Gå til innhold

Broren min kommer ikke hvis jeg er der i jula


Gjest Axl Rose

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, yeans skrev:

Helt greit at rusmisbruk lager problemer og avstand. Det skjønner jeg godt. Men jeg vet og at når et søsken hater deg frabarnsben av så setter det tydelige spor hos den som bryr seg og lurer på hvorfor det er slik. Mao det kan faktisk trigge et evt rusmisbruk også.

Så kanskje broren ikke er helt uskyldig oppi dette selv.

Dette er ganske standard i trådene hans opp igjennom årene. Han er alltid uskyldig, alle hater han og er slemme, verden er ondskapsfull, og han gjør aldri noe galt. Han har sagt unnskyld, men han ble drevet til å si det han sa fordi at broren alltid har hatet han så det var ikke hans feil at han sa det. Han er bare snill og grei, alltid han som bare er snill og grei. 

Anonymkode: d03fd...252

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Axl Rose
1 time siden, lykkebamsen skrev:

 

Du kan jo sette deg ned og skrive et brev til ham, slik at han får det før julefeiringen. Si det som det er, at du ønsker ham alt godt og at du er villig til å la ham få feire julen med familien selv om du også ønsker å være der. Si hvordan du hadde det da det stod på som verst, hvordan du opplevde hans kommentarer eller holdning til deg sist gang dere snakket ordentlig sammen, men at du har klart deg, og ser fremover. Skriv at du gjerne vil feire julen med ham, fortell ham at du vil sette ham foran deg, men at du aller helst vil være omgitt av familie og venner fordi det er jo tross alt jul kun én gang i året. 

Unnskyldningen blir vel det du skriver  -  rett fra hjertet. At du fortsatt kan ha dårlige perioder, men at du har lagt den tiden bak deg.

Det var en god ide :) 

35 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Hva med å fere julen med den lille sønnen din? Selvom det da betyr exen også, får du dyrebar tid med han og se hans første skikkelige jul (om det stemmer han er født i 2016)

Tror ikke eksen vil ha meg der, hadde jeg fått lov av henne hadde jeg med glede gjort det. Jeg håper jeg får feire jul med han i nærmeste fremtid. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ganske standard i trådene hans opp igjennom årene. Han er alltid uskyldig, alle hater han og er slemme, verden er ondskapsfull, og han gjør aldri noe galt. Han har sagt unnskyld, men han ble drevet til å si det han sa fordi at broren alltid har hatet han så det var ikke hans feil at han sa det. Han er bare snill og grei, alltid han som bare er snill og grei. 

Anonymkode: d03fd...252

Ikke bare jeg som er snill og grei. Jeg har gjort mye dumt som har såret andre, men jeg prøver så godt jeg kan å bli et bedre menneske. Jeg synes familien fortjener å ha en fin jul sammen, og glemme fortiden så vi kan kose oss sammen. Han trenger ikke tilgi meg, men akkurat de dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Axl Rose skrev:

Det jeg sa til han var stygt så jeg skjønner jo han er sint for det. Det kokte over hos meg for noe han sa. Jeg har alltid vært glad i han men ikke omvendt og det forstår jeg jo. Det har vært vondt og når han fornærmet meg så kokte det over. Jeg vet det ikke har vært enkelt for noen av de, og prøver å gjøre det godt igjen, hvis han bare kunne gi meg en sjanse. Skal prøve å snakke med han og si jeg vil gjøre det godt igjen en gang til. Håper vi kan være sammen i jula alle. Jeg vet liksom ikke mer hva jeg skal si? Hvis ikke skal jeg la han få fred. Siden han ikke får møte de så ofte så vil jeg ikke ødelegge det. 

Det du har sagt til han har vært siste dråpen.

Du har nærmest ødelagt familien din med oppførselen din, med misbruket ditt. Du kan ikke forvente at alle skal ta deg inn i varmen, gi deg sjanse på sjanse. 

Det som du har gjort kommer til å ta lang tid til å bygge opp. Jeg kan bare forestille meg hvordan det er for broren din å stå opp i det der med barn. Utifra hva du har sagt her inne så kan jeg tenke meg utallige ting du kunne ha sagt, som vil være helt utilgivelig for meg. Og, du må ha sagt noe stygt når du konsekvent nekter å si det her

Anonymkode: d03fd...252

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Axl Rose skrev:

 

Ikke bare jeg som er snill og grei. Jeg har gjort mye dumt som har såret andre, men jeg prøver så godt jeg kan å bli et bedre menneske. Jeg synes familien fortjener å ha en fin jul sammen, og glemme fortiden så vi kan kose oss sammen. Han trenger ikke tilgi meg, men akkurat de dagene. 

Joda, når du begynner å prate om at han alltid har hatet deg og nærmest skriver at han drev deg til det så dikter du igjen opp unnskyldninger for egen oppførsel. Det du sa var dumt, men det var hans feil og ikke din. Du er nødt til å trekke deg litt tilbake og tenke at det kanskje er på tide å gjøre noe med dine problemer med sinne, som du igjen og igjen har nevnt.

Anonymkode: d03fd...252

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har kun ts sin versjon av at broren alltid har hatet han. En sak har alltid minst to sider, jeg tviler på ts er så uskyldig som han skal ha det til. 

Anonymkode: 0f7d4...34a

Selvfølgelig. Dette er kg. Og derfor uttaler meg i henhold til hva ts har skrevet. Noe annet er helt umulig uansett hvilken tråd, hvilken bruker eller hvilket nettsted vi befinner oss på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sluttet å ruse deg? Er det lenge siden?

Om du fortsetter med det, så kan jeg forstå han nekter.

