Gå til innhold

Forfaller utseendet når man får barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, men jeg har "bare" fått to barn.

Anonymkode: 34fea...872

Så hyggelig :) 2 barn er flott det :) 

Anonymkode: 028cb...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke være redd for hengepupper, og  at du ser sliten ut. Når alt kommer til alt er hvordan du bærer kroppen, og er fornøyd med livet som teller. Kroppen skal forandre seg i svangerskap, og etter fødsel. Det er jo ganske heftige greier. Noen forandrer seg mer enn andre, men hvorfor skal du være redd for det? 

Ja, hvis man får store helseplager etter svangerskap, og fødsel er ikke det kult. Men flere kvinner burde være mer glad i seg selv. Når du får barn må du regne med at to-tre år kommer kroppen til å gjøre veldig mye. Bære frem barnet, fødsel, amming, og våkennetter er tøft. Men de aller fleste går så og si tilbake til seg selv. Det er ikke meningen at når du får barn at mor sitt utseende skal være fokus. Det er en jobb å bli mor, og det gjør vel heller ikke noe å se litt sliten ut når man i flere mnd har jobbet døgnet rundt. 

Vurderer du å få barn må du regne med at kroppen forandrer seg, men det er noe du må forsone deg med. Akkurat som det å bli eldre. 

 

Anonymkode: 4a11f...442

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er noe man må regne med. Syntes så mange mødre ser veldig slitne ut, og det er jo forståelig!!!! 
Men hører også venner snakke om kroppslige forandringer som graviditetshormonene har gjort, som oftere underlivssopp, mye tynnere hår, fetere hår, styggere tannkjøtt, mer gusten hud, ødelagt underliv, posete hengepupper selv når amming er ferdig, hemoroider, luft i magen osv. Er det noe som skjer med flesteparten, og er det pga hormoner og den påkjenningen kroppen er igjennom, eller pga det slitet og stresset det er med barn og våkenetter? 
Merker du at utseendet forandret seg og forfalt etter du ble mor? På hvilken måte? Jeg er mest redd for å miste hår og få stygg hud og blasse hengepupper... 

Anonymkode: 32a1b...acb

Det er mye genetisk mht kroppen.

Noen forfaller uavhengig av graviditet eller ei.

Noen er i superform, noen blir dårlig, noen ufattelig slitne etc. Det er ikke noe fasit.

Jeg ser helt lik ut og like slank som før jeg ble gravid. Ingenting henger eller er annerledes. 

Jeg er 35 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det kan ha mye med alder å gjøre. Jeg var ung da jeg fikk barn og kroppen min forandret seg ikke i det hele tatt. Jeg ble slank igjen med en gang, puppene forandret seg heller ikke. Er man eldre da barna kommer, sliter man nok mer med kroppen etter svangerskap og fødsel.

Anonymkode: 34fea...872

Det stemmer ikke.

Anonymkode: 95c6f...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke.

Anonymkode: 95c6f...fb3

Selvfølgelig stemmer det. 

Huden er for eksempel mer elastisk jo yngre man er så den har lettere å trekke seg sammen igjen etterpå i stedet for at man får slapp hud på de stedene som har blitt strukket ut.

Anonymkode: 525e1...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, joda... man endrer seg jo. Det første året kan være slitsomt, og lite søvn det syns. Også nedprioriterer man gjerne seg selv av helt naturlige årsaker, er ikke like mye tid eller energi til hverken masse trening, turer og timer foran speilet... Samtidig betyr den delen også plutselig så mye mindre enn før. Også er det mildertidig, spesielt med små barn, om man klarer å dra seg ut av vanene igjen senere. For min del ble det vel bare slappere pupper (men ganske små, så merkes ikke så mye at de er slappere, med bh ser de normale ut uansett) og litt flere rynker. En periode på 6-12 mnd med betydelig tynnere hår ja, men det har kommet fint tilbake :) Og kroppen strammet seg ganske kjapt opp igjen da det etterhvert ble overskudd til trening igjen også. Rakk akkurat å bli relativt fornøyd før jeg var på tjukka igjen :P Hemoroider ja, men hvem sjekker de da liksom? Må være mannen som merker noe til de da evt under lystige stunder, men han vet da om de og hvor de kommer fra (å ha båret frem hans første datter), så tror ikke han bryr seg særlig mye om det akkurat. 

