Gå til innhold

IPS pensjonssparing. Hvem tilbyr norsk indeksfond (aksjer) med moderate omkostninger.


Mannisinbestealder

Anbefalte innlegg

Ønsker å sette 40.000 årlig på den nye ordningen. Jeg liker ikke aktivt forvaltede fond. Mener at det er bedre og billigere med indeksfond. Det er ikke alle som tilbyr det. Når det gjelder IPS blir det veldig få. Ser at Sbanken tilbyr noe, men da blir det utenlandsk. Er ikke så gira på det, spesielt ikke med den svake krona vi har nå. Sbanken har moderate provisjoner i.F.t andre med 0,53% årlig plus fondets prov på vs 0,2%. Leter etter noe som passer mitt behov bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, gjest:) skrev:

Nordnet

Og du vet at Nordnet vil tilby indeksfond også innenfor IPS-ordningen?

De aller fleste IPS-tilbydere krever at man velger ferdige pakker av fond, med forskjellig risikoprofil.

Selv har jeg valgt DnB, som tilbyr et lite utvalg av indeksfond som man kan velge selv. Forstår det slik at du kun vil investere på Oslo Børs? Da kan man velge Dbn Norge Indeks, mener forvaltningsgebyret er 0,3%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Nåla-i-veggen said:

Og du vet at Nordnet vil tilby indeksfond også innenfor IPS-ordningen?

De aller fleste IPS-tilbydere krever at man velger ferdige pakker av fond, med forskjellig risikoprofil.

Selv har jeg valgt DnB, som tilbyr et lite utvalg av indeksfond som man kan velge selv. Forstår det slik at du kun vil investere på Oslo Børs? Da kan man velge Dbn Norge Indeks, mener forvaltningsgebyret er 0,3%?

Ja. De har IPS med investeringsvalg, og man kan velge indeksfond fra bl.a KLP, Handelsbanken, Storebrand og DNB, samt et par andre.

https://www.nordnet.no/tjenester/pensjon/ips.html

Endret av gjest:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Mannisinbestealder said:

Sbanken har moderate provisjoner i.F.t andre med 0,53% årlig plus fondets prov på vs 0,2%. Leter etter noe som passer mitt behov bedre.

Jeg spurte dem om dette, og de 0,53 prosentene er kun kostnader til fondene. Av en eller annen grunn har de regnet et slags snitt for kostnadene til fondene i en fondspakke. Jeg skjønner ikke helt hvordan det henger sammen, men det er mulig man ikke står fritt til å velge hvilke fond man vil ha selv.

Anonymkode: 74070...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Mannisinbestealder said:

Det høres helt flott ut, men det står også at de tilbyr det fra 2018

Så start kontoen et annet sted og flytt den til neste år da.

Anonymkode: 2a1f9...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, gjest:) skrev:

Ja. De har IPS med investeringsvalg, og man kan velge indeksfond fra bl.a KLP, Handelsbanken, Storebrand og DNB, samt et par andre.

https://www.nordnet.no/tjenester/pensjon/ips.html

Ok, da har de endret den infoen de siste par uker. Men siden DnB har de tre fondene jeg er interessert i, til samme kostnad, så blir jeg nok der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNB tilbyr indeksfond innenfor IPS. Per i dag er DNB den beste IPS-tilbyderen for indeksfondinvestorer. KLP og Storebrand på delt andreplass.

Anonymkode: 1d540...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...