Gå til innhold

Når er et forhold seriøst, i din mening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du?

 

Personlig ser jeg på forhold som seriøse, først etter de har bodd sammen i minst et år, - når man faktisk kjenner hverandre og trives sammen, og nyforelskelsen har lagt seg, og man lever og fungerer sammen i hverdagen.
Før dette er de bare i "datingfasen" i mine øyne, sånn "mest sannsynlig varer det ikke, men kanskje". 

 

(såklart er hvert forhold individuelt, bare min oppfatning/mening)

 

Hva ser du på som et seriøst forhold? (altså slik at man tenker "de gifter seg og får barn sammen")

 

 

Anonymkode: 9fc35...3d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man slutter å ligge med andre og snakker om å flytte sammen/flytter sammen, da er det seriøst i mine øyne. 
Det kan jo være seriøst selv om det skulle bli brudd noen år senere. Sånt kan man ikke forutse. 

Anonymkode: 40208...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg synes faktisk ikke det nødvendigvis er spesielt seriøst bare fordi man bor sammen. Nå for tiden er samboerskap bare litt avansert kjærestestatus. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig avhengig av alder og situasjon, men jeg tenker at det er seriøst senest når man gjør ting som er forpliktende. Som å kjøpe bolig sammen, få barn, eller gifte seg. Eller om man har barn fra før: når barna involveres.

Men man bør jo TA et forhold seriøst lenge før dette. Jeg tenker at hvis noen har vært kjærester i over et år så er det seriøst. Forutsatt at de er voksne da. (jeg tar ikke noen forhold som seriøse før personene er over 23 år.)

 

Anonymkode: 27d06...5db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mitt og den nye kjæresten min sitt forhold som seriøst nå etter at vi har truffet hverandres barn og familie. 

Anonymkode: 02ba7...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har vært gift i 15 år. Bodd sammen har vi gjort i tre måneder på 20 år. Vi prøvde å bo sammen, men det ødela nesten forholdet. Tankegangen din er veldig dømmende og svart/hvit. 

Anonymkode: 33547...262

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner til og med folk som har vært sammen i tjue år uten å bo sammen, men har barn sammen. Det finnes mange måter å velge hverandre på. Det viktigste er vel at man er enige om at man har valgt hverandre. 

Det er litt sånn damemagasin-aktig å lete etter Tegn på at forholdet er seriøst. Det er vel noe man kjenner på selv, vel? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold er seriøst når jeg mister evnen til å tenke rasjonelt, når det går utover det praktiske i livet mitt, når jeg sier og gjør dumme ting og våkner med en følelse av å bli løftet av engler selv om jeg bare har sovet i tre timer. Når jeg blir plutselig angstnevrotisk og sjalu, men like fort får bekreftet at jeg er den eneste rette. Når hver dag er som en Bill Evans-låt og verden ikke lenger er et ensomt sted. Når endelig noen er like rar som meg, til stor irritasjon for alle andre som jeg slutter å ha kontakt med. Når jeg kommer for sent til jobb gjentatte ganger fordi jeg bruker natten på andre ting enn søvn. Når livet ikke lenger er et ordnet system, men en gal dans som like gjerne kan ende i graven fordi jeg ikke havner der alene. 

Anonymkode: 112e6...025

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare de som er i forholdet som kan definerere det som seriøst eller ikke. Mitt forhold blir da ikke mindre seriøst for meg selv om noen skulle mene at vi ikke har vært sammen lenge nok, eller bodd lenge nok sammen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ser på det som seriøst når man planlegger en fremtid sammen, og vet at man vil være sammen. Når man inkludere hverandre i livet og hverdagen sin, når man er blitt introdusert for venner og familie. Og når man kun er dedikerte for hverandre. 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et forhold er seriøst når jeg mister evnen til å tenke rasjonelt, når det går utover det praktiske i livet mitt, når jeg sier og gjør dumme ting og våkner med en følelse av å bli løftet av engler selv om jeg bare har sovet i tre timer. Når jeg blir plutselig angstnevrotisk og sjalu, men like fort får bekreftet at jeg er den eneste rette. Når hver dag er som en Bill Evans-låt og verden ikke lenger er et ensomt sted. Når endelig noen er like rar som meg, til stor irritasjon for alle andre som jeg slutter å ha kontakt med. Når jeg kommer for sent til jobb gjentatte ganger fordi jeg bruker natten på andre ting enn søvn. Når livet ikke lenger er et ordnet system, men en gal dans som like gjerne kan ende i graven fordi jeg ikke havner der alene. 

