Gå til innhold

Kan noen anbefale en flink dyretolk? Eventuelt en prest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du den ikke med til veterinæren?

Anonymkode: cfac5...c0b

Hva er poenget med å svare i en tråd når du ikke leser HI?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ser han holder til i Sandefjord, det blir for langt å reise med en syk gnager, dessverre. Men det sto han har drevet en alternativmedisinsk smådyrklinikk. Virker som den er nedlagt. Vet du om noen andre alternativmedisinske klinikker på Østlandet? Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Turid Løvøy i Feiring/Lørenskog.

Anonymkode: 8382b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være ensomhet? Dette er jo noe dyr ofte reagerer på -bedre å være to!

Anonymkode: 42cff...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Men hva om det faktisk fungerer? Jeg vet ikke om jeg tror på det, men klarer ikke å avlive før jeg har prøvd absolutt alt. Siden dyretolk er et yrke som har vart lenge, så må det vel være noe i det? Det hadde vel sluttet å eksistere hvis 100% av det var tull og bedrageri? Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Altså, tro kan flytte fjell. Hørte en dyretolk sa til eieren: hunden syns det er kjedelig å bare få tørrfôr! ! Tenk det. Det kunne både du oh jeg sagt. 1100 kr takk

Anonymkode: 64a7d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chibi skrev:

Hva slags dyr er det?
Jeg hadde en kanin en gang i tiden..
Den spiste ikke gulrot, salatblad, gress, diverse frø, så måtte ha spesialblanding -Eller mikse selv med hva den faktisk likte å spise..  Den var derimot vill etter kokt potet. For tennene ble jeg anbefalt å bruke saltstein, siden min kanin var skikkelig "Picky" :fnise:  Om du har kanin, husk at kaniner har mange fler smaksløker enn hva vi har...Og ny mat bør gis gradvis, nettopp slik at kaninen blir vant med maten. Finn ut hva den liker og ikke liker =) 
Leger har jo ikke funnet noe galt med den..(enda), så kan være at den rett og slett ikke liker maten :)

Har tilbudt alt mulig. Masse ulike typer pelletsog høy, uten hell. Det gir absolutt ingen mening atvden ikke spiser. Den har også begynt å spise skikkelig sein, bruker over en halvtime på en babygulrot. Virker som det er noe med munnen, men det er tatt røntgen og tennene er sjekket flere ganger, både med og uten narkose. 

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være ensomhet? Dette er jo noe dyr ofte reagerer på -bedre å være to!

Anonymkode: 42cff...81c

Den står i flokk med flere artsfrender. De har kjempestort bur, masse hus, leker og er ute på gulvet annenhver dag. Så det er ingenting galt med livsstilen deres. 

Anonymkode: 76978...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Altså, tro kan flytte fjell. Hørte en dyretolk sa til eieren: hunden syns det er kjedelig å bare få tørrfôr! ! Tenk det. Det kunne både du oh jeg sagt. 1100 kr takk

Anonymkode: 64a7d...9d7

Likevel er det utrolig mange eiere, forprodusenter, forhandlere, dyrleger etc...som ikke kan tenke seg dette, eller som ikke bryr seg om det.

Anonymkode: 8382b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Har tilbudt alt mulig. Masse ulike typer pelletsog høy, uten hell. Det gir absolutt ingen mening atvden ikke spiser. Den har også begynt å spise skikkelig sein, bruker over en halvtime på en babygulrot. Virker som det er noe med munnen, men det er tatt røntgen og tennene er sjekket flere ganger, både med og uten narkose. 

Anonymkode: 76978...ab0

Hva har du prøvd? Jeg jobber faktisk litt som dyretolk, og har fått inn fra to kaniner som var syke at de ville gå ut og finne planter selv å spise. En av dem viste meg en sele som den ville ut og gå i, og det viste seg at eieren hadde en sele som hun aldri brukte. Jeg visste ingenting om kaniner, visste ikke at man kunne ta dem ut i sele, og visste heller ikke om dette som de kaller selv-selektering, det er faktisk en behandlingsform. Nå på vinteren blir jo det litt vanskelig å finne noe ute, men om du kan plukke ut ulike vekster som du kan få tak i på butikken, som ulike urter, salatblader, spinat, selleri, grønnkål, agurk og andre ting som vokser over jorda. Prøv å få tak i økologisk. Legg frem flere ulike typer mat slik at den kan velge, la den velge mellom noen typer frukt, noen grønne blad og nøtter/frø hver dag, og la den spise det den velger.

Anonymkode: 8382b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du prøvd? Jeg jobber faktisk litt som dyretolk, og har fått inn fra to kaniner som var syke at de ville gå ut og finne planter selv å spise. En av dem viste meg en sele som den ville ut og gå i, og det viste seg at eieren hadde en sele som hun aldri brukte. Jeg visste ingenting om kaniner, visste ikke at man kunne ta dem ut i sele, og visste heller ikke om dette som de kaller selv-selektering, det er faktisk en behandlingsform. Nå på vinteren blir jo det litt vanskelig å finne noe ute, men om du kan plukke ut ulike vekster som du kan få tak i på butikken, som ulike urter, salatblader, spinat, selleri, grønnkål, agurk og andre ting som vokser over jorda. Prøv å få tak i økologisk. Legg frem flere ulike typer mat slik at den kan velge, la den velge mellom noen typer frukt, noen grønne blad og nøtter/frø hver dag, og la den spise det den velger.

Anonymkode: 8382b...892

Den eneste urten den spiser litt av er persille. Jeg har prøvd å få tak i gress, men det er jo vinter. Har sett på plantasjen om de selger ferdig grodd gress, men det gjør de ikke. Den lever nok ikke lenge nok til alt jeg kan gro gress selv, om den ikke bli bedre snart. 