Må nok regne med litt forandring, men den forandingen du får INN i livet er betydelig bedre og viktigere enn de kroppslige (så lenge alt henger sammen som det skal etter fødsel osv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen ting man bare ikke kan noe for, og som er forskjellige fra person til person. Jeg er lav, og bærer barnet på utsiden av magen, og i første svangerskap fikk jeg stort barn, som hadde stor morkake og mye fostervann. Jeg så helt komisk ut, så ut som det var minst 5 barn inni magen, folk måpte på gaten når de så meg. Jeg var slank ellers, hadde bare den enorme magen. Så da ble det både strekkmerker, løs hud og delte magemuskler. Andre igjen, får så små mager, at den er flat igjen 2 dager etter fødsel. Så etter barn 2, så mistet jeg puppene mine, eller innholdet i puppene. Jeg var veldig syk i andre svangerskap og la på meg mye. 

Men 1 år etterpå, hadde jeg gått ned 30 kg, trente 10-15 timer i uken, hadde fått sydd magemusklene og fjernet løs hud, jeg tok vare på meg selv, var fin på håret, gikk i kjoler og skjørt, hæler og sminket meg lett. Jeg så fantastisk ut. Og følte meg fantastisk, med den harde jobben jeg hadde gjort, for å få tilbake kroppen min.

Nå er dette 10 år siden, og jeg er i 40 årene, har selv fått en sykdom som gjør meg svært syk, og ene barnet har diagnoser som gjør det barnet veldig krevende. Og jeg har blitt alene med barna. Nå ser det ut som jeg har forfalt. For nå er jeg alltid totalt utslitt, har og en hudsykdom, som vises i ansiktet, og gjør at jeg kan ikke bruke sminke, og jeg har blitt overvektig.

Anonymkode: de91a...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at utseende ble bedre. Kunne selvfølgelig se sliten ut i perioder - men det gjør man ofte uten barn og.

Puppene derimot - de ble borte, ikke hengende, bare borte! Men det fikset jeg på 😊

Anonymkode: 2bcf6...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 40-årene, og har venner på min alder både med og uten barn. Det er ikke slik at de uten barn har holdt seg utseendemessig uendret eller bedre enn andre de siste 20 årene, mens de med har forfalt. Hud, hår, mager, vekt og pupper er så ymse, uten en slik korrelasjon. Gjelder menn også. 

Anonymkode: 7d202...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fødselen mistet jeg det fine håret mitt. Men nå ser det ut til at det blir litt mer som før igjen. Rart for nå er det 3 år siden barnet kom til verden. Men ja jeg synes at kroppen har blitt litt jelly 😝 fikk fett på ryggen, magen er ikke like flat som før. Og jeg synes ikke jeg ser sånn super fresh ut i ansiktet. Men så har jeg et barn som fra fødselen av sover dårlig, spiser dårlig og ja...så det spørs jo også hva slags barn man får. Noen barn er enklere enn andre og da blir livet deretter. 

Men alle jeg kjenner synes jeg ser helt fantastisk ut. Og skjønner ikke at jeg har ploppa ut en unge fra den kroppen der. Ikke fikk jeg noe strekkmerker og ikke hengpupper. Så enkelt sagt: Tror alle får noe forandring på kroppen men littt forskjell på hvem som får hva forandret. Ikke sant. noen blir overvektige, noen får strekkmerker, noen får dårligere hår, noen får "ødelagt underliv" noen sliter med søvn andre ikke. Men man kan ikke bli gravid og tro at alt kommer til å være helt likt etter fødsel 😊

Anonymkode: c68f8...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kroppen er forandret. Men så er det normalt etter 3 barn. Fødte siste for 5 måneder siden, og akkurat nå er jeg i en periode hvor jeg ikke aktivt har gått inn for å få tilbake kroppen min. Ligger en plass mellom 62 og 65 kg, skal ned til trivselsvekta som er a 50kg. Men det er jul og jeg orker ikke tenke kalorier og trening nå. Har for mye på tapeten til å begynne med det nå. 

Utseende messing i ansiktet føler jeg det er bedre nå enn før. Har funnet den perfekte hud-rutinen gjennom koreansk hudpleie, og huden min er flott. Har også lært meg å sminke med bedre, så jeg føler meg ung og fresh. Må bare få kroppen på plass igjen. Men man eldes jo uansett om man har fått barn eller ei. Det er jo helt naturlig!