Anonymkode: 112e6...025

Det kalles vel bare å være forelsket, og har vel ingenting med å være i et seriøst forhold å gjøre? Selvfølgelig man kan føle det slik med partneren sin, men jeg vil allikevel ikke si at det forklarer om forholdet er seriøst eller ikke. Det er bare meg om det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på forholdet vårt som seriøst etter en uke etter at vi møttes tror jeg. Vi er voksne, og er sammen fortsatt, etter fem år. 

Anonymkode: c2181...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold synes jeg er seriøst når man ikke treffer andre og er kun dedikert til hverandre og planlegger fremtiden sammen. Man trenger ikke å ha bodd sammen etc for å få status som seriøst. 

Anonymkode: b8449...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man selv definerer det som seriøst. Jeg og kjæresten datet en del mnd før vi ble kjærester, men har hele tiden vært klare på at vi er seriøse og at det er hver andre vi vil ha. 

Og lår man planlegger fremtiden sammen, ikke bare den neste uka eller måneden :)

Anonymkode: 89998...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden er samboerskap seriøst? Det er jo bare en økonomisk gunstig ordning slik jeg ser det.

For min del spiller det ingen rolle om det er 3 dager, 3timer eller 3 år. Det er seriøst når jeg får følelser for ham og ikke "Alle andre".

Anonymkode: 5930a...697

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det seriøst når begge velger hverandre og ønsker å dele livene sammen. Når hvert par kommer fram til det varierer jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Seriøst er det når jeg ser en fremtid sammen med personen jeg er sammen med. Når forelskelsen har lagt seg og det blir en dypere form for kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man står i forhold på Facebook, følger hverandre på Instagram og har hverandres psssord på alle sosiale medier. 

Anonymkode: 81050...c01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og kjærsten min har vært sammen i to år. dette er seriøst forhold, selv om vi ikke bor sammen osv.

seriøst er jo liksom da man tar hverandre på alvor, da man planlegger framtid sammen og ikke bare fantaserer framtiden. 

da man tar intiativ til å gjøre familiene kjent? det viser jo også at man er seriøs og vil noe videre.

eller da han viser deg mobilen sin uten problemer dersom du spør, deler passordet med deg, det viser jo at han stoler på deg, og at han ikke gjør noe dumt bak din rygg. er mange gutter til dags som ikke tørr å vise mobilen til kjærestene sine, det kan tyde stort tegn på utroskap eller noe useriøst.

er forholdet seriøst så merker man det ganske raskt av oppførselen til kjæresten egt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du?

 

Personlig ser jeg på forhold som seriøse, først etter de har bodd sammen i minst et år, - når man faktisk kjenner hverandre og trives sammen, og nyforelskelsen har lagt seg, og man lever og fungerer sammen i hverdagen.
Før dette er de bare i "datingfasen" i mine øyne, sånn "mest sannsynlig varer det ikke, men kanskje". 

 

(såklart er hvert forhold individuelt, bare min oppfatning/mening)

 

Hva ser du på som et seriøst forhold? (altså slik at man tenker "de gifter seg og får barn sammen")

 

 

Anonymkode: 9fc35...3d6

Når man planlegger et liv sammen. Altså at de beslutter å satse ved å flytte sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg hvorfor det er så mye forsøk på å " stjele" kjærester der ute, hvis halve Norge mener et forhold ikke er seriøst før noen flytter sammen.

Anonymkode: ac569...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...