Gå til innhold

Hvordan spille av dvd i en pc?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pc`en har en sånn ytre ekstrating som det er plass til en dvd i og den er koblet til pc, men hva slags "program" må jeg finne? Det er så lenge siden jeg har gjort dette og husker ikke hva man skal trykke på for å se. Hjelp.  :ninja: 

Anonymkode: ac862...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes bare inn/ut-knapp på den firkanten dvd`en legges i. Hvor trykker jeg "play"? Det er ingen kontakt med maskinen. Ingenting kommer opp på skjermen.

Anonymkode: ac862...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har et forslag? Tror jeg må ha inn en slags mediaplayer-program i maskinen min, men husker ikke hva det heter. Windows mediaplayer gjelder bare for musikk her. 

Anonymkode: ac862...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en sjanse, lastet ned og får den ikke til å virke. Det står: "Inndataene kan ikke åpnes:

VLC kan ikke åpne MRL-en «dvdsimple:///E:/». Les loggen for mer informasjon. Hva betyr dette? 

Ok. Da skal jeg heller forsøke siste forslaget. 

Anonymkode: ac862...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på "min datamaskin" og finn DVD'en din i venstre marg :) Trykk på den og høyreklikk så på ikonet. Da får du alternativet om hva du skal spille den av i. Hvilke alterativer får du? : )

Jeg tror at du ikke har lastet ned VLC helt ferdig, og at det er derfor du ikke får det til å fungere. Det er dessverre mange år siden jeg har brukt Windows, så husker ikke helt hvordan alt så ut. Men om du ikke er så kyndig på data, anbefaler jeg deg å finne en tutorial på Youtube om hvordan man laster ned VLC : ) Da får du sett på skjermen akkurat hva du skal gjøre og hvordan det skal se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som har et forslag? Tror jeg må ha inn en slags mediaplayer-program i maskinen min, men husker ikke hva det heter. Windows mediaplayer gjelder bare for musikk her. 

Anonymkode: ac862...c16

 

Oops.......

https://www.cnet.com/how-to/how-to-watch-dvds-for-free-in-windows-10/

Enda en grunn til å velge noe annet enn Windows 10 , glad jeg har bestemt meg for å holde meg til Windows7.

I den artikkelen så står det forøvrig hvordan du får VLC til å spille DVDer i W 10

 

Endret av Gruselgrafs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet

Endret av Gruselgrafs
Flyttet som siteringssvar istedenfor eget innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.12.2017 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Det finnes bare inn/ut-knapp på den firkanten dvd`en legges i. Hvor trykker jeg "play"? Det er ingen kontakt med maskinen. Ingenting kommer opp på skjermen.

Anonymkode: ac862...c16

Tror du må koble den firkanten du nevner, til data'n din med en USB kabel. Siden du sier det ikke er noen kontakt med maskinen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...