Gå til innhold

Har brukt 500 kwh strøm på 22 dager.Fikk regning fra Fjordkraftpå kr 1300 kr.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det virker veldig mye.Har faktisk ikke hatt så høye strømregninger noen gang etter jeg gikk over til fjordkraft.Når bindingstiden er over så er det bytting fort som f.

Hvordan kan ett strømforbruk på 500 kwh bli så mye?

 

Anonymkode: 80640...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det virker veldig mye.Har faktisk ikke hatt så høye strømregninger noen gang etter jeg gikk over til fjordkraft.Når bindingstiden er over så er det bytting fort som f.

Hvordan kan ett strømforbruk på 500 kwh bli så mye?

 

Anonymkode: 80640...469

Har du spotpris? I så fall kan det være årsaken.

Anonymkode: 5dad8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power spot time som de kaller det. I tillegg betalte jeg 395 kr for 11 dager til glitre.i november mnd.Sluttregning.Så totalt i november så har jeg betalt 1800 kr i strøm.For ett forbruk på totalt 800 kwh. Samme regning i fjor fra glitre med forbruk på 800 kwh var på 900 kr.Så betaler dobbelt så mye for å velge fjordkrafT som reklamere veldig med hvor rimelig de er men i vikerligheten ender du med å betale det dobbelte av hva du ville gjort.

Anonymkode: 80640...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Power spot time som de kaller det. I tillegg betalte jeg 395 kr for 11 dager til glitre.i november mnd.Sluttregning.Så totalt i november så har jeg betalt 1800 kr i strøm.For ett forbruk på totalt 800 kwh. Samme regning i fjor fra glitre med forbruk på 800 kwh var på 900 kr.Så betaler dobbelt så mye for å velge fjordkrafT som reklamere veldig med hvor rimelig de er men i vikerligheten ender du med å betale det dobbelte av hva du ville gjort.

Anonymkode: 80640...469

Det høres ikke bra ut. Selv vurderer jeg å bytte til Gudbransdal energi, som jeg har hørt at er absolutt rimeligst på strøm.

Anonymkode: 5dad8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker helt sykt dyrt. Regningen min for strøm og nettleie i november er på 464 kr for 453 kWh. Jeg har spotpris fra Kraftinor og nett fra Hafslund. Kommer nok til å bytte ut Kraftinor siden de har skrudd opp påslaget i all stillhet flere ganger.

Anonymkode: 6ee99...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen sak er, at spotpris som regel ikke lønner seg i perioden november-april. Jeg veksler derfor mellom spotprisavtale (april-november) og en annen strømavtale som gir fast pris (ca 42 øre pr kWh) (november-april).

Anonymkode: 5dad8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått ny strømmer? 

Så reklamen fra fjordkraft lå på en butikk. Syns jeg hørte noe om at det kun var første mnd det var billig.

Vi hadde regning for nov på 1200 kr. Hus på 125 kvadrat. 2 etasjer. Varmepumpe, og november var kald her

Anonymkode: a123a...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke fått ny måler .Den nye måleren ble installert i juni mnd. Buruker svært lite strøm.Fyrer stort sett bare med ved for å holde strømkostnader nede.

Anonymkode: 80640...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei har ikke fått ny måler .Den nye måleren ble installert i juni mnd. Buruker svært lite strøm.Fyrer stort sett bare med ved for å holde strømkostnader nede.

Anonymkode: 80640...469

Blir ikke vedfyring dyrere enn strøm? Leste det for noen år siden, men kan jo hende det har regulert seg.

Anonymkode: b987c...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det virker veldig mye.Har faktisk ikke hatt så høye strømregninger noen gang etter jeg gikk over til fjordkraft.Når bindingstiden er over så er det bytting fort som f.

Hvordan kan ett strømforbruk på 500 kwh bli så mye?

 

Anonymkode: 80640...469

Det er da virkelig ikke Fjordkraft sin skyld at du skrur på apparater som trkker strøm eller bruker strøm på varmtvann. Ja, det vil virkelig hjelpe på å senke strømforbruket ditt å bytte strømleverandør. Fjordland bruker enorme mengder strøm bare på å få strømmen frem til deg :ironi:

Anonymkode: b81c2...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da virkelig ikke Fjordkraft sin skyld at du skrur på apparater som trkker strøm eller bruker strøm på varmtvann. Ja, det vil virkelig hjelpe på å senke strømforbruket ditt å bytte strømleverandør. Fjordland bruker enorme mengder strøm bare på å få strømmen frem til deg :ironi:

Anonymkode: b81c2...cd8

Problemet er ikke strømforbruket, men den merkelig høye prisen de tar for strømmen.

Anonymkode: 6ee99...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke strømforbruket, men den merkelig høye prisen de tar for strømmen.

Anonymkode: 6ee99...e63

Og hvordan fremkommer utregningen? Skal vi forstå dette så må vi få alle tall på bordet. 

Anonymkode: b81c2...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...