Gå til innhold

Dere som trener før jobb/tidlig på morgenen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke positive effekter får dere av morgentrening? Jeg er glad i det selv, og i ferier og fridager liker jeg å trene med en gang jeg står opp. Men for å få det til før jobb betyr det at jeg må stå opp før 5.30, og da vil jeg ikke få nok søvn. Men det er kanskje verdt det likevel? Hvordan løser dere andre det med morgentrening? 

 

Anonymkode: 06589...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal stå opp tidligere, bør du også legge deg tidligere. Det er viktig å få nok søvn, spesielt om man trener en del. Jeg står opp 05:40 for å gå på jobb, og jeg er nødt tli å være i seng senest kl 22 for å fungere optimalt. Sånn er det bare. 

Fordeler med morgentrening er at man blir våken og frisk av det, spesielt om man trener ute. I tillegg så er man da ferdig med det for dagen, og vet at man kan slappe av med god samvittighet når man kommer hjem. 

Anonymkode: 8f790...932

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å trene på morgenen en gang i uka (ikke akkurat nå, fordi jeg er gravid og morgenkvalm), og jeg får ikke noen spesielt positive effekter av det kontra på kvelden forsåvidt, men det er for å få trent det antall ganger jeg ønsker, siden jeg har små barn. Men jeg vet ikke om jeg hadde orket å stå opp allerede 5.30. Jeg står vanligvis opp litt over 6.30, men står opp en halvtime før den dagen jeg trener og drar raskt av gårde uten frokost, kaffe eller å styre noe med barna den morgenen, så jeg er ute av døra raskt etter at klokka har ringt. Men jeg trener ikke styrke da, det er jeg for trøtt til. For meg funker det best å løpe, noe jeg syns er mer slitsomt på kvelden. Og så er jeg gjerne i seng litt tidligere kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jobb der jeg kan komme og gå når jeg vil. Men har mye å gjøre og liker rutiner, så skal jeg trene om morgenen vil jeg ha det være effektivt. Opp 6 (som vanlig), kaffe og en skive, ut av døra kl 6.20. 

Når det gjelder søvn kan jeg fint ha fem timer søvn før trening en dag, så lenge jeg går nok søvn over tid.

Anonymkode: 304fc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine grunner til at jeg trener om morgenen er bl.a at jeg slipper å tenke på at jeg skal på trening i løpet av hele arbeidsdagen(har en jobb hvor jeg bruker både kroppen og hodet veldig mye, og har egentlig ikke overskudd og motivasjon etter arbeidstid). Jeg får også hele senteret stort sett for meg selv(er max et par stykker til der noen dager). Jeg trener før jobb 3-4 dager i uken. Er A-menneske, så jeg fungerer rett og slett bedre om morgenen enn om kvelden. Trener 1 time og 15 min før jeg stikker videre på jobb, og da er jeg på trening ca kl. 6.30. 

Fornøyd så lenge jeg får minst 6 timer søvn, 7 er bonus!

Anonymkode: e9385...aa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er best å trene tidlig på morgenen fordi: Det er lite folk da og jeg må aldri vente på apparater, det er greit å ha det gjort, da har jeg ettermiddag og kveld fri til andre ting, dessuten kan jeg finne på å vurdere OM jeg skal trene hvis jeg har en hel arbeidsdag til disposisjon til å tenke på det, når jeg står opp tidlig for å trene er det det jeg skal og bare gjør jeg det uten å tenke over det.

Anonymkode: 303fa...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å trene på morningen før jobb, da føler jeg meg som superwoman hele dagen :nigo:

Står opp kl 6.30, liker også å sove 8 timer hver natt. Så jeg står opp, spiser frokost med familien og løper til jobb. Dusjer der.

Er ferdig dusjet og starter arbeidsdagen ca 8.30

Noen ganger løper jeg sammen med andre, og da løper vi oftest tidligere. Det negative med å stå opp tidligere veies da opp av det hyggelige med å løpe sammen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fantastisk ut å trene før jobb. Men blir dere ikke slitne? Jeg er ganske "ferdig" i hodet etter trening (ikke nødvendigvis særlig hard) og har vanskeligheter med å konsentrere meg. Eller er det en tilvenningssak? Kjenner meg igjen i at trening på kvelden fort kan føre til at hele dagen går med til å vurdere om man skal. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CoolSistah skrev:

Det høres fantastisk ut å trene før jobb. Men blir dere ikke slitne? Jeg er ganske "ferdig" i hodet etter trening (ikke nødvendigvis særlig hard) og har vanskeligheter med å konsentrere meg. Eller er det en tilvenningssak? Kjenner meg igjen i at trening på kvelden fort kan føre til at hele dagen går med til å vurdere om man skal. 

For min del blir jeg veldig klar i toppen av å trene. Blir sliten i kroppen av og til, men mye mindre ved morgentrening enn ettermiddags/kveldstrening.

