Gå til innhold

Obs Obs! Det er brukere her inne som oppgir seg som å være motsatt kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, melly666 skrev:

De skriver ala "dere damer må skjønne at vi menn", eller lignende som røper kjønn. 

For å utdype svaret mitt:

De jeg har lagt merke til har gjerne krysset av for "kvinne", men kommer stadig med negative, diskriminerende og hatfulle poster mot kvinner. Og selv om man kanskje stusser litt, er det ikke noe jeg har tenkt noe mer over, for kvinner kan også hate kvinner, likestilling og så videre. Men på et tidspunkt er det en grense for hvor fordomsfull og dømmende man kan være mot en gruppe man selv er en del av.

Og så, etter en tid, legger man kanskje merke til samme bruker i "post bilde av deg selv"-tråden, kroppsbildetråder, eller tråder hvor personen spesifiserer at "han som mann tenner på x damer", eller lignende, hvor personen gjør det tydelig at det er mann bak skjermen, og bitene endelig faller på plass.

Det er en stund siden jeg har deltatt på skråblikk, så vet ikke om de aktuelle brukerene er her fortsatt, men det kan være greit å tenke på at noens motivasjon for å velge kjønn kan være en man selv ikke hadde tenkt på.

Min post retter seg ikke mot transpersoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, melly666 said:

For å utdype svaret mitt:

De jeg har lagt merke til har gjerne krysset av for "kvinne", men kommer stadig med negative, diskriminerende og hatfulle poster mot kvinner. Og selv om man kanskje stusser litt, er det ikke noe jeg har tenkt noe mer over, for kvinner kan også hate kvinner, likestilling og så videre. Men på et tidspunkt er det en grense for hvor fordomsfull og dømmende man kan være mot en gruppe man selv er en del av.

Og så, etter en tid, legger man kanskje merke til samme bruker i "post bilde av deg selv"-tråden, kroppsbildetråder, eller tråder hvor personen spesifiserer at "han som mann tenner på x damer", eller lignende, hvor personen gjør det tydelig at det er mann bak skjermen, og bitene endelig faller på plass.

Det er en stund siden jeg har deltatt på skråblikk, så vet ikke om de aktuelle brukerene er her fortsatt, men det kan være greit å tenke på at noens motivasjon for å velge kjønn kan være en man selv ikke hadde tenkt på.

Min post retter seg ikke mot transpersoner.

Sikker på at det ikke var kvinnekritikk? Forskjell på kvinnekritikk og "kvinnehat".

Anonymkode: 1b7d1...215

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

På internett finner du også 60-åringer som later som om de er 15. Velkommen

Anonymkode: 5f93c...4b8

Der følte jeg meg nesten truffet. Jeg innrømmer at jeg pleier å trekke fra 25% på alderen (moms) og fremstå som mer vellykket enn jeg er. For eksempler trener jeg ikke så mye og spiser ikke så sunt som jeg forsøker å gi inntrykk av. Jeg unnskylder meg med at jeg ikke vil at folk skal kjenne meg igjen. (Jeg har ikke utnyttet dette økonomisk eller seksuelt.)

Anonymkode: bc0e3...477

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, melly666 said:

For å utdype svaret mitt:

De jeg har lagt merke til har gjerne krysset av for "kvinne", men kommer stadig med negative, diskriminerende og hatfulle poster mot kvinner. Og selv om man kanskje stusser litt, er det ikke noe jeg har tenkt noe mer over, for kvinner kan også hate kvinner, likestilling og så videre. Men på et tidspunkt er det en grense for hvor fordomsfull og dømmende man kan være mot en gruppe man selv er en del av.

Og så, etter en tid, legger man kanskje merke til samme bruker i "post bilde av deg selv"-tråden, kroppsbildetråder, eller tråder hvor personen spesifiserer at "han som mann tenner på x damer", eller lignende, hvor personen gjør det tydelig at det er mann bak skjermen, og bitene endelig faller på plass.

 

Det er mitt inntrykk også!

Når det er sagt burde man uansett være skeptisk til å tro på hva folk forteller om seg selv på KG. Vil tro de fleste av oss som poster under brukernavn endrer enkelte detaljer for å beholde vår  anonymitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

 Jeg innrømmer at jeg pleier å trekke fra 25% på alderen (moms)

Anonymkode: bc0e3...477

:hoho:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, melly666 said:

For å utdype svaret mitt:

De jeg har lagt merke til har gjerne krysset av for "kvinne", men kommer stadig med negative, diskriminerende og hatfulle poster mot kvinner. Og selv om man kanskje stusser litt, er det ikke noe jeg har tenkt noe mer over, for kvinner kan også hate kvinner, likestilling og så videre. Men på et tidspunkt er det en grense for hvor fordomsfull og dømmende man kan være mot en gruppe man selv er en del av.

Og så, etter en tid, legger man kanskje merke til samme bruker i "post bilde av deg selv"-tråden, kroppsbildetråder, eller tråder hvor personen spesifiserer at "han som mann tenner på x damer", eller lignende, hvor personen gjør det tydelig at det er mann bak skjermen, og bitene endelig faller på plass.