Problemet med å la den styre spisingen selv, er av den er svært undervektig og går ned noen gram nesten hver dag. Den overlever ikke mye lenger hvis den ikke spiser selv. 

Men kan du hjelpe meg? Som dyretolk? Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Den eneste urten den spiser litt av er persille. Jeg har prøvd å få tak i gress, men det er jo vinter. Har sett på plantasjen om de selger ferdig grodd gress, men det gjør de ikke. Den lever nok ikke lenge nok til alt jeg kan gro gress selv, om den ikke bli bedre snart. 

Problemet med å la den styre spisingen selv, er av den er svært undervektig og går ned noen gram nesten hver dag. Den overlever ikke mye lenger hvis den ikke spiser selv. 

Men kan du hjelpe meg? Som dyretolk? Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Det er det jeg gjør nå, jeg tok ikke det ut av tomme luften. Jeg får opp grønne blader og salat, jo mørkere grønt jo bedre. Ikke mye urter, bare en smak av noen av dem. Men det den vil ha mye av er altså grønt, slik som dette: bbfjkhujmrgdatyctszy.jpgcabbage_black_magic_1_.jpg

Og at du skal legge fram litt frukt, forskjellige typer, som eple, ananas (moden!), mango, pære etc, en stav agurk, en liten bit blomkål, en liten bit brokkoli, litt spirer (må være friske, blir fort dårlige) etc.

Anonymkode: 8382b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg gjør nå, jeg tok ikke det ut av tomme luften. Jeg får opp grønne blader og salat, jo mørkere grønt jo bedre. Ikke mye urter, bare en smak av noen av dem. Men det den vil ha mye av er altså grønt, slik som dette: bbfjkhujmrgdatyctszy.jpgcabbage_black_magic_1_.jpg

Og at du skal legge fram litt frukt, forskjellige typer, som eple, ananas (moden!), mango, pære etc, en stav agurk, en liten bit blomkål, en liten bit brokkoli, litt spirer (må være friske, blir fort dårlige) etc.

Anonymkode: 8382b...892

Tusen takk. Skal kjøpe inn alt det i morgen. Men kan du finne ut av hvorfor den ikke spiser høy pellets? Hva kan jeg gjøre for åcfå den til å spise det? Det er faktisk så ille  at den må avlives snart om den ikke spiser det, for kroppen klarer ikke mye lenger uten det. Særlig høy er viktig. Ts

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Skal kjøpe inn alt det i morgen. Men kan du finne ut av hvorfor den ikke spiser høy pellets? Hva kan jeg gjøre for åcfå den til å spise det? Det er faktisk så ille  at den må avlives snart om den ikke spiser det, for kroppen klarer ikke mye lenger uten det. Særlig høy er viktig. Ts

Anonymkode: 76978...ab0

Høy og pellets, skulle det stå. Den trenger begge deler. 

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Tusen takk. Skal kjøpe inn alt det i morgen. Men kan du finne ut av hvorfor den ikke spiser høy pellets? Hva kan jeg gjøre for åcfå den til å spise det? Det er faktisk så ille  at den må avlives snart om den ikke spiser det, for kroppen klarer ikke mye lenger uten det. Særlig høy er viktig. Ts

Anonymkode: 76978...ab0

Fordi det er for tørt, den vil ha vannholdig mat. De grønne bladene og grønnsaker/frukt er like næringsrike som høy, den må bare spise mere av det fordi det inneholder mere vann, og dette vannet er veldig bra for kroppen. Det er unaturlig for alle vesener å spise hovedsakelig tørr mat, det er ingen dyr som spiser det i naturen, og når et dyr er sykt, blir dette særlig belastende.

Anonymkode: 8382b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er for tørt, den vil ha vannholdig mat. De grønne bladene og grønnsaker/frukt er like næringsrike som høy, den må bare spise mere av det fordi det inneholder mere vann, og dette vannet er veldig bra for kroppen. Det er unaturlig for alle vesener å spise hovedsakelig tørr mat, det er ingen dyr som spiser det i naturen, og når et dyr er sykt, blir dette særlig belastende.

Anonymkode: 8382b...892

Men den må ha høy for å holde tennene korte. Tennene vokser en cm i måneden, så den må spise noe nesten konstant. Hvis ikke den spiser høy må den til veterinær hver sjette uke og file tennene under narkose, og det er risikabelt. Hvordan kan jeg få den til å forstå det? 

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, justcurious skrev:

Hva slags dyr er det? Ser at du har fått mye feilinformasjon hvis det er kanin det er snakk om og jeg vil gjerne hjelpe.

Marsvin. Setter virkelig pris på hjelp. Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men den må ha høy for å holde tennene korte. Tennene vokser en cm i måneden, så den må spise noe nesten konstant. Hvis ikke den spiser høy må den til veterinær hver sjette uke og file tennene under narkose, og det er risikabelt. Hvordan kan jeg få den til å forstå det? 

Anonymkode: 76978...ab0

Mulig det samme kan skje om den får mye grønt å gnage på. Grønne blader som grønnkål har harde stengler. Virker ikke som høy er bra for den, og at det er derfor den ikke vil ha det.

Anonymkode: 8382b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, justcurious skrev:

Ah :/ søren. Jeg har ingen kunnskap om de, tenkte det var kanin. Hva mener dyrlegen da? 

Veterinær forstår ikke hvorfor den ikke spiser. Men jeg må prøve så lenge jeg orker, for dyret er i fin form ellers. Glad og aktiv. Men enten må den spise høy og pellets selv, eller så må den avlives... Den kan ikke leve på sprøytemat. Ts

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...