Gå til innhold

Hvor mye pølser og gåselever får barna deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koker dere opp mye pølse eller gåselever til barnet i såfall hvor mye? 

Jeg lager større porsjoner med pølser og pølsestuing til barna. Gåselever blir også tilberedt for en lang tid sånn at de har en stund. Er dette lite? Ikke enig!! 

I helgene så får de også gåselever eller pølser med noe til men flere foreldre klager på at dette er lite. Hva syns dere og er dere enige? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Pølser, hamburgere og annen søppelmat spiser vi ikke selv og serverer heller ikke til våre barn. 

Anonymkode: 6439d...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden?! Hvorfor koker du opp pølser for flere uker? Rareste jeg har hørt på lenge.. 

Anonymkode: 6439b...40c

Mye fordi mitt barn og alle andres barn skal på død og liv ha pølser til selskap, bursdager og alt. Så da koker jeg opp en del og noe lager jeg stuing av. Billig og enkelt. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pølser, hamburgere og annen søppelmat spiser vi ikke selv og serverer heller ikke til våre barn. 

Anonymkode: 6439d...495

Stakkars deres barn?? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Dette gjelder alle dyr. Da får ungene bli vegetarianere. He He. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Nei, har ikke inntrykk av det. Jeg vet hvordan det er å være stappmett og putte i meg en bit til, så akkurat gåselever gidder jeg ikke. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gåselever til små barn, blir ikke det fryktelig dyrt da? Hva med den gode gamle leverposteien fra Stabburet? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perelandra skrev:

Gåselever til små barn, blir ikke det fryktelig dyrt da? Hva med den gode gamle leverposteien fra Stabburet? 

:tommel: Den funker også. Rimeligere den ja. Han ene diskuterer gåselever som om at man må servere det. Som om at alt annet er for dårlig. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deres barn?? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Hvorfor skal barn som ikke får pølser være stakkerser? Hva lages pølser av, har du tenkt over den saken og hva mange forer barna sine med? Ingen lider noen nød om de ikke får pølser før de begynne rpå skolen. Det finnes så mye av annen mat å spise i stedenfor pølser. 

Anonymkode: 6439d...495

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være den snåleste tråden på lenge. Pølsekokebonanza og foring med fettlever fra torturerte fugler!? :haar:
Tenk på det du, at du forer ungene dine med fettlever... Æsj.

Anonymkode: 144a7...81a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eter ikke gåselever pga mishandling og fettet.

Pølser får de ca en g i mnd. Pga det er usunt. 

Fatter ikke hvorfor du forer unger med pølser. Drittmat.  Noe billig å lage, så hopper du fra pølser til gåselever.  Tulletråd.

Anonymkode: 19776...3de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna her i nabolaget foretrekker fasan på fredager og trøffelmarinert biff wellington på lørdager. Men gåselever gpr ned det og.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du dritt? Vel ja. Det er ikke det sunneste men barna liker det jo. Alle barn digger pølser. :);) 

Jeg er litt uenig i at det er så mye dritt. Ikke så mye dritt vel? Eller drift? Hva mente du? 

Jeg er norsk men foreldrene mine er fra Polen. Hvordan det? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Fordi ingen her er opptatt av gåselever... 

Du oppnår hvertfall ikke noen helsegevinst på å kjøre i barna mest mulig pølser så det burde ikke være noe mål i seg selv. Slike matvaner var nok vanligere i 1940. I dette århundret ønskes grønnsaker og rent kjøtt fremfor fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine liker ikke vanlig leverpostei engang. Pølser... tjah ikke noe fast, men toppen en gang i uka, og ikke noe de må ha.

Anonymkode: 1df69...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Troll..... det er da ingen med vettet i behold som forer ungene sine på gåselever og har god samvittighet for det. 

Anonymkode: 577d5...d40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er de veldig kresne når det gjelder pølser, kun Priors grillpølser og kjøttpølser går ned. Så det har vi et par ganger i året når det er på tilbud. Gåselever tror jeg aldri de har smakt, i hvert fall ikke hjemme.

Anonymkode: adca5...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåselever? Eh nei, har du sjekket hvordan det produseres? Ikke en gang min arbeidsgiver vil av etiske grunner ha gåselever på menyen om vi skal ut å spise... Langt mindre står det på menyen hjemme. Vi bruker okselever som oftest, men mest i leverpostei. Den lages opp mye og fryses ned ja. Tas opp i porsjonsbiter. 

Pølser? Svært sjelden. Vesla på 2 ikke særlig glad i pølser, og ikke vi heller, Smaker bare salt egentlig og er fullt av alt mulig rart. Så er så mye annet som er bedre, derfor innmari sjelden vi spiser pølser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser bruker vi i feks pytt i panne ol noen ganger i måneden, gåselevet kommer ikke inn i vårt hjem. Støtter ikke slik tortur av dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...