Det er en stund siden jeg har deltatt på skråblikk, så vet ikke om de aktuelle brukerene er her fortsatt, men det kan være greit å tenke på at noens motivasjon for å velge kjønn kan være en man selv ikke hadde tenkt på.

Min post retter seg ikke mot transpersoner.

Kvinnekritikk er ikke kvinnehat.

Anonymkode: 93181...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikker på at det ikke var kvinnekritikk? Forskjell på kvinnekritikk og "kvinnehat".

Anonymkode: 1b7d1...215

Forskjellen er om man kaller en spade for en spade. 

Endret av potetstappe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvinnekritikk er ikke kvinnehat.

Anonymkode: 93181...591

Herregud, slutt da. Dette nyordet er bare et påhitt for å ture frem med misogyni, som vi har masse av her inne. Kvinnekritikk my ass. Og flisespikkere når det kommer til ordet "hat". Folk som omtrent ikke gjør annet enn å komme med "kvinnekritikk" har et problem og trenger noe annet å gjøre.

Anonymkode: 33aaa...a74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke var kvinnekritikk? Forskjell på kvinnekritikk og "kvinnehat".

Anonymkode: 1b7d1...215

Hehe. Det er ikke så vanskelig å skille mellom hat og kritikk. Det er vel bare noen få som sliter der. Muligens de samme som syns det er vanskelig å skjelne mellom flørt og trakassering?

Anonymkode: 4f91d...6dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Katten.2.0 skrev:

I tillegg har man de ørten runketrådene med ordleggingen til småberuset sjømann i femtiårene, som spør om at andre 'jenter' opplever samme situasjon.

Nettopp. Det pleier alltid å skinne gjennom. En god dose skepsis når det gjelder alt man foretar seg på internett er på sin plass. Vær litt savvy, så går det greit. Om den jeg har en diskusjon med er en mann og ikke kvinne har ikke så mye å si, jeg hadde blitt mer bekymret om det var en robot og ikke et menneske. Og en eller annen gang i framtiden så er det ikke sikkert det heller vil ha så mye å si.

Anonymkode: 660d3...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen stor nyhet at folk utgir seg for å være noe annet på nett enn i virkeligheten. Alt i et diskusjonsforum (og på nett generelt) må tas med en klype salt inntil det motsatte er bevist. Jeg er ikke så opptatt av kjønn på et sted som dette. Hva som skrives er mye viktigere. Dessuten heter jo de fleste "Anonym Bruker, kjønn: ikke viktig" her inne uansett:) Da er det ihvertfall lett å late som.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det det heter igjen? "Internett, der menn er menn, kvinner er menn, og småjenter er FBI agenter!" :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, BiancaH96 said:

Hva er det det heter igjen? "Internett, der menn er menn, kvinner er menn, og småjenter er FBI agenter!" :P

Satan. Det skulle være mitt neste svar i tråden her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Satan. Det skulle være mitt neste svar i tråden her.

Beklager at jeg tok det fra deg. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hehe. Det er ikke så vanskelig å skille mellom hat og kritikk. Det er vel bare noen få som sliter der. Muligens de samme som syns det er vanskelig å skjelne mellom flørt og trakassering?

Anonymkode: 4f91d...6dc

Det stemmer nok at mange av kvinnehaterne mister jobben pga seksuell trakassering nå i disse tider og at de selv hevder de kun flørtet. 

Anonymkode: 596d9...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Uni skrev:

Internett er fullt av folk som lyver om alt mulig, inkludert kjønn, alder, meninger, "fakta", falske historier (også kalt troll) og alt mulig annet. Noen lyver fordi de kjeder seg, noen vil teste folks reaksjoner, noen er lystløgnere, noen manipulerer, etc.

For dem som har levd litt så er dette gammelt nytt, men hver dag kommer det nye, unge mennesker på nett som ikke har rukket å erfare dette. For dere unge, så er dette noe av grunnen til at man alltid skal være veldig forsiktig med å gi informasjon om seg selv på nett, og ikke møte folk fra nett uten å ha en voksen i nærheten.

Så har vi de mer akseptable som forandrer historier rundt et tema for å unngå gjenkjennelse. Noe jeg tror mange faktisk har null problemer med å svelge. Det er jo ikke løgn sånt sett, mer et beskyttelsesbehov, og det syns jeg faktisk brukere bør få lov til å benytte for å beskytte seg selv på internet (man er tross alt ikke så anonym om man er 100 % ærlig rundt alle detaljer rundt en sak) uten at man skal bli beskyldet for å trolle. Jeg ser det er endel av slike tråder også. 

Trolletråder er for meg 100% oppdiktet tull. Tråder som tar for seg en bestemt ting og hvor ts har snudd på detaljer er ikke hva jeg vil kalle trolling. 

Jeg forsøker å holde meg til sak så langt jeg klarer det. 

Anonymkode: 6b294...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg lurer på er hvorfor de skal ha glede av å holde på slik

TS

Anonymkode: 3cdec...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...