Vi har sett flere familier har måttet sagt stopp. Rusmisbrukere som har klart å ødelegge hyggelige kvelder.

Stoler din bror på deg? At du eks har sluttet? Jeg syns det blir vanskelig at din mor skal velge gjester her. Hva med å ringe din bror? Såfremt du har sluttet med rus da. Alle fortjener en ny sjanse. 

Anonymkode: cf788...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du burde feire med vennene dine eller med sønnen din og eksen om det lar seg gjøre. Med denne uselviske handlingen kan du vise din bror at du har endret deg, med tiden håper jeg forholdet mellom dere blir bedre. 

Anonymkode: 8cf08...27a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er broren din som lager bråk og er barnslig. Jeg syns du burde feire jul der du vil og si til familien din at du ønsker å feire alle sammen, sammen. Hvis broren din skal furte fordi da vil ikke han komme så får han bare furte. 

Jeg syns ikke jula skal bli ødelagt av noe som skjedde før. Han er en voksen mann og bør kunne klare å skjerpe seg. 

Hvis dette hadde vært i familien min og ene sønnen min ikke ville feire med resten av familien min fordi den andre sønnen er der, da hadde jeg sagt i fra til sønn nr. 1 at han fikk skjerpe seg og furte for seg selv og ta med seg smilefjeset sitt på julaften og feire som voksne folk, eller bli hjemme. 

Anonymkode: fb1e5...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Axl Rose skrev:

Det var en god ide :) 

Tror ikke eksen vil ha meg der, hadde jeg fått lov av henne hadde jeg med glede gjort det. Jeg håper jeg får feire jul med han i nærmeste fremtid. 

Ikke bare jeg som er snill og grei. Jeg har gjort mye dumt som har såret andre, men jeg prøver så godt jeg kan å bli et bedre menneske. Jeg synes familien fortjener å ha en fin jul sammen, og glemme fortiden så vi kan kose oss sammen. Han trenger ikke tilgi meg, men akkurat de dagene. 

Hva med å spørre om å få ta han noen timer på lillejulaften da og gjøre noe morsom med han? Ta han med til lekeland. Trille en til parken eller en lekeplass. Da får han bygget.å noen juleminner med deg også blir det koselig for dere begge. Har du fått st samværsavtale? Høres trist ut at ditt samvær med ditt eget barn må være på mors premisser. Han er jo din også 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Axl Rose skrev:

Ikke bare jeg som er snill og grei. Jeg har gjort mye dumt som har såret andre, men jeg prøver så godt jeg kan å bli et bedre menneske. Jeg synes familien fortjener å ha en fin jul sammen, og glemme fortiden så vi kan kose oss sammen. Han trenger ikke tilgi meg, men akkurat de dagene. 

Hvordan prøver du?

Anonymkode: 8cf08...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Jeg er ferdig med rus, litt for glad i alkohol, men jobber med å roe ned litt. Dette vet han.

Jeg prøver å bli bedre menneske, roe ned drikking, ikke være frekk i kjeften, prøve å ikke bli sint. Jeg vil at andre skal ha det bra, og vet det har vært tøft for familien. Det var ikke med vilje alt jeg har sagt og gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
6 timer siden, Cyndaquil skrev:

Hva med å spørre om å få ta han noen timer på lillejulaften da og gjøre noe morsom med han? Ta han med til lekeland. Trille en til parken eller en lekeplass. Da får han bygget.å noen juleminner med deg også blir det koselig for dere begge. Har du fått st samværsavtale? Høres trist ut at ditt samvær med ditt eget barn må være på mors premisser. Han er jo din også 

Skal besøke han en dag så jeg håper hun kan godtar at jeg tar han med ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose

Det nytter ikke å snakke med sta esler, så jula får han sammen med de. Best sånn. Fint jeg får litt tid før han kommer 22-23. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Axl Rose skrev:

Det nytter ikke å snakke med sta esler, så jula får han sammen med de. Best sånn. Fint jeg får litt tid før han kommer 22-23. 

Leit at det skal være slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 18.29, Axl Rose skrev:

Jeg er ferdig med rus, litt for glad i alkohol, men jobber med å roe ned litt. Dette vet han.

Jeg prøver å bli bedre menneske, roe ned drikking, ikke være frekk i kjeften, prøve å ikke bli sint. Jeg vil at andre skal ha det bra, og vet det har vært tøft for familien. Det var ikke med vilje alt jeg har sagt og gjort.

Men du har sagt det og du har gjort det.

Anonymkode: d03fd...252

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Axl Rose
23 timer siden, Maleficenta skrev:

Leit at det skal være slik

Ja kjedelig, men han får bare være vanskelig. Kanskje han en dag angrer han også. Lov å håpe. 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du har sagt det og du har gjort det.

Anonymkode: d03fd...252

Jeg vet det, og jeg kan ikke gå tilbake i tid og endre på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har du bestemt deg for å sitte alene på julaften fordi broren din skal være sammen med resten av familien?

Det syns jeg i såfall er veldig dårlig gjort av både broren din og resten av familien. Jeg håper moren din tar en sjefsavgjørelse snart og sier at sånn vil hun ikke ha det. Hvis det er storebror (er han den eldste av dere?) som ikke vil komme fordi du skal være der så får han bare la være å komme da. Det er han som burde svelge et par-tre kameler og ta seg sammen. 

Anonymkode: fb1e5...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Axl Rose skrev:

Ja kjedelig, men han får bare være vanskelig. Kanskje han en dag angrer han også. Lov å håpe. 

Jeg vet det, og jeg kan ikke gå tilbake i tid og endre på det. 

Men du kan jo ikke sitte alene alle fsmiliehøytider til han muligens angrer en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...