den uken jeg antok eggløsning var. Ble gravid i første prøvemåned begge ganger. 

Anonymkode: dd119...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble gravid første pp med nr 1 og andre pp med nr 2. Brukte eggløsningstest, og hadde bare sex den dagen den var positiv. 

Anonymkode: eb882...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex annenhver dag fra mensslutt og til positiv test, ble gravid 1 pp begge gangene.

Anonymkode: 54dae...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene jeg ble gravid hadde vi kun sex da eggeløsningstesten ble positiv. De gangene vi la inn flere aksjer ble det ikke noe. Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, men det funket i allefall for oss.

Anonymkode: 1f9be...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når vi hadde lyst. 

Ble gravid på første syklus etter pilleslutt, men mistet. Ble gravid igjen et halvår senere, det gikk bra. Har ikke tatt en eneste el-test, telt dager eller på annen måte forsøkt å time det.

Anonymkode: 7dd6d...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gynekologene jeg har vært hos i det siste sier at å ha sex annenhver dag er best. Og dette sa de selv om min samboers sperm er av god kvalitet. Men de sa det er spesielt viktig dersom sperm er noe nedsatt. Og husk at sperm-kvalitet kan gå opp og ned. Selv om mannen har en god prøve betyr det ikke at spermen er permanent god. Alt fra forkjølelse, kosthold og alkohol kan påvirke. 

Jeg er usikker selv altså. Har kjørt på med sex hver dag i el-periode ; foreløpig uten hell, så tenkte å prøve annenhver nå i 5 pp.

Det at man har sex før el skjer , slik at det ligger klar sperm tror jeg er ganske vesentlig. De som vet eksakt når el kommer (klokkesyklus) har definitivt en fordel.

 

Endret av Tillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over boka The Sperm meets Egg plan av Deanna Roy. Den ligger gratis på nett (link nederst her). Der står denne planen:

«Try" every other night starting Day 8 
(This assumes a 27-31 day cycle. See detailed version for shorter/longer cycles.)

Buy 10 ovulation predictor kit sticks
(Once you know your cycle, you may only need 5)

Begin ovulation testing on Day 10.
(Test in the AFTERNOON, after holding pee for at least 4 hours.)

When test is positive, "try" that night, plus two additional nights in a row 

Skip one night, then do one last "try»

Utdrag fra
The Sperm Meets Egg Plan: Getting Pregnant Faster
Deanna Roy
https://itunes.apple.com/no/book/the-sperm-meets-egg-plan-getting-pregnant-faster/id566014943?l=nb&mt=11
Materialet kan være opphavsrettsbeskyttet.

Anonymkode: 6210c...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...