Gå til innhold

Hvor mye pølser og gåselever får barna deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Koker dere opp mye pølse eller gåselever til barnet i såfall hvor mye? 

Jeg lager større porsjoner med pølser og pølsestuing til barna. Gåselever blir også tilberedt for en lang tid sånn at de har en stund. Er dette lite? Ikke enig!! 

I helgene så får de også gåselever eller pølser med noe til men flere foreldre klager på at dette er lite. Hva syns dere og er dere enige? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gåselever er no go, og pølser er ikke noe som spises månedlig her.

Anonymkode: 59309...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs.Purdey skrev:

Hva snakker du om,? 

Pølser? - veldig sjelden

Gåselever, - har vi aldri spist 

Ikke gåselever heller??? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gåselever er no go, og pølser er ikke noe som spises månedlig her.

Anonymkode: 59309...f65

Nei vel? Er de veldig sære dine barn da? Vil de ikke? Ikke pølser heller? Ikke som mine i allefall. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gobbledigook skrev:

Spiser de dette hver dag? :-p

Hilsen en som aldri har smakt gåselever

Ikke hver eneste dag men ofte. Det finnes magre pølser også. ;) 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke foreldre er det som faktisk klager på at det kan bli for lite pølse? Og er det i det hele tatt vanlig å drive å spise gåselever flere ganger i uka (eller i livet, for den saks skyld)?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri smakt gåselever.  Det er jo tortur har jeg hørt, sånn som de tvangsmates. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gremlin skrev:

Hvilke foreldre er det som faktisk klager på at det kan bli for lite pølse? Og er det i det hele tatt vanlig å drive å spise gåselever flere ganger i uka (eller i livet, for den saks skyld)?

Si det? Når man har kokt opp pølser for flere uker (beregner 140 stk på en i måneden) så er ikke det for lite? Og hvilke unger liker ikke pølser? Ikke mange det??? Finnes det barn som misliker pølser? Noen få. Ikke mange. ;) 

Akkurat nå, Evilposelos skrev:

Aldri smakt gåselever.  Det er jo tortur har jeg hørt, sånn som de tvangsmates. 

Nei. Gåselever Smaker kjøtt. Det syntes de barna som har fått det. ;) Smaken er som baken. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si det? Når man har kokt opp pølser for flere uker (beregner 140 stk på en i måneden) så er ikke det for lite? Og hvilke unger liker ikke pølser? Ikke mange det??? Finnes det barn som misliker pølser? Noen få. Ikke mange. ;) 

Nei. Gåselever Smaker kjøtt. Det syntes de barna som har fått det. ;) Smaken er som baken. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Men hvorfor må du absolutt mate barna med gåselever? Finnes jo annen mat du kan gi dem som ikke stammer fra dyr som regelrett blir torturert. Noe så teit.

Anonymkode: 51e30...d35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gåselever heller??? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Har aldri sett eller smakt. Låter ikke som noe som må prøves heller. Og hvorfor pølser?? Vet du hvor mye drift de egentlig inneholder? Jeg har laget pølser så jeg vet det. Spiser pølser likevel, men sjelden. Hvilket land er du fra,?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si det? Når man har kokt opp pølser for flere uker (beregner 140 stk på en i måneden) så er ikke det for lite? Og hvilke unger liker ikke pølser? Ikke mange det??? Finnes det barn som misliker pølser? Noen få. Ikke mange. ;) 

Nei. Gåselever Smaker kjøtt. Det syntes de barna som har fått det. ;) Smaken er som baken. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Jeg mente at gåsa tortureres. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evilposelos skrev:

Jeg mente at gåsa tortureres. 

At det er dyreplageri? Skulle tro folk følte seg torturert av smaken på gåselever. Hvordan blir de torturert? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At det er dyreplageri? Skulle tro folk følte seg torturert av smaken på gåselever. Hvordan blir de torturert? 

Anonymkode: 9608c...e7b

https://www.dyrevern.no/politikk_samfunn/forbruker/foie_gras_gaselever_ma_forbys  Det er lovlig, men huff jeg vil ikke spise det når jeg vet dyrene lider. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Har aldri sett eller smakt. Låter ikke som noe som må prøves heller. Og hvorfor pølser?? Vet du hvor mye drift de egentlig inneholder? Jeg har laget pølser så jeg vet det. Spiser pølser likevel, men sjelden. Hvilket land er du fra,?? 

Mener du dritt? Vel ja. Det er ikke det sunneste men barna liker det jo. Alle barn digger pølser. :);) 

Jeg er litt uenig i at det er så mye dritt. Ikke så mye dritt vel? Eller drift? Hva mente du? 

Jeg er norsk men foreldrene mine er fra Polen. Hvordan det? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si det? Når man har kokt opp pølser for flere uker (beregner 140 stk på en i måneden) så er ikke det for lite? Og hvilke unger liker ikke pølser? Ikke mange det??? Finnes det barn som misliker pølser? Noen få. Ikke mange. ;) 

Hva i all verden?! Hvorfor koker du opp pølser for flere uker? Rareste jeg har hørt på lenge.. 

Anonymkode: 6439b...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...