I sommer hadde jeg et par dager hvor jeg løp 20km før jobb, rakk ikke å tøye, måtte være superrask i dusjen og ville trodd jeg skulle blitt mer sliten -men var fresh hele dagen. For min del overstyrer den positive psykiske effekten veldig mye.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra😊 Det høres jo ut som treningen gir deg mye positivt. Har det alltid vært sånn? Jeg har trent ukentlig i flere år fordi jeg liker å trene, men føler vel heller at det tar energi - både fysisk og mental - heller enn å tilføre den. Greit det, men slik du har det høres jo mye bedre ut, om det er mulig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ukedagene ringer klokka 04:50, er oppe og kledd for trenng ca 05:10. Trener til 06-06:15 før jeg hopper i dusjen og vekker barna. Har fullt innredet treningsrom i kjelleren. Akkurat nå går det i Alexia Clark sine styrke, HIIT og EMOM økter.

Dette er en vane jeg har holdt på i snart 2 år. Min timeplan er såpass full på ettermiddagene at trener jeg ikke på morgenen blir det ikke gjort den dagen. Humør og overskudd er mye bedre om jeg får startet dagen med trening. Føler meg bedre rustet til å håndtere hverdagen rett og slett. Gleder meg hver kveld til å trene. Den tiden er bare min, ingen som vil meg noe eller jeg må gjøre noe for noen andre.

Klarer meg fint med 6 timer søvn, har aldri hatt behov for så mye. Legger meg rundt 22-22:30. I helgene står jeg ikke opp like tidlig, da kan klokka fort bli 7:30-8:00. Hater å kaste bort dagen med å sove

Anonymkode: 379a6...cb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Før jeg ble syk så la jeg meg kokka 22. Sto opp 05 hver morgen og løpe 5 km. Jeg hadde masse energi og overskudd og så,var det så digg å vite at jeg hadde unnagjort det slik at jeg kunne bruke ettermiddagen og kvelden til å slappe av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp rundt 5 for å være på trening klokken 6 når de åpner. Føler jeg har mer å gi på trening på morningen og føler meg bedre gjennom dagen. Må såklart gå å legge meg tidligere enn hva jeg gjorde før, men syns det er verdt å dra seg ut av sengen klokken fem likevel for jeg får så mye mer ut av dagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg ikke sleit sånn med søvnen. Virker helt genialt å kunne legge seg tidlig og stå opp tidlig! 

Men jeg må bruke sovetabletter og må ha minst 8-9 timers søvn. Noen som har det slik og som likevel trener på morgningen? 

Anonymkode: 49c3b...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke sovetabletter, men har tidligere slitt veldig med søvnen. I perioder hvor jeg har problemer bruker jeg melatonin.

Skal ikke påstå jeg er flink å komme meg opp tidlig, det er mange dager som er skikkelig tunge, men når jeg har kommet inn i en vane med det så går det veldig fint :) 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Skulle ønske jeg ikke sleit sånn med søvnen. Virker helt genialt å kunne legge seg tidlig og stå opp tidlig! 

Men jeg må bruke sovetabletter og må ha minst 8-9 timers søvn. Noen som har det slik og som likevel trener på morgningen? 

Anonymkode: 49c3b...df8

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er veldig inspirerende å lese om treningsrutinene deres! Jeg har veldig lyst til å gi det et forsøk. Men, hva gjør dere med håret? Vasker dere det hver morgen? Jeg ser for meg at ting plutselig tar mye mer tid med hårvask in the mix. Å stå opp kl 03.00 blir litt for hardcore for meg😂 04.30 kan gå, om jeg legger meg tidlig nok (20.30😁). 

 

Hva slags Melatonin brukte du, @loppekasse ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg løper til jobb. Tar 1 time. Buss tar 40 min (må gå til og fra stoppet pluss kjøre i rush). 1 mil. Vasker ikke håret mer enn 1-2 g per uke. Bruker litt tørrsjampo. 

Anonymkode: 0fa3a...de2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke før jobb tre dager i uken. Da legger jeg meg 20:30-21:00 og står opp 05:45. Da får jeg den søvnen jeg trenger😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lysekrona skrev:

Jeg trener styrke før jobb tre dager i uken. Da legger jeg meg 20:30-21:00 og står opp 05:45. Da får jeg den søvnen jeg trenger😊

Du er heldig som klarer å sovne så tidlig! Det er umulig for meg, men jeg har faktisk klart å legge meg rundt 23.00 for å klare å stå opp til morgentreningen. Da får jeg rundt 6,5 timers søvn som har vist seg å være nok for meg. Trener annenhver dag, så sover litt lenger de dagene jeg har treningsfri.

Så langt har jeg vekslet mellom styrketrening på senteret og en løpetur ute før jobb. Og, ja det er en frisk måte å starte dagen på. 

Anonymkode: 06589...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...