Anonymkode: ee901...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man ofte kan se om en dame har barn eller ei, i hvert fall i 30-årene. I 40-årene jevner det seg mer ut. Mødre har ofte litt mer utstående/slappere mage og litt slappere bryster, selv om de er slanke og trente ellers. Damer uten barn har oftere sko med høye hæler, lange negler, mye smykker og slike ting som er upraktisk som småbarnsmor. Men som sagt, fra 40-årene ser man ganske like ut igjen. 

Dette er mine observasjoner fra her jeg bor i Bærum, der de fleste er nøye på utseende, trening og kosthold. 

Og husk at enkeltsvar på KG ikke nødvendigvis tilsvarer virkeligheten der ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt om noen som har varige plager som tynt hår, soppinfeksjoner og luft i magen etter fødsel. De aller fleste plager er midlertidige, med unntak av hengebryst, men noen får også litt av fylden tilbake med tiden. Jeg har ikke forfalt, med unntak av magen. Fikk ikke strekkmerker, men den har fått en merkelig form og keisersnittbulken syns gjennom alle klær.. antagentligvis fordi jeg hadde en enorm mage :)  

Anonymkode: 15527...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis, men utseende forfaller om man er sliten eller trist og lei. Jeg liker ikke bilder av meg da eldstemann var baby til 2 år. Ser forferdelig ut. Var ikke lykkelig, og utslitt. Ser man bilder av meg fra gutten var 2 år og oppover noen år var jeg på mitt vakreste. Da hadde jeg forlatt hans far. Dessverre fikk jeg igjen barn med en egoistisk mann, og er ikke så lykkelig lenger. Det synes! 

Anonymkode: 8345f...b7a

Hehe nå måtte jeg le. Ikke fordi du er ulykkelig. Men fordi det innlegget ditt beskriver akuratt hvorfor jeg ikke ser fresh ut. Egoistisk mann = forfallen kvinne. 

Anonymkode: c68f8...ec0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig stemmer det. 

Huden er for eksempel mer elastisk jo yngre man er så den har lettere å trekke seg sammen igjen etterpå i stedet for at man får slapp hud på de stedene som har blitt strukket ut.

Anonymkode: 525e1...745

Hvor gammel var du da du fikk første barnet ? 

Anonymkode: c68f8...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen er veldig flinke til å ta vare på seg selv, men det koster mye tid og energi. Jeg har fått mange kroppslige "plager" etter graviditetene. Det er en stor påkjenning! Hemorroider (som jeg aldri har hatt før), slapt underliv til tross for iherdige øvelser. Er sliten nesten hele tiden (småbarnsfasen er slitsom). Åreknuter nedover bena som plutselig har begynt å dukke opp.

Mange gidder ikke å pleie håret, og klipper det kortere i stedet. Håret mitt er det siste som går, før jeg erklærer slaget for tapt, så det tviholder jeg på ennå.

De jeg kjenner som ikke har barn, ser gjerne litt freshere ut enn småbarnsmødrene. Er uthvilte, har tid til å pleie egne interesser, og har ikke en kropp som han gjennomgått svangerskap og fødsel og enorme hormonforandringer....

Anonymkode: f4188...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil påstå at utseende ble bedre. Kunne selvfølgelig se sliten ut i perioder - men det gjør man ofte uten barn og.

Puppene derimot - de ble borte, ikke hengende, bare borte! Men det fikset jeg på 😊

Anonymkode: 2bcf6...f17

Samme her :) Er slankere og ser generelt bedre ut etter barn. Puppene er ca som før, men virker mindre etter at jeg ble vant til ammepupper. Skal fikse det etter at jeg har fått de barna jeg planlegger (en til). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stelte meg akkurat som før jeg fikk baby, har vært heldig å fått babyer som sov stort sett om natte og som ikke har vært mye syk. Hadde derfor god tid til å sminke og stelle meg før jeg skulle ut.

Var riktignok 6-7 kg tyngre, men den gangen var det ganske vanlig (20 år før CBE la ut sitt barselbilde)  å være litt rundere etter man fikk barn, vi var av de som heldigvis slapp presset med å være Yammy Mammy:fnise:

Anonymkode: 2cd9e...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt forandring har skjedd. Har ett arr dtter to ks, godt med strekkmerker og pløsete hud på magen. Minste er bare tre uker så mye kan enda skje. Håret er tykkere og mer fyldig enn før, ikke mistet noe særlig hår i svangerskapet. Brystene er som før. Ammer ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...