Gå til innhold

pensjonssparing


sølvtale

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hva du mener du kan leve på. Om du synes det er helt ok være minstepensjonist, så trenger du ikke spare noe ekstra. 

Jeg for min del kunne tenkt meg ca samme levestandard som jeg har i dag, og sparer derfor. 
Jeg begynte spare i pensjonssparing rett etter jeg var ferdig spare til bolig. 
Jo tidligere man begynner spare, jo mer får man i pensjon, eventuelt jo mindre trenger man spare pr måned. 

Anonymkode: e2ac5...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sølvtale skrev:

Anbefaler dere pensjonssparing? Fra hvilken alder evt? Og hva slags type pensjonssparing?

Fra den dagen du begynner å jobbetale.  Du vet aldri fremtiden.  Kan bli arbløs, syk. Spar mens du kan

Anonymkode: f959f...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sølvtale skrev:

Anbefaler dere pensjonssparing? Fra hvilken alder evt? Og hva slags type pensjonssparing?

Anbefaler det på det sterkeste, og begynn så tidlig som mulig. Velferdskuttene kommer snart, og alderspensjon blir ikke noe unntak. Du må regne med null i pensjon, og ta det som en positiv overraskelse dersom det er noe igjen når du blir gammel. Så spar det du kan, så tidlig som mulig. Det er kjekt å ha noe annet en veldedighet å leve på i alderdommen.

Anonymkode: 2cafc...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales å begynne med pensjonssparing når du har kjøpt bolig og fått lånet ned på et ok nivå. 

Anonymkode: 4c004...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det anbefales å begynne med pensjonssparing når du har kjøpt bolig og fått lånet ned på et ok nivå. 

Anonymkode: 4c004...183

Jeg tenker at dette er en god anbefaling, en veldig god anbefaling. Du bør spare og du bør ikke vente til du er 50 med å begynne, men det er andre ting du bør prioritere først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...